[SGW] SGW Princenhage - Verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:42

Paul_H schreef:
Dat was de afspraak: jullie te helpen aan de finish te komen.

Dat is super alleen zo kan je paard kilometers en ervaring krijgen, nu blijft het de moeite waard om je in te schrijven voor een oefencross, moet je er na drie weigeringen uit kan je net zo goed officieel starten.

Overigens was de hulpvaardigheid niet overal het zelfde vondt zelf dat ik wel heel erg lang moest wachten dat het paard van mijn voorganger van het pad gehaald werd, terwijl de amazone allang (aan de kant)stond, dat ik daardoor op een bokkend en steigerend paard zat kon de posten niet zo veel schelen, maakt niet hoor maar was wel wat minder geweest als ik daardoor wel een ehbo'er nodig gehad had vindt dat je moet of de wedstrijd stil leggen of zorgen dat het pad z.s.m. vrij is, de hulp op het water en bij de afsprong klinkt wel top.

Vondt het overigens jammer dat ik niet wist dat er stijlprotocollen gemaakt zouden worden, had graag de commentaren en argumentatie en de stijlcijfers willen weten, maar misschien heb ik met lezen iets over het hoofd gezien.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:01

sas1965 schreef:
Paul_H schreef:

Dat is super alleen zo kan je paard kilometers en ervaring krijgen, nu blijft het de moeite waard om je in te schrijven voor een oefencross, moet je er na drie weigeringen uit kan je net zo goed officieel starten.

Overigens was de hulpvaardigheid niet overal het zelfde vondt zelf dat ik wel heel erg lang moest wachten dat het paard van mijn voorganger van het pad gehaald werd, terwijl de amazone allang (aan de kant)stond, dat ik daardoor op een bokkend en steigerend paard zat kon de posten niet zo veel schelen, maakt niet hoor maar was wel wat minder geweest als ik daardoor wel een ehbo'er nodig gehad had vindt dat je moet of de wedstrijd stil leggen of zorgen dat het pad z.s.m. vrij is, de hulp op het water en bij de afsprong klinkt wel top.

Vondt het overigens jammer dat ik niet wist dat er stijlprotocollen gemaakt zouden worden, had graag de commentaren en argumentatie en de stijlcijfers willen weten, maar misschien heb ik met lezen iets over het hoofd gezien.

Alles was in de wedstrijdbepalingen te vinden (BBcross zelfde regelementen als B cross (dus ook stijljury) muv door mogen rijden na drie weigeringen

Wat was daar gaande dan, want daar heb ik volgens mij niets van mee gekregen? Of was dat bij de molenwiek? Want daar was ik bij, liep zelfs met dat paard aan de hand, toen de amazone aan de kant zat en onderzocht werd door de arts.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:10

sas1965 schreef:
Paul_H schreef:

Dat het de posten niets kon schelen vind ik trouwens wel wat bars hoor, zij doen echt wel hun best en krijgen in deze situaties van de wedstrijdleider door of de cross stilgelegd mag worden of niet. Zij kunnen er niets aan doen dat jouw paard zo reageert (ik snap heus dat dat heel vervelend is voor jou hoor, begrijp me niet verkeerd). Maar ik vraag geen vrijwilligers om te posten die het niets kan schelen wat er in het veld gebeurt. Deze mensen zitten van 9.00 uur tot 17.30 uur in het veld zodat jullie je cross kunnen rijden en geloof me dat is echt niet altijd even fijn en gezellig en het klinkt heel simpel: kruisje in kolom goed gepasseerd of in kolom 1e, 2e, 3e weigering, maar alles wat misgaat komt wel voor een deel op hun bordje en dat is niet altijd in 1 oogopslag op te lossen. Maar ik hoor graag precies wat daar gebeurde (en welke klasse je reed) zodat als er verkeerd of onhandig gehandeld is ik er volgend jaar misschien tijdens mijn instructie voor de posten rekening mee kan houden en daar dus extra aandacht aan kan besteden.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:11

Van mij ook maar een verslag van een geslaagd weekeinde!

Zaterdag met mijn schimpie in de b, dressuur is al veel stabieler aan het worden ik stond dan
ook ong 3e na de dressuur wat een mooie uitgangspositie is.
Springen was nog steed wat jong maar wat wil je na zo weinig ervaring. Na een uitglijder weer
verder en gestrand op 2 balkjes. Op naar de keuring waar hij een keurige hartslag had.
Even loscrossen en van start. Ennn hij sprong, en de rest van de cross ook voor mijn gevoel
langzaam gereden en een meeegaa volte gedraaid bij de molenwiek maar ik was maar 27 sec
buiten de tijd dus dat beloofd wat voor de toekomst! Ben zo blij met hem ;) uiteindelijk was ik 7e

Zondag in het L.
Na een hele rare week, startte ik maar van we zien het wel als we maar een voorruit hebben.
De dressuur ging redelijk maar de jury puntte wel heel erg lauwtjes alleen maar met 6en en 7ens
terwijl ik wel degelijk 4en en 8en verdiende maar goed. We waren op zich wel tevreden over de
inzet van mijn paard. Springen ging echt gewoon zooo goed. Ze sprong zo fijn en foutloos.
En de cross tja die is voor haar een eitje geweest ging soepel en we waren zo snel dat ik zelfs
nog een volte heb gedraaid en uiteindelijk een 2 sec voor de optimale tijd finischte.
Van de dressuur 16e naar een 3e plek gecrosst!

En nog de complimenten voor de cross, zeker de B cross is er op vooruit gegaan. En het starthok
is ook zeker beter als voorgaande jaren! Ik zag al helemaal op tegen al die simpele stijltjes maar
er is veel meer variatie in gekomen. De molenwiek lag er erg mooi bij.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:18

Zo zie je maar dat wij ook daadwerkelijk wat met de kritieken doen (maar het is moeilijk om in 1 jaar alles voor elkaar te krijgen, maar we zijn op de goede weg) , maar de complimenten kunnen we ook zeker waarderen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:30

mamabird schreef:
Dat het de posten niets kon schelen vind ik trouwens wel wat bars hoor, zij doen echt wel hun best en krijgen in deze situaties van de wedstrijdleider door of de cross stilgelegd mag worden of niet. Zij kunnen er niets aan doen dat jouw paard zo reageert (ik snap heus dat dat heel vervelend is voor jou hoor, begrijp me niet verkeerd). Maar ik vraag geen vrijwilligers om te posten die het niets kan schelen wat er in het veld gebeurt. Deze mensen zitten van 9.00 uur tot 17.30 uur in het veld zodat jullie je cross kunnen rijden en geloof me dat is echt niet altijd even fijn en gezellig en het klinkt heel simpel: kruisje in kolom goed gepasseerd of in kolom 1e, 2e, 3e weigering, maar alles wat misgaat komt wel voor een deel op hun bordje en dat is niet altijd in 1 oogopslag op te lossen. Maar ik hoor graag precies wat daar gebeurde (en welke klasse je reed) zodat als er verkeerd of onhandig gehandeld is ik er volgend jaar misschien tijdens mijn instructie voor de posten rekening mee kan houden en daar dus extra aandacht aan kan besteden.

@Paul; Ik had wel gelezen dat er op stijl werd gejureerd, overigens heel fijn en ook goed dat dit in de uitslag allemaal meetelde maar wist niet dat ik een protocol kon afhalen maar zoals ik al zei heb ik dan waarschijnlijk over heen gelezen, mijn fout.
@mamabird Val was in de BB bij hindernis 13 (eerstvolgende na nr 67), niets ernstigs volgens mij, ook niet bars bedoeld (excuus als ik het wat bod omschreef) maar als je officieel rijdt is het denk ik wel heel vervelend en ik kreeg het ook even benauwd omdat ik bijna in de grep ernaast belandde overigens kwamen er wel vanaf de andere kant mensen vragen of het wel ging, toeschouwers dus maar misschien hadden de posten het niet eens in de gaten want ik bleef express op ruime afstand stil staan omdat ik haar zag vallen maar goed ze hadden het wel kunnen zien, maarja snap ook wel dat er meer aandacht voor de gevallene is als voor de omgeving en verder maakte het mij niet uit want ik reed puur voor de ervaring. Heb ook respect voor al die vrijwilligers want vooral in het begin was het een bere koude klus volgens mij. Zie het dus als positieve kritiek, ik bedoelde alleen maar te zeggen dat als ik achterover de grep ingevallen was, terwijl degene die de val maakte sneller aan de kant gekund had, iedereen daar ook niet blijer van was geworden. Overigens kunnen de posten en ik er niets aan doen dat iemand niet op zijn paard blijft zitten ;) en zo heeft ieder zijn eigen probleem :D
Maar nog steeds een superleuke en goed georganiseerde cross hoor.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:35

sas1965 schreef:
@Paul; Ik had wel gelezen dat er op stijl werd gejureerd, overigens heel fijn en ook goed dat dit in de uitslag allemaal meetelde maar wist niet dat ik een protocol kon afhalen maar zoals ik al zei heb ik dan waarschijnlijk over heen gelezen, mijn fout.
@mamabird Val was in de BB bij hindernis 13 (eerstvolgende na nr 67), niets ernstigs volgens mij, ook niet bars bedoeld (excuus als ik het wat bod omschreef) maar als je officieel rijdt is het denk ik wel heel vervelend en ik kreeg het ook even benauwd omdat ik bijna in de grep ernaast belandde overigens kwamen er wel vanaf de andere kant mensen vragen of het wel ging, toeschouwers dus maar misschien hadden de posten het niet eens in de gaten want ik bleef express op ruime afstand stil staan omdat ik haar zag vallen maar goed ze hadden het wel kunnen zien, maarja snap ook wel dat er meer aandacht voor de gevallene is als voor de omgeving en verder maakte het mij niet uit want ik reed puur voor de ervaring. Heb ook respect voor al die vrijwilligers want vooral in het begin was het een bere koude klus volgens mij. Zie het dus als positieve kritiek, ik bedoelde alleen maar te zeggen dat als ik achterover de grep ingevallen was, terwijl degene die de val maakte sneller aan de kant gekund had, iedereen daar ook niet blijer van was geworden. Overigens kunnen de posten en ik er niets aan doen dat iemand niet op zijn paard blijft zitten ;) en zo heeft ieder zijn eigen probleem :D
Maar nog steeds een superleuke en goed georganiseerde cross hoor.

Het is ook erg belangrijk dat de cross zsm weer doorgaat en dus iedereen aan de kant is. Voor mij dus een puntje voor volgend jaar om duidelijk te maken dat als de ruiter gevallen is, maar er is verder niets aan de hand, dat ze dan de achteropkomende deelnemer de ruimte geven om door te kunnen rijden. Ik neem dit weer mee voor volgend jaar, dankjewel!
Laatst bijgewerkt door Sim op 21-10-09 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: overbodige quote verwijderd

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:17

@mamabird: Ik vond het alleen wel heel jammer dat wij in de B-paarden niet die leuke afsprong hadden, mischien volgend jaar O:) ?

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:01

Evie_Bandido schreef:
@mamabird: Ik vond het alleen wel heel jammer dat wij in de B-paarden niet die leuke afsprong hadden, mischien volgend jaar O:) ?

Daar heb ik helaas geen inbreng in. Dat is iets voor de parcoursbouwer(s). Maar een afsprong zou idd wel leuk zijn ja. Ik zal het ter sprake brengen, wie weet... volgend jaar....

Corellaa

Re: SGW Princenhage - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:13

__Marloes schreef:
dankjedankje _/-\o_ :+
Ik liep met Kim mee, toen jij bij die afsprong reed kwamen wij toevallig langsgelopen, dus ging kim je helpen :)) hij sprong er daarna trouwens wel met een grote sprong vanaf!

Ik heb eerlijk gezegt helemaal niemand gezien hoor, was teveel met mn knol bezig :=
Vond het ''commentaar'' wel overeenkomen met de lessen bij Kim :')

Oja; misschien nog een puntje;
Ik had best veel weigeringen en 2 ruiters voor moeten laten gaan (wat ik helemaal snap en me netjes aan afstand ed gehouden :) )
maar mijn paard wilde de waterbak niet in, of altans hij twijfelde.. degene achter me kwam eraan en ik moest aan de kant (totaal begrijplijk hoor :D )
dat paard wilde er eerst ook niet in, jammer, toen die erin zat draafde die amazone wellicht 2 of 3 rondjes, ik voelde mijn paard steeds meer denken; aaaah lekker zo hier beetje staan !

dus ik vroeg aan die vrouwen bij de hindernis of dat normaal was wat zij deed en dat IK ook doorwilde!
ze zeiden dat het niet mocht, maar ze wezen de amazone hier niet op.
Achteraf had ze er wel strafpunten of iets dergelijks voor gekregen maar vond het een beetje aso!
ik ga met spoed aan de kant voor iemand die vervolgens op haar gemak de waterbak bezet houd :=

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:17

Corellaa schreef:
__Marloes schreef:
dankjedankje _/-\o_ :+
Ik liep met Kim mee, toen jij bij die afsprong reed kwamen wij toevallig langsgelopen, dus ging kim je helpen :)) hij sprong er daarna trouwens wel met een grote sprong vanaf!

Ik heb eerlijk gezegt helemaal niemand gezien hoor, was teveel met mn knol bezig :=
Vond het ''commentaar'' wel overeenkomen met de lessen bij Kim :')

Oja; misschien nog een puntje;
Ik had best veel weigeringen en 2 ruiters voor moeten laten gaan (wat ik helemaal snap en me netjes aan afstand ed gehouden :) )
maar mijn paard wilde de waterbak niet in, of altans hij twijfelde.. degene achter me kwam eraan en ik moest aan de kant (totaal begrijplijk hoor :D )
dat paard wilde er eerst ook niet in, jammer, toen die erin zat draafde die amazone wellicht 2 of 3 rondjes, ik voelde mijn paard steeds meer denken; aaaah lekker zo hier beetje staan !

dus ik vroeg aan die vrouwen bij de hindernis of dat normaal was wat zij deed en dat IK ook doorwilde!
ze zeiden dat het niet mocht, maar ze wezen de amazone hier niet op.
Achteraf had ze er wel strafpunten of iets dergelijks voor gekregen maar vond het een beetje aso!
ik ga met spoed aan de kant voor iemand die vervolgens op haar gemak de waterbak bezet houd :=

Ik stond te kijken en vond het ook een vreemde situatie. Maar degene die in het water rondjes bleef draven riep dat je er wel achteraan mocht komen maar daar waren de hinderniscontroleurs het niet mee eens. Je mocht er pas ingaan als je voorganger er weer uit was.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:28

Wat betreft de waterbak: de posten waren idd geinstrueerd dat er maar 1 tegelijk in de waterbak mocht om gevaarlijke toestanden met het eruit springen/rijden en de scherpe bocht daarna te vermijden. Maar het had wel charmanter geweest idd om die deelnemer die aan het pootje baden was te sommeren om zsm door te rijden. De BB is om te oefenen, maar dit is natuurlijk wel heel overdreven. Het is ook niet bevordelijk voor je paard om zo lang te moeten wachten terwijl je al midden in je cross zit. Ik moet zeggen dat ik dit ook nog nooit meegemaakt heb hoor, dus heb mijn posten daar dus ook niet over geinformeerd. (ervanuitgaande dat deelnemers dit zelf toch ook wel snappen, maar helaas dus niet allemaal). Vervelend dat je hebt moeten wachten, ook dit neem ik mee voor volgend jaar!

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:06

ja nou t is maar een punt(je) die ik als deelnemer als erg vervelend heb ervaren :)

Maar goed, dit zijn dingen die idd eerst moeten gebeuren en dan pas kun je je controleurs erop wijzen :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:22

Mamabird: Ik heb niets aan te merken op de organisatie :D Ik vond het gewoon echt super en heb niets vervelends meegemaakt! Volgend jaar ben ik er zeker weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:43

mamabird schreef:
Wat betreft de waterbak: de posten waren idd geinstrueerd dat er maar 1 tegelijk in de waterbak mocht om gevaarlijke toestanden met het eruit springen/rijden en de scherpe bocht daarna te vermijden. Maar het had wel charmanter geweest idd om die deelnemer die aan het pootje baden was te sommeren om zsm door te rijden. De BB is om te oefenen, maar dit is natuurlijk wel heel overdreven. Het is ook niet bevordelijk voor je paard om zo lang te moeten wachten terwijl je al midden in je cross zit. Ik moet zeggen dat ik dit ook nog nooit meegemaakt heb hoor, dus heb mijn posten daar dus ook niet over geinformeerd. (ervanuitgaande dat deelnemers dit zelf toch ook wel snappen, maar helaas dus niet allemaal). Vervelend dat je hebt moeten wachten, ook dit neem ik mee voor volgend jaar!

Ik snap die regel wel maar stel: een paard met watervrees aarzelt erin te gaan ondertussen komt een paard zonder watervrees stevig aangalopperen moet deze dan in de remmen en voor de waterbak gaan stil staan omdat het paard met watervrees er rustig door heen gestapt wordt ?

overigen logisch omdat je een paard wat problemen op de waterbak heeft voor het vertrouwen er rustig door heen laat gaan maarja dat andere paard mag de waterbak niet in en zou dan dus technisch gezien een weigering hebben en wordt even geleerd te stoppen voor het water.
Overigens is het mij nog niet helemaal duidelijk waar en wanneer je een voorganger mag inhalen en of je een paard wat jouw gepasseerd is weer in mag halen.
Ik zelf ben rustig ruim achter het paard voor mij blijven draven maar ik had haar met een korte galopsprint waarschijnlijk makkelijk in kunnen halen (mits mijn paard dat zou willen wat helaas dus niet het geval was) Is dus puur een theoretische vraag.

AnneOkona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:58

Snoekiej schreef:
raket schreef:
@ snoekiej, dat heeft je wel een punt voor verzorging gekost, jij had dan een 7 de rest een 8. Ik had er denk ik 3 die ongevlochten waren.@mamabird, daar houd ik je aan, volgend jaar mag ik doorrijden tot in de tent. :D :D :D

Ik had zelf wel een 4 verwacht :+ Ik vind het zo lui als je van tevoren niet vlecht. Dit is de eerste keer dat ik het niet gedaan heb, omdat het vreselijk zit als ik het een dag van tevoren vlecht en als ik 's ochtends had moeten vlechten had ik om half 4 op stal moeten zijn. Was bang dat ze dan niet zo wakker meer zou zijn op de cross (en zag het zelf ook niet zitten om zo vroeg eruit te moeten).

Weet je wat ik meestal doe de laatste tijd?
mdat ik 2x de cross loop, ga ik de eerste keer alleen. In die tijd vlecht mijn moeder in de trailer. :o
We zijn dan tegelijk klaar. Ik heb dan al het springparcours gedaan en een eerste keer op de fiets de hindernissen al verkend.

Daarna gaan we samen en kijken we lopend of en hoe het parcours gaat.

Goede samenwerking he? :D :o

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 07:41

@ sas1965;

Goede vraag stel je daar! door de vele weigeringen (en het mais niet op willen _O- ) van mijn paard ben ik door 2 ruiters ingehaald. ik ben toen steeds stil gaan staan aan de kant (wat mij gezegt werd door de hinderniscontroleurs) maar er werd niet gezegt wanneer ik weer mocht vertrekken.
Voor mij en het paard was het de eerste keer dus ik ben ruim uit het zicht van mn voorganger gebleven, vond dat we het samen moesten oplossen en niet door een ander te ''achtervolgen'' :+

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 08:48

AnneOkona schreef:
Snoekiej schreef:
Ik had zelf wel een 4 verwacht :+ Ik vind het zo lui als je van tevoren niet vlecht. Dit is de eerste keer dat ik het niet gedaan heb, omdat het vreselijk zit als ik het een dag van tevoren vlecht en als ik 's ochtends had moeten vlechten had ik om half 4 op stal moeten zijn. Was bang dat ze dan niet zo wakker meer zou zijn op de cross (en zag het zelf ook niet zitten om zo vroeg eruit te moeten).

Weet je wat ik meestal doe de laatste tijd?
mdat ik 2x de cross loop, ga ik de eerste keer alleen. In die tijd vlecht mijn moeder in de trailer. :o
We zijn dan tegelijk klaar. Ik heb dan al het springparcours gedaan en een eerste keer op de fiets de hindernissen al verkend.

Daarna gaan we samen en kijken we lopend of en hoe het parcours gaat.

Goede samenwerking he? :D :o

Jij blij met je moeder ;)
Ik moet alles gewoon zelf doen, dus ook het vlechten. Meestal gaat mijn vader trouwens mee, en die kan niet vlechten :+
Vind het ook wel fijn als er iemand meeloopt als ik de cross loop. Dus zo gaat het best, maar het is soms wel heel vroeg op.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:43

sas1965 schreef:
mamabird schreef:

Ik snap die regel wel maar stel: een paard met watervrees aarzelt erin te gaan ondertussen komt een paard zonder watervrees stevig aangalopperen moet deze dan in de remmen en voor de waterbak gaan stil staan omdat het paard met watervrees er rustig door heen gestapt wordt ?

overigen logisch omdat je een paard wat problemen op de waterbak heeft voor het vertrouwen er rustig door heen laat gaan maarja dat andere paard mag de waterbak niet in en zou dan dus technisch gezien een weigering hebben en wordt even geleerd te stoppen voor het water.
Overigens is het mij nog niet helemaal duidelijk waar en wanneer je een voorganger mag inhalen en of je een paard wat jouw gepasseerd is weer in mag halen.
Ik zelf ben rustig ruim achter het paard voor mij blijven draven maar ik had haar met een korte galopsprint waarschijnlijk makkelijk in kunnen halen (mits mijn paard dat zou willen wat helaas dus niet het geval was) Is dus puur een theoretische vraag.

De regel is dat de (snellere) achterop komende deelnemer ten alle tijde voorrang moet krijgen. Als deelnmer behoor je zelf te weten hoeveel afstand je dient te bewaren als je ingehaald word (staat nl in het eventing reglement= min 30 meter). Dus diegene die in de waterbak staat te 'treuzelen' MOET ervoor zorgen dat ie aan de kant staat als ie ingehaald wordt. Er is genoeg ruimte in onze waterbak om in het water vrij baan te maken (bijv voor de insprong, of inloop afhankelijk van welke klasse). Vervolgens moet de langzamere deelnemer wachten totdat de snellere min 30 meter verderop in de cross is. Mocht je als langzamere deelnemer vervolgens weer op snelheid komen en heel misschien de snellere weer in kunnen halen, dan nog hou je afstand, want qua tijdsoverschrijding ben je dan al niet meer van belang voor de uitslag en die andere misschien nog wel. Nou heb je altijd vreemde situaties en dan wordt gekeken naar wat redelijk is, maar dat is zo'n grijs gebied dat dat heel moeilijk is voor de posten en daar zouden de deelnemers de sportiviteit moeten hebben om diegene die net ingehaald is toch even voor te laten als je zelf verderop problemen krijgt. Het gebeurt gelukkig niet vaak en in de BB zijn we daar niet streng in, want onze doelstelling is de finish halen.
Is dt een beetje te volgen?

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:50

De dames bij de waterbak hebben trouwens wel een aantal keer geklokt als iemand moest wachten terwijl dat eigenlijk niet terecht was, dus de verloren tijd is wel verrekend en je hebt geen weigering gekregen omdat je moest wachten.

De regel van 1 deelnmer in de waterbak is er ook omdat het als hulp van derden gezien kan worden als er al een paard in de waterbak is. Het tweede paard gaat er dan vaak veel makkelijker in. Dus ook dat is weer heel lastig (zeker voor de posten). Dit vraagt dus ook inzicht van de deelnemer. Je behoort de reglementen te kennen en je dient te handelen in de geest van de wedstrijd en de paardensport en daar vallen dit soort uitzonderingen onder. Met inzicht en know how krijg je bijna iedereen volgens de regels door de cross en je houd altijd een paar uitzonderingen, maar dat is ieder jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:32

Phoe, hij is toch moeilijk denk ik aangezien er eerst staat, ik citeer "Dus diegene die in de waterbak staat te 'treuzelen' MOET ervoor zorgen dat ie aan de kant staat als ie ingehaald wordt. Er is genoeg ruimte in onze waterbak om in het water vrij baan te houden"einde citaat maar.........er staat ook "De regel van 1 deelnemer in de waterbak is er ook omdat het als hulp van derden gezien kan worden als er al een paard in de waterbak is"
Beetje tegenstrijdig dus maar ik begrijp het nu wel ongeveer, gewoon allemaal lekker tempo rijden en geen weigeringen is toch het handigste voor iedereen :+ . :D
Dit was trouwens geen vraag over iets wat op Princenhage was voor gevallen maar gewoon iets wat na het lezen van een en ander als vraag omhoog kwam.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:11

sas1965 schreef:
Phoe, hij is toch moeilijk denk ik aangezien er eerst staat, ik citeer "Dus diegene die in de waterbak staat te 'treuzelen' MOET ervoor zorgen dat ie aan de kant staat als ie ingehaald wordt. Er is genoeg ruimte in onze waterbak om in het water vrij baan te houden"einde citaat maar.........er staat ook "De regel van 1 deelnemer in de waterbak is er ook omdat het als hulp van derden gezien kan worden als er al een paard in de waterbak is"
Beetje tegenstrijdig dus maar ik begrijp het nu wel ongeveer, gewoon allemaal lekker tempo rijden en geen weigeringen is toch het handigste voor iedereen :+ . :D
Dit was trouwens geen vraag over iets wat op Princenhage was voor gevallen maar gewoon iets wat na het lezen van een en ander als vraag omhoog kwam.

Ik snap het (voelde me ook niet aangevallen, ben juist blij als mensen de moeilijkheid ervan inzien). Het blijft lastig. En idd de regel van 1 deelnemer tegelijk is er niet voor niets, maar er kan dan nog overgegaan worden op plan B en dan moet de treuzelaar veilig aan de kant gaan. Het valt ook echt niet mee omdat als post allemaal goed te doen op het juiste moment. Als iedereen zonder weigeringen lekker door de cross 'fietst' hebben wij het erg makkelijk, hahaha. Helaas in de praktijk moet je soms kiezen tussen twee opties en dan maar hopen dat het de juiste was. Fijn te lezen dat er mee gedacht wordt en nogmaals: met alle aandachtspunten probeer ik wat te doen. Waterdicht krijg je het nooit (evenals dat iedereen foutloos binnen de tijd crosst)

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:13

Snoekiej schreef:
Mamabird: Ik heb niets aan te merken op de organisatie :D Ik vond het gewoon echt super en heb niets vervelends meegemaakt! Volgend jaar ben ik er zeker weer!

Fijn dit te horen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:58

Ik ben er volgend jaar ook weer want ik vondt het een leuk parcours en de rest van de veren heb ik al gegeven dus ik zeg alleen nog maar dat ik dan ook ga voor die foutloze cross al is het alleen maar om het de controleurs wat makkelijker te maken :+

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:42

sas1965 schreef:
Ik ben er volgend jaar ook weer want ik vondt het een leuk parcours en de rest van de veren heb ik al gegeven dus ik zeg alleen nog maar dat ik dan ook ga voor die foutloze cross al is het alleen maar om het de controleurs wat makkelijker te maken :+

hahaha Precies!!