[SGW] Sgw Gorssel Verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 22:01

+:)+ sabine!!

@bianca...sorry dat ik trouwens niet naar je ben komen kijken...ik was zeikenat en geen zin meer om helemaal naar het dressuurterrein te lopen...volgende keer!!?? Y;(

texelse

Re: Sgw Gorssel Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 22:08

complimenten trouwens voor de organisatie dat de uitslagen zo snel online staan!! Super!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 22:13

TeeGee schreef:
Edit, sim en ruud, waar gaan jullie naartoe dit weekend?

We gaan zaterdag naar Hulshorst. Die hebben een nieuwe agterberg springbodem. Dus die gaan we eens uitproberen.
En ik hoop m'n laatste B dressuur puntjes te halen, zodat ik L1 kan gaan starten.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 22:22

Zooo, ik ben er ook weer.
Vanmorgen om half 6 richting Gorssel gereden. We hadden gevraagd of ik vroeg kon starten aangezien mijn Oma 75 werd, dus vanmiddag nog op verjaardag moest ;).
Mocht dus als eerste van start in de B paarden cross.
Dressuur ging echt super fijn. Kon wel merken dat ik als eerste moest starten (aan de punten). 190 punten. Maar had zelf een super gevoel :).
Springen ging ook erg fijn. Mooie afstanden en kon goed afvloeien. Cross ging nog fijner :D. Ze pakte alles super goed aan en zonder twijfels!
Uiteindelijk foutloos gefinished en 9 seconden binnen de tijd.
We zijn meteen naar huis gegaan, gelukkig bleef een clubgenootje wel en die heeft mijn prijs meegenomen. Was namelijk 3e geworden :D :D.
Op naar de volgende cross.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 22:29

Mootje schreef:
Sjaan, dat zeg je verkeerd, lager dan een 6.0 is onvoldoende ;)

Ja dat klopt... :7

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 22:30

Gefeliciteerd Kim!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 22:31

Lees een hoop positieve verhalen! Helemaal super, ondanks het verschrikkelijke weer. De traktor heeft overuren gedraaid geloof ik. :=

Ik ben erg tevreden over mijn laatste B wedstrijd.
Dressuur ging prut, mevrouw had al in de gaten wat de bedoeling was en was helemaal hyper de piep. 186 punten. Springen foutloos en cross ook foutloos. Had alleen een prut-afstand op de molenwiek omdat mevrouw wat kijkerig was en daar zat nou net de stijljury.

Op na Lisse :)

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 22:35

Evie_Bandido schreef:
Wat ik trouwens onwijs sneu vond was dat er een amazone, die finishte toen ik aan het losrijden was voor de cross, na de laaste hindernis maar voor de finfish van haar paard afviel, wat er precies gebeurde weet ik niet.
Ze hadden geloof ik niets, maar waren volgens mij foutloos rond en nu 5 meter voor de finish gedisqualificeerd :(:) .

hier een berichtje van mij.. dat was ik dus..
maar hier een heel verhaal van mij..
dressuur slecht veel te sterk maar hij werd al gek van de fluitjes hadden 170 punten en ergens onderaan.
springen ging super ook iets sterk maar foutloos :D
cross ging super.. puntje ging juist heel makkelijk... hindernissen erna ook.. wel 1 weigering op 11B mijn eigen schuld maarja daarna super verder. water insprong ging hij hoog.. dus met big smile het water uit.. en op na het laatste lijntje.. hij ging echt super.. alleen op de laatste hindernis trok hij heel hard (de laatste 3meter zeg maar net door de bomen) en daardoor bleef hij heel vlak en bleef hij een beetje hangen op de sprong en tja daar gingen we.. ik kwam overeind en zag dat het bloed met een mega straal me neus uit liep.. dus meteen dicht gehouden.. was behoorlijk dizzy en me schouder deed ook heel erg zeer.
later alles na gekeken maar alles bleek goed.. dus geprobeerd richting auto te lopen. toen werd ik weer heel erg misselijk en kwam er veel slijm omhoog dus ik dacht laat ik maar uitspugen en dat was dus alleen maar bloed.. (via me neus in de keel gelopen) dus even gezeten en wat drinken laten halen.. en toen wel naar de auto gelopen.. bij de trailer nog even gezeten en toen maar op naar huis.

thuis lekker paardje even op wei gezet die gisteravond en vandaag behoorlijk stijf was.. en ben ik een poos in een mega warm bad gaan liggen.. heb wel heel slecht geslapen want alles deed zeer.. vanmorgen weer kwart over 6 op want had vanmorgen weer wedstrijd met me jonge paardje (1e x dressuur). eerste paar passen lichtrijden oh jeetje wat een spierpijn.. later ging het wel weer beter. het wel behoorlijk last van me schouder kan er ook niks mee tillen en wel snel dizzy vandaar dat ik gister nog geen bericht heb geplaatst.. nu flinke blauwe schaafplekken op voorhoofd (van de cap) op de L oog en op me kin en schouder.

het is een mega lang bericht geworden maar nu ga ik ook weer van de laptop af want het beeldscherm werkt niet mee voor mijn hoofdpijn..

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 22:36

Super Hilde, gefeliciteerd!
Jammer van je actie Evie, maar fijn dat je foutloos was!
Bianca, ja in Markelo ook al
Jeetje Merel, wat ontzettend zonde! Hopen dat de Shof snel opknapt!
Veel mooie foto's :D
Jammer Tien!
Super Lielle! Jammer van Ukkie, maar wel begrijpelijk!
Gefeliciteerd Legata!
Netjes debuut Susy_Q!
Fijn dat Giga het weer zo goed deed Leliaardje!
Netjes Irene! Jammer van de lijnaanraking, maar wel een super debuut!
Fijn dat je eerste cross zo goed ging Redflame!
Dröpke is echt een leuk diertje Dienke!
Goed gecrosst dus San! Fijn zeg! Balen van je mobiel..
Gefeliciteerd Madelene!
Echt zonde Ruud! Ik hoopte na je 2e stop in je springparcours echt heel erg dat hij braaf zijn parcours af zou maken zodat je zou kunnen crossen. Ontzettend jammer dat je toch in de cross gestrand bent.
Netjes Dyon!
Gefeliciteerd Kim! Je clubgenootje en ik liepen tegelijk heen, maar ik heb maar een rechtsomkeert gemaakt. Ze woont vast wat dichterbij jou dan ik.

Ik ben echt gaar van een heel weekend Gorssel. Gister als 1 van de eersten op het terrein, vandaag als 1 van de laatsten eraf.
Ik heb vandaag een leuke dag gehad, degene die ik groomde is 7e geworden. Ze had op haar stijlcoupon een 10!! staan, voor de wijze van rijden in het terrein. En een 9 op houding en zit? (2e onderdeel iig) bij het stukje hindernis 2/3. Ze was alleen te snel (32 sec binnen de ideale tijd). Had super fijn gereden.

Ik heb veel bokkers gezien en gesproken, oa. Kim, Dienke, beide bokt Corien-en, Jets en nog veel meer.

Ik heb wel echt een deuk in mijn zelfvertrouwen, ondanks dat ik vandaag zelf niet moest rijden sta ik gewoon misselijk bij de springring :o . Zo zenuwachtig, ik ken mezelf niet terug _O- . Crossen met Yoeri is einde verhaal denk ik. De eerste cross is al omgezet en de andere wordt denk ik afgemeld.

Evelien, volgens mij had jij prijs. Die is iig opgehaald ;)
Oh jeetje Itsme! Dat is ook ontzettend balen :\

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 22:40

PB @ mooie foto's... :D
TIEN @ veel watertraining doen, komt helemaal goed.
LIELLE @ ik zag jou bij het waterlijntje rijden toen ik de cross verkende, had je groom/vriendin nog aangesproken dat het zo super eruit zag ;)
LEGATA @ mooi gedaan.
SUSY @ mooi resultaat dus.. ;) Stylpunten kun je ophalen bij de uitslagen, vermoed dat jij dat dus niet gedaan hebt, daar staat wellicht je commentaar, wij kunnen vanaf hier nooit zien of weten wat jij anders had moeten doen. Het is wel een cijfer om goed over na te denken en wellicht een goede instructeur vragen of je fouten hebt, want die hebben we allemaal.. ;)
IRENE @ inderdaad een slim lijntje... }> helaas nog iets te krap dus... :D
REDFLAME @ mooi gedaan hoor, top gereden.
BV @ je hebt in ieder geval alles gereden en dat telt !!!!
SANN @ mooi hoor !!!! dan zul je volgens mij vast wel prijs hebben toch ?? lees net 3e... +:)+
SJAAN @ je bent geweldig, hard gewerkt !!!!!
MADDIE @ wat goed !!!! *\o/*
RUUD @ O NEE !!!! |( en ik heb nog wel zo leuk met je staan kletsen maar daarna idd niet meer gezien of gehoord hoe je cross ging wat enorm balen.
RENEE MONTY @ een dikke pluim ook voor jou. Ik vond het wel even een lekker veldje om door te galloperen en vervolgens mooi terug genomen en via de rechterzijde langs het draad de hindernis aangereden.
PASCALB @ ook bedankt voor je bijdrage bij de waterbak.

MADDIE @ wat goed... *\o/* ik heb je idd niet meer gezien...helaas...volgend jaar dan maar... |( ....... :D
DYON en KIM @ mooi resultaat.
XXITSMEX @ :(:) sterkte meid.

Mijn verslag komt morgen wel...ben... :Z maar heb een topdag gehad !!!!! :D ook al was ik meerdere malen zeiknat... :P

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 23:37

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 23:49

Iedereen gefeliciteerd met de prijzen!! Of goeie resultaten!
Voor de minder goede :(:)

Is die foto in gorssel gemaakt?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 07:14

Nee dat is toch in Markelo?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 08:01

Dacht al das niet de waterbak uit gorssel :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 08:17

Iedereen gefeliciteerd met de goede resultaten en xxMexxx: beterschap!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 08:51

SFranken, dan heb je inderdaad in mijn ring gereden. Ik had jou volgens mij bovenaan staan na de dressuur toch?

xxmexx, balen van je val. Gelukkig valt de schade nog iets mee.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:01

Mendy, ben je zelfs nog die wedstrijd met je jonge dier gaan rijden :oo je moet oppassen he, je hebt een goede klap gemaakt.
Nog wel naar het ziekenhuis geweest om je na te laten kijken eigenlijk? :)

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:36

Iedereen gefeliciteerd met de goede resultaten en met minder resultaten volgende keer beter.

Het was ook hier een lange dag(7.20uur weg en 20.50uur terug). De dressuur ging eigenlijk wel fijn. De punten vielen wat tegen maar het blijft een jurysport en opzich hield de jury de punten van de ring netjes bij elkaar. Naar het springen toe lopen was mevrouw heel rustig, tot ze het parcours zag. Ze werd heelmaal hyper en kon geen eens meer draven :S . Ze liep compleet door mijn rechterbeen heen. En als ik dan een keer haar naar voren wou hebben sprong ze direct naar voren. Met het inrijden werd het wel iets beter maar echt lekker fijn aan de hulpen ging hem vandaag niet worden. In het parcours ging het redelijk en hadden we één balk.
Het wachten voor de cross duurde erg lang. Mede omdat het natuurlijk weer even ging hozen zodat je het niet al te warm zou krijgen ;) . De cross begon fijn. Eigenlijk paktte ze alles fijn aan. Het verliep al vloeiender dan in Wieringerwerf. Toch blijft het lastig om haar passend bij elke hindernis te krijgen. Ik sta nog zo ingesteld op Mindy(m'n vorige paard). Die kon mega vroeg afgaan. Maar Zissi prutst er dan altijd nog een pas bij. Dus dat is iets om aan te werken. We waren foutloos en met behulp van m'n horloge net niet te snel. Uiteindelijk 7e :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:38

tientjeh schreef:
SFranken, dan heb je inderdaad in mijn ring gereden. Ik had jou volgens mij bovenaan staan na de dressuur toch?

xxmexx, balen van je val. Gelukkig valt de schade nog iets mee.

ik zat ook in jouw ring :D en kon me prima vinden in mijn punten :j

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:40

Lielle, jou proefje zag er ook prima en braaf uit! Je ziet toch zoveel verschillende paarden tijdens zo´n sgw. Heel anders dan wanneer je op een gewoon concours gaat jureren.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:43

Misschien heb ik er helemaal overheen gelezen maar weet iemand hoe het met het paard gaat dat zaterdag uit het vrachtwagentje/laadklep viel. Het is op het 1e parkeerterrein rechts. Zag er akelig uit met veel bloed, maar er werd gelukkig adequaat gehandeld en de dierenarts was er ook heel snel bij.
Was zo sneu allemaal.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:49

heb ik niets van meegekregen Margreet. wat een naar ongeluk.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:55

ik heb alleen gehoord dat die naar Utrecht is gebracht.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:09

Die was niet gevallen, die was gaan rollen en toen klem komen liggen. Moest indd naar Utrecht om geopereerd te worden, bot was geraakt.. Erg naar indd, heb de dierenarts nog geholpen omdat dat meisje zo in paniek was.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:16

Hoi Hilde, was jij dat? Vond dat er erg snel en goed door de omstanders werd gereageerd want dat meisjes was echt in paniek, en terecht. Noortje en ik hoorden opeens een hoop gegil en toen wij gingen kijken zagen wij het paard achter het vrachtwagentje staan met een gutsende wond, vandaar dat wij dachten dat hij eraf gevallen was. Laten we maar hopen dat het goed kan genezen en dat het arme beest weer helemaal beter wordt.