[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 00:04

En, hoe is de les gegaan Mette. Is hij nog in orde?

Gaat de goede kant op Madelein +:)+

Prachtige foto's Neesa!

Super Appeltje, mooi resultaat.

Ik denk wel dat [naam] dat paard gaat kopen. Moeten er natuurlijk geen kapers op de kust komen maar ik ga er van uit dat deze handelaar daar gewoon eerlijk mee om gaat. Hij heeft hem aan ons aangeboden voor een bepaald bedrag en wij kregen de keus.

Vandaag lang dagje in Hulsberg gehad. Ben echt super verbrand. Auw.

Daimler had 188 punten in de dressuur, nog steeds wat spanning. Die score moet echt de hoogte in gaan. Springen was foutloos en de cross ook maar een vijfde plaats door de dressuur. Toch nog netjes. Weer een prijs in ontvangst kunnen nemen. Denk soms dat hij heel goed door heeft dat er een cross aan zit te komen en daarom minder presteert in de dressuur. Daar zit echt het werk aan maar ze gaat deze zomer weer bij Jan helpen en hij gaat haar dan in de dressuur helpen.

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 09:59

Hey daar :wave:

Tia, hoe is je keuring verlopen?

Percy: wat goed weer van de cross mat Daimler! Hoe doet shetan het ondertussen? Net paard de nieuwe! Stat hij bij de handelaar ook bij anderen? En jullie hebben geen merries staan? Dan zal het hopelijk niet zon probleem opleveren ...

Mooie foto's appel!! Dat slingeren betert wel weer snel hoor. Concentratie niet handig zo naast de cross..

Knappe foto's rianne ondanks zijn nervositeit !

Wat goed dat het uiteindelijk allemaal meevalt madelein :)

Hier goede springles gehad zaterdag. Als mijn examen van morgen voorbij is probeer ik wat beeldmateriaal op te laden :).

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 14:17

Netjes hoor percy!!

Lekker gesprongen dus oliefanter, en succes morgen met je examen!! Wat voor opleiding deed je ook al weer?

@rianne: wauw!! Wat een super mooie foto's!!!! Ondanks dat hij druk was zijn die wel erg mooi geworden!

@appel: ook al zulke mooie foto's, en een mooi resultaat! Goed zeg!!

Ik heb vandaag nieuwe laarzen gekocht :D! Het zijn uiteindelijk de niro's geworden, de zwarte ottavianos. Super blij mee!!
Vandaag weer wat fanatieker gereden met Eddy. Ik merk helemaal niks meer aan hem, hij loopt gewoon goed. Over 2.5 week is de vlietlanden sgw, ik denk eigenlijk dat ik die gewoon ga rijden als hij goed blijft. Komende week maar kijken of ik hem iets meer door kan zetten en dan volgende week een hindernisje neerzetten.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 14:55

Super goed nieuws Madelein! Hoop je in de Vlietlanden te zien. [naam] doet daar mee met de speciale zesjarigen rubriek in de L. Doe maar duur met de Niro's :D Schijnen superfijne laarzen te zijn.

Succes met je examen Olifanter. Fijn dat het zo goed gaat met het springen.

Wij hebben wel een merrie, een kleintje maar, een A-welshje. Die staat natuurlijk apart van Shetan met een extra draad er tussen zodat ze elkaar niet aan kunnen raken.

Andere paard wordt nog spannend. [naam] had er iets over op facebook gezet maar wel de afstamming erbij. Of het daar aan ligt weet ik niet maar nu waren er andere geïnteresseerden. Dat zou nog niet zo erg zijn omdat wij eerste keus hebben alleen duurt het nog 15 dagen voor [naam] haar geld krijgt en ik kan het nu niet voorschieten. Het is zo'n geregel rond het overlijden van mijn ex-man waardoor ik nog geen uitkeringen heb ontvangen. Echt irritant als al het geld (nou ja, "al het geld") in de pijpleiding zit. Omdat wij in België wonen en hij in Nederland woonde hebben we ook vertraging opgelopen. Eigenlijk had het vorige maand al binnen moeten zijn.

Eerst had hij geen haast met de verkoop maar hij wil nieuwe stallen bouwen en dan heeft hij een plek te kort. Daarom wil hij dat we het paard eind deze week ophalen. Zitten we nog met een gat van 10 dagen. Hoop dat we dat opgelost gaan krijgen. Sommige mensen zoeken maanden naar een paard en [naam] heeft ze steeds te snel gevonden.

Tiahastrona

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:21

Keuring is niet zo goed gegaan, helaas geen ster. Ze had stuk minder punten dan bij oefenen (was zelfde inspecteur). Ze was ook wel wat gespannen en had meer afdruk mogen hebben, maar ja doe je weinig aan op zo'n dag :( Als t goed is van de week foto's, als ik ze heb laat ik ze hier wel zien. Heb van de week ook in park vlakbij ons gereden wat leuke foto's heeft opgeleverd. Zet ik ook wel hier :o
Caressa heeft het er maar druk mee :D
Gelukkig gaat t goed met Eddie *\o/*
Ben benieuwd naar foto's Oliefanter *-:)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:56

@percy: ik ga van de week de dierenarts even bellen wat zijn mening is. Ik merk nu gewoon echt helemaal niks aan ed, niet in draf en ook niet in galop. Maar als de DA zegt dat het niet slim is, start ik niet.
Haha duur valt mee, onze sponsor betaald mee ;). Maar leren laarzen kosten snel rond de 400 euro, dat is nou eenmaal zo....
Foto van mijn laarzen, stiekem wel een beetje trots:
Afbeelding

Wat spannend met het nieuwe paard! Kan je niet wat regelen met de huidige eigenaar?

@thia: Jammer zeg... ga je er nog een keer voor?

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:49

Die mistid lokt het nu ook echt wel uit he, in een ander topic zie ik nu staan: Als je mensen er op wijst dat ze de reglementen moeten kennen krijg je een grote bek.
Nu krijgt ze al helemaal een grote bek als ze nog een keer hier wat komt zeggen pff sorry hoor. :O

Maar goed, Sjaak heb ik een uur gestapt in de les want ze zei dat springen wel kon dus ik ging inrijden maar ik voelde dat ie niet helemaal lekker liep dus heb dat even aangevoeld en gezegd dat ik het niet ging doen. Hij hinkte een beetje dus lekker even wat gestapt zodat ie wel beweging kreeg. Daarna had ze zalf gepakt en die moet ik er nog een keer op doen en dan kan ik over 2 daagjes weer gaan dressuren als 't goed is. Ga nu wel naar hem toe en even aan de hand stappen en lekker borstelen :)

Meisje die epke rijd had ook mee gedaan in de springles, maar we gaan 't nog even aankijken want wil wel dat eppie gewoon met iemand anders ook verder dan de L komt want dat kan ie makkelijk! En dat zie ik nu nog niet zo gauw gebeuren hihi! Zien twel weer..

En die laarzen :+:

Zaterdag is er concour bij de stal van sjaak dus dan kan ie mooi wennen aan de drukte enzo :)
Zondag zelf selectie maar zelfs na 4 mails over en weer snappen ze niet dat ik mee wil doen in de B dress voor selectie :P

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:27

Ach Mette: leef en laat leven. Als jullie elkaar nu eens niet meer zouden volgen op bokt, scheelt al een hoop ergernis. Weet niet of je er bij toeval langskwam natuurlijk.

Die laarzen Madelein <3 Geef mij ook zo'n sponsor ;) Het is inderdaad heel slim om advies aan de dierenarts te vragen maar als ik het zo hoor zal er toch geen belemmering zijn denk ik.

Wat jammer Tiahastrona, ga je volgend jaar weer?

Heb vanavond overlegd over het paard en als het goed is komt hij toch onze kant op. Er waren inderdaad meer gegadigden en hij had een beetje spijt over de prijs die hij ons had genoemd. We moeten nu vrijdag met een contract komen en we moeten stalgeld gaan betalen plus een aanbetaling doen.

[naam] had een klasgenoot die daar nu sinds een week werkt (is gestopt met school na ruzie) maar dat meisje is een beetje vals geweest. Die heeft dit zelfde paard uit zichzelf voor meer geld ook nog eens aangeboden aan een andere klasgenoot van [naam]. Hier bleek de handelaar niets van te weten. Wij helpen dat meisje juist zoeken naar een paard maar die zoekt een braaf ervaren paard en geen groene hengst. Met sommige "vrienden" heb je geen vijanden nodig.

Het zal allemaal uiteindelijk wel goed komen maar ik stel hem pas met naam en toenaam aan jullie voor als hij hier achter het huis staat.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:42

Vind niet dat ze grote bek heeft, ze geeft haar mening ( en daar ben ik het ook wel beetje mee eens :o ), we hoeven het niet altijd eens te zijn met elkaar. je kunt oppikken wat je wilt, zo leren we van elkaar :+

Ga misschien in oktober ibop doen. Eerst maar eens kijken hoe het gaat lopen. Wil er alleen heen als het nut heeft :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:54

Mette1998 schreef:
Die mistid lokt het nu ook echt wel uit he, in een ander topic zie ik nu staan: Als je mensen er op wijst dat ze de reglementen moeten kennen krijg je een grote bek.
Nu krijgt ze al helemaal een grote bek als ze nog een keer hier wat komt zeggen pff sorry hoor. :O

Ik had me voorgenomen om niet meer hier te reageren, niet omdat ik jullie niet gezellig vind hoor ;) , maar ik heb geen tijd om het te volgen. Heb dus ook pas net gelezen dat ik opzich wel welkom ben/was.

Jij bent niet de enige die er zo op reageert hoor Mette en het sloeg ook niet per definitie op jou. Als je dat zo voelt dan is het misschien vervelend voor jou, maar iedereen die ik op het reglement wijs vindt het onzin en geeft me een grote bek met commentaar. En de één zijn definitie van grote bek is natuurlijk ook anders dan wat een ander ervan vindt. Maar de commentaren verschillen van "Wat kan het nou verschillen van het springen? Alles ligt toch voor de hand? Zeur niet zo, ik doe alleen de wedstrijden in de buurt en heb geen ambitie om de B uit te gaan. Waar bemoei je je mee, hou je bek" et. Maar als ze zelf gehinderd worden door iemand dan is degene die hindert ineens een domme oelewapper die niet kan nadenken.

Als je op een SGW bent en de 'nieuwe lichting' is aan het verkennen moet je voor de lol eens bij hindernis twee gaan staan, omdat hindernis 1 meestal voor alle deelnemers dezelfde sprong is die wordt verhoogd of verlaagd, hindernis 2 is meestal 'anders' voor de verschillende klassen. Dan komt de vraag "Welke kleur bordjes moet ik eigenlijk springen?". En als je daar een poosje hebt gestaan, verhuis dan naar de finish. Daar is de eerste vraag "Heb ik nu een winstpunt?". Als je dan het hele verhaal hebt gehad en afsluit met "En je stijlbeoordeling moet gemiddeld een 6 of hoger zijn" komt daarop de reactie "Stijlbeoordeling????"

In Vinkega afgelopen weekend zijn er zoveel fouten gemaakt door de deelnemers puur en alleen omdat ze slecht verkennen én de reglementen niet kennen. Er zat een trakehner, waterbak en opsprong+afsprong achter elkaar. Bij de trakehner zijn er weet ik niet hoeveel naast de vlaggen langs gesprongen ("Met verkennen stonden de vlaggen zo dat je de hele mocht en nu ineens niet meer" stond echt op het briefje vermeld), bij de waterbak wilde een groot deel er niet in en als ze dat hadden overwonnen bleven ze staan bij de afsprong. Dan gaan ze niet netjes aan de kant voor de deelnemer die hun achterop komt, neeeee dan blijf je in het pad staan want ze waren er als eerst. De verplichte doorgang is ook vaak gemist. SGW-online heeft er een heel artikel aan gewijd. Zie hier: http://sgw-online.com/2014/06/fouten-fe ... n-vinkega/

Het zou zo jammer zijn als er binnenkort een paard in een groepje wachtenden bij een hindernis knalt (er staan er al gauw 2 te wachten) en het wordt een bloedbad/een paard of ruiter breekt iets/misschien nog erger. Ik ben een liefhebben van de sport en zit niet te wachten op zulke dingen.
Overigens heb ik de KNHS ook al aangeschreven of het belang van het doornemen van het disciplinereglement wederom benadrukt kan worden ;) .

Ik wil best de discussie verder aan gaan, wil jij daar een apart topic voor openen Mette? Ik vervuil nu jullie (echt wel heel gezellige!) topic.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:21

Discussies discussies :D

Ik snap de frustraties van allebei. Ik denk dat het misschien verstandig is om het hierbij te laten, en allebei je energie te sparen voor leukere dingen ;).

Ik blijf er wel bij mistid dat sommige dingen in de sgw heel lastig uit te zoeken zijn. Ik heb binnenkort mijn debuut maar vind ook veel nog lastig, ondanks dat ik het regelement gelezen heb en al een tijdje trainingen volg. Ik hoop ook iemand te treffen daar met ervaring, zodat ik mee kan lopen met diegene.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:38

Ik vind niet dat je het topic verpest. Het gaat juist voor een groot deel hier over onervaren ruiters en/of paarden. Lees de reglementen is alleen soms net iets te gemakkelijk gesteld. Het is allemaal zo veel. Mijn dochter heeft ze gelezen en soms ontdekken we opeens weer iets nieuws.

Zij loopt inmiddels veel met een internationale ruiter mee, dat is voor haar heel leerzaam maar zij heeft de ambitie om ook echter verder te komen in de sport. Kan me voorstellen dat iemand die af en toe eens voor de lol een B-cross rijdt zich er iets minder in verdiept alhoewel ik de veiligheidsregels wel enorm belangrijk vindt. Ik heb gelukkig wat dat betreft nog geen gekke dingen zien gebeuren.

Wat mij betreft ben je nog steeds welkom om mee te kletsen hoor :j

De ibop kan inderdaad wel interessant zijn Tiahastrona. Als ze daar goed scoort ben je weer een stap verder.

Wij willen misschien met Shetan naar de hengstenkeuring maar ik vind hem nu nog te slap.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:45

Percy super zeg van de cross! +:)+
Hopelijk kunnen jullie wat regelen met de betaling etc.

Oliefanter: Ben benieuwd naar filmpjes! :)

Madelein:Wauw, prachtig! <3
Kunnen we meeten in ede *\o/*

Tia: Jammer van de keuring! Maar ben benieuwd naar foto's.

Mette: Jammer dat Sjaak niet helemaal rad liep.

Ben het wel eens met Mistid wat betreft het lezen van een regelement. Heb ook wel eens meegemaakt dat iemand niet aan de kant ging, en heb ook wel eens gehad dat ik zelf ergens strandde. Dan is het voor zowel voor jezelf als voor de ruiter na je echt niet fijn als je niet weet dat je diegene voorrang moet geven bijvoorbeeld. En álles kun je nooit precies weten en vragen stellen staat in mijn ogen ook vrij en daar leer je van. Denk niet dat je het te persoonlijk op moet vatten Mette, en zoals ik al zij..als je vragen hebt kun je ze hier ook altijd stellen. :)
Nouja laten we er maar over op houden in dit topic!

Ik heb nog een paar foto's van zondag <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier zie je 'm denken: IK WIL NIEEEET MEER _O-
Afbeelding

Die pannekoek had het gister zo warm dat ie in de waterbak ging liggen, plat op z'n zij en nog schrapen met zn been ook, ze hadden wel om m gelachen op stal haha. :')
Afbeelding

Nou sorry hoor voor mijn spam weer :+

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:01

Ooooh Rianne zo een hebben we hier op stal ook! En het zijn net schapen, de rest ging er ook in liggen. Die staan dus niet meer in het land op het crossterrein :') .

Percy begeleiding is inderdaad heel belangrijk. Hoeft nieteens persé een internationale ruiter te zijn, vriendinnetje belde me vorige week op "Help! Ik ga zondag crossen en heb geen idee waar ik op moet letten met verkennen, wil je me alsjeblieft helpen?". Toen hebben we er een gezellig verkendagje van gemaakt met uiteraard een terrasje erbij en ondertussen de hoofdlijnen uit het reglement doorgesproken. Ik heb heel veel geluk gehad wat betreft begeleiding, ik werd al vrij snel geselecteerd voor het HTC en vooral het eerste jaar heb ik super begeleiding gehad.

De KNHS mag overigens ook best een Jip en Janneke uitgave van het reglement maken of in ieder geval iets minder correct schrijven, want sommige zinnen zijn haast onbegrijpelijk.

Bij twijfel over een hindernis ofzo vraag het vooral aan mederuiters en als je dan nog twijfel hebt ga naar de parcoursbouwer of laat hem oproepen door de hinderniscontroleur. Hinderniscontroleurs weten sommige dingen ook niet.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:15

Ik hou me aanbevolen voor de Jip en Janneke versie hihi!
Ik heb van de week geprobeerd erachter te komen of je strafpunten krijgt als je een ( geboden) alternatief pakt. Staat zo vaag verwoord soms in die regelementen...

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:17

Een alternatief rijden straft zich al in de tijd omdat de route langer is (nou is dit niet altijd het geval, maar dat is wel de achterliggende gedachte). Dit kost je geen extra strafpunten :)

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:30

Zoo nette laarzen Madelein! Ik heb dezelfde in donkerbruin :-). Had ze gekocht om mijn zwarte wedstrijdlaarzen wat te ontzien, maar ze zijn door het veelvuldig gebruik echt wat versleten nu (en wat te groot geworden, denk dat ze nog wat uitgezet zijn...). Wel jammer maar nog steeds hele mooie laarzen als ze gepoetst zijn! Jammer dat ze zo snel vuil worden ;-). Ik studeer trouwens bio-ingenieurs wetenschappen aan KUL. Als je het zou willen weten: mijn major is landbouw-veeteelt, mijn minor is Human Health Technology. Gelukkig zijn het de laatste loodjes. Alleen religie is eeeeeeecht mijn ding niet. Duimen morgen!!!

Jeuuzus Percy, da's ook balen. Is weer typisch het paardenwereldje zeker? Gelijk dat je wacht tot de boel rond is voor je het online zet! Hopelijk lukt het allemaal wel met die aanbetaling enzo en verkopen ze hem niet alsnog onder je neus weg.
Lijkt me een ingewikkelde situatie zo met dat Nederland/België en het overlijden van je ex man... Was hij al je ex voordat ie overleed en is dat de papa van Caressa dan? (Sorry als ik indiscreet ben, natuurlijk geen probleem als je daar niet graag op antwoordt!)
Zou je Shetan bij het KWPN aanbieden? Op de filmpjes van een héle tijd terug leek hij idd nog wat slungelig, maar dat kan heel snel beteren met training natuurlijk!

Benieuwd naar de foto's, Tia! Jammer van je keuring dat het niet zo goed ging. IBOP is ook veel waard als ik me niet vergis? (niet helemaal thuis in het NL systeem). Hopelijk kom je zo nog wel aan je predicaten :).

Hopelijk Sjaak snel beter, Mette! Sfeer van concours op stal zal ie wel iets aan hebben :-). Geef het meisje met Epke wat tijd he, iedereen moet het ergens leren! Als het goed klikt komen de prestaties vanzelf wel.. En het is logisch dat het niet zo goed gaat als bij jou he, dat zou maar erg zijn!

Mistid: ook van mij nog altijd welkom. Je hebt zo te horen veel geluk gehad met je begeleiding. Ik ook trouwens hoor, zowel mijn vriend als schoonvader crossen ook en mijn schoonvader heeft in de jaren '80 en '90 nog Wereldruiterspelen gecrosst, daar leer ik dus veel van. Ik kan het ook iedereen aanraden om met ervaren mensen mee te lopen, dat maakt de boel allemaal simpeler en meer verstaanbaar als je de tekst en regelementen met de praktijk kan kortsluiten.

Geweldige modderfoto, Rianne!!!! De andere foto's zijn ook mooi :-) (maar ik herhaal mezelf ;-))

Hier: mijn paard heeft zo last van de dazen... Als er eentje op haar zit gaat ze compleet uit haar dak. daarstraks uit het niets zich losgetrokken van de muur, super sterk halster over omdat er een daas in haar hals zat waar ze niet bij kon... Gevolg is een wonde (haar en huid eraf, verder niet diep) op haar sprong. Ik heb het gespoeld en ontsmet en hoop dat het niet gaat ontsteken. Ze was gelukkig niet mank of erg pijnlijk erop... Ik weet echt niet goed wat ik ermee moet. Ik rijd altijd buiten dus zal continu geconfronteerd worden met dazen. Heb al gedacht aan zo'n rijdeken, heeft iemand daar ervaring mee?
Verder doet ze het echt wel goed hoor. Ze wordt sterker en gehoorzamer en heeft echt een simpel mondje. Alleen de galop is nog wat onstuimig.
Ik twijfel om in te schrijven voor de Communautaire cross in Diep enbeek 5/6 juli. Ik kan daar de reeks '60cm' starten en dat lijkt mij een mooi begin... Wat denken jullie?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 22:47

Ging even iets mis
Laatst bijgewerkt door Percy op 10-06-14 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 22:51

Lijkt me een super begin Olifanter. Zou ik zeker doen! Heb hier ook alweer de eerste dazen doodgeslagen. Rotbeesten. Daimler is super gevoelig voor vliegjes en voor dazen. Daar gaat straks weer een vliegendeken op.

Wat een mooie foto's Rianne. Die ene modderfoto :D

Hoop inderdaad ook dat Sjaak snel weer rad is en het meevalt.

Mistid: een internationale ruiter als begeleiding hoeft inderdaad niet maar is mooi meegenomen. Ze is op hem afgestapt om te vragen of ze stage bij hem kon lopen en nu helpt ze hem en leert daar zelf van. In ruil geeft hij haar les dus het is een win-win situatie voor allebei.

De ellende met de knhs is dat ze hun eigen reglementen soms niet eens begrijpen. Dat heb ik nu al een paar keer meegemaakt. Sommige dingen staan er inderdaad erg onduidelijk en als je ze dan wijst op hun eigen reglement krijg je nog nul op het rekest.

Ik ben er dankzij Madelein achter gekomen dat je, als je L springt, je ook L sgw mag starten. Mijn dochter had de punten in de B wel maar de knhs wilde die niet registreren. Te lang verhaal waarom maar het was een misverstand en ze weigeren hun ongelijk toe te geven. Ben nu een beetje druk maar overweeg echt een kort geding. Gewoon om het principe.

Overigens zijn sommige bokkers ook best flauw. Mijn dochter kreeg het advies om in de L al te beginnen met een meetwiel om daar ervaring mee op te doen en dat werd door sommigen ook belachelijk gevonden en waarom? Ze moest maar leren gokken, zelfs een horloge werd als overbodig gezien.

Als het goed is dan is het geregeld Olifanter. Op zich moet je altijd voorzichtig zijn wanneer je in onderhandeling bent. Niet alleen in de paardenwereld maar in dit geval was er ook sprake van een ex klasgenoot en vriendin (nu ook ex vriendin) die probeerde het paard onder de kont van mijn dochter te verkopen en dan zonder dat de eigenaar van iets wist.
Hij was "not amused" toen hij het hoorde.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 08:30

Haha mistid :') Bij ons stond de rest er ook in met de benen, maarja er moet er altijd een weer apart doen, dat is meestal dat beest van mij haha.

Trof hem ook zo aan op stal (en dit was nog maar zn hoofd) }:0
Afbeelding

Ik liep vroeger ook altijd de cross met mijn instructrice. Die is heel fanatiek in de eventing dus vind ik altijd wel erg fijn om mee samen te lopen. Nu meestal met een vriendin die Z heeft gecrosst bij de pony's en dus ook wel veel weet.

Oliefanter: Vreselijk he die dazen! Die van mij zit onder de bulten val die stomme beesten. Ik zou proberen of 's ochtends voor 8 uur te rijden of 's avonds na 9 uur. Dan is het toch vaak wel wat minder met de vliegen. En wat betreft die cross: Als het goed voelt: Gewoon doen!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:05

mistid schreef:
Een alternatief rijden straft zich al in de tijd omdat de route langer is (nou is dit niet altijd het geval, maar dat is wel de achterliggende gedachte). Dit kost je geen extra strafpunten :)

Aha! Thanks! De tijd kan me nog niet zoveel schelen de eerste paar keer, maar weet bijna zeker dat ik een weigering krijg als ik een insprong in het water moet rijden. Dat vind ik dan wel zonde ;)

@oliefanter: wat vervelend dat je laarzen al zo versleten zijn!! Heb je ze al lang? Mijn bedoeling is om deze laarzen als wedstrijd laarzen te gebruiken, en mijn oude pertries als trainingslaarzen. Wil daar ritsen in laten zetten, dan worden ze iets ruimer hopelijk.
Je studie klinkt interessant!! Ik las een paar pagina's terug al iets over anatomie, werd nieuwsgierig haha! Wat houd dat human health technology in? Is het letterlijk wat er staat? Technologie zoals die in ziekenhuizen gebruikt wordt?
Een wond op de sprong is een nare plek. Proberen schoon en droog te houden. Ik smeer zelf altijd alle wondjes in met vetramil ( honing zalf) of woundcream van phytonics. Beide crèmes zijn ontsmettend zonder de wondgeneziging te vertragen ( wat betadine wel doet).
Die cross in Diepenbeek zegt me niks, maar klinkt wel leuk!

@percy: niet zulke fijne ontwikkelingen dus. Al weer nieuws?
Idd zijn sommige bokkers er alleen maar op uit om mensen te irriteren en hun mening op te dringen. Je had ze hier eens moeten horen toen ik ergens schreef dat mijn 2 jarige al met 1.5 jaar door mij uit de opfok was gehaald ( omdat hij stijf stond van de stress door de grote concurrentie met de andere jaarlingen) en op een pensionstal was gezet. En dat ik dan zelfs al een paar keer per week grond werk deed, schandalig vonden sommigen het! Want een paard moet 'paard' zijn tot hij beleerd wordt.
Mijn inziens was het de beste beslissing die ik kon nemen. Hij staat vanaf 1.5 jaar waar hij nu staat. In een grote stal ( 4x5m) met grote verharde uitloop. Verder komt hij zowel in de zomer als in de winter de hele dag buiten, en zomers als het weer het toelaat dag en nacht. Als dat geen paardwaardig bestaan is...
Doordat ik al van jongs af aan met hem bezig ben geweest, was het zadelmak maken en beleren geen enkel probleem. Het was iets waar we in groeiden als het ware. Geen enkele stress of dwang nodig gehad. Lijkt mij voor een paard ook prettiger!

@rianne: hihihi lekker paard heb je!! Wat zullen ze gelachen hebben bij jou op stal toen ze hem zo zagen :)

@hier: vanmorgen de dierenarts gebeld. Mag het weekend gewoon weer alles doen als ie goed loopt!! Volgende week maar wat sprongetjes maken met m'n instructeur, kijken hoe dat gaat. Als dat ook goed gaat dan gaan we gewoon starten bij de vlietlanden!! Jij gaat dan alleen zaterdag denk ik percy? Ik start zondag. Heb net een horloge besteld, wordt mijn eerste keer met horloge rijden. Volgende week maar even uitproberen met tijden zetten op afstanden. We hebben een ruiterpad om het weiland heen waar ik ook galoptraining doe, dus dan kan ik het mooi even uitproberen!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:43

Lekker vies paard :D

Wij gaan inderdaad zaterdag naar de Vlietlanden Madelein, dan zien we elkaar nog niet. Jammer.

Kreeg vandaag een pb van iemand die dacht dat ik haar als de persoon van de flauwe opmerkingen bedoelde maar dat is niet zo. Realiseer me dan weer dat hier aardig wat mensen meelezen.

Dat is dan ook precies de reden dat ik wat voorzichtig ben over het andere paard maar als alles goed is gaan we vrijdag nog eens langs en een aanbetaling doen.

Fijn dat je weer alles mag doen Madelein!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:30

Madelein wees niet bang, in de B is altijd een inloop in het water :) Je hebt soms de keus om de insprong te nemen maar dat hoeft niet. Fijn dat je nu alles weer mag doen!

Percy: Ja lezen veel mensen mee he..zo stom vind ik dat altijd! Kreeg ook een keer pb van iemand die had gelezen dat ik een paard zocht..nou kon me echt nergens meer herinneren waar ik dat had gezegd. Nouja ze doen maar lekker, vertel geen grote geheimen hier op bokt dus ze lezen maar mooi.

Leuk dat jullie nog een keer bij dat paard gaan kijken!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 20:10

O relaxed!! Dank je Rianne!! :D

Tja sommigen hebben echt niks beters te doen lijkt wel. Idd geen dingen hier neer zetten die te privé zijn!

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:14

Effe snel: toch HK topic maken?ik ben voor haha! Rest kom i later op terug =)