Gisteren een super goede les gehad met casje! Parcourke van de 1.10/1.15 kunnen springen, hij heeft geen enkele keer verzet getoond, was echt heel fijn om mee te rijden! Hopelijk laat hij dit zaterdag bij Karin ook zien.
Onze trailer komt sneller! Over 2 weken al van duitsland. Blijkbaar zijn we dan de enigste in België met die trailer.. Als ze hem dan ooit pikken heb ik hem gelukkig zo terug :p
Idd, 78% is wel overdreven veel! Maar de commentaar op m'n protocol is wel correct, er is geen witte ruimte meer. Dat vind 'k 't leukste en handigste!
Hanne_SP
Geplaatst: 13-11-14 13:41
En super van je les en het nieuws dat je trailer er sneller aan komt!
Antonius
Geplaatst: 13-11-14 13:46
Leuk Daaphh, zowel het springen als de trailer! Waar is de training bij Karin? In Minderhout?
Hanne: idd heel goed als er commentaar op je protocol staat! Daar kan je tenminste iets van leren!
Ik heb waarschijnlijk een nieuwe springlesgever gevonden Iemand die zelf jumping rijdt en lesgeeft aan enkele vrienden van mij in eventing en die super tevreden zijn van haar, een hele strenge maar zeer effectief blijkbaar bij problemen. Ik had een tijd terug al eens gemaild, maar toen had ze geen tijd, maar nu is er iemand weggevallen, enfin, die komt niet zo regelmatig en zo iemand wil ze niet, dus ik mag wellicht eens op auditie komen rijden Daar kijk ik echt naar uit, ben al lang op zoek naar een echt goede lesgever, dus ik heb er goeie hoop op! Ook op 10 minuutjes van bij mij thuis, dus zou perfect zijn!
Wat goed van je lesgever!! Hopelijk klikt de manier van lesgeven ook met u en je paarden! Nee De training is bij Willy. Eerst een uur dressuur en dan een uur springen/cross
PrietPraat
Geplaatst: 13-11-14 13:51
Super Daphne!
Benieuwd welke dat is Antonius!
Antonius
Geplaatst: 15-11-14 14:38
Even een stom blij berichtje van mij Daarnet met Koko gereden, na een weekje rust van de tandarts en hij liep echt zalig! Hij was ervoor al makkelijk maar nu... Hij is gewoon echt stil in de aanleuning, super zacht... Was teleurgesteld toen mijn half uurtje voorbij was
Stage was ook heel leuk! Dressuur nog extra tips mee gekregen vr bepaalde dingen. Cross/springen vond ik wat minder. Niet door haar maar de groep wad vrij laag qua niveau. Maar ze is echt een vrouw met ballen. Zowel rijden als lesgeven is ze echt een krak in.
Paarden waarvan ik wist dat ze al jaren niet meer in ne waterbak gingen vn de eerste keer of nooit over ne sloot te krijgen zijn kreeg ze stuk voor stuk erover door via d'r kant tips te geven. Echt een topwijf
Kasterlee, meer, Merksplas, minderhout. Van de laatste weet ik 100% zeker dat je kunt gaan. Van de eerste 3 niet. Baarle nassau (net echt 100m over de grens) is ook de moeite
Oke bedankt! Kan je hier gewoon heel het jaar door naartoe wanneer je wilt of hoe zit dat?
Anoniem
Geplaatst: 21-11-14 19:43
Heb intussen een mailtje van K*obe terug gehad, overdag is er volgens hem nog steeds een plekje vrij te maken om ons te begeleiden Morgen dus even bellen om te bekijken wanneer we een vast lesmoment kunnen prikken.
29/11 is er bij G*Iel Vanhouch*e op eigen terrein een lesdag voor parcoursspringen. Bestaat uit een les van 1,5u (die vermoedelijk wel uitloopt haha) incl. verkennen en barrage rijden. Groepjes van max. 4 personen aangepast aan niveau, €25/deelnemer.
Het is dat mijn vriend erop staat dat ik hem die ochtend van de luchthaven ophaal, anders zou ik gaan. Voor een les van G*iel heb ik die afstand graag over.
Antonius
Geplaatst: 24-11-14 13:56
Varekaj: waar zit G.iel eigenlijk? Laat je eens weten hoe de les van K.obe was?
Gisteren zijn we met Koko op dressuur gegaan in Oudenaarde, paard deed het weeral zo braaf 5e pl in E7 op 23 en 2e pl in L1 op 8. En een hele fijne jury, veel commentaar bij geschreven en alles terecht.
Heb net een mailtje gelezen van S.ien dat er op 22/12 een uitleg gegeven wordt door K.arin en J.ef D.esmedt over conditietraining, trainen met hartslagmeter enzo... echt waar ik op zat te wachten. Helaas wel in Leuven, maar zou toch graag gaan. Hier nog liefhebbers?
Leuke plaatsen! Wij zijn gisteren naar de jumping geweest, zelf niet gereden maar wel gaan groomen. Lekker druk.
Wij hebben de mail ook gehad! Wij gaan er wel heen
Anoniem
Geplaatst: 24-11-14 18:44
G.iel zit in Boutersem. Ik ga niet, vriend komt die dag terug van werk (6 weken Qatar), hij landt om 7u15 's ochtends en hij staat erop dat ik met de trein naar de luchthaven kom om hem op te pikken Daar gaat mijn enige ochtend uitslapen, want zondag wil ik wedstrijd doen in de buurt. Dus kan er te paard naartoe, maar later dan 9u zal ik ook niet uit bed moeten rollen.
Moet nog een les plannen met K.obe. Heb de laatste week steeds ruzie met mijn operator. Smsjes en mobiel internet werken prima. Wil ik bellen, krijg ik steeds foutmelding "buiten servicegebied" en dan is hij het netwerk weer even kwijt. Hoor nog klachten van dezelfde provider, dus kans dat het aan mijn gsm ligt is klein.
Proficiat Antonius met de resultaten , wat een paard heb je toch !
Heb ook die mail gehad, lijkt me erg interessant! Mr idd in Leuven. Opzich de afstand niet, maar eerder 'brussel' en wie weet welk een weer het dan is. Stom dat je moet inschrijven, zou lijk het weer willen afwachten... Interessant ook stuk over voeding. Opzich is die conditie training van geen belang voor mij, maar tis gewoon erg interessant natuurlijk.
Misschien gewoon inschrijven en als je dan niet kan, gewoon afzeggen. Het is opzich toch gratis en denk dat ze het aantal gewoon willen weten dat ze niet echt overdonderd zijn van de mensen die opeens komen.
Ik zag je zadel voorbijkomen op Facebook denk ik, zag er leuk uit!
lene
Geplaatst: 24-11-14 19:42
Hier ook de mail gekregen en wel intresse in de bijscholing over conditietraining Denk dat ik mij inderdaad ga inschrijven en dan eventueel toch niet gaan als het niet uitkomt.
Heb hier de laatste tijd vooral meegelezen maar met mijn knolletje gaat het ook nog steeds goed. Vorige week voor de fun nog eens parcoursje gestart, in Art*evelde , en zowaar zelfs gewonnen. Ik denk dat Varekaj degene was die twijfelde om daar met een jong paard parcours te gaan springen? Ik vond het parcours eigenlijk echt gebouwd op pony's, weinig lange lijnen, veel gebroken lijnen, korte wendingen en korte dubbel sprong (wat voor mij dan weer wel goed is :p). Echt een beetje gericht op de eigen manege/ponyruitertjes had ik zo het gevoel. Voor de rest wel een correcte organisatie
Proficiat met de resultaten aan de wedstrijdruiters!
Antonius
Geplaatst: 24-11-14 22:01
Bedankt dames voor de felicitaties
Nog wel goed idee, inschrijven en dan het weer afwachten. Ga nu idd niet in volle sneeuw 120km gaan rijden, maar als het mee zit, zou ik toch graag eens de uitleg horen, heb zelf ook wel enkele vragen over conditietraining en hoe dat efficiënt aanpakken, heb altijd schrik mijn paarden te overdoen...
Over jumping in artevelde mbt de lijnen, nagel op de kop lene! Vandaar ook dat ik zei dat ik daar met mijn jonge paard van 1m75 niet wil rijden, hij zou wel springen hoor, maar het zou trekken en duwen zijn om rond te rijden en daar heb ik geen zin in. Ik was s avonds nog eens gaan trainen, paard staat er op 500m af, maar het parcours dat er stond heb ik niet gesprongen, 3 sprongen op 1 gebroken lijn en dit 3 lijnen na elkaar vind ik niet opbouwend leerzaam het parcours stond hoogte 90 en de dubbel stond op 6,5m, daar bedank ik voor zeker proficiat dus met je overwinning, was zeker moeilijk genoeg!!!