Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Ik ben 2 weken geleden op springwedstrijd, paard en ik zijn ons de pl*ris geschrokken: onlogische lijnen zonder ruimte om aan te rijden, bellaberde bodem en dubbels op 6 meter. Mijn instructeur had wel gezegd dat het niet zo'n fijne wedstrijd is, maar had er wel zelf een keer een grote prijs gewonnen, dus dat moest te doen zijn dacht ik (niet dus ).
We hebben beide parcoursen wel uitgesprongen met 2 balken en 1 balk (2-fasen), maar zowel Bam als ik waren volledig van slag.
De week daarop hadden we springles en toen kwam alle spanning en angst eruit, ik voelde hem al twijfelen op het inspringkruisje, en bij een oxer van 60 cm ofzo ging hij eerst vanuit een halve stilstand springen en vervolgens 2x gestopt, daardoor was ik weer helemaal van slag, en ik had ook geen idee hoe ik dit aan moest pakken want ik ben alleen dit paard gewend wat "nooit" weigert.
(ok, toen ik hem ging leren springen zijn we weleens veels te hard en veels te schuin aangereden langs een hindernis gevlogen, en later ook weleens ergens langs wanneer ik gewoon totaal niet goed kwam aangereden , maar echt opzettelijk weigeren heeft hij echt nog nooit gedaan ).