[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:48

sportpredikaat bedoel je?!
geloof dat het staat bij springen op Z+4 of 5
ik ben er bijna met Oet

nouja het is mooi meegenomen, maar daar moet je je echt niet mee bezig houden hoor!! ik heb nu ook ene bepaalde druk om die INdoctro nog sport te maken naar haar blessure, maja als het niet kan dan niet hoor!!

edit: zie lielle

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:53

Mensen ik ben helemaal blij onze video-camera doet het na een halfjaar weer
Ik dacht vanmiddag opeens van laat ik hem nog een keertje aandoen, misschien dat ie het doet..
Had ik echt al duizend keer geprobeerd, ook met een week ertussen ofzo, maar hij doet het nu opeens weer

Kan ik alsnog foto's van de cross in Bathmen maken

Mosh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:01

Biertabje schreef:
sportpredikaat bedoel je?!
geloof dat het staat bij springen op Z+4 of 5
ik ben er bijna met Oet

Jij bent al lekker onderweg
Z+5 klinkt alweer wat dichterbij
Nouja ik moet het nog allemaal maar zien.. als ik hoor hoe Ineke alles bij elkaar moet rapen om haar laatste WP in de Z2 te halen... Ien had trouwens in Blokker gestart waar ze 3 WP reed met haar hengst in het Z2.Alleen in de krant stond dus dat het met haar merrie was en op internet stond het ook zo bij de uitslagen Wie weet hebben ze de coupons verwisseld en is ze er nu na ruim 3 jaar ploeteren vanaf

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:05

haha
nouja ze zullen toch ook wel zien dat het een hengst is

ik ben idd al lekker op weg maja ik ben nu weer bij het begin met haar

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:08

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:10

leuk vief!!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:11

Ga ik nu even afwassen *stoere ik!*
En dan even kijken of ik nog wat leuke stills van de videocamera kan halen

Canter

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:16

Gave foto Anja, dat hij over die auto's heen vliegt!

reeskees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:23

whoopylover schreef:
Wat zouden jullie doen?
De vriend van mn zusje zegt dat je er gewoon zonder zadel en hoofdstel op moet gaan zitten in de wei, dan zal hij zo verbaast zijn dattie nix doet...ik zelf vind dit nogal risky.
Zelf wil ik gewoon in een kleine bak er met bp+helm op gaan zitten en dan aan de longeerlijn stappen.

Wij beleren ze eerst eenbeetje gehooorzaam maken aan de longeerlijn, zodat ze wat stemhulpen kennen. tijdens het longeren zadel er op, later beugels los. Of gewoon los in de bak laten met het zadel erop en de beugels los. Laat ze maar lekker uitbokken... anders komt het later...

Let op het onderstaand is verstandig om met zn tweeen te doen, en voor al iemand bij je die er verstand van heeft en liefst ook nog eenbeetje sterk is... in geval van...
zorg dat je paard een touw of beugelriem om de hals doet, kun je je goed vanst houden zonder m in de mond te storen.
Dan buiten de box, maar in de stal (met genoeg hoogte en ruimte) opzadelen, en er een keertje op gaan hangen. Als dat goed gaat been erover en daarna langzaam overeind gan zitten.
Vervolgens als je fatsoenlijk rechtop kunt zitten zonder dat ie hyperventileert, paard aan de hand van de begeleider en zelf dr op gewoon over het erf wandelen. Op de stenen of beton zijn de paarden vaak wat onzeker en durven dan niet zo gek te doen. Als dat redelijk safe aanvoelt, aan de lijn een rondje stappen in de bak en eventueel ook draven.
Zorg ervoor dat diegen die de longeerlijn vasthoudt ook een lange zweep bij zich heeft, want als het paard begint te bokken, moet het wel goed voorwaarts blijven.

Het bovenstaande van erop zitten tot los rijden kan bij sommige paarden in 1 of 2 dagen, maar het kan ook best iets langer moeten duren. Het is maar net hoe snel ze het oppakken.
Bij de meeste paarden reed ik de 3e of 4e keer al los.
Meestal als ze na een paar keer vrij safe voelen, gaan we gelijk ook al naar buiten de weg op. Dan leren ze echt van op je verytrouwen, en eigenlijk doen ze dan nooit gek omdat ze zo onder de indruk zijn.

succes ermee

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:41

hmm vind je dat niet een beetje gevaarlijk?
meteen op het erf op de stenen? wat nou als je der een keer een tussen hebt zitten met flink wat lef? die je er toch af wil rennen/bokken..Dan zit je dus op de weg en met ijzers onder liggen ze helemaal snel..
Is absoluut geen aanval hoor! was er alleeb wel s benieuwd naar

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:54

Ben ik ook weer es

BT, leuke foto´s en filmpje!
had je die `blauwe jas` niet kunnen veranderen in een bakkabouter? Dan zou het bewijzen dat SGWay of life paarden daar niet bang voor zijn

Vief, ook leuke foto´s. Jouw paardje kan wel mooi strekken zeg!! en hadden jullie ook zulk mooi weer? Wel vet stoer dat je de afwas gaat doen

Anja, mooie spectaculaire foto´s van je paards pappie.

Vanmorgen de Indoctro ff gereden. Gewoon een beetje losrijden. Daarna Kjeld, de 3jr Friese hengst voor de 4e keer op gereden. Hij begint het sturen nu ook te snappen en kan in draf vrij goed 8-jes rijden. Been geven begint ie nu ook te snappen. Morgen maar weer ff.

Keessie vanmiddag maar ff gelongeerd, hij voelde de afgelopen dagen wat hieper aan, maar bleef zich wel heel braaf gedragen hoor. Nou hij heeft iid lekker gescheurd, gesjeesd en gecrosst en lekker bokken met alle geluiden die er dan bij horen (het moest er gewoon even uit, dan kunnen we morgen weer normaal rijden... hoop ik...

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:59

anja, als ze ijzers hebben is het idd wel iets riskie-er, maar over het algemeen valt het steeds weer 100% mee. De beton is bij ons gelukkig ook niet zo glad.
Maar ik doe dat ook pas wanneer als ik er normaal op kan zitten, een beetje heen en weer kan wiebelen. zodat ze zich wel goed van bewust zijn dat er iemand op zit. Moet wel zeggen dat ik nog nooit een paard heb gehad die tijdens het beleren omhoog kwam (gelukkig...) Bokkers genoeg gehad.
En ik doe dit ook alleen maar als iemand m vast heeft, waar ik ook voor 500% op kan vertrouwen en waarvan ik weet dat ie m nooit zal loslaten. En over wat er allemaal zou kunnen gebeuren niet te diep nadenken
tot dusver is het altijd goed gegaan... afkloppen...

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:19

Hoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii mensjes!!

Hoe is het ermee?
Ik was vandaag maar niet naar het strand, er hing zon rare lucht bij het strand!!
Dus heb ik een leuk rondje over de hoge berg gereden

De cross in Roden is toch altijd in April?

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:31

waar is iedereen?
Is er ietsl leuks op TV ofzo?
Of is iedereen brak van al het gefeest

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:52

Brak van al het gefeest en ik was even tv kijken
Sportquiz van Holland Sport, altijd leuk dat programma!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:10

beetje hangen
heb niet zoveel leuks te vertellen dus dan houdt het op he

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:13

Heej BT en andrea, het wordt hier al echt druk zeg

BT, springles gaat donderdag iig door

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:17

Jaha, zéér druk

Ik moet nog even een paar dagen rustig aan doen en dan kan ik wel weer rijden denk ik Kan nu alweer bijna normaal lopen op mijn teen, het gaat heel snel, zelfs nadat ik met oud en nieuw gewoon de hele nacht gedanst heb (alcohol verdooft heel wat ).

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:30

ja ik zag het!! joehoeeeeeeeee

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:33

Hebben jullie het verhaal van Maartje al gelezen op Paardenpraat? Ik ben nu bezig.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:34

ik heb het gelezen ja!! echt super!! ik zei al dat ik jaloers op haar was (vanwege Tobias die toen ook naar D. is gegaan )

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:09

Echt supermooi, heb het hele filmpje net ook gezien, heel mooi met die muziek eronder.

Weet je nu hoe het met Tobias gaat dan?

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:16

oh dat filmpje niet gezien...heb ook geen geluid op de pc

ik weet eigenlijk niet zo goed hoe het met hem gaat, zij rijdt inmiddels bij de paarden, maar ze hebben hem nog wel, er rijdt/reed een meisje op, maar na het ongeluk heeft hij nooit meer gesprongen(op concours)

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:17

Echt jammer dat je er niet zoveel meer van hoort. Maar hij heeft toch niks opgelopen bij dat ongeluk?

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:22

hij heeft een aantal maanden in een kliniek gestaan, op zich had hij niks, behalve oppervlakkige schade en verder een trauma
maar ze is nooit meer gestart, omdat ze zeiden dat hij last had van zijn rug hij was altijd al gevoelig, maar misschien dat het door het ongeluk toch iets mis is gegaam
had ik mijn mannetje maar hier