[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

malloesje

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:09

:wave:

Mo; fijn dat ie lekker liep later. En zo'n bootcamp is niet altijd leuk maar vaak wel heel nuttig. Ik ben zelf meestal te perfectionistisch dus mijn instructeur noemt soms al dingen goed terwijl ik nog niet tevreden ben :+
PB; dat schiet dan ook niet op zeg.. 'k moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit iets bij Ooteman besteld heb en ook niet echt op andere online ruitersportwinkels. Meeste wil ik toch eerst zelf in de hand hebben gehad.
Mistid; kan me haast niet voorstellen dat de recepten zijn aangepast, tis al jaaaaren hetzelfde ;) Maar op zijn tijd wel lekker..
Vief; wat balen zeg van je tentamen :(:)
LZ; hopelijk wordt je aangenomen, wat voor baan is het?
Kim; mooi dat het goed ging, nu nog een goed cijfer!

Hier weinig nieuws, Fari heeft vrij en als de dooi zo blijft ga ik Bop ook weer oppakken deze week. Kijken of ie nog steeds zadelmak is. Vanmiddag huisje wezen kijken want ik wil graag op mezelf. Leek wel heel leuk, maar ik schrik elke keer weer van de vaste maandlasten die ik in mijn eentje moet gaan opbrengen :\

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:14

Marloes, Wil je kopen of huren? Naar wat voor soort huisje kijk je?

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:16

Ik wil graag kopen en dan het liefst ook een huisje en geen appartement. De ellende is alleen dat de huizen hier behoorlijk duur zijn (vergeleken met de rest van de regio). Een starterswoning (waar nog veel aan moet gebeuren) zit al zo aan de 1,5 tot 1,7 ton :oo

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:17

De Charles Owen caps vind ik ook erg gaaf. Helaas vind mijn mam het spuuglelijk. Vind dat wel jammer. Maarja, is niet anders. Zondag moet ik rijden in Hardenberg, waar zij ook met een kraampje staat. Toch maar een passen, misschien vindt mam het dan wel mooi. Of staat het juist totaal niet op mijn eigen hoofd, kan ook nog.
Dat is wel balen dat de maandlasten zo hoog zijn Marloes, maar je eigen plekje is idd wel erg fijn!
Een bootcamp is op zijn tijd ook handig, fijn dat hij daarna lekker liep Mo!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:19

Kopen is bijna niet eens meer op te brengen voor een alleenstaande, of je moet een wereldsalaris hebben. Voor starters is het al helemaal een ramp.
Malloesje, is er geen speciaal starters nieuwbouwproject bij jou in de buurt? Je ziet tegenwoordig veel huizen die speciaal voor starters worden gebouwd en dus vriendelijk geprijst zijn. Misschien kun je eens informeren bij de Gemeente of een makelaar.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:22

Ooteman heeft 2-3 keer per jaar megauitverkoop en dan zit overal flinke korting op. Het is ook een mooie grote winkel. Maar sinds ik Middenbeemster werk, loop ik elke dag langs de ruitershop daar dus jullie begrijpen dat ik daar al flink wat geld heb stukgegooid :o Komt ook omdat daar gewoon veel betere service is. Ik had een leren longeersingel besteld en een paar dagen later werd ik keurig gebeld dat ie binnen was. Dus misschien moet ik daar maar eens voor dat jasje kijken. Als Ooteman die €230,-- niet wil, breng ik het wel ergens anders heen toch? ;)

@ Vief: jammer van je tentamen. Kon je de antwoorden op internet bekijken dat je het resultaat al weet of ging het voor je gevoel gewoon k.ut?
@ Mo: lekker bootcamp, ben ik ook wel weer eens aan toe. Heb al een tijdje niet gelest (gelesd?) door het weer.
@ Marloes: succes met de zoektocht naar een betaalbare woning. (bij mij duurt het ook niet zo lang meer hoop ik......)

Morgen voor de eerste keer viertaltraining, ben benieuwd. :=

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:23

Simmie schreef:
Kopen is bijna niet eens meer op te brengen voor een alleenstaande, of je moet een wereldsalaris hebben. Voor starters is het al helemaal een ramp.
Malloesje, is er geen speciaal starters nieuwbouwproject bij jou in de buurt? Je ziet tegenwoordig veel huizen die speciaal voor starters worden gebouwd en dus vriendelijk geprijst zijn. Misschien kun je eens informeren bij de Gemeente of een makelaar.

Inderdaad, bij de gemeente waar ik werk, promoten ze de VROM-starterslening. Misschien is dat wat.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:23

Marloes, doe mijn zo'n huis :D Hier in de regio heb je voor een beetje ruim appartement (90m2) al 2 ton nodig. Ik heb op mijn 22ste zo'n appartement gekocht. Ik heb het gekocht met koopgarant. Ik kreeg 25% korting op de vraagprijs. Ik verkoop het aan hen voor taxatiewaarde en we delen de winst. Hiervoor kom je in aanmerking tot een verzamelinkomen van €50000. Nu zou ik er niet meer voor in aanmerking komen.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:29

Er is nog zoiets als koopsubsidie wat wel erg interessant is maar waarvan ik nog niet zeker weet of ik er voor in aanmerking kom en dan bestaat er in de gemeente nog een zgn starterslening maar dat is dan weer niet in combi met eerstgenoemde. Via de woningbouw komt er soms wat vrij met koopgarant maar die huizen zijn echt direct weg, zou ik echt hele dagen op internet moeten zitten om te blijven checken en dat kan natuurlijk niet.

Simmie; starterswoningnen in nieuwbouwprojecten beginnen hier ong. bij 2 ton :(

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:30

Goede avond jeetje wat gaan julie hard!!

Lotte ik heb bij die French buffet gekeken vond hem zelf te groot en te lang voor mij en te jong, wel een super fijn paard!!

Jantien je zou ook eens edwin klokman kunnen bellen heeft ook vaak leuke paarden te koop!
Je zou ook nog sander zijn vriend kunnen bellen waar jackson vandaan komt ;) zit in rotterdam das wel weer een nadeel.
Jeroen heeft wel meerdere paarden staan waar je evnt dan op zou kunnen of bekijken.

Mo nee nog nooit gestart leek me wel wat! bij ons is er niet veel in de buurt :(
Richard ten katen mo ;) fijn schimmeltje zeg!!

Marit jeetje vervelend zeg!!! hoe is het nu met je pony's?

Mijn zusje wil ook dit jaar het huis uit, maar goed ze moet eerst een vast contract hebben, en een hypotheek krijg je niet zo maar nu als starter.

Heb gereden was een beetje hangerig, maar goed morgen even longeren.
Laatst bijgewerkt door CoriienRN op 18-01-10 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:34

malloesje schreef:
Simmie; starterswoningnen in nieuwbouwprojecten beginnen hier ong. bij 2 ton :(

:oo Dat noem ik geen starterswoning.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 22:35

Kim: fijn dat je prestatie goed ging.
Mirthe: lekker! maar je moet er gewoon niet te vaak heen, dan blijft het ook leuk :D
Mo: mooi dat het aan het eind fijn ging.
Marloes: ja alleen wonen is erg duur!
Noor: succes, ik heb het ook een seizoen gedaan, vondt het erg leuk :D

Over mijn "nieuwe" baan. Ik werk nu 1,5 dag als DA assistente, hiervoor heb ik ook geleerd. Ze kunnen me eerst niet meer uren geven. En deze baan werd me aangeboden. Het is in een snackwagen, ken iedereen daar en lijkt me erg gezellig.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:37

Nee ik ook niet, maar hierzo dus wel..

Het liefst blijf ik ook in het dorp wonen ivm werk en paarden en anders gaat het echt een heen en weer gedoe worden. Vergelijkbare huizen met wat ik nu gezien heb zijn in Enschede en Hengelo (dichtsbijzijnde 'steden') echt heel veel goedkoper..

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:39

Mijn vriend heeft ook net zn eerste huis gekocht. Wel mooi, een eensgezinswoning op 10 min van de VU af. Voor hem ideaal. Maar de vraagprijs van dat soort huizen in die omgeving ligt idd rond de 2,5/3 ton.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:39

Dat noem ik idd ook geen starterswoning :o :oo

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:40

LZ: Ik dacht dat jij nog een HBO studie deed?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:42

Leuk, er wordt gepraat over woningen en prijzen :D Ik als makelaar in opleiding zijnde :+

Haaksbergen is idd errug duur vergeleken met Enschede en Hengelo. Beetje huis betaal je gewoon 2 ton of meer voor... met zijn 2en gaat dat vaak prima, maar alleen niet. Als je hier iets wil van rond de 100.000/120.000 (voor minder heb je hier niks) dan zit je op een goeie plek, maar in een appartement waar je niet meer vanaf komt.

Ik moet nog eens zien wat ik doe als ik klaar ben. Eerst een baan vinden, Bas afstuderen en dan zien we verder. Helemaal omdat we hier weggekocht gaan worden en we nog moeten overleggen van hoe we het doen en waar pa en ma heen gaan.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:44

Hier zijn de starters woningen ook 2 ton echt niet normaal!!

Rosalie123

Ik wil ook wel graag uit huis, maar nu ik nog aan het studeren ben heb ik niet echt inkomsten om een huis te kunnen betalen.. en mijn vriend heeft op dit moment ook geen vast inkomen. Dus die ziet het ook niet zitten zoals de situatie nu is. Dan moeten we maar wat langer bij onze ouders.

Ilse, heb je gesolliciteerd bij Alida?

CoriienRN

Ik wil echt het huis nog niet uit.. :n

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 22:44

peanutbutter schreef:
LZ: Ik dacht dat jij nog een HBO studie deed?

Nee, ben niet zo;n schoolmens ;) Heb een hele slechte concentratie.... Vindt alles leuk behalve opletten whaha.

Dat zijn dure startingswoningen zeg!
Hier in de buurt zijn er ook niet echt veel. Ze wouden bij ons in de wijk starterswoningen bouwen, maar die waren ook al boven de 1,7 ton ofzo!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:45

Dat is dus ook net niks dus ;)
Ik begreep van de week dat de huizenmarkt voorzichtig weer aantrekt, dus wat dat betreft is het ook niet echt gunstig..
Toevallig trouwens, onderaan dit topic zie ik 2 advertenties voor starters :D http://www.destarterswoning.nl had je vast al bekeken Marloes ;)

Ik haak af, morgen de hele dag cursus beleidsnotities schrijven dus dat betekent opletten ;)

rowo

Bastiaan woont sinds begin december op zichzelf. Wel lekker hoor. Hij betaald helemaal de huur en ik zit er een aantal uur per week. Hij betaalt maar 260euro huur en zit in het centrum van Enschede. Goedkoper kan haast niet.

Samenwonen zie ik mezelf nog steeds niet doen :o

bianca1980

Ik dacht de service bij Ooteman altijd wel goed was ?? althans als ik daar weleens kom, dan vind ik dat er een hoop personeel rondloopt, behalve dan bij die giga verkopen ga ik niet meer, dan loopt er zoveel volk in de winkel dat ik me opgejaagd voel en ook niet meer de tijd neem om wat te willen kopen. Ik wacht nu bij hun op de nieuwe cap van BR (jos lansink geloof ik) die zou swarosvki op de cap hebben zoals de Shamshield cap, die vind ik echt te gaaf voor woorden, maar die is nog wel.......... :P prijzig zeg maar.

Wat prijzengeld betreft moet ik toch maar eens wat beter wedstrijden zoeken zeker ..... :? heb weleens sokken en kadobonnen gehad maar nooit veel geld, ja 5 euro of zo, en eenmaal laatst in wapenveld wel 50 euro, over twee proeven dan !!! maar inschrijfgeld is 20 euro en trek ik de diesel eraf dan ben je er zowat al op quit. Ik heb dus geen spaarpotje, tja volgende wedstrijd weer kunnen betalen....

LADYZwIEN @ wanneer ga jij starten met je paardje ?? heb al even geen foto's meer van je gezien, of overheen gekeken ??

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 22:47

Rosalie: ze hadden mij zelf een baan aangeboden toen ik patat kwam halen :+
Mandy: zie je dat nog niet zitten? Is wel makkelijker erbij in trekken :D
Bianca: ze heeft net 4 week vakantie gehad met dit weer. Hier in het noorden was het erger als bij jullie.
Maar startkaart is binnen :D Dus hoop over 2 week ofzo op oefenparcours te gaan en dan zal ik eens gaan kijken wanneer ik start :D.