[SGW] SGW Barchem - verslagentopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnkeVivaldi

Re: SGW Barchem - verslagentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:56

_Tetske schreef:
Haha, dat was ik Bloos
Mijn Cross ging echt heel goed, bij hindernis 7 ging er al twee voorbij. Maar toen kwam 9, Jikke ging makkelijk het water in, maar toen kwam die iets aan het struikelen en toen knalde die tegen de kant en lag ik er naast. Haalde die andere mij weer in, ik rustig weer opgestapt, even het water in en toen weer verder. Stonden ze bij 10 alweer te wachten, maar gelukkig ging die van mij wel door, en teon heb ik de cross verder nog foutloos uitkunnen rijden.

Ik hoop niet dat ik je in de weg heb gereden ? Dat is dan echt niet de bedoeling geweest, het was sowieso al een drukke boel en heb zoveel mogelijk lange bochten gereden om maar een beetje afstand te krijgen, maar vond het knap dat je hebt kunnen doorrijden met die boel drukke beesten erachter aan! Lachen

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:58

Wat een verhalen!! Erg leuk om te lezen.

Wat mij opvalt is het grote verschil tussen de cross voor de B-pony's en de andere klasses. Voor de B-pony's vond ik de cross echt niet pittig of technisch. Bij de uitslag voor de deelnemers van Gelderland waren er ook maar 3 die fouten op de crosshindernissen hadden gehad!!
Nou is dat voor de B-pony's natuurlijk erg lekker, maar ik vind de cross voor de B-paarden dan eigenlijk wel erg zwaar. Daar zit toch ook een grote groep onervaren paarden bij. Die hoeven blijkbaar niet zo voorzichtig aangepakt te worden als de B-pony's???

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:05

Leliaardje schreef:
Wat mij opvalt is het grote verschil tussen de cross voor de B-pony's en de andere klasses. Voor de B-pony's vond ik de cross echt niet pittig of technisch. Bij de uitslag voor de deelnemers van Gelderland waren er ook maar 3 die fouten op de crosshindernissen hadden gehad!!

Gelderse en open wedstrijd is toch wat anders, voor de gelderse heeft iedereen al vaker gecrosst.
Dus zo voor een 2e cross, is het toch nog vrij pittig.

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:08

Weet iemand of er zaterdag nog foto's zijn gemaakt van de cross?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:09

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:11

MelanieB schreef:
Leliaardje schreef:

Gelderse en open wedstrijd is toch wat anders, voor de gelderse heeft iedereen al vaker gecrosst.
Dus zo voor een 2e cross, is het toch nog vrij pittig.

Dan had de cross op zaterdag voor de B-pony's dus eigenlijk pittiger moeten zijn.

En zou op zondag de cross voor de B-paarden wel iets simpeler hebben gemogen??

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:12

Goed zeg Madelene, gefeliciteerd!!

Kwam jij lopend met Fjordy? Toen wij aankwamen reed er iemand op een fjord in wedstrijdtenue langs de weg!

TG, nogmaals gefeliciteerd, super!!

Leliaardje, er waren wel een aantal alternatieven in de B paarden en als je daar gebruik van maakte, dan was het goed te doen, er was een alternatief op 4, 5, bij de opsprongen twee keer en bij het water!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:13

SGWuppie schreef:
Kwam jij lopend met Fjordy? Toen wij aankwamen reed er iemand op een fjord in wedstrijdtenue langs de weg!

*LOL* Ja klopt, had hem lekker op de wei kunnen zetten bij het hotel er tegenover !

@Leiliaardje: Het was een pittig parcours, voor B paarden ! Maar op de echt moeilijkste hindernissen zat wel een alternatief Ja. Dus je kon op zich zelf kiezen of je voor safe ging of uitdaging zeg maar Haha!.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:33

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:31

Juventus: Nog gefeliciteerd! Had ik daar ook al gedaan maar doe het hier gewoon nog een keer.

Ook de andere prijswinnaars gefeliciteerd! Ik heb ook al een paar leuke foto's van mij en mijn Vos gezien. Ik heb ook een bokker gesproken, althans zij sprak mij aan. Ben alleen vergeten wat haar naam was. Volgens mij had ze nog prijs in mijn ring (6).

Enne Amber ik heb jouw ook gesproken. Alleen er niet meer over nagedacht dat jij dus ook op bokt zit. Ik sprak je bij de dressuur. Mijn paard (Vos) keek zo lief naar jouw fjordje... Moest om hem lachen, want z'n ogen rolden er bijna uit. Heeft hij nog niet zo vaak gezien een fjord!

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 07:11

Heel veel goede berichten van iedereen Go jij! Go jij! en sommigen een minder bericht... Ach gut
Kampioenen en prijswinnaars.. toppie gedaan!!

Toppie om een cross als barchem uit te rijden, ook al heb je wat meer weigeringen gehad onderweg... als ze bij de finish komen hebben de paarden weer veel geleerd!

Leuke foto's van Marieke gezien... Haha! Wel tussen de oren door naar voren blijven kijken!!!
De crossfoto's zien er echt super top uit!!!

Klein minpuntje van Barchem... het springen mogen ze wel eens wat hoger bouwen Bloos .

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 07:16

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 07:43

Crosskip schreef:
Leuke foto's van Marieke gezien... Haha! Wel tussen de oren door naar voren blijven kijken!!!
De crossfoto's zien er echt super top uit!!!

Klein minpuntje van Barchem... het springen mogen ze wel eens wat hoger bouwen Bloos .

Parcours was een beetje gek, die 2 hindernissen waar ik ging stunten waren echt heel laag Bloos maar er waren ook wel weer hogere bij:

Afbeelding

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 07:44

en Koek neemt maar het zekere voor het onzekere *LOL*

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 07:46

Hij had daar een klap op z' n kont gehad omdat ie zo liep te frutten Clown

vermogen heeft ie wel, nu de rest nog haha!

Afbeelding

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 07:56

Haha! Koekie denkt bij deze laatste hindernis: Eh, vrouwtje... weet je wel zeker dat deze dingen hier onder me niet bijten??? 'k zal er voor de zekerheid maar hoog genoeg over heen gaan. Kunnen ze ons niet pakken!! Cool

En de oren staan natuurlijk wel weer in de juiste stand... Clown

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:09

Haha SGWuppie, volgens mij ziet je paard hogere hindernissen dan dat er staan Tong uitsteken wel erg leuke foto's!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:14

's morgens, hier dan ook mijn verslag. Maar eerst felicitatie aan het leger Bokkers dat in de prijzen is gereden.

Dressuur begon niet goed en met de eerste gebroken lijn sprong hij direct in galop. Gelukkig nog weten te herstellen en uiteindelijk toch nog 181 punten weten te halen.
Springen ging super, lekker beheerst en in ritme foutloos en binnen de tijd.
De cross liep ook lekker. 1 weigering op de bult en toen maar voor het rondje gekozen.
Alle andere hindernissen liepen als een trein. Ook de opsprong met het smalletje erachter gingen super.
De grote waterbak is wat twijfel over. Het zusje van tientjeh bleek in de bak te staan (heb ik niet eens gezien op dat moment). Ik ben toen helemaal naar links gegaan en daar het water in. Sommige zeiden dat het goed was, weer anderen dat het fout was. Heb helaas niet op de uitslag kunnen wachten ivm andere afspraken.
Maar al met al toch een goed gevoel.
Enige kritiek punt vond ik de stijljury. Van 1 jury kreeg ik een voldoende en ook verbeterpunten (hindernis 13), de ander gaf met 6,4,5 met geen enkele opmerking of indicatie van waar deze stond. Gemiste kans in mijn ogen en totaal nutteloos dus.

Tientjeh weet nu helemaal wie de opmerking over haar SGW vest heeft gemaakt en ook Juventus kent nu het gezicht achter Ruudjw.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:19

TG; gefeliciteerd! Was jij toevallig zaterdag rond 12 uur ofzo ook nog de cross aan het verkennen? Ik zag iemand met een SGWOL vest rondlopen (blonde haren). Maar ik had geen idee wie het was.

Renske ook gefeliciteerd! Het stukje cross wat ik van jou heb gezien zag er heel fijn uit.

Tientje; ook al kampioen!

Jitske; gaat lekker toch met jullie tweetjes?

Irene, HenkJan, Juventus en IS ook gefeliciteerd met de prijzen. Ik heb jullie niet gezien/herkend.

JN; wij zagen iemand stoppen bij de greppel voor de skyjump. Ik dacht dat jij dat was?

Urose; mazzel dat je dus nog net mocht crossen.

Wup; dat vind ik nou nog eens fijn commentaar. Een jury die het begrepen heeft Lachen
Knap dat je bent blijven zitten, als ik die foto van het springparcours zo zie Haha!

Sjaan; netjes van zusje.Crosst je andere zusje ook nog?

Melanie; volgens mij stonden jullie 2 plaatsen bij ons vandaan met de trailer. Ik wist alleen niet zeker of jij het wel was. Gefeliciteerd hoor!

Amber; fijn dat jullie zo lekker gecrosst hebben. Ik heb helaas alleen 1 min. van je losrijden bij het springen gezien. Wij gingen toen weer naar huis toe.

Ruud; jammer van die stijljury... heeft idd geen zin zoiets.

Maddy; gefeliciteerd! Haha!

Ik heb verder een leuk weekend gehad. Oro liep fijn dressuur. Springen ging foutloos.
De cross vond ik erg leuk. Na alle verhalen hier op bokt had ik hem me eigenlijk zwaarder voorgesteld maar in het echt viel dat wel weer mee. BW had helaas een langsloper op het smalletje in het water. Echt l*llig, want de lastigste hindernissen had hij toen al gehad. Teugels waren zeiknat (ik heb pas nieuwe gekocht en dus de verkeerde keuze...).
Er zat een afsprong voor het water en hij kreeg de teugels niet meer bij mekaar geraapt. Oro was al braaf op weg naar de andere kant van de waterbak en toen kon hij hem omdraaien. Voor de rest weer foutloos.
Ben dus op zoek naar weer nieuwe teugels en ik twijfel nog tussen springteugels met leertjes of toch weer met van die grove noppen erop.

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:31

Iedereen gefeliciteerd met de kampioenstitel en andere behaalde prijzen.

Ik was ook weer van de partij. Even een kort verslagje van mijn zondag(B-paarden.)
's ochtends gedressuurd: netjes, voorwaarts en ze gedroeg zich als een ware Z-pony. Het resulteerde in 201 punten en een gedeelde derde plek na de dressuur.
Met het springen was ze fijn, voorwaarts, dacht mee en ging zelfs groot af in de dubbel, waardoor de 10 meter voor ons ook goed te overbruggen is.

In de cross was ze iets terughoudend, ik kwam niet echt in mijn ritme en ze kwam op alle hindernissen terug. Hierdoor op hindernis 5 en op hindernis 11 het alternatief genomen.
Ik kwam foutloos de cross uit, met een tijd van 7.13 Clown (39,6 strafpunten voor tijd)

Toch was ik nog zesde en zeer tevreden Lachen

Helaas was dit alweer de laatse cross van het seizoen, had net de smaak te pakken Knipoog

Hier nog een foto van ons. Ik heb nog meer foto's die zal ik zo nog even plaatsen
Afbeelding
(heeft iemand nog meer foto's van mij dan hoor ik het graag Knipoog)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:34

Even lekker al jullie verslagen gelezen:

@Tientjeh: nogmaals supergefeliciteerd, was gezellig samen op dat ding he!? Elessar heeft ook nog leuke foto’s gemaakt van ons!
@Lautje: Jeetje wat balen zeg…ook heel jammer van je NK. Of mag je wel starten, net als wat Lielle zegt? Oh je mag starten, gelukkig!!
@Karin: dat zou heel goed kunnen!!
@Jitkse: netjes hoor, tijd komt vanzelf wel.
@Renkse: nog een bokker kampioen! Gefeliciteerd!!!
@Irene: 2 twentse miepen bovenaan, super leuk!
@Leliaardje: gefeliciteerd met Fleur!!
@Caatje: heel leuk dat je naar me toekwam, volgens mij was ik nog in shock!
@Joyce: Gefeliciteerd met je 3de plek, jullie gaan echt heel goed!
@JN: had je al gesproken, echt jammer van Jipje.. Maar super opgeklommen met Nika!
@Anke: gezellig samen gereden dus!
@Urose; jammer van je springen maar wel een goede cross.
@Egnie: klinkt als een leuke dag en fijn dat je tevreden was!
@Juventus: gefeliciteerd met je 2de plek!
@Chartje, wat jammer zeg en hopelijk valt het mee.
@Marieke: was ook een pittige cross, komt wel goed met jullie! Heftige foto, knap dat je bleef zitten!
@Sjaan: netjes van je zusje, gefeliciteerd.
@Melanie: gefeliciteerd met je 3e prijs!!!
@Amber: super zeg!!!!
@Henkjan: goed gedaan! En een mooie 4e plek.
@Madelene: gefeliciteerd met je 2e plek!
@Ruud: mooi dat het springen zo goed gaat. Jammer van de bult en de cijfers van de stijljury.
@Scum: ik was wel aan het lopen maar niet met mn vest aan. Wel een bruin donsjack. Welke teugels had je gekocht?
@Mjoor: netjes van je 6de plek, leuke haflinger heb je!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:37

Ik heb teugels met noppen gekocht, maar dan met hele fijne noppen ipv grovere. In de winkel een uur eraan staan te trekken om te testen. En ze leken heel gripvast. Maar niet meer als ze nat worden. In de springles moest ik ze ook al met een handdoek afvegen halverwege de les.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:42

Scum: ik was degene met het vest! Met blonde haren, liep in ieder geval wel rond die tijd de cross met mn zusje, maar niet in de gaten gehad dat jij het was.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:43

Heb ik ook gehad volgens mij, zonder leertjes toch? Nu heb ik dezelfde maar dan wel met leertjes. Die bevallen eigenlijk heel goed. Ik heb bij dat standje ook hele mooie van Stubben gezien, ook rubber. Maar die waren 74 euro.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:43

Zou kunnen ja dat jij het was. Ze liepen met 2 of 3 dacht ik. Maar steeds zo'n 100 meter voor ons uit.
Ik had een gele jas aan en ik was met de fiets samen met BW. Heb je mij gezien?