[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:54

Kop op Hanne, dat down voelen kennen we allemaal. Is zo een sleezy of pyjama geen idee voor Luxor om hem te beschermen tegen schurende naden? Wel ambetant dat hij zo gevoelig huidje heeft.
Kan je niet thuis trainen met wolletjes om de teugels en dan op wedstrijd zonder?

Ik zit beetje in mijn maag met mijn werk. Twijfel om iets nieuws te zoeken.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 12:26

'k Ga naar winkel achter een bodybandage. :) M'n lesgeefster zegt het ook dat het een goed idee is. Wel duur amai.

@Laurie: Moet van ZS ook een tweede paard aanmaken. :)

@Varekaj: Oei? Wat is er aan de hand? :/

mila_furrie

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:35

hanne: op kramer vielen die nog mee van prijs. duurt wel een weekje voor ze leveren.

kan je niet gewoon 2 keer zelfde paard inschrijven ? zo deed ik het vroeger maar mss nu met het nieuwe systeen dat dat niet meer lukt

Ik moet donderdag op controle met furrie na 6 maand. Duimen jullie mee op goed nieuws...

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:36

Nee, 2 keer hetzelfde paard in dezelfde proef kan niet via Equipe... Maar je kan dus wel X en X (BW) aanmaken en zo inschrijven haha. Dat wordt nu gedaan :)

Ik duim mee, MF!
Hopelijk niets erg, Varekaj? Afwisseling kan goed zijn soms :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 12:52

Kramer slechte kwaliteit blijkbaar... En duurt idd wat te lang voor het geleverd wordt. Divoza snelle levering maar komt duurder uit dan ik ene zou kopen in Ruitersweelde. Dusja ruitersweelde it is.

Ik duim voor Furrie!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:13

Zondag is het wel uitgelopen de timing. De ambulance is moeten komen in een ochtendproef en tijdens 1m is hun internet ook weggevallen. Bovendien waren er wel nog bij-inschrijvingen...

Ik was allessinds zeer lang weg voor 2 proefkes :z

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 13:19

ah oke :) ja geen ervaring met de kwaliteit van die banden. Ik heb wel al vaker bij kramer besteld en vind het producten best goed. duurt inderdaad wel een weekje

ja er zijn wel meestal veel paarden, kan ik best geloven dat je lang weg was. Maar als je 1 proef rijd viel het allemaal goed mee hoor.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 14:08

ik ben nog opzoek naar een mooi zwarte geluiddempend oornetje mocht iemand een leuk merk kennen :)

Ik verkoop bij deze ook een bruin oornetje van equiline ook geluiddempend :p

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 15:56

Ik heb een zwarte anna scarpati :) heb ik destijds op jumping mechelen gekocht. Busse zou er ook goedkope hebben dacht ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:55

Lemieux heeft er en dan dat ene merk dat tegenwoordig zoveel reclame van gemaakt wordt, … of Sweden ofzoiets. Horse Boutique adverteert er zoveel mee op FB.

Ik zoek ook een zwart maar is niet dringend of noodzakelijk. Scheelt gewoon werk om die **** voorpluk in te vlechten.

Hanne, heeft Decathlon niks van beschermers? Of epplejeck?

Qua werk, bwoah. Beetje combinatie van factoren. Ben na 6 maanden terug van 30u naar 20u gegaan, van een vast werkschema naar flexibel (ene week vroeg andere week laat), nieuwe collega, intern wat dingetjes die maken dat ik soms voor spek en bonen achter vanalles moet crossen...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 19:50

Ben vandaag langs ruitersweelde geweest. 130 euro armer :') Maar het ziet er stevig en kwaliteitsvol materiaal uit. Aan de plakkers onderaan buik ook met wol onderlegd.

Oei ambulance is niet ok! Wat was er gebeurd of weet je dat niet?
Ik rij 80 cm dus zal wel meevallen zeker de vertraging? En zal toch niet in de prijzen zitten ofzo, ik ga voor rustig rondje. :) Na het rijden zijn we weer weg. :P

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 07:41

Van mijn vriendin was er zelf geen prijs uitreiking. ze was nogthans 2 x 2de en eens 3de :)

ik heb een zwartje dat ik wel mooi vind maar ik wissel graag eens af :p ik hou wel van een beetje bling bling maar subtiel (als dat enerzijds mogelijk is :p ) vind die van kentucky met lederen rand echt mooi maar ze zijn wel erg duur :o

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 08:13

Geen prijduitreiking gebeurt in de winter wem eens meer (helaas). Sentower ook enkel GP.

Ja ik wissel ook graag af van set en oortjes hahaha. Enkel peesbescherming zijn quasi altijd dezelfde

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 08:20

ik ook altijd zelfde beenbescherming :) zadeldek kan wel eens wisselen maar altijd in kobalt blauw :p passen bij mijn wedstrijd jas. Zwarte oortjes wil ik omdat mijn paard zwart is. Vind dat niet zo mooi als dat te veel opvalt :)

al dat ik nu erg aan het overwegen ben om voor het springen niet voor bordeaux of groen eens te gaan. Die nieuwe winter kleuren vind ik echt mooi :) maar dan moet ik al een andere jas kopen ander bloesje nieuw zadelde :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 09:24

Kentucky is algemeen duur maar ze hebben wel mooi gerief ja. Die dekens zijn prachtig maar zoveel geld voor een staldeken dat hier niet langer dan een dag proper blijft...

Ik heb van SD een hele eenvoudige, smalle zwarte frontriem met zwarte bling. Subtiel maar je ziet hem wel, krijg er veel complimentjes over.

Voor springen ga ik voor mijn olijfkleurige zadeldoek of soort donker roestkleur. Past allebei met bruin tuig, bruine jas en helm. Alleen heb ik vorig jaar mijn bruine jasje verkocht :+
Maar bon, het misstaat ook niet met zwart en tuig is voorlopig ook nog een mix van donkerbruin en zwart.
Beenbeschermers zijn beige. Moet nog eens extra set aanschaffen (sowieso als reserve) en dat wordt ook donkerbruin dan.
Ik verkies zwarte oortjes omdat Icaro zijn manen zwart zijn. Dat valt minste op.

Ik maak zondag mijn "debuut" in de 50-60 cm _O- er waren problemen geweest met de site qua inschrijven waardoor er een klasse op stond die niet voorzien is nl 60-70. Dus heeft de organisatie me bij 50-60 gezet.
Nuja, blijkbaar gaat er overal heel wat tralala rond en onder staan. Beter dat dan foutloos en goed springen dan in de 70-80 een stop of flutronde omdat hij van alles onder de indruk is.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:12

succes varekaj :) moet toch wel lukken ?

Springen heb ik alles in bruin ook beenbeschermers, zadeldek is dan kobalt blauw omdat dat ook terug komt in mijn wedstrijdjas, shirt en handschoenen

Dressuur is alles zwart. zadeldek is dan wit met kobalt blauwe rand, zelfde wedstrijdjas shirt en handschoenen :)
khou er nogal van dat alles samen past :) daarom dat ik wel veel zou moeten veranderen om alles weer passend te hebben :p

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-18 11:28

Mo allez das spijtig. :P Ook geen floshkes meer dus? Ge betaald zoveel geld en als je het goed doet, is da toch leuk? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:30

Dressuur is ook alles zwart en eenvoudig witte zadeldoek of de witte van onze club.

Voor springen dus hele basic kleuren, maar ik wou wel iets anders dan het standaard marine, kobalt, bordeaux of donkergroen :+ Beide gaan makkelijk met bruin maar ook met zwart.

Voor de lrv moeten jas, helm en laarzen sowieso zwart zijn. Tuig maakt niet uit. Voor alles erbuiten verkies ik bruin qua kledij, is iets minder "hard".

De hoogte mag absoluut geen probleem zijn, we rijden thuis al 80-90 prima rond.
Gisteren is wel beslist dat er nu toch een slof aan komt. Ben zijn gekloot echt kotsbeu, hij begint er tijdens het springen ook een spelletje van te maken en dat is mijn limiet. Het gaat gevaarlijk worden als er nu geen stop op gezet wordt.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:57

Succes op jumping varekaj en Hanne!

Jammer van het werk zeg. Zo ineens minder uren :/? Is ook wel erg zuur... Zou ook voor iets anders kijken.

Laurie, je stallen zien er top uit! Ik passeerde vandaag langs minderhout, ik moest naar Nederland vandaag. Serieuze werken daar langs de weg, super lang stuk die werken. Kzag thans niet veel beweging :P.

Mss heeft greenfield dikke oortjes ook?

Mijn tenue is donkerblauw met witte accenten aan mijn jasje en aan mij helm (ook zilveren biesje, mr zie je enkel van dicht). Spring/cross zadeldoek ook donkerblauw met witte bies.
Voor te crossen donker blauwe broek en hoogblauwe tshirt onder blauwe bodyprotector. Al mij springgerief is bruin. Uitgezonderd mijn laarzen. Voor dressuur heb ik zwart zadel en hoofdstel met beetje blingbling. Heb het nu al jaren en nog steeds blij mee :D. Paste mooi op Canch en bij Winston past het ook. Opzich wel vrij neutraal dus past wss op elk paard.

MF vind je tenue heel mooi, zou die niet direct veranderen. Maar Bordeaux is ook mooi :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 22:18

Blauw is idd mooi maar je ziet dat zo veel :P
Antonius haar sets zijn ook wel mijn smaak. Zolang het subtiele kleuren zijn is er veel mogelijk. Sommige zie ik echter bij de cross langskomen dat ik denk, er is een kleurenbom ontploft.

PP: ik ben daar indertijd gestart op 19u. Ik had toen ook wel wisselende uren maar dat bleef constant hetzelfde vb maandag vroeg, dinsdag laat, woensdag vroeg, donderdag laat en vrijdag vroeg. Dat was makkelijk plannen. Doordat collega op pensioen ging ben ik naar 30u en nu dus terug naar 20 gezet sinds 1 oktober ivm nieuwe collega.
Het teruggaan in uren is niet echt het probleem. Eerder dat ik nu dus altijd moet nakijken "heb ik de vroege of late die week".
Als ze nu vragen wat ik doe op maandag 19/11 moet ik eerst de kalender erbij pakken.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 08:10

dank u pp :) dat je het mooi vind :) sommige vinden het een beetje te. maar ik vind het allemaal wel passen zonder te te zijn :)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:16

ben lekker aan het meelezen, maar weinig te vertellen... :o
dus sorry als ik niet overal op reageer, heb het erg druk wegens personeelstekort, over 2 weken met vakantie en dan moet mijn administratie/kantoor helemaal spic en span zijn alles weggewerkt en alles voor het grijpen in geval van nood dat iemand anders wat moet pakken.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 12:21

Blauw blijft altijd mooi en is 1 van de weinige kleurtjes die chique oogt. Sommige kleuren neigen snel naar speels. :) Ik heb veel dingen in navy. :P Meest basic kleurtje maar altijd mooi. Mijn springset is navy met rood. Zadeldoek is van greenfield blauw met rode bies en ook wat wit. Rode stijgbeugels. borsttuig in de rekkers ook heel licht een rood en wit lijntje. Oornetje heb ik ook maar gebruik dat niet zoveel. :P
Om af te maken zou ik navy jasje met rode details willen. Maarjaaaa dat kost allemaal geld. :P O ja, ook bijpassend fleecedeken van greenfield. Dus al vrij compleet. :P Beenbescherming is zwart leer, passend bij mijn tuig.

Bordeaux idd ook mooi!

Succes Madelene met alles weg te werken!

Geen leuke veranderingen inderdaad op je werk Varekaj.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 12:32

@Laurie: Kan nu wel 2x met zelfde paard inschrijven op entry.equipe.com :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:41

Voor cross mag er wel wat kleur inzitten nee? Zolang het geen fluoroze is :+
Ik heb nu iets anders dan de standaardkleuren maar het is heel simpel te combineren met zowel zwart als bruin, en het zijn zachte natuurtinten.

Je ziet zo soms babyroze helmen voorbij komen van harry's horse, ik vraag mij dan stiekem af of iemand dat ook echt koopt. Ik heb ze nog niet gezien in elk geval.

Tripje naar zee gehad met H*elena M*assa :D Icaro was superbraaf op een stuk of 3x na dat hij probeerde onnozel te doen. Was altijd binnen de minuut opgelost.
En zeewater, tis zijn ding niet :))