[SGW] SGW Princenhage - Verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 12:44

Wat een rot nieuws van het overlijden van het Z paard.

_Sim_ schreef:
Dat het secretariaat niet altijd even vriendelijk was misschien (zelf niet zo ervaren) is natuurlijk niet leuk, maar we moeten niet vergeten wat een stress (ivm de mais die er op het allerlaatste moment pas af ging, de startlijsten die niet klopten en ga zo maar door) die mensen van de organisatie de laatste dagen hebben gehad! Denk dat dat een grote rol heeft gespeeld. Kan dat goed begrijpen. Zelf kan ik ook kortaf/kribbig uit de hoek komen in stress-situaties terwijl ik dat helemaal niet zo bedoel.

Helemaal mee eens, zeker als je met een kleine rekenkamer zit en om de haveklap gestoord wordt, werkt dat niet heel erg positief op de vriendelijkheid.

texelse

Re: SGW Princenhage - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 12:52

gr_roos en sim: helemaal mee eens.
Voor een organisatie is het handig om een soort "gastvrouw" te hebben, een vraagbaak. Dat voorkomt veel storingen in het secretariaat. Die kan de meeste (stomme) vragen beantwoorden. Antwoorden die echt vanuit de rekenkamer moeten komen, worden dan ook door deze persoon gesteld, en dat is prima.
Meestal zijn het ook vragen die door het ophangen van een A-4tje aan de buitenkant van het secretariaat beantwoord kunnen worden.
De meeste gestelde vraag is: hoe laat is de prijsuitreiking?

En in tijden van "crisis", zoals met de stroomstoring in Princenhage, kan de rest dan gewoon doorwerken, want die hebben dan al genoeg aan hun hoofd.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:05

Daarom formuleerde ik het ook zo voorzichtig. Als je je stinkende best zit te doen de uitslagen snel en correct te verwerken is het lastig als je daarbij van je werk wordt afgehouden met vragen.
Ik weet als ruiter echter niet waar ik anders met mijn vragen naar toe moet.
Een gastvrouw kan dan veel uitkomst bieden. Of inderdaad blaadjes ophangen.
Ik zie het ook meer als tip voor de volgende keer dan commentaar.
Daarbij heb ik ook heel veel positieve punten benoemd. Dan mag en kleine opmerking toch ook?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:07

tuurlijk, en als het netjes gebracht wordt kan de organisatie daar alleen maar voordeel uit halen! Als het gebracht wordt als "verbeterpunt" ipv kritiek, dan is het altijd goed!! (denk ik dan...)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:18

Crossmipe das flink balen zeg! hoop dat je paard snel op knapt!

Evelien! "gelukkig" maar een verrekking!

astrid65

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:22

Beetje laat... maar meld me ook nog maar even. Wat ontzettend naar dat er een paard overleden is. En dan ook nog op zo'n simpele sprong. Zo zie je maar, een ongeluk zit in een heel klein hoekje.

@crossmiep: Ik hoop dat je paard snel weer opknapt! Wat zal je geschrokken zijn.

Wij hebben gisteren genoten van het mooie weer en het mooie terrein, en het was gezellig om weer even bij te kletsen met diverse bokkers. De bodem vond ik goed te rijden. Maar helaas hadden wij geen fijne cross. Senwood was net als in Ysselsteyn erg onzeker en ik moest hem er doorheen persen (met veel mondelinge aanmoediging). De simpele afsprong vond ie zo eng dat ie niet eens de bult op durfde. Gelukkig ging het bij de derde keer aanrijden wel goed. Toen even een heel lekker stukje over de akker (we gingen terug!), we vlogen over de oxer en de rood-witte stijl, en daarna weer op de rem in het bos en helemaal bij het water. Daar tergend langzaam doorheen, maar de sunken road was echt een slangenkuil volgens Senwood, dus dat duurde wel een halve minuut. Toen was ik al over de tijd heen... Op het galopeerpad niet vooruit te branden (was de verkeerde kant op...). Laatste stuk wel weer iets beter, maar toch nog een stop op de laatste. Dat was weigering nummer 4 of 5, dus toen ben ik maar niet meer door de finish gegaan...

Vond het zelf geen moeilijke cross (op een paar lastige afstanden en kronkels na), maar daar was m'n paard het duidelijk niet mee eens. Heb me afgemeld voor Barchem en Bathmen, want ik denk dat ie even een time-out nodig heeft wat crossen betreft. Als ie zoveel moeite heeft met PH, zullen Barchem en Bathmen vast nog meer angst inboesemen, en ik zou het jammer vinden als ie helemaal het vertrouwen verliest.

Leuk om te zien en te horen hoe veel relatief jonge onervaren paarden zo goed aanpakken in de cross en zelf lekker aantrekken. Ik ken dat gevoel alleen maar van de trainingen. Op wedstrijden gaat de handrem erop bij Senwood. Denk toch dat de eventingsport niet zo zijn kopje thee is. Voorlopig gaat de focus dus maar even weer naar de gekleurde balkjes.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:43

Wat jammer Astrid!

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 17:33

Hier nog even een reactie van mij... Wel laat maar ja...

Het was heerlijk weer, dus dat was al super. We waren vriendelijk te woord gestaan bij het secretariaat. Ze wisten uit hun hoofd dat ik geruild had....
De cross twee x gefietst en toen dressuren. Dat ging lekker, ik had 192 punten dus dat blijft netjes genoeg...
Wij hadden rustig doorgedaan na de dressuur voor het springen, maar toen ik er rustig naar toe stapte, zag ik dat twee nummers voor mijn al aan het springen was... Dat was even flink schrikken! Ik was mijn nummer vergeten om te doen! DOm Dom dOm....
Snel ingesprongen, maar was helemaaal van mij doen.... Echt K.t.. Maar ja eigen schuld... Natuurlijk stoppen met het los springen en toen snel het parcours in.... Ik had wonderlijk maar 1 balk... Maar het had absoluut geen schoonheidsprijs!
Met de cross even wat meer tijd maar ik was al uit mijn doen.....
Cross helemaal goed, bij de wieken maar het alternatief genomen en verder keurig... De dubbels blijven lastig voor ons, met onze korte pootjes, dus niet vlekkeloos maar wel gehaald!

We hadden een tijd van 5.02, dus netjes genoeg voor het zware terrein met alternatief en niet voluit...
Hartslag was 68 en 88...

Maar heb daarna nog staan te kijken... Maar dat was meer wachten. Net ambu nog gezien en allemaal weigeringen en er ui gestuurd enzo... Dus dat was wel jammer...

Ik wens de belgische ruiter veel succes! Wat erg om te horen, dat er zo iets gebeurd... Voor de organisatie ook! Want er was al zo veel vooraf mis gegaan en dan dit soort dingen tijdens het weekend...

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 18:24

Crossmiep, hoop dat je paard snel weer beter is!
Evelien : gelukkig valt het goed mee, al blijft het wel jammer natuurlijk.

Aan al diegene met de goede resultaten nog een proficiat :)
Voor de rest gewoon volgende keer weer beter en je (paard) leert toch elke keer weer wat bij..

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:09

astrid balen zeg! (moest je er niet uit met 4 stops? )

karinl wel netjes gereden dus.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:09

De uitslagen staan erop...

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:31

Jeps bij evelienH klopt het niet.. ze hebben carpie en wendalie om gedraait :+

Bij mij klopt het wel :)

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:37

Ik heb het niet eens slecht gedaan met mijn stijl punten als ik de rest bekijk := ..

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:43

nee er is niet echt al te best gereden kwa stijl :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:50

Eef had Wendel en Capri op zaterdag om laten draaien, omdat ze liever eerst Capri rijd. Blijkbaar is dat wederom verkeerd gegaan, want bij het springen werd ook al Wendalie omgeroepen terwijl ze op Capri reed. Toen is Eef ook al naar de jury toegegaan!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:53

JA klopt maar ja dus niet door gegeven aan het secetariaat, als ik het zo lees. zou wel sneu zijn

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:54

Jawel, ze heeft het doorgegeven, meerdere keren!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:56

Ik dacht ook dat ik een van de laagsten zou zijn met mijn stijl (tenminste hoe ik voor mijn gevoel had gereden) maar dat valt alles mee als ik de rest van de cijfers zo zie..

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:56

Ja daarom maar ja okal staat het dan nog zo op de uitslagen is er dus niks mee gedaan ;)

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:09

Wow zit net de uitslagen te bekijken, echt veel slechte stijlpunten. Zelfs mensen die eerste zijn geworden met een 5, eigenlijk raar. Helaas moest ik mijn 1e plaats na de dressuur inruilen, dankzij 2 weigeringen in de cross, maar had in elk geval een 6,5 voor stijl en een fijne cross gereden.

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:11

foto's van de BB staan ook online!

iemand trouwens idee hoe je de BB stijlpunten om moet rekenen? had t voor mijn gevoel belabberd gedaan, maar als ik naar de uitslag van de rest kijk is het nog best netjes

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:12

hoe bedoel je om rekenen?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:13

Flutterby, 12 is gemiddeld een 6 in de BB.
Redflame, liever een goed gevoel met goede stijlpunten dan eerste met een onvoldoende ;)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:14

Ik dnk bij de paarden delen door 2, bij de pony's zou ik het niet weten.

Amber hopelijk komt je pb morgen, we mogen niet meer privé internetten op het werk :o

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:16

CoriienRN schreef:
hoe bedoel je om rekenen?

wat mootje idd zei..
zat het me echt af te vragen, rijtechnisch ging het er bij mij nl behoorlijk belabberd aan toe, maar bij stijl stond wel 13,33 :?