[SGW] SGW Barchem 22/23/24 oktober - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 16:50

Wat een verschillende verslagen allemaal! Voor degenen die niet tevreden waren, kop op, volgende keer beter! :(:) De rest gefeliciteerd met de punten/prijzen/goed gevoel! :j

Nou vandaag Adin dr crossdebuut! Dressuur prut zoals verwacht, inrijden viel nog best mee, maar in de ring te veel spanning. Sprong 4 keer aan in galop en ging in het begin als een slang door de ring :o Op het laatst nog wel wat fijner, 165 punten, kon ik me wel in vinden.
Springen simpel foutloos, DA hartslag 60. Cross in, voelde echt super fijn aan :D 1 en 2 gingen fijn, bij heksenoog kwam ze wat terug, maar deed ze wel. Waterstroomhindernis rechtdoor, weer fijn. Toen superstoer over de punt :D paddestoel ook fijn. Maar toen de dubbel die vond ze niet zo leuk, 2 stops :o Sloot dr zelf ook niet genoeg op. Houtstapel en kikkerpoel wel weer fijn. Bij 11 had ik van te voren al bedacht alternatief te nemen, ging ook fijn, 12 ook. Lijntje 13/14/15 ook erg mooi! Boom voor het water 1 stop, had meer moeten rijden. Daarna wel, water zelf ook. Toen de opsprong+hindernis en hindernis op de bult en de laatste gingen ook erg fijn!
Dus al met al erg tevreden voor het debuut, echt een paar hele stoere sprongen ertussen. Op die weigeringen na nergens twijfel en idd juist de brederen sprongen ginggen het fijnst. Stijlpunten zagen er ook goed uit, één 8 rest 7ens.

Wat een mazzel hadden we met het weer zeg! Paar keer regen, maar toch het meest blauw :j

Dinnetje over de punt:
Afbeelding

En H14
Afbeelding

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 16:51

Heel netjes van jou en Maat, PB!
Leliaardje, jammer van de weigering, maar rondrijden in Barchem met 1 stop is echt geen schande hoor! Keurig gedaan van Laurie en Gieg.
Evony, je hebt mazzel gehad; hulp van derden (in welke hoedanigheid dan ook) is niet toegestaan!
Wel jammer van je onverwachte verassing bij hindernis 4.

Texelse, ik was er ook van overtuigd dat een val zowiezo uitsluiting was, maar het is idd als het in een wedstrijd-onderdeel gebeurd.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 16:52

Heb haar gezien op het water. Was idd een ruiterfout. Erg jammer want zag er goed uit verder. Overigens veel slechte ruiterdingen gezien bij het water. Heel apart hoe er soms werd aangereden....

Hilde_

Re: SGW Barchem 22/23/24 oktober - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 16:55

Ja vond ik ook, teugels losgooien en het dan gek vinden dat ze stoppen.. De ruiters zagen er ook vaak moe uit. :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:03

Het grootste probleem is (tenminste van wat ik zaterdag heb gezien) dat mensen als een dolle op de waterbak af komen rijden. Paarden waren echt enorm verrast hierdoor.
Ik heb heel bewust tempo teruggenomen zodat ze goed kon zien waar we naar toe gingen en wat er kwam, paard goed op het achterbeen gezet en toen kon ik haar mooi over de boom laten zakken en was de waterinsprong geen probleem meer.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:09

Ik heb Hetje toch wel heel stoer naar het water gereden vrijdag. Was ook wel nodig bij deze waterbak. Of tenminste voornamelijk de boom ervoor.
Wat ik zag was idd heel hard aan komen rijden en dan vlak voor de sprong terugnemen want anders gaat het te hard.....

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:10

Zo Siep!! Dat is wel heel gaaf zo voor een crossdebuut! Wat een wappers op de foto's.
Gefeliciteerd hoor!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:12

peanutbutter schreef:
Ik heb Hetje toch wel heel stoer naar het water gereden vrijdag. Was ook wel nodig bij deze waterbak. Of tenminste voornamelijk de boom ervoor.
Wat ik zag was idd heel hard aan komen rijden en dan vlak voor de sprong terugnemen want anders gaat het te hard.....

Stoer (ik neem aan dat je hiermee bedoelt dat je hem flink op druk hebt gehouden) is wel wat anders dan als een dolleman op de boom af komen stormen. :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:14

_Sim_ schreef:
Heel netjes van jou en Maat, PB!
Leliaardje, jammer van de weigering, maar rondrijden in Barchem met 1 stop is echt geen schande hoor! Keurig gedaan van Laurie en Gieg.
Evony, je hebt mazzel gehad; hulp van derden (in welke hoedanigheid dan ook) is niet toegestaan!
Wel jammer van je onverwachte verassing bij hindernis 4.

Texelse, ik was er ook van overtuigd dat een val zowiezo uitsluiting was, maar het is idd als het in een wedstrijd-onderdeel gebeurd.

ik was er dus niet zeker van of het in deze omstandigheid ook uitsluiting was, ik heb bewust eerst de hindernis gesprongen, toen ben ik gestopt teugels lostgemaakt en toen hield de meneer haar even vast zodat ik de teugels uit de ringetjes kon halen, weer vast maken en door rijden, maar goed door rijden met een los martingaal was ook geen optie, en zonder hulp was ze miss op de teugels gaan staan als ze loshingen, als ik het over moest doen deed ik het gewoon weer zo, dan maar eventueel uitgesloten worden :P

het was idd een onverwachtse verassing hindernis 4, maar goed ben verder echt zo super trots op paardlief :D
Laatst bijgewerkt door Evony op 24-10-10 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:15

Mooie foto's Siep!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:23

Evony schreef:
ik was er dus niet zeker van of het in deze omstandigheid ook uitsluiting was, ik heb bewust eerst de hindernis gesprongen, toen ben ik gestopt teugels lostgemaakt en toen hield de meneer haar even vast zodat ik de teugels uit de ringetjes kon halen, weer vast maken en door rijden, maar goed door rijden met een los martingaal was ook geen optie, en zonder hulp was ze miss op de teugels gaan staan als ze loshingen, als ik het over moest doen deed ik het gewoon weer zo, dan maar eventueel uitgesloten worden :P

het was idd een onverwachtse verassing hindernis 4, maar goed ben verder echt zo super trots op paardlief :D

Uit het regelement:

Artikel 308 - Hulp van derden
1. Hulp van derden is op straffe van uitsluiting verboden. Als hulp van derden wordt
beschouwd ieder ingrijpen van derden, al dan niet op verzoek, dat als doel heeft de
taak van de deelnemer te verlichten of het paard te helpen.
2. In het bijzonder is het verboden:
a. zich met opzet bij een andere deelnemer aan te sluiten en het parcours in diens
gezelschap te vervolgen;
b. zich op enig gedeelte van het parcours te laten volgen, voorafgaan of vergezellen
door iemand per voertuig, per fiets of te voet, dan wel door een ruiter die geen
deelnemer is;
c. op bepaalde plaatsen kennissen te posten om bij het voorbijkomen de richting
aan te geven of inlichtingen van welke aard dan ook te verstrekken;
d. om iemand bij een hindernis op te stellen om het paard op welke wijze dan ook
aan te drijven;
e. om op enigerlei wijze inlichtingen in te winnen betreffende het parcours voordat
dit officieel voor de deelnemers is opengesteld.
3. Functionarissen of andere personen in het parcours, die de deelnemers op een
vergissing in het parcours opmerkzaam maken, geven ongeoorloofde hulp. In dat
geval kan de deelnemer worden uitgesloten en de functionaris worden bestraft,
één en ander ter beoordeling van de Federatievertegenwoordiger. In twijfelgevallen
berust de uiteindelijke beslissing bij de Federatievertegenwoordiger.
4. Uitzonderingen:
a. Voor de start van de cross-country is het toegestaan om de deelnemer te helpen
en het paard te verzorgen.
b. Een deelnemer mag aan de hinderniscontroleur opheldering vragen of hij de
hindernis
goed heeft gesprongen en of er al dan niet strafpunten worden gegeven.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:24

Een heleboel antwoorden op mijn "regelementsvraag"!! :D Iedereen bedankt. Het is dus "in" een van de 3 onderdelen. Je kunt maar beter op de hoogte zijn!!

Van de B-pony's heb ik ook veel deelnemers gezien die tot mijn stomme verbazing een voldoende hadden voor hun stijl :o Er werd gejaagd, slordig gereden, niet terug genomen voor de sprong, en van hindernis 3 naar 4 heb ik er ook nog 1 braaf de hele weg echt zien zitten!!

Het verbaasde mij ook dat Evony door mocht rijden na de hulp mbt haar martingaal. Daar hoort uitsluiting te volgen. Maar ik begrijp dat het wel prettig was om door te mogen gaan.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:33

Sim: Haha, ja heb hem vooral heel erg opgesloten en toch wel in een aardig tempo eroverheen gereden. Hij dacht er niet eens over om zelfs maar te kijken :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:36

texelse schreef:
Een heleboel antwoorden op mijn "regelementsvraag"!! :D Iedereen bedankt. Het is dus "in" een van de 3 onderdelen. Je kunt maar beter op de hoogte zijn!!

Van de B-pony's heb ik ook veel deelnemers gezien die tot mijn stomme verbazing een voldoende hadden voor hun stijl :o Er werd gejaagd, slordig gereden, niet terug genomen voor de sprong, en van hindernis 3 naar 4 heb ik er ook nog 1 braaf de hele weg echt zien zitten!!

Het verbaasde mij ook dat Evony door mocht rijden na de hulp mbt haar martingaal. Daar hoort uitsluiting te volgen. Maar ik begrijp dat het wel prettig was om door te mogen gaan.

dat was zeker prettig, als ik het had geweten had ik haar met dr neus tegen een overige hindernis aan gepakeert en het dan zelf gedaan, maar goed gelukkig geen uitsluiting en verder goed afgelopen ;)

verder zag ik trouwens in het L heel veel combinaties die net als sim (dacht ik) bij de punt het alternatief in de verkeerde volgorde sprongen, kregen ook allemaal alleen een weigering, vond ik opzich ook wel netjes. Vond het namelijk een rare volgorde.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 17:58

<3 Ik ben zo blij met Sofie! Wat een heerlijk beest.

Dressuur ging wel goed, maar kon beter. Wel lekker gereden, 199 punten (stond toen 8e).
Daarna meteen de cross gaan lopen. Vond het een hele mooie cross en leuk dat er wat technische dingen in stonden.
Meteen besloten dat ik overal rechtuit zou gaan. Kon ik meteen testen of ze klaar is voor het L. Want ik denk als je deze cross foutloos rondkomt met 2 vingers in je neus, dan ben je wel klaar voor het L.

Toen lekker gaan losrijden voor het springen. Het parcours ging heel fijn. Het stond na mijn idee erg laag en dan ga ik juist vaak prutsen. Maar ik reed nu lekker door en fijn ritme. Foutloos :).
Toen de cross. Mijn horloge deed het niet, heb echt 10 keer gedrukt (ook toen ik al van start was en na hindernis 1 ook nog een keer). Toen dacht ik PECH, ik moet nu gaan rijden. Dus ik ben gewoon lekker gaan rijden. Sofie pakte echt super aan! Puntje begon ik op het laatste moment zelf te twijfelen en nam ik d'r teveel terug waardoor ze een galopsprong meer moest doen en er iets onder kwam. Verder ging ze als een speer. De eerste opsprong met boom erachter deed ze ook heel braaf. Kwam iets terug maar ging wel door. Foutloos over de finish, 4 sec buiten de tijd.

Daarna de cross nog een keer gelopen. 'sochtends had ik alleen met mn vader gelopen, we lopen dan ik een behoorlijk tempo, dus wil mijn moeder niet mee. Dus daarna wou ze nog wel even zien wat ik moest springen.

Uiteindelijk bleek ik 1e te zijn! *\o/* *\o/* met een 7 op stijl.

Er waren maar 6 ofzo foutloos in de cross.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 18:00

gefeliciteerd kim :D

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 18:05

Super hoor Kim! Gefeliciteerd!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 18:09

Helemaal top, Kim!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 18:10

Gaaf Kim! Gefeliciteerd!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 18:11

Gaaf Kim!!! Gefeliciteerd. Super gedaan!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 18:16

De uitslag staat er al op!
Laurie en Giga zijn 5e geworden (dus ik ben toch wel blij dat we niet zijn blijven wachten). Ze hebben ook flink wat tijdfouten, dus daar moet nog wel wat aan gedaan worden. Er zijn van de 16 combi's in haar ring, maar 8 door de cross gekomen. Oei!! En maar 1 foutloos! Dat is dan wel heel top gedaan.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 18:20

Ik had het ook gezien van de 5e plek! Goed toch! Ik zei toch dat het geen schande is om Barchem met 1 stop uit te rijden? Als je ziet hoeveel mensen (in alle klassen overigens!) zijn uitgesloten.....
Mag je best trots zijn op jezelf.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 18:55

_Sim_ schreef:
Ik had het ook gezien van de 5e plek! Goed toch! Ik zei toch dat het geen schande is om Barchem met 1 stop uit te rijden? Als je ziet hoeveel mensen (in alle klassen overigens!) zijn uitgesloten.....
Mag je best trots zijn op jezelf.

Trots ben ik zeker: maar dan op Giga en Laurie :D .

Wel grappig Sim: vorige week had ik het er nog over dat een prijs winnen wel belangrijk voor me is. Maar toen ik vandaag uit de cross kwam, wist ik zeker dat ik blij zou zijn als ze de cross gewoon uit zouden rijden!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:02

Super Kim!!
Nog wat gehad aan mijn advies?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:04

Leliaardje schreef:
Wel grappig Sim: vorige week had ik het er nog over dat een prijs winnen wel belangrijk voor me is. Maar toen ik vandaag uit de cross kwam, wist ik zeker dat ik blij zou zijn als ze de cross gewoon uit zouden rijden!

Inderdaad. Soms is dat gewoon het belangrijkste, maar ik vind het wel heel leuk dat je het nu zelf zegt/ervaart!