[SGW] Uitslagen sgw Neede 25/26 september

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:11

Zo bedoelde ik het niet hoor Lielle :) Maar dat komt ook niet echt lekker over. Ik denk dat er genoeg dingen zijn hier waar je je niet in kan vinden en wij niet bij jou. En zo zal dat ook bij anderen zijn. Prima toch?

edit: en Bathmen is idd een super fijne cross :j Jammer dat de B al vol is, anders had ik me opgegeven!

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:13

Had nog niet echt opgemerkt dat er hier áangevallen' wordt hoor. :n

ik vind het jammer dat je zo'n uitgesproken mening hebt terwijl je er weinig over kan zeggen, aangezien je niet aanwezig bent geweest en ook de cross niet gezien hebt.
daarom vind ik je negativiteit gewoonweg onterecht, that's all.

over de vorige jaren zal ik echt niet oordelen. :)

billy1

Re: Uitslagen sgw Neede 25/26 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:17

Gewoon op de wachtlijst laten zetten Rowo!

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:19

billy, ik heb nog niet eerder in Bathmen gereden. dit wordt mijn eerste keer, dus ik laat me verassen ;)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:20

Mwah, als ik te horen krijg dat ik bot ben, vind ik dat persoonlijk wel een aanval.

Nogmaals, en dan houd ik er echt mee op, ik oordeel wel degelijk uit ervaring. En ik wil de verdere teksten nog wel opduiken voor je, maar ik heb niet het idee dat ik daarmee veel ga bereiken.

Maar na twee jaar niet blij te zijn geweest met de cross, en een keer dus zelfs in feite voor niets te zijn gekomen omdat ik bijna op het eind gestopt na een verder foutloze rit, zal ik niet snel weer voor zo'n cross kiezen. Dat geldt niet alleen voor Neede trouwens, ik heb bv besloten niet meer naar VP te gaan omdat ik daar de bodem te hard vind. En als ik dan hoor dat het echt is verbeterd, wil ik dat voor een volgend jaar best overwegen (en nogmaals, ik zou dit jaar hebben gestart als ik niet voor het werk weg had gemoeten), maar zeker gezien de vele crossen in het najaar doe ik dat niet zomaar.

Dus je mag mijn negativiteit onterecht vinden, ik vind jouw kritiek op mijn mening ongefundeerd en onterecht. Maar ik stop hier echt mee, let's agree to disagree and leave it at that.

Bathmen is absoluut een supercross!

/add
Irene en ik hebben even per PB contact gehad, en alles is alweer uitgepraat. Terug naar de verslagen!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:56

billy1 schreef:
Gewoon op de wachtlijst laten zetten Rowo!

Wou ik ook, maar heb maar een dressuurconcours op gegeven -:)
Bathmen kennende is de wachtlijst immens :+

EN idd terug naar de verslagen :)

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:58

Iemand enig idee of er ook tijdens de oefencross foto's zijn gemaakt?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:02

@ Anke er was gerekend op mdh maar die waren te laat.. en gingen smiddags toen de oefencross voor de pony's begon gewoon naar huis... vond heel vreemd want juist de mensen die de oefencross hebben gereden vinden het tof om foto's te zien (ik was 1e in de B en toen waren ze zelfs nog niet op tijd! ) Gelukkig was evenementenfoto.com er ook maar ik weet niet of die de oefencross heeft gedaan

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:05

Inderdaad gek, ik denk als ze een mooi plaatje schieten van iemand in een oefencross dat die sneller bestellen (omdat het heel speciaal is) dan de normale crossers. Maargoed is de keuze van de fotograaf :) even afwachten of evenementenfoto.com foto's heeft gemaakt, heb verder niks gezien onderweg (al ben ik ook nooit bezig met dingen om de hindernis heen, dus het zou zomaar kunnen van wel :P)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:20

Tsja, als je écht zeker wilt zijn van foto's, moet je zelf voor een fotograaf zorgen. Als ik graag wat meer foto's van een bep. cross wil, regel ik dat er een paar mensen die ik ken her en der in de cross staan. Dan heb je ook niet het risico, dat, zoals nu (iig, toen ik langsliep) beide fotograven bij dezelfde hindernissen staan.

Ik vond de organisatie heel goed, zij kunnen er niets aan doen hoe of het weer was. Waar ik (en mijn moeder) wel wat van opkeken was de volgorde. Ik vind het het logischt om de hoogste klasses als eerste te doen, om die het beste te bieden (qua bodems). Scheelt volgens mij ook in tijd met ombouwen vd hindernissen, en in veiligheid. (om bijv. Heino even aan te halen, daar begonnen ze met de B pony's en moesten de hindernissen dus ook worden opgehoogd, daar lagen gewoon losse boomstammen bovenop de opsprongen, niet echt veilig imo)

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:22

Mijn zus had al foto's gemaakt en Jetske_ van bokt ook, maar hoe meer hoe leuker :) het is ook maar gewoon een vraag hoor?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:23

Oh is ook niet aanvallend ofzo bedoeld, ik ben gewoon niet zo tactisch in vriendelijk schrijven :+

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:24

Oke..

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:26

Moderatoropmerking:
Kan dit topic nu weer verder gaan over de wedstridj zelf? Fotografen zullen zich melden in het centrale fotografen topic of kunnen een topic openen op SGW-ITP.

Pluisje_666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:17

Had ik net een verslg gemaakt, moet ik opnieuw inloggen. dus hierbij nogmaals:

Ik ben normaal niet actief op bokt, maar ik was 1 van de mensen die ruzie had met de trakhener en zit nu ziek thuis..

Wij zijn zaterdag al naar Neede vertrokken, dit omdat ik liever een op een wedstrijd slaap dan dat ik overdreven vroeg mn bed af moet om die kant op te gaan. Even voor de beeldvorming: Ik heb een redelijk grote vrachtwagen waar zowel mijn groom Inge, mijn paard Leo mijn shetlander Femke en ik in kunnen overnachten. De meeste crossen gaan wij de dag van te voren al heen, zo kunnen we in rust verkennen. We slapen gewoon op het terein en hebben alles wat we nodig hebben zelf mee, dus koppie thee komen halen kan altijd. We hebben ook een gasstel bij..

Na aankomst zijn we eerst de cross gaan lopen, de cross was niet hoog. Bodem wel wat zwaar hier en daar. Er stonden drie hinderninssen waar ik nog enig nadenkwerk over had. 5, de combinatie 8 en 9 en de laatse 20,21. Na de nederlandse van volgende week zou ik weer terug naar de M, dus ik wou het mezelf en Leo niet te makelijk maken om de makkelijkste weg te nemen.
Geen alternatieven en overal zo kort mogelijk. Wel lastig, maar wel te doen. Ons probleem is niet het sturen, maar dat we meestal zo hard gaan en dat als ik echt terug rijd Leo denkt dat het niet hoeft of dat het wel heel eng oid is dat ie het dan maarniet doet. Schuinspringen kan ie prima, dus als ik controle zou hebben zou het lijntje 8-9 prima te doen zijn.

Nadat de smid het losse ijzer van Leo even heeft vast gezet en Leo hierbij uitgebreid werdt geaait door kids die het hele paarden en hoefsmeden verhaal wel interessant vonden zijn we even lekker een eindje met Leo wezen fietsen. Onder het fietsen nog even gefilosofeerd over de cross. Trakheners doet Leo wel, maar hij is er niet altijd even stabiel in. Hij heeft nog wel eens de neiging tot stoppen, komen ze niet heel vaak tegen dus helemaal zeker was ik daar nog niet van. En de bovenstaande lijn werdt nog even besproken.

Na het fiesten nogmaals de cross gelopen, dit keer stond ie al op L hoogte en nogsteeds vondt ik het zelfde. Ik was wel blij dat ik zondag redelijk op tijd kon starten, de bodem had het hier en daar wel wat zwaar gehad, maar ze hadden bij de hindernissen goed zand op gebracht voor en na de sprongen. We hebben nog een nachtje om er over na te denken. Dus Leo nog even los gegooid in het weiland en Femke even aan de longe mee laten lopen. Praatje gemaakt met de eigenaar van het land dat parkeerterein was. Die al wist dat ik uit Oldeberkoop kwam, zonder dat ik mij had voorgesteld..

In Neede hebben we een traditie: Pizza eten met de mannen die als waakdienst in de consumptietent slapen. Dit jaar voor de 3e keer. Dus toen het donker werdt naar de tent gegaan, onze pizza zou zo wel komen. Het bleek dat we nog een extra gast hadden; Nina at ook mee. Ze had haar paard op een stal dicht in de buurt staan en de eigenaar daarvan vertelde dat haar over de pizzatraditie en dat zo ook wel mee kon eten. En zo zaten we gezel voor te beschouwen en over paarden te praten op zaterdag avond in een tent in Neede. Super!

Om half 10 zijn we richting vrachtwagen gegaan. Normaal is Leo het begin van de nacht mooi rustig en zodra de eerste mensen komen wordt hij wakker. Helaas was het volle maan en kon hij mooi door de raampjes naar buiten kijken, hij (en wij dus ook) heeft niet zo veel geslapen. Om 5uur heb ik de klep van de auto maar open gedaan, kon ie meer zien en werdt ie rustiger van. Om half 7 heb ik gevoerd en ben toen nog lekker op bed gekropen tot 8 uur. Nog even fijn geslapen, maar moesten toen wel hard.

De dressuur ging redelijk goed, hij was wel heel vrolijk. En halve wege zette hij even een kaakje, maar voor het eind was dat weer over. 189 punten. Tussen de dressuur en het springen nog even op het hoofdterrein geweest, dat maakte dat ik weer begon te twijfelen. Er waren erg veel stops op 5 en 7. Tja wat doen we. Op safe of toch de uitdaging aan gaan? Nog niet helemaal zeker, eerst gaan opzadelen voor het springen. Tijdens het inrijden nog erg bezig met de alternatieven. Springen ging op zich goed, erg snel, maar dat is normaal en 2 balkjes ook niks schokkends. Dierenarts was prima. Toen het besluit genomen, alles zoals ik het bedacht had. Niks te verliezen.

Helaas heeft Leo hele erge starthokjesvrees. Het is zo erg dat ik hem vorig jaar uit de M heb terug gehaald omdat de eerste hindernissen niet verantwoordt waren. Dit seizoen ging het tot gister relatief goed. In plaats van na 1 kilometer had ik hem in Wieringerwef al binnen 1 minuut volledig onder controle. En ook Gorssel was van af het beginaf goed, daarom durfde ik de overstap naar de M terug weer aan. Gister ging het tot een halve minuut voor de start ook goed. Hij bleef heel ontspannen de taktiek van stilstaan werkte goed. Toen heb ik een fout gemaakt, ik ben te vroeg richting starthok gegaan waardoor hij flipte. Hij stijgerde en Inge kon hem niet vasthouden. In rodeo gingen we richting fair. In tegenstelling tot anders (rustig blijven en rustig proberen te draaien) was ik hem nu zo zat dat ik boos ben geworden en in volle galop terug ben gegaan naar de start. Gelukkig mocht ik nog starten, ik was te laat maar mocht meteen door.

Al voor hindernis 3 had ik de controle weer volledig. En daarom kon ik hindernis 4 redelijk goed plaatsen in een mooie lijn rechte lijn naar 5. Helaas zag Leo op het moment dat hij moest afzetten het gat en hij stopte. Hij is met zijn voet tussen de grondbalk en de slootkant gegleden en heeft even vast gezeten, hierdoor viel hij en ik dus ook. Bij mijn val hoorde ik iets kraken, ik weet nogniet of het nu iets in mij of mijn cap was. Ik voelde direct dat het niet goed zat en heb direct mn paard los gelaten en ben blijven liggen. De EHBO was er heel snel gevolgd door de arts. Ze kwamen vrij snel tot de conclusie gebroken sleutelbeen. Toen ik overeind kwam zag ik waarom ze er zo snel waren, verderop op het veld stond een ambu en lag iemand op het veld.

Vanaf het begin dat ik lag hem ik naar Leo gevraagd, hij laat zich niet makkelijk pakken dus zag al hele drama's. Tegen de tijd dat ik terug naar start ging lopen kregen we het bericht dat Leo gevangen was. Hij was prima in orde. Inge was inmiddels ook bij mij, ze was het veld in gerend nadat ze Leo terug zag komen en dacht eerst dat ik bij de zwaan lag, dus die was helemaal geschrokken. Nogmeer geschrokken toen ik het niet was, waar was ik dan wel? We werden geroepen door de walkitalki van de EHBO dat we even moesten wachten, Inge kwam naar ons toe.

Bij de start was er idd een vriendelijke meneer die Leo die tijd heeft vast gehouden, hiervoor nogmaals dank. Inge is met Leo naar de dierenarts geweest en ik heb een verwijsbriefje voor het ziekenhuis gekregen van de arts. Toen terug naar de auto. Ik had tot ik bij de auto kwam wel last maar het ging wel. Bij de auto was de adrenaline uitgewerkt en kwam de echte pijn. Inge heeft Leo afgezadeld en ik heb op bed transport naar huis geregeld. Mijn vader moest de vrachtwagen op komen halen, en Inge in zijn auto terug (mijn vader heeft wel een vrachtwagenrijbewijs en Inge niet). De pijn werdt zo erg dat we de rit naar Friesland niet wouden afwachten. Inge is aan de organisatie gaan vragen of iemand met mij naar het ziekenhuis kon. Gelukkig was dit direct mogelijk.

In het ziekenhuis zijn foto's gemaakt, er was geen botbreuk zichtbaar. Dus ik heb pijnstillers mee gekregen en moet me vrijdag weer melden voor controle. Heb geregeld dat dat in Heerenveen mocht en dat ik niet weer naar Hengelo hoef. Ik had en heb nogsteeds als ik mn arm beweeg een krak bij mijn sleutelbeen en dan krijg ik een hele heftige pijnscheut. Het kan zijn dat er banden of spieren of wat dan ook wel stuk is, maar dat konden ze niet controleren en de behandeling zou het zelfde zijn. Een week rust en dan controle. Toen we terug kwamen op het terrein hebben we nog een bakje thee gedaan en toen was mijn vader er ook al.

Ze hebben de schotten goed gezet en we zijn richting huis vertrokken. Helaas waren Inge en ik als bezemwagen de vrachtwagen vrij snel uit het oog verloren en zijn we via een omweg naar huis gereden. Mijn vader was meer dan een uur eerder thuis dan wij (oeps). Al met al een heftig dagje dus. Wat mij wel op viel was het medeleven wat je van bekenden en onbekenden krijgt. Heel erg fijn is dat. Net een warme deken. Gewoon even vragen wat er gebeurd is en iemand sterkte wensen. Super.

Verder wil ik nog even kwijt dat mijn val dus niet kwam door de slechte bodem, alleen door de bodem op een plaats waar je normaal niet hoort te komen. Wel balen, anders had het gewoon een weigering geweest. Maar geen verwijt. Ik heb van omstanders gehoord dat ik hem wel goed aan reed, maar dat hij gewoon stopte. Mijn gevoel is het zelfde. Ik ben vol vertouwen op de hindernis aangereden en ook geen moment getwijfeld.

Ik wil de organistatie en met name Enrico en Marin nog even bedanken voor de manier waar ze mij hebben opgevangen, heel erg netjes. Een ritje ziekenhuis, een voorstel om mijn vrachtwagen naar huis te brengen. Alles kon en is geregeld. Echt super en dat mag ook gezecht worden. Er zijn mischien betere crossen, maar de organisatie van deze cross is al jaren erg "klantvriendelijk" en dat hebben ze ook dit jaar weer voor mij bewezen.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:22

wat een verhaal Pluisje. gelukkig heb je niets gebroken, wel veel beterschap gewenst vanaf hier.

ik was nummer 24, jij kwam denk ik enkele combi's na mij?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:25

Jee Pluis! Wat een verhaal. Jammer dat het zo moest aflopen voor je, maar gelukkig lijkt de schade mee te vallen! Sterkte en beterschap.

Pluisje_666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:26

Tja, heb toch niks te doen :D . Alleen zo met 1 hand is best lastig typen..

Dank je. We waren 53.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:36

Pluisje, heel erg veel beterschap! Hopen dat je snel hersteld, had je nog andere crossen opgegeven binnenkort?

Pluisje_666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:46

Dank jullie.

Ja, Ysselstein nog in de L en Princenhage, Barchem en Bathmen in de M. Maar nog geen idee wanneer ik weer op t paard zit..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:47

Jeetje pluisje, wat een verhaal. Gelukkig is het niet gebroken, maar hopelijk knap je wel snel op. Fijn ook dat de organisatie zo goed meedacht. Beterschap voor jou!

Had je trouwens een vos bij je? We zagen nl een vrachtwagen waarin een paard gewoon een stal had zeg maar, zo groot kon ie staan :+
Laatst bijgewerkt door rowo op 27-09-10 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:47

Oke! Ik hoop voor je dat je je crossen nog kan starten!

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:54

He pluisje, beterschap, we zagen het net gebeuren. Het gebeurde idd heel ongelukkig, dat Leo stopte en doorschoof onder de grondbalk door.
Wij zijn verder gelopen, en bij 7 zagen wij iemand anders op brancard liggen, waarschijnlijk met een gebroken been.
Mijn partner had al eentje gestart, maar is vrijwillig gestopt bij 10. Paard kreeg geen ritme, en oversprong zich een paar keer. Op 2 was een soort kuil(tje) voor de hindernis, hij zet af net in dat kuiltje en zat met zijn neus zowat bovenop de wilgentakken, sprong toch.
Bij 3 kwam hij vast te zitten in de zuigende modder, stond stil springt toch en in landing staat hij weer stil... bij 7 idem dito.... het was geen doen.... ons 2e paard hebben wij niet meer gestart.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:56

Toch vind ik het apart dat het meisje wat bij de zwaan gevallen is, er nog lang bij nummer 53. Ze had zelf namelijk een startnummer onderin de 20.... De EHBO was er meteen, maar die ambu liet wel verrekte lang op zich wachten.

Pluisje_666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:57

Ja, Leo is een vos. Een blauwe vrachtwagen, met rode streep en bordjes te koop er op. Dat zijn wij!

Ben bang dat ik Ysselstein as weekend wel af kan bellen. En om nu nog het M in te gaan.. Ik weet het niet, moet er nog maar even goed over denken.