[SGW] Oefencross Holten 24/25 oktober - voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:21

ik ben blij met mijn starttijden.

ik ben blij dat het allemaal wat sneller achter elkaar is nu, vergeleken met vorig jaar en het jaar d'r voor.
alleen eerder had je altijd een nummer, heb je dat nu niet?

Naooom

Re: Oefencross Holten 24/25 oktober - voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 11:49

Djulita en Sonja : Dank jullie wel :D. haha ik ben 15 geworden :P.

Djulita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:26

IK HEB ZIN IN ZONDAG!!! :D

Djulita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:26

Ze voorspellen alleen wel slecht weer |(!

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:48

IK OOOOK :D
echt slecht weeer?
bah daar zit ik echt niet op te wachten ;s.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:03

hoeveel hindernissen zijn er eigenlijk??

Djulita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 07:11

Ze voorspellen voor zondag 2mm neerslag en 15 graden. Ik hoop dat het nog beter wordt.

Volgens mij zijn er 16 of 17 hindernissen.

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:21

woehoe
zondag :D :D :D :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:19

Er zijn 17 hindernissen in de cross.

Weersvoorspellingen lijken aardig gunstig ondertussen. Graadje of 14, wel bewolkt, maar niet heel veel kans op neerslag. Zou mooi crossweer zijn, zonder dat de juryposten bevriezen...

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:23

Als het maar droog is en voorlopig ook even blijft! :D

Sonja, wanneer krijgen Dennis en ik te horen bij welke post we moeten staan zaterdag :) ? Of hoelaat we aanwezig moeten zijn, weet jij daar iets van ? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:41

Nope, da's echt Sandra d'r dingetje. Ik weet niet of ze posten ook echt per hindernis ingedeeld heeft al, of dat ze zondag een rondje loopt en bij elke hindernis iemand achterlaat :=

Hoe laat de briefing is weet ik eerlijk gezegd ook nog niet. Zijn nog dusdanig druk met voorbereidingen en puntjes op de i qua bv veiligheid en routes, dat we daar nog niet aan toe gekomen zijn. Ik zal dit jaar wel zelf de briefing van de juryposten doen trouwens, omdat ik er al een paar keer tegenaan gelopen ben dat ik een soort van poëziealbums terugkreeg ipv juryrapporten :))

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:42

Mariska; Sandra zei gisteren tegen mij dat ze nog eventjes zou bellen hoelaat enzo voor zaterdag. Of ze zou het morgen op de manege vertellen:P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:44

Hihi ik wéét dat we zondagavond allemaal volledig kapot zijn en verzuchten dat we 't nóóit meer doen, maar zoals elk jaar hebben we d'r weer ONWIJS veel zin in!!! :)

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:44

hahah sonja :+
Doe jij dit jaar trouwens weer de prijs uitreiking:D? vorig jaar deed je dat zo leuk! :D

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:45

Ik heb ook mooie starttijden gekregen! Heeeeeel erg tevreden mee, lekker nog smorgens de bonte knol wassen en dan knallen! Heb er heel erg veel zin in!

Is er al een ideale tijd bekent? En wat was de lengte ook alweer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:49

Ik zal idd wel weer het bokje zijn voor de prijsuitreiking, maar die gaan we héél veel korter doen dit jaar. Alleen de prijswinnaars, de rest van de uitslagen maken we bekend via de infopunten en later in de week natuurlijk nog via internet.

De ideale tijd krijgen jullie zaterdag en zondag pas. Is toch niets op te oefenen dus mis je niets aan van te voren ;) Heeft er mee te maken dat wij zelf de cross ook nog niet helemaal kunnen rijden ivm landerijen voor vee die nog in gebruik zijn. Ik zet de tijd vrijdag of zaterdag pas uit ;) Hou er maar rekening mee dat het tempo op een stevige maar niet overhaaste basisgalop ligt over de hele lengte, met 2 verplichte stap"trajecten" waar je asfalt kruist. En wie daar niet stapt, kan een flinke bestraffing met strafpunten verwachten. Dit ivm het welzijn van jullie en onze paarden, en de veiligheid van mens en dier.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:54

Oh dat is inderdaad wel netjes ja! Dat was de vorige keer nog niet (was ondertussen al wel 6 jaar geleden of zo haha, misschien al wel langer). Toen nam ik ff het verkeerde afslagje en moest 500 meter over asfalt haha. Had nog geluk dat paardlief toen geen ijzers had, want meneer ging hard op de rem omdat er mensen op de weg stonden die me wel heeeel erg dom aan stonden te kijken. Wist ik veel dat ik de verkeerde afslag genomen had! }:0

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:55

De hele cross is wel gewoon door te galopperen op die 2 stukjes na?
Of is dat te lang?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:57

We hebben nu posten bij de oversteken staan om het wegtraject vrij te houden, EN te controleren of iedereen de verplichte stapstukjes ook echt stapt. Meer dan 2 passen draf = nummerregistratie = strafpunten. Controle over je paard hoort ook bij een cross, dus ik wil daar ook geen geneuzel over horen op het secretariaat, van "ja maar hij was zo heet en hij dribbelde en bladibladibla" :D

Natalie1993, de hele cross is gewoon fijn door te galopperen, mits het paard een goede basisconditie heeft EN de ruiter met verstand en fatsoen rijdt.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:58

Kan wel gewoon doorgalopperen. Bij de cross in Broekland was dat 5 km - 300 meter stap.. Dus moet vol te houden zijn.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:00

Sonja schreef:
We hebben nu posten bij de oversteken staan om het wegtraject vrij te houden, EN te controleren of iedereen de verplichte stapstukjes ook echt stapt. Meer dan 2 passen draf = nummerregistratie = strafpunten. Controle over je paard hoort ook bij een cross, dus ik wil daar ook geen geneuzel over horen op het secretariaat, van "ja maar hij was zo heet en hij dribbelde en bladibladibla" :D

Natalie1993, de hele cross is gewoon fijn door te galopperen, mits het paard een goede basisconditie heeft EN de ruiter met verstand en fatsoen rijdt.

Daar zal ik in ieder geval geen last van hebben. Maar als het paard schrikt door iets van buitenaf en neemt een korte spurt, wordt je daar dan ook op afgestraft? Of tot op zekere hoogte? (in de zin van hou je je paard tegen of laat je het gewoon doordenderen)

01_Mexxlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:02

mariska ik werd gister gebeld door sandra voor zondag dus. misschien krijg je het nog wel te horen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:02

Bij ons is het stappen wat korter, maar de bodem ligt er werkelijk fantastisch bij, niet te zwaar, niet te glad, dus bij normaal en sportief rijden hoeft er echt geen paard té moe over de finish te komen.
En (eigen mening): een paard dat geen paar kilometer galopwerk aankan, heeft imo niets te zoeken op een cross...

Roxxiejj, als een paard PRECIES op die 10 meter dat er gestapt moet worden schrikt, dan heeft die ruiter een typisch geval van pech. Net als dat je paard tijdens een dressuurproef schrikt. Stappen = stappen, geen interpretaties, geen excuses, gewoon stappen. Anders is het ook NIET te jureren. Het is in ieders eigen belang, ik doe het niet om jullie te pesten. Dat doe ik wel met de lijntjes van het springparcours. Hahahaha grapje hoor.

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:04

Helemaal mee eens Sonja :j.
Was gewoon even ter schattig, mijn pony houdt dat wel vol :))!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:05

Ik dacht dat het meer meters zouden zijn. In 100 meter kan een paard nog wel een keer schrikken. 10 meter, nou inderdaad, dikke pech dan haha.

Springparcour is dus niet meer 2 keer van hand veranderen? ;) was in mijn tijd toen nog wel haha.

Heb nog een mooie foto gevonden van een cross actie foto van Holten:
Afbeelding