[SGW] SGW Etten-Leur - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:28

Het was zeker heel fijn om weer zo te crossen sinds een jaar. Tijdens trainingen heb ik nog wel eens moeite en moet ik nog wel eens slikken voor bepaalde dingen. Met zo'n wedstrijd heb ik altijd zo'n gevoel van ik rijd lekker samen met m'n beestje, niemand die kijkt (althans niet bij iedere sprong) en dan ga ik gewoon.
Heb het dus zeker wel gemist :D

@ simmie, het is ook wel extra balen als je geen oorzaak hebt. Probleem is moeilijker op te lossen zo en het blijft zoeken en gokken. Altijd ook het gevoel van 'als ik maar mag crossen', ik hoop voor je dat ze de knop snel omzet in 'gewoon doen!'.

Die brug vond ik trouwens zo spannend omdat ik heb zo steil naar beneden vond gaan. Heb zoiezo nog wat moeite met afsprongen al heeft Tinus dat niet. Maar ja, daar heb ik weinig aan als ik hem op de rem trek :+. Weet niet goed hoe ik zoeits dan moet aanrijden.

Degene die die brug niet bijzonder vonden, hebben jullie hem gewoon normaal gegaloppeerd of vanuit het wat hogere tempo of hoe?

Anoniem

Re: SGW Etten-Leur - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:30

Ik heb hem even terug gepakt, maar heb wel doorgegaloppeerd. maar moeite had ik wel hoor, vooral met zitten daarna _O-

Broertje, vind het trouwens wel grappig dat je paard Tinus heet, zo noem ik vinet haha.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:32

Ik heb wel iets gesloten, zoals ik dat voor een hindernis zou doen, mede omdat er toch een afsprong(etje) bij zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:40

Weet een van jullie toevallig welke fotograaf binnen zat?

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:45

Krijg je dan geen mega jump Lielle? Vond het zo steil lijken dan ik het gevoel had dat die dan van midden bovenaf al zou springen :Y)
Ik was aantal weken geleden bij Gert Boonzaaijer en die zei dat ik het mezelf veel te moeilijk maakte door zo terug te gaan zitten rijden. Toch durfde ik nu weer niet door te rijden, ik stop volgens mij met been geven. Volgende keer toch maar eens bewust been blijven geven.

@Marloes, mijn paard komt bij buurman Rinus vandaan, vandaar Tinus. Officieel heet ie Falatino, maar dat vond ik niks en het is ook echt zo'n Tinus 8-)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:51

Ojee sprong er netjes vanaf, Raimaer ging wel wat groter maar die doet dat vaker op een afsprong. En niet dat ze al zo vroeg afzette, ze sprong gewoon ver naar voren.

Ojee vorige week:
AfbeeldingAfbeelding

Maar ik ga dus zeg maar terug naar een vlot parcoursgalopje,

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:56

ow maar zo op die foto ziet er netjes uit en je houding is totaal niet verstoord ofzo.
Komt er dus op neer dat doordat ik terug ga rijden hem uit z'n ritme haal en daardoor juist een vreemde sprong krijg. Voor die paarden stelt het waarschijnlijk ook niks voor, zeker als ik zo jouw foto's zie, bedankt!

Geen idee die fotograaf. Ik baal wel want ze hadden mijn foto's nog niet en was helaas niet met mn eigen auto erachter aan dus kon ook niet wachten. Hij zei iig dat ze niet online zouden komen ;(

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:02

Dit is Ojee, die sprong niet zo groot. Maar idd, niet te veel gaan regelen, wel even sluiten zoals je bij een hindernis zou doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:05

broertje schreef:
ow maar zo op die foto ziet er netjes uit en je houding is totaal niet verstoord ofzo.
Komt er dus op neer dat doordat ik terug ga rijden hem uit z'n ritme haal en daardoor juist een vreemde sprong krijg. Voor die paarden stelt het waarschijnlijk ook niks voor, zeker als ik zo jouw foto's zie, bedankt!

Geen idee die fotograaf. Ik baal wel want ze hadden mijn foto's nog niet en was helaas niet met mn eigen auto erachter aan dus kon ook niet wachten. Hij zei iig dat ze niet online zouden komen ;(

Oke balen zeg dat ze geen foto's van jou hadden!

Leuk op de foto had nog een leuke waterbak serie van mij

Afbeelding
Afbeelding
En om 20 tellen later zo braaf ontspannen door de waterbak te lopen:
Afbeelding

ze was dus hengstig :Y)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:19

Ik had het idee dat veel mensen iets te hard op het water af wilden rijden. Die paarden stopten veel vaker en draaiden ook om. De ruiters die rustiger in kwamen gingen vaker in een vloeiende lijn het water in.

Dat is niet op iemand in het bijzonder gericht hoor. Maar viel me wel op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:23

pol013 schreef:
Ik had het idee dat veel mensen iets te hard op het water af wilden rijden. Die paarden stopten veel vaker en draaiden ook om. De ruiters die rustiger in kwamen gingen vaker in een vloeiende lijn het water in.

Ben ik blij dat ik me hier niet aangesproken voor hoefde te voelen, reed der in een rustig galopje (schuin zodat ze niet meteen het water ziet) naar het hindernisje, reed der daarna meteen in een rustige draf waardoor ze stil ging staan voor het water. Toen ik der been bij gaf dat ze vooruit moest draaide ze om en ging ze omhoog. toen gaf ik der een schop en liep ze naar een paar sec het water in. dus in mijn geval kan het daar niet aan liggen :))
Vorig jaar had ik die fout gemaakt door te hard naar het water te rijden, maar dit jaar gelukkig niet. dan had ik er dus wel naast gelegen denk ik

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:38

pol013 schreef:

ik reed met Ojee wel stevig door vorige week, niet te hard, maar wel met veel druk, omdat ze me in Chaam redelijk had laten zitten. Raimaer heb ik gewoon vloeiend gereden, IMO niet erg hard, maar zij kent het spelletje goed, dus ze gaat wel lekker door, al taxeert ze wel altijd even op het water.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 12-04-10 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:38

Ik heb ook over de heuvel en naar het water in draf gereden, ik had ook het idee dat je in galop snel te hard gaat (tenzij je natuurlijk erg ervaren bent, maar dat zijn wij nog niet ;) ), toen ik later stond te kijken bij de waterbak zag ik inderdaad ook heel veel paarden die naar de heuvel en boom werden gereden in (vaak veel te harde) galop en vervolgens op de heuvel vanuit stilstand sprongen en voor de boom in het water stil stonden en erlangs erin gingen.

Ik heb die van mij op film staan en we gingen eigenlijk best vloeiend over de heuvel en over de boom het water in, ik had zoiets eigenlijk nog nooit gedaan met Bam, dus het was denk ik wel een goede keus om het uit draf te doen, braaf beest :+:.

Ik las ook wat over de brug? daarvoor heb ik mijn paard heel erg teruggenomen, bijna verzameld zelfs, omdat ik ook bang was dat hij er te vroeg af zou willen springen of stoppen waardoor ik voorover eraf zou vliegen. Uiteindelijk sprong hij er heel netjes af en liet zich ook mooi zakken, dus daar was ik ook wel heel tevreden mee! (in Chaam reed ik er te hard op af en stonden we 2x stil voor de afsprong)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:03

Daarom zeg ik ook dat ik niemand specifiek bedoel. Heb een hoop mensen gezien die ik echt niet ken en het viel over all gewoon op. Diegene die wat een het jagen/persen waren hadden vaak meer problemen dan degene die er beheerster op af kwamen.
Is natuurlijk een beetje een kip of het ei verhaal. Als je weet dat je paard moeilijk gaat doen ben je eerder geneigd er wat meer druk op te zetten.

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:12

Toen ik net begon met sgw ging ik ook altijd hard naar het water toe. Hij is wat kijkerig en dacht maar aan 1 ding en dat is hij moet erin. We vielen daardoor altijd helemaal stil. Nu weet ik dat ik beter aan het vertrouwen kan werken door hem te laten kijken dan hem er met veel geweld doorheen te jakkeren.
Nu loopt hij er altijd meteen in, wel gaat hij draven, maar goed dat komt wel weer. Ik zie idd in veel mensen mezelf terug, bang dat de paarden stoppen en gaan dus alvast jagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:15

Vorig jaar had ik dat probleem ook, was bang dat ze die hindernis ervoor niet zou springen, én niet het water in wou lopen. dan maar keihard rijden. Toen kon ze heel mooi sneller wenden als dat ik kon, dus lag ik ernaast :)) Daarom had ik der deze keer lekker laten draven naar het water, even laten kijken en toen liep ze er vrijwel meteen in, op die kwartslag draaien na dan en dat ze omhoog kwam. dus dat is voor haar doen heel goed. de waterbak had ik trouwens ook nog grotendeels gestapt.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:59

de brug ziet er wel heel mooi uit! Hoe ga je er eigenlijk op? Met een sprongete of loop je er gewoon op?

Ik ben ook van mening dat je beter je paard rustig naar het water kan laten kijken en er dan in te stappen om hem vertrouwen te geven dan dat je vol gas op het water af stomt! Maar voor het publiek is het natuurlijk wel leuk als er een ruiter in het water duikt :P

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:01

hangt een beetje van het paard af. Ik noemde net al Ojee, die gewoon wat meer druk (en wat tempo) nodig heeft. Maar jakkeren werkt zeker niet.

momelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:29

Lielle schreef:
Ojee sprong er netjes vanaf, Raimaer ging wel wat groter maar die doet dat vaker op een afsprong. En niet dat ze al zo vroeg afzette, ze sprong gewoon ver naar voren.

Ojee vorige week:
AfbeeldingAfbeelding

Maar ik ga dus zeg maar terug naar een vlot parcoursgalopje,

via welke site is die foto??
want kan ik niet zo goed lezen :P

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:47

Gefeliciteerd Chartje! Netjes hoor!
Corien, echt helemaal super :D En gefeliciteerd met je prijs!
Netjes hoor Vivre! Zeker als jullie niet zo fit waren!
Gefeliciteerd met je eerste twee winstpunten Hetimij!
Gefeliciteerd Evie! Netjes hoor, foutloze cross, onder de tijd ;) en nog 1e ook! Komt wel goed met jullie!
Fijn dat je zo lekker hebt gereden Jarolover!
Lekker gereden dus Saskia! Fijn dat hij niet meer staakte!
Klinkt als een fijne rit Motje! Jullie komen er vanzelf weer in :)
Netjes Vera :D Wat goed zeg met de pup! Gefeliciteerd met je prijs!
Lekker zo'n instap weer na zo'n tijd Broertje! Het klinkt als een fijne rit!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:55

Ik heb het bruggetje uit draf gedaan puur omdat ik jackson niet wou over bluffen met een afsprong, en heb ik hem dus terug gereden naar draf en hij zakte mooi naar benede!

Water heb ik jackson ook terug genomen, en mooi er in laten stap/draven :)
Moest hem allen wel een flinke tik op de Bips geven voor een zetje van hup galoperen vriend :D

Afbeelding
Check me dekje speciaal voor zijn verjaardag :D

Snoek tanx! ben ook wel super blij om zo me eerste 2 wptjes binnen te slepen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:01

momelientje: KarinFTbing op bokt had die foto's van Lielle gemaakt!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:19

Ik heb Lasko voor de brug iets terug genomen(wij gaan toch niet zo gek hard) , hij deed hem heel netjes :j

Leuke foto's hier op de pagina's!

:D
Afbeelding

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:20

Laatst bijgewerkt door _lautje_ op 12-04-10 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:21

Ik heb hem net gezien :j :') Het klinkt net alsof ik daar als enige 'een rondje' aan het rennen was _O-

Jij staat op de foto toch?
Laatst bijgewerkt door Jetske op 12-04-10 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt