[SGW] SGW Oudkarspel - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:10

Gefeliciteerd Chantal! Top!
Jammer van de stop TG! Ik misste idd ook de afstand/tijd bij de start. Schets stond ik per toeval voor, maar die viel niet echt op idd.
Netjes hoor Bonnie, zag je nog gaan tijdens het eerste deel!
Jeetje Sann, wat onwijs balen! Helaas ken ik het gevoel.
Jammer van je stops Rianne! De fotografe was MDH, en die zetten het niet op internet zeiden ze.
Balen dat je zo moe was geworden Roos! Zat jij 13/14 te jureren? Ik had expres mijn beugels nog korter gedaan omdat ik aan dit topic moest denken, anders was ik het weer zo vergeten.
Gefeliciteerd Ponyparadijs!
Jammer Nessah, maar wel goed van je cross! Wij hebben jou volgens mij nog op je paard geholpen :+ ? Je crosste met bordeaux?
Roos, weet je misschien ook nog wat je mij hebt gegeven? Ik weet wel dat ik bij beide jury's voldoende had, maar heb geen stijlformulieren opgehaald ivm reistijd. Ik was bij de pony's met een vos met bruin&paars/lila
Marloes, jammer van je stop! Heb je op het water gezien :j
Balen Annika! Hopen dat je paard snel hersteld!
Netjes Rox!!
Super Heleen! Jammer van het stilstaan bij de keuken! Had je ook nog even gesproken :)
Mooie foto ponyparadijs!

saskiaojan

Re: SGW Oudkarspel - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:17

@teegee...
dat kwam door ons, was ook een hengst die losliep dus ja...hoelang heeft het stilgelegen dan...kon je daarna wel weer in je ritme komen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:19

Netjes Heleen!!

Jammer van de zure bijsmaak Agnes!!

Saskia, dat geeft natuurlijk niks maar ik had het nog nooit meegemaakt dat ik moest stoppen. Ja kon zo weer doorrijden :)
Bij jullie alles nog heel?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:20

@mistid: haha ja klopt ja.. Ik met mijn 1.64 kom niet zelf op mijn paard van 1.74 :')
@ponyparadijs: Mooie foto zeg!
@gr_roos: je hebt een beschrijving van de mensen hoor via pb, ik ga niet om zulke dingen liegen.
@MArl0esJuh: Was jij nou dat meisje die ik zag op het einde? Dat je mij aansprak, dat jij mij herkende van bokt en vertelde over je pony? Volgens mij wel he? Dan heb je ook gezien dat ik met mijn vriend naar de jury zijn gegaan en nogal lang aan het praten waren daar :)

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:21

Fijn gereden dus Heleen. Gelukkig heb je het op kunnen lossen bij de keuken. Vreemd dat hij niet verder wilde in eerste instantie. Gefeliciteerd met je 7e plek!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:22

TG vond de keuken ook wel spannend!!

Mirthe,toen ik reed zaterdagochtend was er helemaal geen schets. Ringmeester zou er voor gaan zorgen zei ze.
Hoe heb jij het gedaan?? Ik ga wel even zoeken :)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:25

ponyparadijs mooie foto. ik stond de hele dag met mijn vriendin bij die fotograve. Te praten enzo, ze maakt elke keer weer errug mooie foto's :D.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:26

heb een afdruk voor de amazone gekocht! Die is er heel blij mee. Zo'n debuut moet natuurlijk wel worden vereeuwigd in het foto hoekje!!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:27

Agnes snap heel goed dat het balen is!! zeker omdat je er heel erg op verheugd was!
Tis idd een hele onderneming het SGW'EN en kost een hoop tijd en geld!
Kop op en op naar de vlietlanden!!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:27

Wat balen Shanouk :\

Nessah, ik heb ook weleens een onvoldoende voor stijl gehad. Zit hem vaak inderdaad in beugel lengte en niet voldoende verlichte zit tonen. Daar kun je mooi op oefenen op het strand :-)

Claire, gefeliciteerd met je L-debuut +:)+ . Na de B zo ongeveer helemaal uitgereden te hebben was het weleens nodig dat je de overstap maakte :D :D.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:28

Zo, nu mijn verslagje.

We waren er mooi in 2 uur heengereden, laatste stuk was wel wat irritant met alle stoplichten.
Had mooi de tijd, dus fiets uit de trailer gehaald, wat staan omdonderen en kletsen bij de veterinair, Nessah nog even snel geholpen, en toen de cross verkend. Daar ben ik ook wel 5 keer gestopt om te kleppen. Vond de picknicktafels wel wat verraderlijk, zijn volgens mij ook een paar de fout in gegaan. Gelukkig hing daar een papiertje op.

Toen zusje van Marit opgepikt, pony van de trailer getrokken om te poetsen (had hem zo van stal getrokken). Bedacht opeens dat ik wel een weitje kon maken, we stonden namelijk langs de draad en dan iets ruim geparkeerd. Dus even geïmproviseerd met 2 longeerlijnen. Pony gepoetst, proppen gedraaid. Toen opgezadeld voor dressuur, leek erop dat het vlug zou gaan, maar het meisje wat aan de beurt was wilde niet starten. Ik had inmiddels wel voldoende losgereden dus in overleg met de jury was ik eerder gestart. Had hem niet opgericht, vond ik niet zo nodig. Werd dus een simpel proefje, wat resulteerde in 184 punten. Stond toen in de middenmoot.

Even pony weer rustig in het weitje gezet, parcours bekeken (wel zo handig, was het anders zo vergeten). Toen beschermers even schoongemaakt en omgedaan. Omdat het regende Meno snel weer op de trailer gedaan, even mam opgezocht en die zei dat het inliep. Dus rustig aan opgezadeld, en even lekker gestapt. Ondertussen kwam de moeder van Marit met de crosscap, dus nog snel cap gewisseld. Inspringen zat ik wat te prutsen, laatste keren was hij fijn.
Springen zat ik heel veel te mutsen, domme doos wat ik kan zijn. Was nog wat onzeker door vrijdag ;) . Meno sprong 1 balkje af op de dubbel.
Veterinair was goed, even wat gesprongen bij het loscrossen. Dat ging fijn.
Nog even staan kleppen bij de waterbak (natuurlijk te lang, toen kwam er nog iemand over het weggetje dus moest ook nog even haasten naar de start). Bij de start liep hij fijn weg, wel een paar aanmoedigende tikken gegeven. De cross ging heel fijn, met af en toe een wat dichte afstand, maar dat doet hij makkelijker dan groot springen (daarom gingen we vrijdag over de kop ;) ). Hindernis 4 twijfelde hij wat, maar lijntje 4-5-6 ging erg fijn. Trakehnertje keek hij niet op, boom bij water moest ik hem iets aanmoedigen, water ging slingerend maar draafde zo door. Dubbel ging iets minder mooi.
Hij deed hele cross eigenlijk super aanpakken! Had de tip van Noor haar moeder gebruikt met mijn crosshorloge, en was er erg blij mee! Bij deze, Martje bedankt! Was dus binnen de tijd, 9 seconden!! Was erg blij met Meno, ben blij dat de trainingen resultaat geven :D
De crosszweep heb ik perongeluk uitgedrukt bij de waterbak. Het is ook altijd wat met mijn klokjes _O- .

Had voldoendes op mijn stijl zag ik op de lijst, was als 7e geëindigd dus wij gingen ivm reistijd naar huis. Beoordelingsformulieren dus niet opgehaald, wel jammer.

Meiden van de organisatie, vond het erg goed geregeld op een paar kleine dingen na! Ik heb nog een hele poos bij het secretariaat gestaan om te getuigen en kwam daarna nog langs voor tape. In de kantine ben ik geslaagd ;)

Nessah, mijn pa heeft dus absoluut geen verstand van paarden :+ . Maar dat meisje op de fiets was ik dus :)

edit; verslagJE :oo heb er weer een giga verhaal van gemaakt!
Laatst bijgewerkt door mistid op 06-06-10 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:29

Hoi Heleen,
hoe heeft Henk gereden, die moest toch voor zou starten?
Ik kan zo genieten van de combinatie, alhoewel ik m'n hart wel eens een keer voel overslaan (is trouwens voor mijn hart niet echt vreemd) als ik hem op de hindernissen zie afstormen.

Dank je Mistid, zo werkt het prima en heb je bijna altijd nog genoeg tijd om sneller of langzamer te gaan alhoewel Noor het een heel dom verhaal vond..... Maar goed, ik mag evengoed voor elke coss haar horloge instellen hoor.
Laatst bijgewerkt door MargreetW op 06-06-10 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:31

Mirthe is je zweep wat met tijd? ik zou daar dus niet op kijken :')

Netjes van je 7de plaats!!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:32

Dank je wel Apple.
Ja de B ging beter dan verwacht en op een gegeven moment ben je gewoon klaar voor een klasse hoger.
Je kunt beter de tijd nemen vind ik, dan te snel overstappen en deuken oplopen in het vertrouwen.

Edit: Hoe is het met de nieuwe aanwinst? Ga je nog van start dit jaar of wordt het volgend jaar?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:34

CoriienRN schreef:
Mirthe is je zweep wat met tijd? ik zou daar dus niet op kijken :')

Netjes van je 7de plaats!!

Ja omdat mijn crosshorloge een poosje kwijt is geweest heb ik (ondanks de vele negatieve argumenten) de gok genomen om hem te kopen. Wist dat ik hem gewoon thuis kwijt was geraakt, en met een crosszweep en een crosshorloge rijden kan wel, maar met 2 horloges om ziet het er niet uit :D

Heb trouwens ook nog een nieuw KL wedstrijdshirt gescoord. Is daar gewoon 30 euro goedkoper als bij de Divoza!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:36

Oh oke vandaar! maar is het prettiger om met een crosszweep te rijden of met horloge?

Merel dat vind ik idd ook! ik ga ook nog niet over eerst lekker kilometers maken en vertrouwt raken in elkaar!

Apple vertel!! nieuw paard? :P

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:38

@mistid: Leuk verslag! Leuk dat je binnen de tijd was,netjes! Haha, je vader is elk geval sterk.. Vloog er bijna overheen :')
@CoriienRN: Thanks!

Er ging trouwens heel veel mis bij de boom voor het water.. Heb daar 2 uurtjes gezeten.. Jeetje, denk dat er bijna de helft op stopte en 1 meisje viel echt knoerthard, paard liep ook een paar passen over haar heen.. Schrok me dood..

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:38

Ook nog even mijn (korte) verslag. Ver kwam ik namenlijk niet ;)

Na 1,5 jaar weer mijn 1e cross (wel met hetzelfde paard).
Dressuur ging wel redelijk, stond 8e met 186.
Springen ging ook redelijk. Wat rommelig en ze is de laatste tijd nogal rennerig, dus heb er mijn handen vol aan. Naar 8 dook ze wat en daar een balk.
Toen naar de cross, ging echt heel lekker. Ik heb ontspannen kunnen rijden. Het keukenblok even de zweep erbij. Tussen 3 en 4 iets ingehouden, omdat ze weer begon te rennen en dan duikt ze naar voren. Lijntje 4,5,6 mooi vloeiend. Tot de boom voor het water. Water is altijd wat problematisch geweest.
Kwam wat sterk terug, dus viel iets naar voren, ze sprong en in de sprong wat gemeen naar links, en ik ging rechtuit.... Hong er nog wel naast, maar plof daar lag ik.
Baal wel, want ik weet het en het is mijn eigen fout, want moet nog meer zitten en haar nog meer opsluiten.
Maar ja, nog maar harder trainen op het water en dan vooral ik, want de rest van de hindernissen zijn geen probleem.

Prijswinnaars gefeliciteerd en bij de rest waar het minder ging, kom maar gezellig met mij mee trainen ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 20:39

Jammer Tien. Zeker na 1,5 jaar stel je je come back toch wat anders voor.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:40

Tien balen van je zal zeg!!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:40

Netjes Mirthe!

Jammer Tien!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:41

Volgens mij heb ik jou zien vallen, hoelaat reed je de cross? Volgens mij heb ik het op de foto..
Wel balen zeg.. Balen als je hangt en er net niet meer op komt!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:41

Martje58 schreef:
Hoi Heleen,
hoe heeft Henk gereden, die moest toch voor zou starten?
Ik kan zo genieten van de combinatie, alhoewel ik m'n hart wel eens een keer voel overslaan (is trouwens voor mijn hart niet echt vreemd) als ik hem op de hindernissen zie afstormen.

Nou, dat gaat niet altijd even mooi := :o
Maar hij is blij met vandaag. 172 punten voor dressuur, foutloos gesprongen en 2 weigeringen in de cross.
Hij was weer lekker aan het klunzen, kreeg zijn paard niet bij de start, stapte af om het paard mee te nemen aan de hand, moest wachten omdat er net een paard de dubbel moest springen. Hij startte toen haast een halve minuut te laat :+

Goed gevoel dus, Mistid!

Ik laat tegenwoordig mijn crosshorloge thuis, ik word alleen maar nerveus van dat gepiep. Ik haal de tijd toch haast nooit, dus moet gewoon zo snel mogelijk rijden ;)

Jammer 10, volgens mij zei jij mij ook nog gedag vandaag? Ik had het te laat door.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:44

Nessah schreef:
Volgens mij heb ik jou zien vallen, hoelaat reed je de cross? Volgens mij heb ik het op de foto..
Wel balen zeg.. Balen als je hangt en er net niet meer op komt!

Als het goed is starte ik om 12.58, had een blauwe bp en een paarse caphoes.

Simmie, idd, maar goed hier leer ik ook weer van.

Heleen, volgens mij niet, heb je wel gezien, maar dacht dat ik steeds te laat was :+

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:45

Noor, wij stonden naast jullie!!

Ik heb mijn horloge maar uitgezet toen ik werd tegenhouden na hindernis 6 :+