Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

texelse schreef:Venthe: tip voor de volgende keer: ga niet af op de hindernisrechter, of je moet 4 weigeringen op 1 en dezelfde hindernis hebben, dan is het zo klaar als een klontje.
.
Ik mag toch niet verder. Volgens de controle post ook niet, maar ik vond het wel raar dat daar naar gevraagd werd.
logisch want je hebt me maar 1 keer gezien. Maar dat rood valt goed op
was echt ff te druk.
Eigenaren waren er niet aanwezig. Ik heb toen als de sodemieter het gereedschap uit mijn auto getrokken en heb iedereen MET KLEM verzocht de trailer NIET te openen. Ik kon zien dat het paard met de hele voorhand en benen over de stangen en schot hing en nog vast aan een ketting zat. Ik ben toen onmiddelijk de bouten aan de boutenkant los gaan schroeven (in mijn witte dressuurkleding..
) met met als gevolg dat de voorzijde naar beneden kwam. De DA kwam ook snel ter plaatse en de eigenaren ook, die raakte even volledig in paniek en trok gelijk de hele zijdeur los...pppfffff...dat ging net goed...Ik heb de DA toen geadviseerd het paard plat te spuiten omdat anders iemand hartstikke verongelukt. Het paard bleek dus achter ook vast te zitten...mijn hemel.... met die schoren was ik nog niet kunnen beginnen.
Cross was een fiasco met inspringen, toen stonden we weer te stuiteren alsof alles eng was.
Heeeeeeeel rustig van start gegaan (bijna in draf) maar ik weet dat het niet helpt om het te overrulen. Na 1 gelijk wat gas erop en bij 2 en 3 bleef hij zelf mooi aantrekken dus dat heb ik laten gaan. Bij de boom op het water wist ik dat het publiek een probleem zou zijn, dus ik was op tijd om hem een tik met de zweep te geven en tussen de benen te houden. Daarna verloor ik wel wat evenwicht en ging ik wat vreemd naar beneden, maar gewoon in stap/draf de bak in gegaan en toen weer verder. Bij de dubbelsprong 5 of 6 ...kwam hij erg terug op de oxer (erin loeren), maar ook daar was ik snel genoeg bij met been. De brug was geen punt en bij de trakhener heb ik ook bewust wat toe gereden met been om twijfel en een rare sprong daar zeker te voorkomen en daarna pakte hij uit zichzelf ruig aan op de voederplaats en de haag ( was wel bijna mijn weg kwijt met die kronkels daarna...
) daarna bleef hij lekker lopen zonder veel ondersteuning van mij, dus ben dik tevreden.
prachtige foto's van een aantal mensen zeg...die websites zijn heel mooi !!!!! sfranken schreef:Bianca, dit was het paard van Gerald Arts. Met het paard gaat het bovenverwachtig goed. Is gehecht bij de kaak en verder vrij oppervlakkige schaafwonden. Was iets stijf maar niet dik ofzo vandaag. Gerald is erg benieuwd hoe het gelopen is. Ik denk dat hij blij is met jou informatie.
Ik kan me goed voorstellen dat er paniek was, ik proef uit je reactie dat je niet blij was met de reacties van de eigenaren? Beetje jammer.... dit zijn erg ervaren en kundige mensen die waarschijnlijk in paniek waren maar zeker niet bewust verkeerd hebben willen handelen en over het algemeen goed weten wat ze doen.