[SGW] SGW Wieringerwerf - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: SGW Wieringerwerf - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 10:36

Het zit je niet mee....

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:38

zit je inderdaad niet mee Roos!
Had gister nog wel goed gekeken of ik iemand op klompen zag, maar helaas, ik heb je niet gezien

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:40

Ik heb jou voorbij zien komen op de stijl voor de eerste greppel.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:41

oh, ik vloog wel een beetje op de greppel...
Ik had toen ook geen tijd om op klompen te letten :P

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:46

Moet zeggen dat ik je ook gezocht heb, maar niet gezien :D?
Of ik zou wel weer heel blond geweest zijn B-)
Laatst bijgewerkt door Amber_ op 24-08-09 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:46

Zondag begon als een pechdag, met een heel goede afloop!

Hierbij mijn verslagje. Ik ben trouwens bijgelezen tot pagina 5, maar elke keer dat ik m'n verslag wil plaatsen zijn er weer een paar pagina's bijgekomen... dus de rest lees ik straks bij. :-)

Zaterdag met Otto uitgebeld in het springparcours van de M. Fijn dat we vandaag HC in de B mee mochten doen. Met Tornado zou ik zoiezo al in de B starten vandaag, nu gingen we dus met 2 paarden. Het zou een drukke dag worden, allebei vlak na elkaar dressuren en een half uur nadat ik met de één de cross in ging moest ik alweer met de ander springen.

Gelukkig was het baasje van Tornado mee om te helpen.

De pech begon al thuis toen de lichten van de trailer het niet deden waardoor we vertraging opliepen. Bij het opzadelen van T bleek één van de singelstoten bijna door te zijn. Dressuur durfde ik nog wel aan met die ene overgebleven singelstoot, maar niet springen en crossen. Dat was nog even een zorg hoe we dat op moesten lossen, vooral omdat de tijd zo krap was. Maar gelukkig bleek Otto’s zadel hem te passen dus ik heb ze allebei met mijn eigen zadel gereden.. (ik gebruik voor beide paarden gewoon één zadel voor alle onderdelen)

Zondag ging alles lekker, beide paarden foutloos gesprongen en gecrosst, en met Tornado eerste geworden in ring 3!

Met Otto voor een snelle tijd gegaan, wilde wel eens zien wat hij kon en omdat we HC reden maken tijdstrafpunten toch niet uit. Was volgens mijn klokje 36 sec voor de optimale tijd binnen. En met Tornado een stuk voorzichtiger gereden, ook omdat die nog wel eens erg dicht langs de bomen in de binnenbocht wil gaan. Met hem was ik ook iets te snel en heb voor het eerst een volte gereden voor de laatste hindernis om geen strafpunten te krijgen. Ben nog verbaasd dat ik eraan gedacht had want normaal gesproken ben ik tijdens de cross met van alles bezig behalve met m'n klokje... :-)

's Avonds even lekker in de hangmat in de tuin gaan liggen, nog in slaap gevallen ook… :Z

Nicole_ros schreef:
@ motje11: na een val mag je niet meer door rijden waar je ook valt in het bos! nieuwe regeling sinds 1 april 2009 echt balen want anders was ik dus noordhollands kampioen geworden.

Nee hoor :-) verderop in de reglementen staat wat precies als val gerekend wordt:

Art. 319-2
Van een val is sprake wanneer deze plaats vindt tussen de elementen van een meervoudige hindernis en wanneer de val het directe gevolg is van een poging tot of het nemen van een genummerde hindernis of een element hiervan.

Maar het staat er echt niet duidelijk in, eerder staat idd dat je uitgesloten wordt na een val, in welk onderdeel deze ook plaatsvindt.

Ik vind je trouwens wel een bikkel dat je de cross de volgende dag hebt uitgereden!

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:27

wat vreselijk dat er in jullie auto is ingebroken magicsanne :( dat dat gewoon op het terrein is gebeurd! waarom kunnen sommige mensen ook niet van andermans spullen afblijven...
wat vreselijk balen bvw, hopelijk is hij snel weer goed. wij hadden zelf trouwens ook even pech, 's ochtends 9.15 paarden eruit gedaan en vertrokken naar wieringerwerf, worden we rond 13.30 opgebeld door mn zus ('s nachts net terug van vakantie) dat het veulen de draad met een slag om zijn achterpoot heeft... heeft ze met haar vriend gauw de stroom eraf gedaan en losgeknipt, hij heeft wel sneeën en het is nu helemaal dik, wie weet hoe lang hij dat om zijn poot heeft gehad... ik moet er niet aan denken als we er 's avonds bij thuiskomt pas waren achtergekomen (21.00 uur), dat was zijn dood geweest dan denk ik... mijn zus en haar vriend wouden eerst namelijk ook nog even bij wieringerwerf kijken, gelukkig hebben ze dat niet gedaan en zijn ze naar ons huis gegaan.

verder leuke foto's hier! iedereen met prijzen gefeliciteerd!

@shanouk: klopt, ik dacht al, dat is vast shanoek, dat blauwe monster hahaha
ik heb trouwens bijna geen enkele bokker gezien of herkend :o

en roos die het niet meezit :(:)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:35

Amber_ schreef:
Moet zeggen dat ik je ook gezocht heb, maar niet gezien :D?
Of ik zou wel weer heel blond geweest zijn B-)

Ik zat te posten op zaterdag, eerst in de M/Z lus en daarna als vliegende keep in het bos.Heb jou wel voorbij zien komen,maar weet niet meer waar :o

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:38

Haha oh dus was wel op paard :P

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:48

Tje wat een verschillende resultaten.
Mensen met winstpunten en prijzen gefeliciteerd!
Mensen met mindere resultaten volgende keer beter.

bvw: Sterkte hopen dat het een beetje goed hersteld. Ikzelf zit op dit moment jammer genoeg ook op de dierenarts te wachten. Ik heb haar zaterdag goed in het land gezet. Maar zondag morgen had ze een dik been. Ik hoop dat het meevalt maar weet ook dat het een pees zou kunnen zijn. Voor mij dus nog even afwachten wat de dierenarts zegt. Beetje een domper na zo'n fijne cross. :\

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:04

Simmie schreef:
Snoekiej schreef:
Super Simmie :D Wanneer ga je weer naar de L? Zo te horen zijn jullie er weer helemaal klaar voor :D Mooie foto ook!

Thanks. Eerstvolgende start gaan we L.
Ik heb jou wel een paar keer gezien gister. Weet niet of je mij herkend hebt?
Het is er steeds niet van gekomen om je aan te spreken, want we zaten beide steedds te paard en waren druk met andere dingen. :D

Ik heb je ook wel gezien hoor, toen je vlak naast de inspringring aan het rijden was. Maar ik was even te druk met mijn zenuwen om je aan te spreken en jij leek ook druk bezig :D Gaaf hoor, volgende keer L. Is dat in Gorssel?

Oei Roos, sterkte met je voet! Heb je niet meer gezien nadat je met Madelene en Floor stond te praten. Ik herkende je trouwens van SGW Vlietlanden, toen stond je een tijdje te praten met Paul enz. bij de afsprong en daar was ik toen met Paul hindernisrechter. Dus niet van eventuele uitspraken :D
Fijn dat je toch nog lekker hebt kunnen rijden Motje!
Dat is balen Kylyco :(:)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:12

Snoekiej schreef:
Ik heb je ook wel gezien hoor, toen je vlak naast de inspringring aan het rijden was. Maar ik was even te druk met mijn zenuwen om je aan te spreken en jij leek ook druk bezig :D

Ja, als ik bezig ben voor het springen ben ik zeker geconcentreerd. Springen kan nl de grote bottleneck zijn en dat wil ik proberen te voorkomen door heel serieus en geconcentreerd voor te bereiden.

Citaat:
Gaaf hoor, volgende keer L. Is dat in Gorssel?

Jep, Gorssel. Hopelijk is het idd gaaf. Ben mijn vorige debuut nog niet vergeten. :=
Hopelijk gaat het deze keer beter!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:16

Kylyco schreef:
Tje wat een verschillende resultaten.
Mensen met winstpunten en prijzen gefeliciteerd!
Mensen met mindere resultaten volgende keer beter.

bvw: Sterkte hopen dat het een beetje goed hersteld. Ikzelf zit op dit moment jammer genoeg ook op de dierenarts te wachten. Ik heb haar zaterdag goed in het land gezet. Maar zondag morgen had ze een dik been. Ik hoop dat het meevalt maar weet ook dat het een pees zou kunnen zijn. Voor mij dus nog even afwachten wat de dierenarts zegt. Beetje een domper na zo'n fijne cross. :\

oh balen!
Ik snap dus ook precies hoe je je voelt...
ik wacht ook nog steeds op ze (er kwamen vanochtend wel 2) want ze zouden direct na de middag komen om hem te spuiten. Ze moesten eerst nog overleggen op de praktijk over hoe ze het gingen doen want ik heb ze direct uit de droom geholpen dat injecteren bij frits het beste is

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:45

zo, dan nu een verslagje van ons avontuur...iets langer dan gepland, dus wees gewaarschuwd!! :+
voor de 1ste keer met mijn jong (4jarig) paardje op b-debuut!!
zaterdag al naar ons logeeradres in amsterdam gereden, paarden op stal gezet en met floor gaan verkennen.
zondag lekker vroeg aanwezig en eerst floor geholpen en nog 2 andere amazones voorgelezen, daarna mijn paardje opgezadeld en meer dan ruim op tijd naar het dressuurterrein gereden want ik verwachte wel flink wat stuiters voordat cooper zou ontspannen...en die kregen we dus ook inderdaad, maar alles in controle kunnen houden en ben erop blijven zitten.
uiteindelijk een nette dressuurproef gereden, heb hem uitgebreid alles laten zien..was wel erg grappig, en 180 punten gescoord.

weer extra vroeg opgezadeld voor het springen, want ondertussen kwamen er natuurlijk crossruiters langs!! heb dus ongeveer iedere 2 minuten met een stuiterend paard de bomen geprobeerd te ontwijken, en uiteindelijk werd hij kalm en ben ik naar het losspringterrein in kunnen gaan.
heel relaxed een aantal keer hindernisjes "gehopst", en weer uitgebreid het springparcour laten zien wat die anderen aan het doen waren, en de ring in.
Super relaxed...!!! de lijn van 6 naar 7 was moeilijk voor hem, hij kan nog niet goed sluiten en ik kwam een beetje klem in de dubbelsprong, en heeft dus de oxer maar uit draf gesprongen..ook geen probleem.
1 balkje...helemaal tevreden.

Toen naar de veterinaire controle, daar durfde hij niet tussen de hekken door, dus ik trok aan de teugels, krakte het gedeelte boven zijn bakstuk over!! dus mijn groom snel naar de trailer en het hoofdstel van nanea gehaald, ondertussen was scum zo lief om mij te helpen om cooper een duwtje te geven zodat hij deed draven.
heel snel het hoofdstel gewisseld...(staat hij daar tussen de binnenkomende crossers relaxed zonder hoofdstel om..soms vraag je je af??? }> )
en toen snel naar de start van de cross...nog de losspringhindernissen 2x gedaan en toen maar naar de start..staat hij dus daar in het starthokje, rustig om zich heen te kijken...wat doen we hier??, wat een rare bomen??? ik kreeg er bijna de slappe lach van...
uiteindelijk zeer rustig vertrokken en in het begin was hij nog een beetje terughoudend, maar na hindernis 3 begon hij de smaak te pakken te krijgen en ging hij al harder galopperen...picknicktafel met zeer veel respect al veeeuuul te vroeg afgezet...!!!hahaha...wat een power heeft dat beest..
en daarna lekker heerlijk gecrosst, niet al te hoog tempo in het mulle zand, heb geloof ik de hele weg gepraat met hem...de mensen langs de lijn zullen ook wel gedacht hebben wat een gek wijf!!?? en bijna in de scherpe bochten uit de bocht gegaan..hahahah...moest er zelf hard van lachen. :D
uiteindelijk alleen een drafpas richting het water en in stap het water ingelopen...foutloze cross en 35 sec. buiten de tijd!! wat een ontzettend fijn gevoel voor de 1ste keer!!
uiteindelijk een mooie 10de plaats!!

verder heerlijk gekletst met roos-paul-scum-online-canter handjes geschud met heleenxx-naast pepsi (met melanie?) met de trailer gestaan...heerlijk dagje dus...

scum, dank je wel voor het compliment...ben zelf ook erg blij met met jonkie en hoe hij de wereld inkijkt.
ook roos bedankt voor het leuke gesprekje bij de trailer over cooper en alle andere zaken bijgekletst.

uiteindelijk een iets langer verslag geworden als dat de bedoeling was...maar ja...af en toe ben ik ook een keer erg enthousiast.. :o

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:01

Jan Bakker heeft wel de hele dag bij de piano gezeten ;) Ik zat daar ook met mn moeder namelijk :P

Shanouk, mn moeder en ik hebben jou helemaal niet langs zien komen :P Wel op gelet op knalblauw met zwart paard, mja wss heeft t gele hesje t teveel opgebroken :+

Heb een heel aantal bokkers geloof ik wel langs zien komen, en bij de greppel erg weinig problemen gezien :) Sommige kwamen iets terug (maar dat waren eigenlijk alleen die paar toen de zon precies in de greppel stond :P) Of met debuut paardjes :P

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:11

Meneer Koster zat bij de Zaagbok/houtopslag. Laatste nr's voor het water.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:21

Roos :(:)

Afbeelding

Peps ging in aardig tempo erop af en wou weer terugnemen maar kwam niet helemaal uit, en weer buigt ie z'n hals helemaal waardoor mn teugels in boog hangen. :+
Maar is wel leuke foto!

Bvw, heb je nog klein stukje zien dressuren, zei gelijk, héé, da's frits :+:

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:49

en van mij en mijn supermonster ook een foto...

Afbeelding

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:52

Bij de hele kleintjes werd er 1 bijna ingehaald. Meisje ging netjes aan de kant, alleen pony bedacht dat hij evengoed wel over de hindernis kon. Sprongen ze tegelijk over de laatste.

Pony's landen ook nog tegelijk :D

Hmmmm, krijg de link niet goed :( iig zondag en dan de laatste rij (tot 173, schimmel en bruintje)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:14

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:46

Haha super leuke foto!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:01

Heb mijn foto ook gevonden

Afbeelding

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:14

@ magicsanne ... jeetje, daar schrik ik wel even van. De brutaliteit! :(
@ Kylyco & Bianca ... Beide zo goed gereden en dan zo'n staartje :(:) Hopelijk zijn ze snel weer op de been. Peesblessures zijn K..(vul maar verder in :o )

Mijn foto v/d laatste hindernis dan ook maar even :)
Afbeelding

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:25

Amehoela! 8 Pagina's! ;)

Ik zal eens kijken of ik tijd heb om bij te lezen en verslag te plaatsen, ben iig blij met mijn debuut en mits de stijl voldoende was B+2 :).

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:27

Bij mij is de dierenarts net geweest. Over twee dagen weet ik of het meevalt of niet. Hij was aardig positief dus heb er wel een goed gevoel over. Mindy was vandaag ook al weer wat monterder dan gisteren en vond bewegen geen probleem(ze is wel kreupel maar oke).
Waarschijnlijk heeft ze een schimmelinfectie door haar cross beschermer. We vermoeden dat die tijdens de cross door alle bewegingen wat open gegaan is en erger is geworden door de mogelijke schimmel van de beschermer en misschien alle modder en vies water enzo. Die is gaan ontsteken met als gevolg een heel dik been die nogal pijnlijk is.
Dus hopelijk loopt het bij mij met een sisser af en kan ik ervoor zorgen dat het niet nog eens gebeurd.

Bianca: Hopelijk weet jij ook gauw meer.