[SGW] SGW Vlietlanden - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:31

Renske: Gefeliciteerd met je prijs. Mooi dat je nog binnen de tijd was!
Noor: Wat jammer, was ook wel een lastige combi.
Marloeske: Mooi dat je paard zo fijn aanpakte en gefeliciteerd met je prijs!
Shanouk: echt heel erg vervelend ... :(:)
Vera: gefeliciteerd!
Lielle: fijn gereden dus?! Mooizo
Chartje: netjes!
Jitske: jammer dat het niet helemaal vlekkeloos ging. Wij zagen je langskomen op de afsprong-putuit-punt combi ..
Joyce: mooi dat je fijn gereden had gister en gefeliciteerd met je prijs vandaag!
Evie: wel veel moeilijke dingen goed gesprongen, jammer van je weigeringen.
PB: jouw verslagen had ik al gehoord natuurlijk. Gefeliciteerd met Amati, jammer van je andere paard.
TG: Gefeliciteerd met je prijs!
Lielle: gefeliciteerd!
Sabine: Jammer dat je niet rond gekomen bent
Evelien: jammer dat je er niet zo'n fijn gevoel aan overgehouden hebt, volgende keer beter!
Madeleine: fijn van je cross! Zonde van het springen
Marloes: Super! Zonde van je weigeringe, maar wel lekker rondgekomen dit keer!
Bianca: Jammer zeg!
Jennifer: mooi dat je lekker heb gereden!
Dyon: Mooi dat je zo fijn gereden hebt!
Yvet: netjes joh! En het was jullie tweede cross toch? Super, gefeliciteerd!
Jo-ann: Kan me best voorstellen dat je blij bent hoor! Netjes toch, rondkomen :D ?!
Agnes: Jammer van je stop, mooi dat de rest wel lekker ging\
Corien: gefeliciteerd he. Super van jou en Jackie :D !!
Amber: echt leuk dat Tootje lekker rondging! Wel jammer van Fjordy :(:)
Rianne: Gefeliciteerd! Top gereden!
Shanouk: ... :(:) . Hopelijk vind je iemand die haar er doorheen krijgt

Ik vond de B paarden/L pony cross ook niet echt moeilijk of hoog staan. Sommige hindernisjes (zoals bijv de 'stoofhindernis') waren echt lachertjes. Bulfin was als een van de weinigen een beetje aan de maat.

Bedankt voor alle felicitaties iig! Ik ben echt heel blij :D

Apple

Re: SGW Vlietlanden - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:33

Oh Snoekiej wat balen zeg :(:) Hoop echt dat je erachter kunt komen wat het nu is :\

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:38

Ik denk dat Sjoerd en Rob idd nog geen gek idee is Shanouk. Daarnaast staat daar genoeg om Vorstin goed uit de tent te lokken.

astrid65

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 20:55

Hoi allemaal,

Gezellige warme wedstrijd! Leuk om Amber en Lielle te zien. En super gefeliciteerd met je prijs Lielle!! Amber, heel sneu van je springen... :(:)

Heb vandaag B gereden (inderdaad laag Simmie), en een leuke omweg gemaakt in de cross. :o Ging te vroeg linksaf na de haag, want het zag er ineens anders uit dan gisteren. Ben ongeveer een minuut bezig geweest om (via de coffin...) weer op het parcours terug te komen. Dom dom dom. Weer een leermomentje...

Senwood was super braaf. Flink aangemoedigd bij opstarten, en hij was wakker. Na 5 dus een lange omweg, verder super over alles heen. Even aarzeling bij het water (en toen had ik nog een minuut volgens m'n klok...) Ben knoeperthard doorgereden, we vlogen over bankje, boom, bulfin (gat? welk gat?) wijnvaten, om tot een gierende stop te komen voor de opsprong. Kennelijk stond de kleur niet aan of zo. Hij deed een stap terug en sprong vervolgens gewoon omhoog. Maar wel weigering aangerekend helaas... Laatste was weer geen probleem. Uiteindelijk 38 seconden buiten de tijd (volgens mijn klok dan), dus heb nog wat tijd in kunnen halen. Hartslag 2x keer 56, dus Senwood heeft niks te lijden gehad...

Heb niet meer op de uitslag gewacht. Kijk morgen wel even op de site. Dresuur en springen gingen goed, dus jammer van m'n berg tijdfouten en de weigering, maar ben heel tevreden. Was mooie generale voor Maarsebergen! Hoorde net op het nieuws dat we dan ook weer 30+ graden kunnen verwachten. Mag die kachel uit??

Tot vrijdag!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:18

Wat jammer van je verkeerde afslag Astrid! Revanche in Maarsbergen! Gaat nu lekker met jou en Senwood!

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:27

Ik heb het vandaag ook erg naar mn zin gehad met kijken :D
Toot was geweldig en agnes deed het ook super! Wel vond ik het jammer dat er zoveel geslagen werd.. Ik noem het maar onkunde! Ik heb ook nog wat foto's gemaakt die volgen later :)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 23:17

Yavanna (x_spirit_x) en ik hebben een lekker weekendje vlietlanden achter de rug. Het was wel erg warm, dus lekker verbrand :=

Heb heel wat bokkers voorbij zien komen en gesproken. En natuurlijk heel veel foto's gemaakt!
@Amber & Snoekiej: Erg balen van jullie springparcour hoor :(:)
@Amber, de dubbel ging wel erg stoer! En Tootje ging ook super zeg! :D
@Peanutbutter: heb je langs zien komen bij de afsprong+punt met je zwarte, erg leuk paard en echt superleuk hoe je tegen hem/haar praattte! :D
@Corien: jammer dat je de die man bij de finish niet meer hebt kunnen overtuigen, maar gefeliciteerd met je prijs :D
@Jetske, Rianne & Marloes, Gefeliciteerd!! :D

De rest gefeliciteerd voor de mooie uitslagen en :(:) voor de wat mindere.

Wat me trouwens erg opviel, was dat er, vooral bij de BB klasses, de meerderheid gewoon helemaal NIET in de verlichte zit ging.. Erg zonde, want je zag dat de paarden duidelijk gehinderd werden. Ik snap dat niet echt, als ik buiten de bak galoppeer, ga ik altijd automatisch verlicht zitten, dat zit toch veel fijner (voor paard én ruiter)

Ik hoop dat ik de foto's morgen online heb, het zijn er nogal veel geworden..

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 23:18

ik ben benieuwd naar de foto's :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 06:45

Siep klopt viel mij ook op :j

Astrid das niet echt lekker ook 30+ op maarsbergen!

Snoek ik wou ook al zeggen sjoerd van rob :) heb hem gister zien rijden zag er erg netjes uit :j
Succes met de keus maken waar je er wilt laten rijden!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 07:18

Snap dat je er vreslijk van baalt Snoekie maar vind het wel terecht dat de KNHS vertegenwoordiger voet bij stuk houdt, daar zit hij er tenslotte voor...

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 07:27

De knhs-vergetenwoordiger kent hoogst waarschijnlijk niet de achtergrond van Snoek en Vorstin, dus is het ook logisch dat hij voet bij stuk houdt, maar het is wel eens jammer. Soms zijn er momenten dat er misschien wat te weinig in de richting van de ruiter mee gedacht wordt, en wat te veel naar de regels. Maar in zo'n organisatie, met zo veel starts valt het ook niet mee om uitzonderingen te maken. Bovendien zijn er net even te veel ruiters die gewoon een of andere smoes ophangen om iets gedaan te krijgen, en daar trap je als official ook maar 1 of 2 keer in.

Nog een bokker had problemen bij het springen. En werd er uitgehaald na een "discussie" met het springjurylid. Wat er precies aan de hand geweest is weet ik niet zeker, ik stond wel bij het springen te kijken, maar niet genoeg op te letten. Als het is zoals ik vermoed, dan had de jury ook met de ruiter mee kunnen denken en op tijd kunnen handelen, maar dit is speculatief. Misschien dat ze zich hier nog meldt, en dan horen we wel hoe en wat er precies aan de hand was.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 07:32

Zie net op de uitslagen dat ze ons staakmoment een heel stuk voor de waterbak niet als weigering hebben gerekend terwijl ze dat volgens mijn moeder wel opriepen, het zal allemaal wel. :P
Tijd was 4.23, toch redelijk goed gegokt zonder horloge.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 07:51

Nouja 'gratis' winstpuntje Eef :)) !

Simone: een groot aantal BB'ers doen eens voor de lol mee en hebben geen idee dat je in verlichte zit moet zitten tijdens een cross.
Eigenlijk zou voor de BB ook een stijljury moeten zijn, bedacht ik me gister, idd na het zien van sommige combi's. Dan kunnen ze ervan leren als op zo'n papiertje staat dat ze meer in verlichte zit moeten of andere nuttige opmerkingen neem ik aan dat ze er wel wat mee zullen doen voor een volgende keer.

Ben benieuwd naar je foto's! Enne ik heb je horen roepen hoor en hard zien doorrennen naar de volgende hindernis tijdens mijn cross :))

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 07:54

Stijljury is inderdaad een idee, maar ik vind dat je de stijljury ook niet moet gaan inzetten als surrrogaat-instructeur. Als je ziet hoeveel mensen er nog nooit een crosstraining heeft gevolgd voordat ze meedoen aan een BB wedstrijd :n

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 07:56

Wow Lielle gefeliciteerd!!!

En een hele dikke knuffel voor Shanouk :(:)

Mootje, helemaal vergeten om even langs te lopen! Leuke dag gehad?

Straks verder bijlezen!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 08:03

Zo bedoel ik het ook niet. Gewoon echt als stijljury in zoals in de B en dan dat ze later op hun protecol kunnen lezen wat voor cijfers en opmerkingen ze krijgen.

Van het aantal BB'ers kwamen er een heleboel bekende langs van de Voorruiters, die hebben elke week crossles. Voor sommigen is op zo'n vreemd terrein het toch allemaal weer spannend en anderen kwamen gewoon netjes rond.
Nou is dat natuurlijk lang niet iedereen en er zitten er veel tussen die nog nooit een training hebben gedaan en echt een keertje 'voor de lol' meedoen. Dat mag natuurlijk, daar is het BB (immers ex-oefencross) voor, maar of het heel verstandig is ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 08:06

EvelienH schreef:
Zie net op de uitslagen dat ze ons staakmoment een heel stuk voor de waterbak niet als weigering hebben gerekend terwijl ze dat volgens mijn moeder wel opriepen, het zal allemaal wel. :P
Tijd was 4.23, toch redelijk goed gegokt zonder horloge.

Dat is toch alleen maar leuk! :))

Ik heb trouwens ook goed geklokt, had volgens mijn horloge nog 8 sec over maar volgens internet 7. :+ Hadden jullie trouwens gezien dat er bij de B pony's 147, 152 en 155 pnt is gehaald met dressuur???

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 08:11

Prijswinnaars & Kampioenen GEFELICITEERD!!

Savan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 08:11

Voor iedereen die goed gereden hebben gefeliciteerd! Voor de mensen waarbij het minder ging :(:)

Ik heb gister ook meegedaan aan de BB pony 's (nr. 228).
Het was geweldig!! Springen was foutloos.
Cross ging ook erg lekker. Hij ging gelijk goed van start en hij had er erg veel zin in. Helaas wel een weigering op de wijnvaten. Maar het was echt genieten!
Net op de uitslagen gezien dat ik 5 sec. van de ideale tijd afzat.

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 08:16

Ik heb gisteren voor de tweede keer mee gedaan met een B cross met mijn haffie. De vorige x was Markelo en toen was is erg ontevreden. Maar gisteren ging alles echt super!

Ik had gisteren mijn record losrijden verbroken. één volte en toen de B proef. Gelukkig is dat nooit geen probleem, wel grappig dat je dan nog 191 punten krijgt.
Gelijk door met zadelen voor het springen en cross. We hadden gekeken om de manen helemaal op te steken voor het rijden, maar dit bleef erg slecht zitten. We haalden haar al zeiknat van de trailer, dus dat bleef drama... Maar ja dat weet je met haar...

Ik heb ook niet lang los gereden, voornamelijk vanwege de hitte! Als ik dan wilde los springen dan wordt het drama. Het vervelende vind ik dat er dan voornamelijk mensen voor schieten die nog lang niet moeten. Maar ja dat zal wel aan mijn voormaat liggen :)
UIt eindelijk 1 balk op de laatste hindernis en echt heel fijn kunnen rond sturen... Helemaal happy! De Vet keuring was 60 na het springen, dus echt super!
De cross ging goed, geen weigering of niets! En dik binnen de tijd, terwijl ik daar nog niet eens voor wil rijden met haar korte beentjes... Maar mijn tijd was 4.13 ofzo...
De dikke waaier ging nog niet vlekkeloos maar wel er goed over. Ik zou volgens de stijljury niet voldoende in verlichte zit hebben gereden. Maar aan het einde was ze wel moe en dan moet ik voor zo'n waaier haar echt bergopwaarts rijden. En dat gaatniet als ik in de verlichte zit zit. Maar normaal zit ik erg veel in de verlichte zit. Maarja. Ik heb mijn eerste puntjes!!

Helemaal trots. Ik leek 6de te zijn en als eerste van de mensen met een balk. maar daarna stond ik 8ste dus niet meer op de prijzen gewacht!
OP naar Maarsbergen..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 08:22

Eerst wat algemene reacties. Ik vond het MZ zeker heel erg zwaar te staan, en een paar erg technische lijntjes, maar dat waren er maar twee (toch?, kuil/punt/punt en de op/af/punt). Er stonden wel een paar erg dikke sprongen bij ook, de picknicktafel vond ik wel indrukwekkend.
Het L was niet makkelijk, maar wel fair en persoonlijk vond ik het een erg fijn te rijden cross, hoewel het wsl met Ojee een stuk lastiger zou zijn geweest dan met meedenkend kanon Raimaer :D
Het water was idd een flinke scherprechter maar dat was vorig jaar ook al, toen er geen piratenschip stond. Veel ruiters die ze IMO dood lieten lopen op het water, hard aanrijden maar zonder druk en dan stil laten vallen.
Hindernis 3 snap ik echt niet dat daar zoveel problemen op waren, net als PB heb ik er geen moment aan gedacht dat je daar een stop zou kunnen krijgen. En wat betreft de aanrijdlijn, je had zo'n enorm lang stuk na de bocht, dat je alle tijd had om er netjes recht bij te komen. De M hindernis heb ik niet goed bekeken, maar zag er op een afstandje toch wel duidelijk dikker uit dan het L.
De mexicaanse hoed had er op zaterdag idd een uitleg bij hangen, al was die niet heel erg duidelijk. Maar als je goed verkent, ligt het wel voor de hand. Op de rechterpunt zit een rode vlag, op de uiteinde van de twee steiltjes twee witte. Die moet je dus correct allebei passeren, dus de twee steiltjes springen. Het is in feite hetzelfde als wanneer de steiltjes in een soort V vorm hadden gestaan, waarbij je de lijn als punt, in/uit of dubbel springt. Ook dan heb je een vlag recht en twee links, die je allebei moet passeren. Maar een duidelijke toelichting was wel verstandig geweest.

Dat vond ik sowieso erg vervelend, net als vele anderen. Geen enkele toelichting op wat er verandert aan een hindernis, dat moest je maar zien als je kwam aanrijden. Niet een drama, maar ook niet fijn. Verder vond ik het erg jammer dat de bordjes voor het B paarden/pony's er zaterdag nog niet hingen, om tot 8 uur 's avonds te wachten als je nog een paard thuis moet klaar maken werd mij echt te gek.

Het B zondag was IMO erg makkelijk, daar had dan wel weer een wat lastiger dingetje in gemogen.

Verder alleen maar complimenten voor de prachtig aangeklede cross, en de verder uitstekende organisatie.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 08:26

Mootje schreef:
Stijljury is inderdaad een idee, maar ik vind dat je de stijljury ook niet moet gaan inzetten als surrrogaat-instructeur. Als je ziet hoeveel mensen er nog nooit een crosstraining heeft gevolgd voordat ze meedoen aan een BB wedstrijd :n

Ik heb me inderdaad zitten verbazen bij sommige combinaties. Maar als ze er lol in hebben, dan denk ik bij een oefencross nog, laat maar lekker gaan.
Maar het zou wel handig zijn als ze misschien wat meer geinformeerd werden over het een en ander.

Waar ik mij wel erg aan heb zitten ergeren bij de oefencross, is dat ruiters na 3 weigeringen op dezelfde hindernis, weigerde hun startnummer in te leveren, nadat ze hierop werden aangesproken en daarna brutaal zeiden door te rijden, en dat dan ook echt deden.
Ik heb er ook een aantal gehad, die netjes hun startnummer inleverden, en daarna doorgewezen werden naar de dierenarts, en die daarop zeiden; nee nog geen zin in en vervolgens keihard wegreden om hun cross te vervolgen.

Ik zat bij hindernis 1 dus snap dat er een paar echt baalde, maar had echt zoiets waarom zijn die regels eranders?
Snap echt dat er mensen baalde, maar regels zijn regels.
Had ook het idee dat het bij sommige niet duidelijk was. Kreeg ook een grote mond van een ouder, nadat ik deze aansprak. Dochter had 3 weigeringen op 1 en moeder riep daarop naar haar dat ze er maar gewoon omheen moest en verder rijden. Na een uitleg dat dat bij de BB niet meer de bedoeling was kreeg ik een preek dat ik er geen verstand van had :Z

Waren er natuurlijk ook een paar die gewoon netjes accepteerden dat ze eruit moesten.
Ik heb geloof ik ook een bokker eruit gestuurd:o. Die leverde netjes haar startnummer in en verliet het parcour :o

Dus misschien zit ik wel weer te zeuren maar dat is wel iets waarvan ik denk dat dat anders moet, als ik zo ook de hindernislijst kijk zie ik ook combinaties met gewoon 8 weigeringen. Dan denk ik van joh ga eerst eens een paar lessen volgen, en wil je dat niet accepteer dan gewoon dat je er na 4 weigeringen uit moet.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 08:29

Lielle, Ik had ook absoluut geen problemen verwacht bij hindernis 3.
Dit is trouwens de hindernis (alleen een andere locatie):
Afbeelding

Heleboel mensen reden er zonder impuls of juist veels te rennerig op af (zelfs in het M). Ik denk dat de meeste ruiters deze hindernis dus onderschat hebben. Bij de meeste weigeraars zag je de weigering al ver van te voren aankomen!

Ik vind dat alle mensen die doorreden na inlevering van het startnummer / Hulp van derden en te lange zweep allemaal een berisping moeten krijgen van de KNHS, maar of dit ook wordt gedaan, weet ik niet!

Ingrid, Heb je dit allemaal teruggekoppeld naar de wedstrijdleiding?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 08:40

Gefeliciteerd Renske! En Marloeske ook al prijs !
Zo lees ik nog wel meer super verslagen :))

TG heb ik nog gezien, dat zag er lekker uit bij Bulfin !
Lielle super bedankt nog dat ik je voorlezer mocht lenen ! :D

En Shanouk, ik baal goed met je mee..

Eindelijk dan berichtej van mij... (Zo vervelend geen Internet nog haha )

Ten eerste, wil ik echt mensen bedanken die er waren zaterdag !!
Simone, vond erg leuk dat je er was bij springen ! Helaas bakte ik er niks van :n. Zo zonde, weigering op 2, toen op 3, en 5. Wel gewoon lekker door de dubbel heen. Ik weet wel gewoon dat de weigeringen niet nodig zijn, maar dat ik te weinig rijd. De hoogte is het dan ook niet, want hij ging voor de rest heerlijk (als hij sprong haha). Ik twijfel of ik naar Maarsbergen ga..

Tootje daarin tegen !!! <3 <3 <3 <3 Die maakte mijn weekend goed.
Ik ben met hem naar Indoor Lisse geweest en keertje naar Lunteren. Maar wat deed meneer het braaf. Ja, wel wat gegil en hij vond alles super intressant natuurlijk haha. In springen 2 balkjes en gewoon foutloos door cross heen :wow: Gewoon lekker uit galop, ik was zo blij. Alleen het water niet, maar dat neem ik hem niet kwalijk. Daar zijn we achteraf nog even in gegaan :j

Heb gisteren erg leuk dagje gehad met Ginny, Agnes en Lianne, vond erg gezellig. Super bedankt voor foto's ook !

Toot druk haha ?
Afbeelding

Afbeelding

Zelfs de Voetbal hindernis nam hij. Mag nog wel wat gesleuteld worden O:), maar hij doet het zonder angst in igg :D
http://img15.imageshack.us/img15/9334/toot3.jpg
http://img375.imageshack.us/img375/7207/toot2.jpg

Voor de rest, super mooi weer en heel mooie wedstrijd !
Laatst bijgewerkt door Amber_ op 28-06-10 08:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 08:40

Ho Ho, en vooral Jetske Gefeliciteerd !! :))