Iemand enig idee hoelang het parcours 60 paarden is? (hoop aanzienlijk korter dan die meer dan 3000 m die ik zag bij de 80 en 100 cm, paard trekt dat namelijk wel, maar baasje niet)
hmmm, dat klinkt al beter!!! Ik weer blij, oke gematigd blij. (hoop overigens dat ik dan beter ben, zal wel, buikgriep vanaf zaterdag (Bluhhh) zal dan wel over zijn en kan hopelijk vandaag mijn eten al weer eens binnen houden. Pony geniet ondertussen van het weiland.)
xxitsmexx
Geplaatst: 21-07-09 12:40
Lielle schreef:
het valt nogal mee, ik weet niet wie er met die 3 km kwam, maar dat klopt dus niet.
Lengte van de cross: 60 cm - 1940 meter, 80/100 cm - 2335 meter.
dat was ik want ik heb dat in een mail gehad van die vrouw... dus vandaar..
Zo, ik kom net van de baan af, er was een jongen bezig met snoeien, en harken en waterbakken bijvullen dus ziet er goed uit.
Heb echt super getraind met Peps,die grijns krijg ik niet meer weg Hij ging in 1 keer de waterbak in, zelfs de wal in galop op en af en zo in galop het water door, beide bakken Dus ben helemaal blij!
Straks nog even met Bonny, die heeft al tijdje niet meer gecrosst dus dat we zaterdag niet als een gek gaan
Itsme; misschien heeft die mevrouw een typfoutje gemaakt? In het vraagprogramma staat ook 23 ipv 33.
MelanieB
Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-09 16:15
Ja je mocht er nu nog trainen, er was ook nog een haflinger aan het trainen. Die wou niet over de sloot, dus Peps ervoor gezet maar helaas mocht het niet baten
met een oefencross vind ik dat ook niet gek, vooraf trainen voor een echte wedstrijd zou ik wel raar en vooral ontzettend onsportief vinden. Maar met een oefencross gaat het toch om de ervaring en niet om het klassement, dus vooraf al eens kijken kan best prettig zijn met een onervaren paard.
Ja inderdaad, het gaat mij erom dat ik vooral het water gewoon door wil komen en lekker wil trainen, het is toch niet voor winstpunten oid. Peps is nog redelijk groen dus even wat trainen is toch wel fijn, maar ik zou niet voor een officiele cross gaan trainen, dat zou idd lekker onsportief zijn
vind het nu ook niet erg om daar te trainen. voor een echte cross is het anders..
ben gister in renswoude geweest omdat ik nu lunteren wel ken.. maar weer wat nieuwe sprongen gedaan enz.. komt goed zaterdag .. ben er denk ik rond 11 uur met pony's helpen en lopen en zelf pas eind middag rijden
Roxxiejj
Geplaatst: 23-07-09 09:10
Denk dat ik mijn vraagje wel hier kan stellen, schaam me er een klein beetje voor dat ik het niet weet. Ik ben een leek op dit gebied, misschien dat jullie me ermee kunnen helpen:
Het losrijden voor een cross. Wat doen jullie en hebben jullie tips? Springen jullie veel in, of rij je hem los, zelfde als met springen?
Ik rijd hetzelfde los als met springen, gewoon dressuurmatig loswerken en dan wat sprongetjes, maar zeker niet veel. Normaal gesproken heb je trouwens al een dressuurproef en een springparcours achter de rug, dus dan is los rijden eigenlijk al niet meer aan de orde. Mss nog een keer iets uit een wat hoger tempo, maar dat is het dan ook.
ik zou daar gewoon goed losrijden dressuurmatig.. en een paar huppies nemen en dan klaar.. ze moeten namelijk in het parcours nog genoeg springen dus teveel losspringen zou ik niet doen
Amber_
Geplaatst: 23-07-09 21:31
Helaas zit het Heksenoog met greppel ook in de 80 (en meter)