[SGW] Wedstrijdkalender 2012

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:40

Ik heb hem op Olympia in London gekocht. Daar stonden zowel Treehouse als een andere te stunten, dus de leuke beursprijs daar trok me over de streep.Ik heb wel een speciaal maatje, een "medium wide" die eigenlijk bijna niet te krijgen is. Aangezien ik nogal breed ben :o en hem inderdaad over mijn bodyprotector draag heb ik die wel nodig. Maat heeft voornamelijk met je lengte te maken, de breedte is erg ruim verstelbaar.

Ik ben er inmiddels met bodyprotector eronder en zonder afgestuiterd en beide keren ging hij af en zat hij comfortabel strak. Erg zacht gevallen, dus ja, bevalt goed :D

Toevallig ben ik in Princenhage afgelopen jaar met paard en al onderuit gegaan en ik twijfel of hij dan afgegaan zou zijn.

Het enige nadeel is dat de patronen nogal prijzig zijn, dus dat is de reden dat ik hem denk ik niet meer met "gewoon" springen zal dragen...

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:22

Ruud_O schreef:
Wie weet iets over de cross in Vinkega?
Het zou zomaar kunnen zijn dat ik vanaf juni weer eens een wedstrijdje ga starten.

Ik heb daar in de winter wekelijks dressuurles en ze zijn echt hard bezig met hindernissen! Ik heb daar laatst een indoor oefencross gehad en die was SUPER voor elkaar, inclusief opsprong en afsprong en heksenoog en al, dus van buiten verwacht ik ook dat ze een mooi parcour gaan bouwen! Tot nu toe zie ik naast de bakrand wel eens wat staan, zoals een haag van riet en een soort dichtgebouwde oxer van boomstammen.

hetismij

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 09:45

Ik heb ook al een tijdje een airjacket, tot nu toe alleen maar gebruikt om hier thuis even te testen en in Texel, dus afgegaan issie nog niet :+ Ik heb hem besteld bij Treehouse, op maandagmiddag en op woensdagochtend had ik hem hier thuis binnen, super goeie service dus! De maat gaat echt om de lengte, want ik had qua breedte een L nodig eigenlijk, maar qua lengte een M, heb dus de M genomen want anders ga je er op zitten (had gebeld met Treehouse hoe of wat)

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:15

Als ik echt ga crossen ga ik ook aan de AJ want iik val nogal vaak haha

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:46

Ik moet ook nog op zoek naar een BP... binnenkort maar eens naar kijken...

Ik zit in dubio, heb me al ingeschreven voor Castenray, maar zag afgelopen week dat dat weekend ook selectie dressuur en springen is bij ons in de kring... Wilde de springselectie's zowiezo rijden dus weet even niet wat ik ga doen...

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 11:15

Ik weet dat de bp verplicht is aj of niet. Maar ik spring nu op wedstrijd ook altijd met bp en wilde dan dus met aj gaan rijden, maar als de aj alleen goed zit wanneer je je bp eronder hebt schiet dat níet zoveel op.. Maar jullie denken dat je de aj dus zowel met als zonder bp kan dragen? In dat geval ga ik er ook maar 1 bestellen :D

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 11:26

Ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt, of ik begrijp jouw verhaaltje niet.

Springen: Mag zonder bodyprotector of airjacket, enkel met bodyprotector, enkel met airjacket, of met beide.
Eventing: Moet met BP, en daar mag eventueel een airjacket overheen. Alleen airjacket mag dus niet bij de eventing (tenzij je een Hybrid hebt, die magw eer wel, omdat die een beta classificering heeft).

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 11:28

Manic: ze zegt het wel goed hoor ;)
Danique: AJ kan je zowel met als zonder BP dragen ja, er is een jonge junioren amazone die international spring met alleen een AJ. Weet alleen even niet meer wie :Y) Maar het kan dus wel ja.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 11:36

Ik zie het nu ja :D Mijn fout, excuses...

Maar airjacket kan dus gewoon los voor springen en in combi met bp voor cross.

Ik zit nog te wachten tot iemand handige jasjes voor onder bodyprotectors gaat maken, want ik vind het echt geen gezicht hoe mijn jasje eronder gefrommeld zit (maarja, lekker boeiend...)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 11:39

manic schreef:
Ik zit nog te wachten tot iemand handige jasjes voor onder bodyprotectors gaat maken, want ik vind het echt geen gezicht hoe mijn jasje eronder gefrommeld zit (maarja, lekker boeiend...)

Precies! Mn mouwen worden zo kort met mn BP over mn jasje! Echt zo lelijk!

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:57

ik spring altijd met mijn bodyprotector, echt mooi is het niet nee..
het ziet er bij ons zo uit:

Afbeelding

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:06

Hoe nuttig de discussie over BP en airjackets ook is, we gaan hier wel langzaamaan steeds meer offtopic he?
Is het misschien een idee om die discussie elders voort te zetten?

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:06

haha oja sorry ;)

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:52

Om nog even weer ontopic te gaan, ik heb gezien dat de inschrijving voor Westerbork vanaf morgen (1 februari) open is. We hoeven nou iig niet meer de post vandaag al op de bus te doen :+
Denk dat ik me wel gewoon op ga geven. Het springen gaat inmiddels stukken beter, gister met oefenparcours ook geen weigeringen meer. We hebben ook nog even de tijd om voor W'bork nog wat springwedstrijdjes mee te pakken :)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:09

Ik had een tijdje geleden mn vriend al geprobeerd warm te maken voor een weekendje texel O:) hij zei toen dat het prima was, gister nog even over gehad omdat ik zelf twijfelde (weekend voor de verjaardag van mn vriend) maar er was geen twijfel over mogelijk, we gaan!!! :):)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:11

Welkom spottedponie, texel is altijd leuk!!! :o ;) :D

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:12

Ik heb mijn mailtje ook klaarstaan voor Westerbork vanacht. Anders vergeet ik het weer en nu gaat het automatisch haha :+

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:18

Dank je Texelse!!! (Het word eens tijd dat ik me in het SGW topic ga melden, lees al wel lang mee)

Heb er al helemaal zin in, is het een beetje te doen om daar stalling te vinden???

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:23

Rosa omdat jij uit Friesland komt en de noordelijke kampioenschappen in wbork zijn moet je gewoon geplaatst worden als je iig maar voor het einde van de inschrijfdata opgeeft ;) dus geen stress haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:26

Hopelijk gaat ie weer fijn aanpakken Rosalie. Al weer wedstrijdjes op de planning staan?

@ Spottedponie; ik ga eind april naar Texel voor het gewone concours. Wij hebben daar een super stal; groot, licht en ze hebben allemaal een eigen verharde paddock :D

Ik heb besloten als 1e cross Markelo Snorrewind te gaan doen.... april wordt dus een gewoon dressuur/spring maandje.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:27

Haha, ja ik weet het, maar ik kan echt paniek daarom hebben. Zit nu met een dikke smile achter m'n bureau op stage, omdat die mail al klaarstaat. haha.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:31

Voor stalling op texel is op de website een hoekje ingeruimd. Als het bij die adressen niet lukt, dan kun je je via een speciaal mailadres, dat daar ook vermeld staat, even melden, en aangeven voor hoeveel beestjes je onderdak zoekt. Er is iemand die de vrije stalletjes bij particulieren coördineert, zodat niet de mensen vaak gebeld worden, terwijl er toch geen plaats meer is.
Als ik het goed begrepen heb is er ook bij een boer in de buurt van het wedstrijdterrein heel veel plaats. Die bouwt stallen, net zoveel als hij er nodig heeft. Een speciaal systeem dat hij ook gebruikt voor het menweekend, als er veel paardendrukte is van de vaste wal. Dus de stalling zal geen probleem zijn hoor.
De inschrijving opent 1 juni, die zie ik dan wel verschijnen!!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:34

Rowo & Texelse: Bedankt voor jullie antwoord, ga er van uit dat het dan wel goed komt :D

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:56

zeker weten spottedponie!! :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:06

Ik hoop dit jaar ook naar Texel te kunnen :D mijn moeder heeft zich er al helemaal op verheugd haha! Dus even kijken hoe dat met nog gaat.