[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tiahastrona

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:30

Gelukkig Sanne

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:21

Madelein wat een super nieuws
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* /3

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:13

Super madelein :D *\o/* *\o/*

Ik heb wat foto's binnen van de cross :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:36

@Mette, ben echt fan van je pony <3

@vanaf zaterdag heeft Emy week vakantie, wij gaan naar mijn vader in Frankrijk @Madelein, voor jou herkenbaar ;) gisteren weer eens dressuur les gehad, dit keer gewerkt aan nog beter reageren op been hulp, dit is juist waardoor Emy niet altijd correct uit komt met springen. Zij heeft gisteren ons bepaalde oefeningen laten doen om zo achter te komen, waar ik minder snel reageer of meer directere aanwijzing mag geven. Zo blij met haar, weer veel geleerd.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:01

Wat een in het buitenland wonende vaders :D

Mette, jij en je pony zijn een super leuke combinatie!

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... nt_count=1

[naam] en Daimler hebben vandaag 1.40m. gesprongen

Zondag gaan wij naar het andere paard kijken. Familie heeft trouwens een aardige staat van dienst. We zien het wel. Ik blijf graag nuchter.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:06

Helaas heel veel mensen op concour die me te groot vinden.. Krijg soms ook commentaar van de jury.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:28

Ik vind jullie nog een hele leuke en passende combinatie!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:41

We zijn nu ook echt op het moment dat het zo goed gaat en dan moet ik nu juist stoppen, dat is echt stom haha want met Sjaak gaat het ook goed maar dat is zooo anders dan met kleine eppie.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:57

Je kan toch met Sjaak verder gaan en met Epke ook? Het een sluit het ander toch niet uit. Je past nog super goed op Epke en je bent nu net zo lekker bezig.

Als je mijn kind was zou ik je met Epke meer wedstrijdervaring op laten doen terwijl je met Sjaak verder gaat komen. Denk zomaar dat jouw ouders daar niet zo anders over denken,.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:18

Mama vind juist dat ik moet stoppen met epke omdat het er niet meer uitziet, en omdat het toch steeds heel vervelend is om van klein naar groot te gaan. Mijn bijrijdster gaat over een maand met eppie concourtjes doen en ik ga haar lesgeven op hem.. Startkaart laat ik nog wel het hele jaar dus kan misschien nog wel paar keer wat doen maar als ik volgend jaar op kamers zit gaat dat ook niet meer! Echt jammer maar zag het natuurlijk wel aankomen hihi. Sjaak gaat volgende maand voor 't eerst mee op concour. Springles hebben we maandag weer :)

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 07:37

Vind het ook nog wel passen Mette.
Fijn dat de les goed ging Neesa
Ik kan je foto niet zien Percy, ik heb geen Facebook

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 13:59

Ik kan je foto ook niet zien percy, maar ik heb wel fb...

@mette: leuke foto's!! Ik vind het ook nog prima gaan hoor, al kan ik me wel voorstellen dat je de komende jaren uit hem gaat groeien. Dan is het toch fijn dat je sjaak achter de hand hebt! Wel leuk dat je een fijne bijrijder hebt die met hem aan de gang gaat.

@hier: vandaag mochten we voor het eerst weer wat doen, en wat een verschil!! Ik denk dus dat ed veel last van die schouder en misschien dat haakbeen had. Hij was enorm vrolijk, blij dat hij weer wat kon en mocht doen. Na 10 min opwarmen met stal en een rustig draf tempo heb ik hem gevraagd meer te gaan strekken in de draf. Hij vond het heerlijk!! Ik heb hem nog nooit zo zien strekken als vandaag! Z'n benen gingen bijna horizontaal :D
Nu even kijken hoe hij morgen loopt, als hij morgen ook nog goed loopt mag ik er weer 10 min op!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 17:51

Poging 2 :)
Afbeelding

Het is inderdaad wel lastig om steeds zo van hoogte te wisselen Mette, dat had [naam] ook toen ze haar pony nog had. Maar het zou toch leuk zijn als je dit seizoen nog kan uitrijden?

Wat een supergoed nieuws Madelein. Was er best van verschoten en een beetje bang dat het erger zou zijn maar gelukkig valt het zo mee! Misschien zien we elkaar dan toch nog in de Vlietlanden.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 18:48

Ja nu komt ie door! Wow wat een hoogte!! Super!

Ja ik ben ook enorm opgelucht. Had zelf ook gedacht dat het ernstiger was. Waarschijnlijk toch 'alleen maar' een kneuzing van z'n knie. Als ie zo door blijft gaan misschien wel de vlietlanden ja, maar even afwachten hoe snel hij weer fit is. Vind het niet eerlijk hem een cross door te jagen terwijl hij net een aantal weken rust heeft gehad. Moet namelijk nog wel rustig opbouwen nu. Mag komende week maar 10 min draven per dag

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:06

Wow wat hoog haha! :O

Sjaak staat op de nieuwe stal, bij liza waar ik ook spring :) Hij heeft de tweede stal dus hij kan mooi naar buiten kijken als de deuren openstaan en alles goed zien. Hij staat ook naast een meisje die ik ken dus dat is ook wel gezellig! Trailer duurde weer een uur maar toen ie erop stond was hij gewoon weer rustig. Morgen zal ik wel een leuke foto plaatsen van hem in zn nieuwe stal :)

Toen we kwamen vertellen dat we hem meenamen naar Liza zeiden de mensen van de pensinostal waar die nu een tijdje stond: Oja hij heeft ook nog een wondje gekregen.. Heeft ie een dikke vleeswond boven zijn hoef in zijn vel, arm beest.. Dus wij kwamen bij Liza op stal aan en er waren wat mensen die wij al kenden via de les, dus zij meteen scrub en vaseline gehaald en hem afgespoten voor me, echt super lief.
Moet nu elke dag scrub erop doen, uitwassen en dan vaseline erop.. Kan wel gewoon rijden zonder peeskappen maar ga hem morgen denk ik even longeren, wil hem niet teveel belasten maar hij moet wel even lopen, staat al 3 daagjes stil ivm school.
Morgen springlesje geven aan meisje op epke, en als 't goed s gaat zij met mij in de les bij liza ook springen dus dat is fijn. :)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 19:09

Neesa: Lekker naar frankrijk, veel plezier!

Percy: Gave foto zeg :)

Madelein +:)+ super dat je weer wat mag doen.

Mette: Fijn dat je nu bij haar op stal staat. Wat stom van die wond! Zou je trouwens aanraden om niet elke dag af te spuiten. Het moet schoon en droog blijven, anders krijgt het nooit de kans op te helen. 1 keer goed wassen met betadine en dan zalf smeren. Die van mij heeft een keer een glip gehad bij de kogel ook echt een rotplek heeft ook heel lang geduurd. Heb uiteindelijk een paar weken een klodder zalf op een watje gedaan, dat erop gelegd en daarom heen een zelfklevende bandage. Dan houd je het goed schoon en droog en geneest het heel mooi!

Ik heb deze week rustig aan gedaan. De cross had er best ingehakt en hij was niet helemaal zichzelf,had de dag erna mega spierpijn en was erg moe (arm paard :+ ) dus lekker rustig en ontspannen gereden deze week. Dit weekend krijgt ie verder vrij...alleen morgen mag die mee naar een fotomeeting, ben benieuwd! Hij heeft totaal geen geduld en snapt er niks van dus hoop dat er nog wat leuks uit komt :')

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 19:42

Oh.. Ze zeiden op stal morgen nog keer wassen aangezien er nu allemaal vlas enzo in zit. Of moet ik het met een doekje schoon poetsen ofzo?

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:18

Iedere keer als jij het nat maakt wordt die wond weer zacht en wordt de korst die zich erop vormt ook weer week. Bij mij ging die ook elke keer weer open en dan heb je de kans op ontsteking. Idd 1 keer goed wassen en dan proberen niet teveel mee te prutsen.
Zo had ik het bij die van mij verbonden (op advies van de DA). Het ging toen heel goed genezen. Daarvoor had ik al twee weken lopen prutsen maar werd het elke keer weer nat en vies.

Afbeelding
(Daaronder zit dus een watje met zalf, en die bandage houdt het goed op de plek en voorkomt vuil)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:23

Maar het zit daar niet, het zit daar nog net onder. Zal morgen een foto posten!!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 20:24

Ben het er wel mee eens dat elke dag schoonmaken het niet goed gaat doen. Zo hou je inderdaad de wond open. Wel vervelend dat hij een wond heeft opgelopen.

Snap dat je het de tijd gaat geven Madelein. Gelukkig duurt het nog even voor de Vlietlanden er aan komen.

Vandaag naar het paard gaan kijken. Hij is klinisch en röntgenologisch goedgekeurd maar niet als dekhengst. Dacht al dat het even verkeerd begrepen was. Werd zelf een beetje verliefd. Mooi paard met een superlief karakter. Volle zus is vorig jaar derde geworden op een wereldkampioenschap. Denk niet dat het een eventingpaard gaat worden maar een springpaard is het zeker. Hij is net twee maanden onder het zadel en had nog niet eerder deze hoogte gesprongen. De balk liet hij mooi liggen door een tandje bij te steken. Ze is nog behoorlijk verder de hoogte in gegaan zonder problemen. Alleen een weigering door een miscommunicatie.

Afbeelding

Afbeelding

Denk zo maar dat mijn dochter hem gaat kopen :)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:06

Liza heeft er naar gekeken en zei dat ie mooi schoon was en beweging hem goed doet, dus springles gaat gewoon door morgen. Heb hem vandaag nog keer met scrub gewassen en vaseline erop gedaan, moet nu alleen het vuil gewoon wegvegen met een doekje. Het is een behoorlijke snee.

Leuk paard!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 05:27

als het zo'n snee is zou ik niet gaan springen mette... Als hij het open stoot en de wond groter maakt ben je verder van huis... Ik zou het risico niet nemen en een keer overslaan.

Leuk paard percy!! Al een beslissing genomen?

ik heb gister voor het eerst weer 20 min gereden. Heerlijk! Hij was wel wat stijf, maar viel me alles mee eigenlijk. Vandaag krijgt hij een dagje vrij, hij heeft nu 3 dagen achter elkaar gelopen. Dan vanaf morgen weer 3 dagen rijden en kijken hoe hij zich houdt. Hij lijkt nergens last meer van te hebben.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 09:29

Percy: Ziet er leuk uit, ben benieuwd of jullie hem kopen!

Mette ik zou ook even rustig aandoen idd.

Madelein: Wat super fijn om te horen! :)

Ik ben dus gisteren naar de fotomeeting geweest. Pffff niks voor twal! Hij was superdruk en had veel last van de vliegen. Heb allemaal blauwe plekken op mn arm van die hengstenketting :+ Maaar desondanks zijn er toch wat leuke foto's uitgekomen! Zal er een paar spammen, komen nog meer bij :) (Knotjes waren helemaal uitgezakt doordat hij zo druk was helaas)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 10:22

Ze zegt dat het meevalt, dus ga wel gewoon. Zij weet beter dan ik hoe erg het is, het ziet er heel zielig uit maar gisteren met het rijden had ie er ook geen last van.
Leuke foto's

appel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 16:44

madelein, wat een super goed nieuws *\o/* *\o/*
zal van de week even een foto maken van het puntje ;)

Percy, toffe foto van Caressa en Daimler +:)+ .
Heb zelf 5 jaar een hengst gehad, en de eerste 2 jaar stonden er nog andere hengsten op stal. Ging goed maar heb wel gemerkt dat toen hij de enige hengst was hij wel rustiger was. En helaas heb ik ook gezien dan met slecht stalmanagent meerdere hengsten elkaar ook erg kunnen opjutten :\

neesa, veel geleerd zo te horen van de cross training, een foutje kan je altijd nemen wel super dat ze alsnog ging en dat het met de kleinere hindernissen dan ook weer goed ging.

Olifanter succes met de examens en nog even wachten met ziek worden :Y) , vond het altijd een erg zware periode, veel zwaarder dan ik bij mensen in Nederland zie.

Mette, Leuke foto's, ik vind je ook niet te groot hoor als je zo zie.
maar sommige mensen moeten altijd iets te zeuren hebben.

rianne, mooie foto's, vooral die eerste :~ :~

Dank jullie wel voor de succes wensen. :D
Cross ging goed, moeten alleen nog wel even werken aan haar concentratie :Y) . Tijdens de dressuur liep helaas de cross achter de banen door de bosjes heen. Hierdoor werd ze steeds heter en minder geconcentreerd, met als resultaat 185. Tijdens het springen was ze echt super heet en was de concentratie ver te zoeken met dus 2 balken en 2 tijdfouten omdat ik de rust terug wou krijgen :Y) . Maar de cross was haar ding, even slingeren in het begin en daarna geen seconde getwijfeld en ze wou 2x vol gas het water in :') , smalletjes, puntje, schuine combi, trakener niets was een probleem van haar, enige is dat de een beetje ruim afzet := dus daar kunnen we aan werken :j
Uiteindelijk 10e.

Afbeelding
https://lh4.googleusercontent.com/-M7D5 ... C_5613.JPG

https://lh3.googleusercontent.com/2SojH ... 03-h685-no