[SGW] SGW Oudkarspel 4 & 5 Juni 2011.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:25

Inmiddels heb ik na een 3de mailtje antwoord gekregen hoor. En ook het mailtje in antwoord daarop was eigenlijk bijna direct weer beantwoord. Dus nu gaat het wel goed!!

Morrie05

Re: SGW Oudkarspel 4 & 5 Juni 2011.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:06

Jammer dat je moet afzeggen Laura :(

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:10

Vindt ik ook erg jammer Rianne. Helaas is het niet anders! Maar we gaan voor Vlietlanden trainen! En anders hebben we Wieringerwerf nog!

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:21

Ja precies er staat nog wat op de planning scheelt weer ;)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:56

Cchanny schreef:
bianca1980 schreef:
mmhh...valt me tegen dat er niks op de website staat aan wat info of zo ??

Wat wil je graag op de website nog zien voor informatie ? :)
(ben het beheer van de website)
Dan kan ik dat er evenuteel nog opzetten.

Nou als voorbeeld neem ik dan nu Chaam, die antwoorde dezelfde dag terug, ZEKER in de twee weken voor de SGW werd alles heeeeel accuraat bijgehouden. Daarbij was op Chaam en Etten Leur een deelnemerslijst te zien (overigens nu ook van WW en MB), gewoon het laaste nieuws wat er gedaan werd etc etc. Op jullie website is het zo dooooooodstil dat ik haast ga denken : is er wel een cross ?? een startlijst hoeft nog niet per definitie maar het was zo fijn dat je gewoon even kunt checken of je coupons etc er zijn.

Daarbij werden vragen uit mails indien ze belangrijk zijn vermeld op de de sites : dat voorkomt voor jullie dubbel gemail en tienmaal dezelfde vraag. Je weet nu al dat er mensen zich afvragen hoe de BB gereden word en welke regels strikt gehandhaafd zullen worden. Neem dit dan gelijk mee op je site !!!!! voorkomt een hoop gevraag en gemail. Als je ziet dat er meer dezelfde vragen zijn zoals wanneer komen de starttijden etc (als voorbeeld) : vermeld dit dan op je site !!!

Ook het bouwen van de cross word op sommige sites een beetje bijgehouden. Veel deelnemers leven echt mee met zo'n bouwploeg, je kunt net als Castenray een gastenboek aanmaken etc etc.

Doe er je voordeel mee. Veel mensen leven echt naar een dag van de SGW toe, maar nu voor het eerst voel ik bij mijzelf een beetje een koud gevoel.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 19:01

veel mensen denken ook nog steeds dat je net zoals elk jaar gewoon met een groepje die cross gaat doen bij de BB, dus dat moet denk ook even goed worden aangegeven :)

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:06

Dat gaat dus niet gebeuren met de BB. Het is het zelfde als de cross B alleen lager en niet voor officieel.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:09

En het zou dus handig zijn als dit soort dingen op de site staan.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:12

Rianne ga jij nu BB starten dan? Of ga je gewoon B starten? Als je toch 'gewoon' de cross moet rijden inclusief dressuur en springen! De hoogte zal het toch niet zijn bij die van jou of denk jij van wel?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:16

Ik vind dat wel echt een nadeel dat je in de BB ook moet dressuren. De BB wordt allemaal veel officieler, met 4 weigeringen de cross uit etc. Eer wordt gewoon vergeten dat de BB een oefenklasse is. Tuurlijk moet je kamikazepiloten eruit filteren, maar je moet ook niet verwachten dat iedereen maar zonder/met minder dan 4 weigeringen rond kan komen. Vond de vroegere regels met dat je langs een hindernis moest als je paard 3x weigerde dan toch een stuk beter. Maargoed, dit is misschien niet het juiste topic hiervoor..
Ik ga me wss afmelden, maar ik ga eerst even met mijn instructeur overleggen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:17

Ben ik met je eens Snoek! en de dressuur in de BB lijkt mij ook overbodig. Een in hoogte aangepast springparcours, waarbij dezelfde regels gelden als in de B, vind ik wel weer prima. Daarmee filter je al wat brokkenpiloten eruit.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:54

Cchanny schreef:
VRIJWILLIGERS:
Het Clusius event zoekt dringend vrijwilligers.

Nog steeds? Er wordt niet erg gereageerd op aanmeldingen. Ik wil me ook wel aanmelden voor hindernisrechter, maar alleen als het nodig is. Vanuit Vlietlanden hebben we na een paar uur reactie gehad dat ze onwijs blij waren met onze aanmelding. Zo doe je dat imo als je omhoog zit. Dat jullie studenten zijn en daardoor niet 24/7 achter de email zitten heeft daar niet zoveel mee te maken, andere wedstrijdsecretariaten werken ook gewoon naast hun functie. Elke dag mail checken en beantwoorden is niet zoveel gevraagd lijkt mij.

Overigens geen pure kritiek, maar je houdt je mensen een stuk makkelijker tevreden als je dezelfde dag gewoon even een bedank mailtje stuurt, dan meld je je nog eens ;)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:56

texelse schreef:
Ben ik met je eens Snoek! en de dressuur in de BB lijkt mij ook overbodig. Een in hoogte aangepast springparcours, waarbij dezelfde regels gelden als in de B, vind ik wel weer prima. Daarmee filter je al wat brokkenpiloten eruit.

Ik vond zoals Maarsbergen het afgelopen jaar deed perfect !!! 3 keer weigeringen moest je doorgaan en je mocht een hindernis ook al eerder overslaan of helemaal niet nemen in de cross Wel moest je voldoen aan het springen.!!!! maar dressuur ook niet. Denk dat je met dressuur echt totaal niks filtert hoor....dat zie je genoeg in het springen terug of dat in orde is. Dressuur is vaak de plaatsing en dat is in de BB echt niet nodig.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:03

Het is al eerder vermeld, deze wedstrijd wordt georganiseerd door scholieren. Zij moeten ieder jaar het wiel opnieuw uit vinden. Hier is geen wedstrijd organisatie die het al jaren achter elkaar organiseert... Meiden zet dat verhaal ook op de site, komt er ook meer begrip voor jullie.
Ik denk niet dat er iemand van de organisatie crosst. Wat voor sgw normaal is,is afwijkend bij andere wedstrijden. Organisatie doe iets met de tips, zorg voor genoeg mensen op de rekenkamer en maak een aparte rekenkamer voor de school wedstrijd.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 21:05

Snoekiej schreef:
Ik vind dat wel echt een nadeel dat je in de BB ook moet dressuren. De BB wordt allemaal veel officieler, met 4 weigeringen de cross uit etc. Eer wordt gewoon vergeten dat de BB een oefenklasse is. Tuurlijk moet je kamikazepiloten eruit filteren, maar je moet ook niet verwachten dat iedereen maar zonder/met minder dan 4 weigeringen rond kan komen. Vond de vroegere regels met dat je langs een hindernis moest als je paard 3x weigerde dan toch een stuk beter. Maargoed, dit is misschien niet het juiste topic hiervoor..
Ik ga me wss afmelden, maar ik ga eerst even met mijn instructeur overleggen.

Volgens mij is dat niet onze eigen regels.
Wij leven het eigenlijk van de KNHS na.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 21:06

Jolienn schreef:
Cchanny schreef:
VRIJWILLIGERS:
Het Clusius event zoekt dringend vrijwilligers.

Nog steeds? Er wordt niet erg gereageerd op aanmeldingen. Ik wil me ook wel aanmelden voor hindernisrechter, maar alleen als het nodig is. Vanuit Vlietlanden hebben we na een paar uur reactie gehad dat ze onwijs blij waren met onze aanmelding. Zo doe je dat imo als je omhoog zit. Dat jullie studenten zijn en daardoor niet 24/7 achter de email zitten heeft daar niet zoveel mee te maken, andere wedstrijdsecretariaten werken ook gewoon naast hun functie. Elke dag mail checken en beantwoorden is niet zoveel gevraagd lijkt mij.

Overigens geen pure kritiek, maar je houdt je mensen een stuk makkelijker tevreden als je dezelfde dag gewoon even een bedank mailtje stuurt, dan meld je je nog eens ;)

Ik vind dat je helemaal gelijk heb hoor.

Ik zal het allemaal even meenemen in de vergadering.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:11

Misschien een onbescheiden vraag, maar hebben jullie wel ervaren mensen in de rekenkamer? Daarmee bedoel ik mensen die weten hoe een klassement opgemaakt moet worden bij de sgw. Zo nee, regel dat dan zeker, want dan voorkom je heeeeel veeeeel problemen op de dag zelf.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:12

Ik vind dat je goed reageert op de opmerkingen hier Cchanny, hopelijk kunnen jullie er ook wat mee.
Wat betreft die regels van de KNHS, de organisatie is volgens mij vrij om haar eigen regels aan te houden, maar dan kun je het geloof ik alleen niet onder de BB uitschrijven (maar dat kan niet kloppen hoor, is een gedachte!)

Heb net mijn instructeur gesproken, en ga me afmelden voor Oudkarspel. Dus ga gelijk ff een mailtje sturen.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 21:13

Nee ook geen ervaren mensen.

Goed dat je het zegt.
Heb dat ook op een briefje geschreven voor morgen.
Zit zelf die 2 dagen in de rekenkamer. :)

Kan jij me misschien wat uitleggen via de PB?
En misschien andere? Zoveel mogelijk tips/uitleg is welkom!

@ Snoekiej,
Ik vind het heel fijn dat jullie ook tips geven hoe we het kunnen doen.
Gewoon lekker meedenken. Ipv achteraf pas dingen doen. echt toppie!

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:15

ik zit er nu wel over na te denken om me uitteschrijven.
Met al rede dat je dus ook de cross uit moet als je 3 weigeringen heb.

Hmpf best lastig dit. :\

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 21:19

Dames wacht even met uitschrijven :)
Alsjeblieft.

Morgen ga ik er over navragen of het bij de BB ook echt zo streng is of dat je er ook langs mag rijden.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:27

Als er nergens ervaren mensen zitten dan vraag ik me eerlijk gezegd ook serieus af hoe de uitslagen ed op de dag zelf gaan goedkomen..... -O- Ik heb geen zin in urenlange problemen op een dag......mmhhh..... >;) Ik krijg eerlijk gezegd ook iets minder zin in de cross zelf, helemaal omdat ik er nog nooit gestart ben en nu een beetje vrees voor allerlei problemen de dag zelf.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:29

elk jaar is het zo dat leerlingen het zelf doen, en elk jaar is het goedgekomen :)

en al sje natuurlijk goed tips blijft geven hier kunnen ze dat weer meenemen in de vergadering

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:31

Het is niet zo dat er helemaal niemand rond loopt die het nog nooit heeft gedaan hoor. Er lopen ook leraren rond en die doen dat elk jaar.
Ik denk dat er nu grotere problemen worden gemaakt hier op bokt dan dat er is!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:32

en ronald helpt volgens mij ook wel mee :))