[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 23:38

Tja, misschien moeten we toch maar naar de huiskamer verhuizen inderdaad. Vervelende is dat er zat mensen zijn die niets met bokt hebben maar er wel voor hebben gezorgd dat ze daar ook kunnen komen. Gelukkig wel veel minder.
Helemaal besloten zou ik jammer vinden want het is altijd leuk als nieuwe mensen aanhaken.

Ben inderdaad wel voorzichtig wat ik post maar soms is dat wel jammer.

Het was de bedoeling dat we een tweede keer naar dat paard gingen kijken maar omdat er opeens meerdere kapers op de kust waren hebben we al aangegeven dat we hem gaan kopen. Ze gaat er dus een tweede keer mee rijden maar we brengen een contract mee en gaan een aanbetaling doen.

Ik ga er van uit dat die jongen eerlijk zal zijn en zich aan de afspraken gaat houden.

In de B is er inderdaad altijd een inloop en in de L is het ook nog vrij simpel. Alternatieven in de B en L ben ik nog niet tegen gekomen trouwens.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 06:41

Van mij mag het wel zo blijven, anders valt de gedachte van dit topic denk ik een beetje weg (jonge crossers). Maar als de rest graag HK wil vind ik het prima :)

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 09:44

Ik "denk" dat je blijft Mistid, dus zou zeggenstel jezelf en je paarden even voor :+ (heb al beetje in profiel gespiekt :o )
Percy, naar welke hengstenkeuring wil je dan? Hoe is het met de nieuwe?
Rianne, leuke foto's. Echt knap paard <3 . En lekker rollen in de blubber :D , jij hebt vast geen probleem op de waterbak.
Oliefanter, irritant die dazen. Hebben we hier gelukkig niet veel last van. Ik zou gewoon inschrijven voor de cross, mooi begin toch.
Madelein, gelukkig alles goed met Ed *\o/* . Vlietlanden gaat en eitje worden voor jullie :j

Van mij mag het topic hier blijven staan, meelezen gebeurt toch wel (doe ik zelf ook :o ). Gewoon beetje opletten wat je post.

Hier een linkje van de keuring (ze had nr 13), heb nog niets bestel, maar wil dat wel doen. Ik denk foto 6491 en 6496.
http://sportpaardenfoto.nl/KWPNZH10jun2 ... index.html

mistid

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 10:36

Dan stel ik mezelf maar even voor Tiahastrona :)

Ik ben Mirthe, 19 jaar en woon in het noorden. We hebben een pensionstalling thuis en een (klein) crossterrein. Ideaal om te hebben als je de ruimte er voor hebt. Naast de paarden doe ik ook nog aan autocross.

Ik rijd 3 paarden. De schimmel, Challenge, is de favoriet en die rijd ik ook alleen. Heb hem vorig jaar in Norg voor het eerst op SGW gestart. In Westerbork dit jaar L gestart en hij pakt super aan. Ik probeer nu de overstap naar het M springen te maken (al vanaf februari eigenlijk) maar elke keer worden de wedstrijden afgelast of moet ik afmelden om andere redenen. 6x is scheepsrecht :+
Heb nog een bruine merrie, (C'est) Beau(regard) die is van mezelf. Rijd er weinig meer op, mijn zusje is er inmiddels mee gestart en gaat er ook mee crossen. Ik heb zelf de punten voor het M springen met haar maar start haar alleen nog maar buiten en dan in de B, af en toe L. Crossen doen we op dit moment weer B, vorig jaar een pechseizoen gehad met twee vallen van paard zelf waar ze niet driester van is geworden dus even een stapje terug.
Rijd ook nog een Cantos, die is voor mijn zusje maar moet nog veel leren. Ga de week voor Norg de oefencross in Appelscha rijden en dan in Norg in het B als het goed gaat. Springt eigenlijk alles maar laat door de spanning z'n poten hangen.

Heb nu vakantie en ga op zoek naar een baan. Krijg vanmiddag uitslag of ik ben geslaagd voor mijn opleiding.

Zo uitgebreid genoeg of moet er nog meer bij :P ?

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 11:01

Leuk, en lekker alles thuis :)

Hoop dat je geslaagd ben

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:41

Je pincode mag er nog bij ;)
Ik vroeger een paard wat Challenge heette maar dat was een iets te grote uitdaging. Wat een moeilijk paard was dat.

Klinkt leuk, zo'n pensionstal aan huis met eigen crosshindernissen. Hoop dat je geslaagd bent.

Mooie foto's van een mooie merrie Tiahastrona. Je ziet op de foto's dat ze meer kan dan ze laat zien.

Van mij mag het topic hier ook blijven hoor. Begrijp alleen dat sommigen niet willen aanhaken omdat we al een tijd een groepje zijn maar ik zou het best leuk vinden als er meer mensen aansluiten.

Als we naar de hengstenkeuring gaan zal dat in eerste instantie het bwp zijn. Met de nieuwe bedoel je Shetan denk ik? Daar gaat het hartstikke goed mee maar hij heeft even vakantie. Hij wordt alleen af en toe heel licht dressuurmatig getraind en we nemen hem kleine stukjes mee op wandeling. Hij heeft zoveel geleerd op school. Het was echt tijd om zijn lijf en geest wat rust te geven. Ik vind het zo'n lief paard, echt een grote vriendelijke reus.

Misschien dat [naam] er in het najaar eens een B-cross mee gaat starten. Ze gaat waarschijnlijk toch lid worden van de vlp omdat je dan zelf de hoogte kan kiezen die je wilt springen. Met drie paarden straks is de knhs gewoon niet meer te betalen voor allemaal en het duurt ook te lang voor je de klasse's door bent.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 16:38

Percy schreef:
Je pincode mag er nog bij ;)
Ik vroeger een paard wat Challenge heette maar dat was een iets te grote uitdaging. Wat een moeilijk paard was dat.

Klinkt leuk, zo'n pensionstal aan huis met eigen crosshindernissen. Hoop dat je geslaagd bent.

Mooie foto's van een mooie merrie Tiahastrona. Je ziet op de foto's dat ze meer kan dan ze laat zien.

Van mij mag het topic hier ook blijven hoor. Begrijp alleen dat sommigen niet willen aanhaken omdat we al een tijd een groepje zijn maar ik zou het best leuk vinden als er meer mensen aansluiten.

Als we naar de hengstenkeuring gaan zal dat in eerste instantie het bwp zijn. Met de nieuwe bedoel je Shetan denk ik? Daar gaat het hartstikke goed mee maar hij heeft even vakantie. Hij wordt alleen af en toe heel licht dressuurmatig getraind en we nemen hem kleine stukjes mee op wandeling. Hij heeft zoveel geleerd op school. Het was echt tijd om zijn lijf en geest wat rust te geven. Ik vind het zo'n lief paard, echt een grote vriendelijke reus.

Misschien dat Caressa er in het najaar eens een B-cross mee gaat starten. Ze gaat waarschijnlijk toch lid worden van de vlp omdat je dan zelf de hoogte kan kiezen die je wilt springen. Met drie paarden straks is de knhs gewoon niet meer te betalen voor allemaal en het duurt ook te lang voor je de klasse's door bent.

Denk ook dat ze t allemaal wel kan, nu nog laten zien :+

Bedoelde het paard waar jullie waren wezen kijken, of staat die er nog niet?
Fa is met de keuring 1.73 gemeten, hadden haar zelf half jaar geleden met DA al 1.74 (dus niet :D )
Vind haar nog wel slap en slungelig, ook is ze nog overal snel van onder de indruk. Moet misschien eens meer aan de bak met haar, maar ben beetje bang dat ik dan te veel doe (ook omdat ze zo groot is)

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 17:30

Foto's nog niet gekeken, maar een keer een paar weken wat doorwerken en erna terug wat rustiger aan leren ze veel van en worden ze sterk van! Zo heb ik het nu ook gedaan, natuurlijk zonder te overdrijven. In juli krijgt ze rust!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 19:24

Fa is net zo oud en groot als Shetan. Ben er ook voor om ze aan het werk te zetten en dan een tijdje rust te geven. Denk dat het de moeite waard is om volgend jaar nog eens terug te gaan. Shetan is ook nog een slungel. Minder slungel dan eerst maar toch nog hier en daar slap.

Dat nieuwe paard is er nog niet. Morgen gaan we er weer naartoe en als alles goed gaat komt hij hier aan het einde van de maand. Dan zal ik hem uitgebreid voorstellen :)

[naam] heeft in principe een containerstal met twee boxen gekocht die ook aan het eind van de maand zal komen. Die kunnen nu als schuilstal dienen en schaduw geven. Dat is wel vervelend. Wij hebben de bomenrij precies aan de verkeerde kant waardoor de paarden op de wei in de volle zon staan.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 19:25

Ik kom ook weer eens onder mijn steen vandaan. Al een tijdje niks gepost maar wel een beetje bijgelezen. Heb een andere baan en behoorlijk druk. Paard staat momenteel stil. Hoop deze zomer weer wat te kunnen doen. In augustus komt hopelijk de 3 jarige naar huis en wordt dan ook zadel mak gemaakt

@mistid hai :D
@ Percy wat voor een afstamming heeft de nieuwe?

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:57

Grpmffpgrrrr!!!! Net een heel verhaal geschreven en ineens flipt m'n iPad en weg is het...
In het kort:
Welkom mistid!! Klinkt allemaal erg leuk!
Ik ben dus madelein en heb een 5 jarige Odermus x murano. Inmiddels 2x op spring wedstrijden uitgebracht, en sgw debuut staat gepland voor eind deze maand. Heb hem zelf beleerd ( uiteraard wel met hele goede begeleiding van m'n instructeurs) tot waar hij nu is. Hij is echt mijn maatje, mijn allerbeste vriend. Het is wel een enorme doerak, met veel grappen en grollen maar daar hou ik wel van :).

@thia: mooie foto's!!

@caro: hahaha welkom terug!

@percy: spannend morgen!! Succes!
Onze weilanden liggen in de polder, altijd in de volle zon dus. Als er maar genoeg water staat kunnen ze een hoop hebben.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:14

Haha Percy, m'n pincode heb je niet zoveel aan want geld moet rollen dus er staat niet al te veel op ;) Chall is ook de makkelijkste niet, maar elke crack z'n gebrek :+ . Wat makkelijk dat je in België zelf kan kiezen wat je start en wanneer je promoveert in het springen, maar sommige ruiters worden dan wel een gevaar voor zichzelf al komen ze daar snel genoeg achter.

Tiahastrona als ze nog slap en slungelig zijn is het wel gemakkelijker ze ruitermak te maken. Stuk of 10x er op en dan weer tijdje laten 'nadenken'.

Ah Caro jij hier ook :)

Madelein waar ga je je debuut maken?

Ik ben geslaagd! Nu dus gediplomeerd praatjesmaker (communicatie ;) ) en marketingmedewerker. Heb de opleiding in 2 jaar gedaan omdat ik m'n HAVO al had. Nu maar eens op zoek naar een baan.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:23

Gefeliciteerd met je diploma!! Super!
Ons debuut is in Leidschendam, de vlietland cross. Net m'n horloge binnen, morgen even uittesten.
Dan 2 weken erna ede/putten. Spannend! Het is soms wel eens onhandig dat ed wat kijkerig is, en alles altijd goed wil bekijken voor hij gaat springen. Ik hoop dat dit met de cross goed gaat. Op zich gaat het tijdens de trainingen wel goed, af en toe een weigering op rare hindernissen, zoals een gastank die wit met zwarte vlekken geschilderd was :+

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 18:53

Nog even mijn foto's spammen zonder reclame er doorheen <3

Afbeelding

Afbeelding

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 19:05

Mooi!!
Ze is wel flink afgevallen of lijkt dat zo? Had het idee dat ze toen ik je tijdens een training zag veel voller was?

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 19:08

@ mistid. Was hier al even maar een lange tijd niks gepost

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 19:08

Nee hoor. Misschien nog iets gegroeid??

Foto's in profiel zijn van 2 dagen ervoor. Vind haar er juist goed uit zien <3

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 19:35

Lijkt met name zo door dr schouder denk ik, in je profiel is het minder

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 21:34

Jouw rekening ook al zo leeg Mistid? :D Gefeliciteerd met je diploma! Mijn Challenge was helaas moeilijk en bepaald geen crack. Hoop dat die van jou het beter gaat doen :)

Dat vrijwillig promoveren heeft inderdaad wel als nadeel dat sommige mensen zichzelf overschatten en dat is niet altijd in het belang van het paard. Maar voor ruiters die handelen en daarom snel een paard willen laten zien in de hogere parcoursen is het wel heel handig net als voor ruiters die ambitie hebben om in de hogere springsport te komen.

Ik vind het echt een mooie dame Tiahastrona. Volgens [naam] legt ze het hoogste punt nog wat te ver achter de sprong i.p.v. boven de sprong. Dat heeft Shetan ook nog een beetje maar die twee zijn dan ook even oud. Dat kan allemaal nog ontwikkelen. Denk wel eens dat ze bij het kwpn veel te vroeg te veel verwachten.

Hier zijn we blij want Just for you van het Bernardshof (de schrik van iedereen die de startlijst moet invullen ;) ) is van [naam]! Aanbetaling is gedaan, koopcontract is getekend en de datum dat we hem gaan halen staat vast. Het was even spannend maar het is weer allemaal goed gekomen.

Hij is een Winningmood x Skippy II. Dat zegt de Nederlanders misschien niet heel veel maar Ludo Philipaerts heeft mooie resultaten gehaald met Winningmood tot hij verkocht werd naar het buitenland. Skippy II is in België ook een begrip.

De volle zus van Just for you heeft vorig jaar brons gewonnen op het wereldkampioenschap van de zesjarigen dus hij komt van goede huize. Daarom waren we ook zo bang dat het fout zou gaan. Dit is het paard waar we mee naar de hengstenkeuring willen.

Het is zo'n lieve hengst, niet te geloven.
Afbeelding

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 13:50

Welkom, Mistid :-). Mooi uitgebreide voorstelling! Ideaal, zo'n crossparcoursje en andere faciliteiten aan huis. Autocross, niets voor mij maar mijn vriend vindt dat wel tof!
Gefeliciteerd met het slagen!! Wat voor baan zoek je?

Percy: wat een net paard! Hij is 5 als ik het goed begrepen heb? Goed papier ook, alleen van skippy zeggen ze nog wel eens dat die moeilijke karakters geeft. Maar hoeft niets te betekenen in de moeder natuurlijk, kijk maar naar de Jazz die ik rijd :-).

Knappe foto's, Tia. Ik vind het een erg aansprekend paard. Met zo jong is het normaal dat ze nog wat slap zijn he, dat betert vanzelf met training. Misschien dat ze dan volgend jaar beter laat zien wat ze kan...

Kort af, Madelein voor je cross!!

Ik heb me zo juist ingeschreven voor de eerste puppycross. SUPER veel zin erin! Alleen jammer dat het net moet lukken dat de babyborrel van mijn vriend zijn petekindje juist dat weekend zal zijn (kindje gisteren geboren :-) ). Anders konden hij en zijn vader ook mee rijden (in de nationale dan, hij crosst L en M).

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 15:36

Leuk Olifanter! Wanneer is je puppycross en waar? Inderdaad wel jammer dat je vriend en zijn vader nu niet mee kunnen.

Hij wordt volgende maand inderdaad 5 en is nu net een paar maanden onder het zadel. Ik ken de reputatie van Skippy ja :D Ik heb niet de indruk dat deze een moeilijk karakter heeft. Hij zal echt nog wel gaan uitproberen en eens stout zijn maar voor nu is hij echt super lief. Denk niet dat dit zomaar zal omslaan. Hopen dat hij meer het karakter van zijn pa heeft :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 16:32

Mooie foto's Tiahastrona!
Succes Madelein! Ik start ze beide niet, Vlietland te ver weg en Ede-Putten is met m'n verjaardag en dan ga ik al autocrossen :+ . Je horloge zou ik de eerste crossen nog niet al te veel aandacht aan schenken en hem op laten lopen. Krijg je wel fouten onderweg wordt je gestoord van het gepiep als je over je tijd heen bent als je hem laat aflopen.
Gefeliciteerd met de aankoop Percy!
Oliefanter, ik zou een baan waar ik geld mee kan verdienen :+ . Weet niet precies, zie wel wat me aan komt waaien. Leuk dat je hebt ingeschreven voor de eerste puppiecross!

Wij zijn vandaag 'even' naar Hellendoorn geweest, hadden filmpjes gezien van het concours en daar moesten we heen vonden we. Eerste parcours een gewoon parcours, tweede parcours nature jumping. Super leuk. Tweede parcours waren we foutloos en hadden we de 2e prijs, hij sprong dat parcours super fijn.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 16:55

Vleitland is voor mij juist om de hoek :)

Nee wil er ook niet teveel mee doen, maar wil wel proberen er wat handigheid mee te krijgen, dan heb ik die basis vast voor de hogere klassen.
Als ik er last van krijg onderweg is ie zo weer uit, oplopen ipv af is idd een goed plan.

Gefeliciteerd met je prijs!!

@ oliefanter: taal barrière, snap niet wat je bedoeld haha! Super leuk die puppy cross!!!! Wel foto's laten maken he?! ;)

@ percy: gefeliciteerd!! En mooie plannen zo te lezen!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 16:58

@percy gefeliciteerd met de aankoop. De meeste springruiters kennen die hengsten wel. Leuk bloed

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 18:31

Had ik netjes bijgelezen op m'n mobiel wil die het niet versturen :(

Percy: Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!

Mistid: Gefeliciteerd met je opleiding, wil je nu vast gaan werken of even overbruggen en straks nog verder leren?

Madelein: Spannend... je eerste sgw komt steeds dichterbij. Zou leuk zijn als we in Ede een beetje bij elkaar in de buurt starten.
Heb geluk dat een stalgenootje m'n paard wil door rijden want kom de 8e terug van vakantie en heb dan nog maar 4 dagen om 'm te rijden voor Ede.

Tia: Knappert hoor! Mooi de tijd geven om hem sterker te laten worden :)

Oliefanter: Superleuk dat je je eerste crossje hebt opgegeven!

Mistid: Zag al wat op fb voorbij komen dat je goed had gereden. Hellendoorn is hier dichtbij, kun je mooi rijden.

Ik doe maandag mee met de Almelose ruiterdagen, is voor ons ook de kring dus ben benieuwd. Heb er wel zin in :) Doen er nog meer van jullie mee daar??