[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 22:12

Ik heb ooit, 5j terug al eens zo iets bijgewoond. Was heel interessant alleen niet zo gericht geluisterd omdat ik toen niet zo intensief reed. Ben benieuwd hoe deze gaat zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:27

Op zich lijkt het me ook heel erg interessant, al rij ik maar recreatief. Al denk ik dat iedereen er wel iets nuttigs uit kan halen, al is het maar informatief.

Ik heb inderdaad getwijfeld en ik ben geweest maar ik heb mijn paard niet meegenomen. Stalgenootje wel, en ik ben blij dat ik het niet gedaan heb. Ben er 100% zeker van dat mijn paard vol op de rem was gegaan op de 1e, en gezien de lijnen had hij het nooit goed kunnen rondlopen. Ik vond de piste niet denderend, had niet de indruk dat ze gesleept was? Wel jammer dat de buitenpiste redelijk nat lag, maar dan vooral omdat ik met sneakers rondliep als groom :+ Ik vond hindernis 3, die witte oxer zo bedrieglijk. Die stond een stuk schuin (nuja, hellend) wat al verleidelijk is voor je paard om niet in het midden te springen, en dan die bocht erna was ook niet mis. Wel hele vriendelijke mensen en op zich goed georganiseerd, maar voor springen jammer genoeg niet ideaal (al leer je daar ook veel van natuurlijk).

Proficiat met je overwinning!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:18

Vandaag een galoptraining gedaan. :) Een mooie 4860m.
Normaal zouden we 6,5 km doen maar er kwam dan een ander paard op de galopbaan. 't Was een zot paardje, dus 'k wou niet dan m'n paard als een gek ervandoor gaat omdat hij gewoon graag wedstrijdje doet. :Y)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:49

Aan het trainen voor Badminton ofzo :D? Dat is wel veel he 4860 m :+.

Gaan jullie nr mechelen?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 11:26

Wij gaan naar Mechelen, Weet wel nog niet welke dag. Krijgen kaarten van de sponser.
Jullie?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:29

Wij hebben geen geschikt terrein voor galoptraining helaas :(

WIj gaan 2x naar Mechelen, zaterdagavond en dinsdag overdag in de VIP *\o/* Uiteraard met gratis verkregen kaarten :+
Heb er helemaal zin in! Is de enige internationale jumping waar ik naartoe ga op een jaar, is zo een leuke sfeer door de kerstperiode! Maar ik ben dan ook gek op kerst :+

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:38

Ik ook zaterdag avond ( en hanne ook) dan zijn er altijd veel eventers :D , die willen allemaal de hengsteproeven zien haha :P.

Ik wil ook ooit eens vip kaarten krijgen :P

Ik ga dit jaar met een doel ook, shoppppppen!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 12:00

Ik weet niet wanneer we gaan. Moet mijn kaarten nog krijgen :D

Is het niet vet duur om in Mechelen te shoppen?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:05

oh nee -O- mijn frank valt net, 22 dec als het die uitleg is van K.arin zitten we een weekje in Centerparcs... Leuk natuurlijk, maar had toch héééél graag de uitleg gehoord -O- |(

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:17

Haha Shuddy heeft echt een goeie conditie nog. :P ij bleef maar gaan. :P in het begin mooi rond en met lichte contact. Maar eens de 3500 gepasseerd wou hij maar harder en begon ij wa sterker te worden. Maar we galoppeerden met 2 naast elkaar. Dat zat dus wel aan te komen. Dan dat ander paard achter mij gebleven ipv ernaast. Tis een galopbaan van 540 meter. We hebben 6 rondjes links en 3 rondjes rechts gedaan. Normaal ook 6 maar dan kwam er een ander paard da wat zot was, dus dat risico hebben we niet genomen met onze volbloedjes... Shuddy zweette ook niet overdreven ofzo, niet geschoren. Wel leuk zo. :P

En idd naar Mechelen ook! :j niet met intentie om te shoppen maar voor zekerheid neem ik geld mee. :+

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:18

En tof zeg VIP! :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 13:42

Zal je een samenvatting doorsturen

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:39

dat zou ik wel heel erg appreciëren :)
mag ik je mijn vragen meegeven?
- hoe doen ze precies conditietraining (steeds via galoptraining of ook water/heuveltraining, lengte van training, aantal minuten, hoe opgebouwd?)
- vanaf welke leeftijd galoptraining en vanaf welk niveau in de cross?
- zijn er supplementen die standaard gegeven worden aan een eventingpaard?
- hoeveel keer rijden op welk niveau, hoe is de verdeling in een week dressuur/springen/wandelen/galop...?
- hoeveel wedstrijden per seizoen (nationaal niveau) om niet te overbelasten?

Vind je het niet erg? :')

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:42

:D Ik kan wel op een aantal antwoorden ivm vroeger stages enzo :D kzal ze vanavond antwoorden (wat doen door Karin gezegd werd, is wel aal 3-4 terug)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:42

oooooh fijn!! bedankt!!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 15:49

Ik zal ze meenemen, mss worden ze wel beantwoord doorheen de sessie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:08

Ik ga 28/12 ook naar mechelen :D

Die antwoorden wil ik ook wel weten... :o

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 01:42

Zo eindelijk naar huis. Springles gehad, had paard van Dirk mee. Helaas een ongeluk meegehad en naar de kliniek moeten brengen. Gelukkig valt de schade goed mee, maar toch een operatie gehad. Morgen vertel ik wel meer, maar nu naar huis en mijn paarden nog doen. Doodop!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 07:35

Oh nee :(:)
Hopelijk valt het mee! Dat is niet die vos van jullie, of toch?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:41

oei :oo! Hopelijk valt het allemaal mee :s!

Antonius wat betreft u vragen wat ik weet.

Karin (4 jaar geleden ofzo) zie dat ze pas begin met conditie training als ze M/* moeten lopen. Daarvoor is basis conditie van het gewone rijden eigenlijk voldoende.

Ik heb ergens een schema maar kzal da eens moeten zoeken, ze doet trainig met intervallen. En vaak is conditie training bij haar enkel draven door water. Daar krijgen ze ook conditie van en minder kans op blessures. Galoptraining op heuvels deed ze ook want eigenlijk is op de platten galoperen iets héél anders dan heuvels op (Merk dat zelf ook) je paard kan mss makkelijk 5 km op platte stukken galoperen maar na 400 m berg op zijn ze plat, berg op galoperen is ook iets waar je eigenlijk best op traint, het vraagt nog meer spierkracht en uithouding.

Haar top paarden rijdt ze soms 2 keer per dag, vaak ook wandelen maar dacht dat 4-5 keer per week voldoende is voor de basis conditie.

Standaard mengde ze elektrolyen in het eten tijdens wedstrijden (voor en na) of zware trainingen.
Laatst bijgewerkt door PrietPraat op 27-11-14 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 10:10

Nee niet de vos. Wel de andere 4jarige.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:18

Wat is er gebeurd? Komt het in orde?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 11:36

Waren op de springles klaar, wilde hem laden maar hij wou niet op, trok zich los en achter hem stonden machines, daar is hij over geklauterd en dus de wonde opgelopen. Zijn scheenbeen was open tot op het bot. Gelukkig geen pezen geraakt dus herstel moet bijna 100% zijn. Staat nu nog 3 dagen daar, als niets afsterft of het bot bog genoeg bloedt krijgt en dus niet een stukje afsterft. Dan 6 weken stalrust en dan weet ik niet verder.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:41

Ai stom accident :(:)
We duimen dat het helemaal goed komt!!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 11:51

Ja heel stom! Heb foto's als iemand het wou zien. Wel niet voor gevoelige buikjes denk ik