[SGW] Verslagentopic oefencross Holten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:18

Ik zou heel graag ook erbij dressuren :j maar dan wel als eerste onderdeel :j

Tis namelijk leuk om mee te maken in echt verband namelijk :)

ps. wat onbeschoft zeg dat die mensen dan gewoon niet opkomen dagen... Ik heb keurig gemeld dat ik niet kwam springen, kleine moeite toch :(:)

Jooliieen

Re: Verslagentopic oefencross Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:23

Ik heb de dressuur ook niet gemist, want dan moet je idd lang wachten als je smiddags pas gaat springen en de cross doet, dus ik vond het zo wel fijn :D
Het is ook wel fijn als je eerst dressuur rijdt, en dan gelijk daarachter aan crossen en springen, zodat we niet zo lang hoeven te wachten, maar dat is denk ik onmogelijk omdat de manegepony's dan in 1x heel veel moeten lopen, en dan is het denk ik ook veelste druk met inrijden.

Djulita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:25

Aan de ene kant heb ik de dressuur wel gemist. Ik vind dat altijd ook wel een goede oefening voor Marshall en mij.
Aan de andere kant was dit ook wel ideaal. Er zat tussen de cross en het springen maar een half uurtje. Je hoefde maar één keer op te zadelen, en Marshall stond niet zo lang op de trailer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:32

Dat is inderdaad de reden Jooliieen. En helaas vergeten mensen dat regelmatig, maar de manegeponies lopen wat meer dan onze wat dat betreft toch een beetje verwende priveponies :D dus daar moet rekening mee gehouden worden.
Je moest eens weten wat een gedoe en gepuzzel het altijd voor Ingrid is geweest om al die ringen in te delen en alles zo te regelen dat de ponies op tijd weer beschikbaar waren, iedereen toch nog even in kon rijden, en dat de ponies niet overvraagd werden op zo'n dag.

Het is absoluut niet onmogelijk hoor, de dressuur erbij, maar gezien de signalen die de organisatie opgepikt had, is er dit jaar toe besloten om geen dressuur erbij te doen.
De evaluatie van dit jaar volgt ongetwijfeld nog, dus wat het volgend jaar wordt.... da's voor ons ook nog een verrassing :)

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:43

Wat jullie ook kunnen doen is dressuur alleen voor eigen paarden, en de dressuur voor manegepaarden doe je dan op een andere datum, net zo als dit jaar. Dan is het misschien wel mogelijk om dressuur, springen en cross achter elkaar te doen, omdat je dan minder ringen nodig bent voor de dressuur.
Laatst bijgewerkt door Jooliieen op 02-11-10 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Djulita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:54

Ja, dat lijkt mij ook wel een goed idee!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:01

Van mij mag de dressuur er wel uit blijven. Ik rijd 'in het echie' ook geen proefjes, ik kom puur voor de hindernissen in het bos. :D

Maar ik kan me voorstellen dat het 'echter' is met alle drie de SGW-onderdelen. Laatste keer dat ik meereed is alweer wat jaartjes terug, toen zat er idd ook een proefje bij.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:16

ik ben blij dat er geen dressuur was :P
de gene met eigenpaarden kunnnen ook altijd een dressuur/oefen/fnrs-wedstrijd doen, net als de klanten op de manege.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:46

Voor mij hoeft er ook geen dressuur bij te zitten hoor, ik vind het juist prima zo!

Kan je het anders niet splitsen? Dus een groep die wel dressuur doet en een groep die het niet doet? Misschien dat dat wel werkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:19

Jooliieen schreef:
Wat jullie ook kunnen doen is dressuur alleen voor eigen paarden, en de dressuur voor manegepaarden doe je dan op een andere datum, net zo als dit jaar. Dan is het misschien wel mogelijk om dressuur, springen en cross achter elkaar te doen, omdat je dan minder ringen nodig bent voor de dressuur.

De ruiters van de eigen paarden zijn juist degenen die niet op kwamen dagen en die achteraf zeuren over te lange wachttijden... :\

Mette schreef:
Kan je het anders niet splitsen? Dus een groep die wel dressuur doet en een groep die het niet doet? Misschien dat dat wel werkt?

Heb je nóg meer rubrieken en je moet 2 programma's draaien voor je uitslagen ivm andere puntenberekening %)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:22

Ah het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit... Ik zag zondag als een oefening, heb niet voor niets niet gesprongen :P en tegen een hindernisjury die tegen mij zei dat ik het alternatief moest nemen, omdat boy weigerde, gezegd dat ik niet hoef te winnen maar wel graag ervaring op doe :P Die keek alleen maar heel raar :P

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:24

Haha :P Dan maken we er een oefencross, zonder prijzen.
Want ik denk dat iedereen voor de ervaring komt.
Had ik ook trouwens vorig jaar, een man zei tegen mij van: Hier moet je in, en niet daar ofzo, en die vrouw die op het stoeltje zat zei: Wat heb jij toch weer geluk dat die man dat zei anders was je mooi verkeerd gereden, haha ik dacht boeien dan was ik toch verkeerd gereden en dan?? :P
Laatst bijgewerkt door Jooliieen op 02-11-10 17:27, in het totaal 3 keer bewerkt

dewixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:24

haha ik weet al wie die fotograaf was, remco van de manege zelf,
heb 2 foto's! ik vind dressuur wel prettig.:D

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:32

PSM; was dat op de laatste hindernis? Die mevrouw in die auto? Want die zei ook tegen iemand van neem het alternatief dan.. En daar stond ik toevallig bij..

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:33

Dat kan prima zijn ja dat jij daar bij stond, want er stonden mensen langs de kant bij die auto ;) Ik geloof wel dat ze het niet verkeerd bedoelde hoor :) alleen ging het mij er juist om dat mijn paard op mij zou letten ipv alles om hem heen, en dat ook de laatste hindernis ondanks dat hij moe was :P

alleen mijn paard laat zich heel erg afleiden door alle dingen om hem heen, was de vorige cross ook zo... dus ik wilde hem nu gewoon in alle rust over de hindernissen heen lootsen... Ik reed daar niet voor een prijs :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:37

Super om te lezen dat er zo met de paarden en de sport omgegaan wordt meiden, hartstikke tof! +:)+

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:38

Lijkt me niet meer dan logisch toch??? Ah mijn paard is niet de enige die het nog moet leren :P ik doe het ook maar zo :P Dus volgend voorjaar eerst maar eens wat lesjes volgen :P

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:58

Dan was jij het denk ik wel PSM :).

Ik heb nu al weer zin in volgend jaar :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:00

hihi ja jammer he dat de hindernissen al weer van de maisvelden af zijn, anders hadden we van de week nog even een stukje gekund :D
Ik had vanmorgen les van Sandra en wat ik moest doen was nogal lastig (namelijk gewoon eens van dat beest afblijven en niet prutsen :D ) en toen heb ik ook zitten mopperen dat gewoon snoeihard over de mais galopperen veeeeeel leuker is :=

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:16

Sonja vind ik ook, dat vinden wij ook veel leuker :D

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:23

Sonja, ik ben er voor dat de cross gewoon blijft staan het hele jaar rond :P! Dan maar geen mais meer daar, maken ze er maar gewoon zand van :D!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:51

Vond het super leuk!
Zat op Okkie (manege pony) en op het 2de maisveld ging ie ff bokken :o Super grppig :P
Want dat staat op film :)
Maar vond het super leueke dag en ben nog es 6de geworden ook :D

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:09

Haha ja of de cross blijft er gewoon 2 weken staan, kunnen we die week daarna weer met zen allen oefenen :P

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:28

Ik vind het met dressuur heel erg leuk zoals in Laren en Bussloo maar dit vond ik ook helemaal prima. Voordeel is dat het idd mooi doorloopt en je meer starts kunt hebben voor het cross gedeelte?

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:23

Mijn maakt het niet veel uit qua dressuur. Beide hebben zijn voor en nadelen.

Ik zie net dat ik een dq heb :oo Wel apart gezien ze in de cross 1 keer echt geweigerd heeft.
En binnen 1 balk en 1 weigering. Naja wat maakt het ook uit :D We hebben lol gehad :D