Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
fijn dat hij zo leuk aanpakt.
jullie hadden er duidelijk zin in
het is precies toch een ander paard in vergelijking met 4 maand geleden. Dan was het echt een arogante zak. Nu is hij echt rustig en veel meer respect.
was echt genieten
Wat gaan jullie hard hier!! Gaat even duren voor in bijgelezen ben
Ben beginnen lessen bij I.lonka Kl.uytmans en die had wel eens even andere plannen met mijn paard! Moest maar even heel de zomer wat kilometers maken in de cross, en dan kon ik dit jaar nog 1* starten
Ik verklaarde ze helemaal gek, maar nu zitten we er niet meer zo ver vanaf...
Maar had toen wel het gevoel dat we onze probleemsprongen (water, trakehner, korte lijntjes, ..) overwonnen hadden.
Snel osteo bij gehaald en zat idd toch wat vast in z'n lijf
voelde me er zooo slecht over!!!
Afgelopen weekend ook meegenomen naar Merksplas in de 80cm en hoewel hij het enoooorm spannend vond, ging hij (op 1 sprong na) overal van de eerste keer over. Echt niemand die het begrijpt, maar ik ben zoo blij met hem! Nu wat kilometers maken in Aspiranten en wie weet wordt het ook nog wel een eventer 
leuk dat hij het allemaal zo goed opneemt. Gelukkig gaat hij nu terug als een speer en heb je gevonden dat dat enkel het probleem was.

maar goed, daar zal hij veel van geleerd hebben. 
Op den duur lukte het wel maar wel vaak in combinatie met zeer ruime sprongen.
Leuke les, was goede oefening voor ons. We zullen die golfjes nog moeten uithalen.
Maar op normale sprongen gingen we toch al naar een 90cm ofzo. Bij te lage sprongen werd Luxor wat nonchalant. Vandaag gewoon gereden en Luxor blijft wat spooky doen in de piste. Vooral op ontspanning gewerkt. Want hij wordt dan precies een plank als hij veel spanning heeft. Heel fijn kunnen afsluiten. Erg veel mijn stem gebruikt om hem op zijn gemak te stellen. Blij dat ik de enigste op stal was.
Ik zou mezelf niet willen horen my god.
Het grote verschil met vorige stal was wel dat het toen geen kijkerige piste was (weides rondom). Maar toen had Luxor ook niet de energie dat hij nu heeft. Ook al is hij enorm alert, ik vind 'm veel fijner te rijden hoe hij nu is.
Dus ben nieuwsgierig wat we gaan doen.
Volgende week na 2 maand weer op jumping in Mo*orsele. Terug indoor dus ik verwacht weer een spooky Luxor, zal zelf ook heel alert moeten zijn.
Maar ah, oefening baart kunst!
Geen stops + rondje kunnen uitrijden en ben al blij. 
Dat moet lukken haha. Nieuw hoofdstel?
Ik kwam binnen om mijn winterdekens op te halen maar ik kom buiten met 3 paar kousen en een riem aaargh.

Filmpjes op mijn instagram. 

dat was dus ook dat downmomentje.
Spijtig van de balkjes van Ferro. Hoe verliep de timing? De oldskool vertragingen of liep het toch nog op tijd? 
Sinds Genesis uit blessure is kan ik precies geen afstanden meer rijden ofzo
Hun social media enzo is ook veel beter.
Dr waren haren weg van zijn buikflap van zijn vliegendeken. Maar nu ligt het beetje open van mijn been. Voel mij echt keischuldig, ook al kon ik er niets aan doen. Vandaag of morgen achter een bodybandage. Zal binnenkort weer bijna overal bont moeten hangen. Vooral aan de teugels ist nogal een zicht.
*poef* bont everywhere