Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Heb opgegeven zonder dressuur, ondanks dat ik vind dat het er eigenlijk bij hoort... Maar het is zo veel makkelijker om alleen te gaan en geen dressuur te hoeven rijden. En bovendien heb ik vorig jaar echt een trauma opgelopen tijdens de dressuur bij snorrewind
ik moest ook tijdens de cross dressuren 
zo lang ik mijn best doe om hem bij de les te houden (wat extra stelling vragen als ik een ruiter zag naderen), dan was het prima. Hij gooide niet zijn hoofd in zijn nek om te kijken, hooguit zijn oren naar voren bij de fluitjes. Maar dat waren net in de overgangen stap-draf en draf-galop, dus die waren goed voorwaarts

muts_marijke schreef:Ik begrijp dat het in aparte klasses wordt gedaan. Vroeg me alleen af hoe het zou zitten met de dressuur punten - winstpunten. Dan komt het er straks op neer dat iedereen die een mindere dressuurproef rijdt kiest voor geen dressuur lijkt mij.
skippy schreef:Zonder en met dressuur word in aparte klassementen gedaan.
Als jij kiest om wel dressuur te rijden en je rijd te weinig punten ben je je wp's dus wel kwijt.