[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

florence123

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:08

Al lang niets meer gehoord van jou Daaph van wedstrijden. Staat Blits al lag stil?

Die Play is echt een leukerd! Gaat een crossmachine worden :)

MF: jij hebt ookal genoeg blessureleed gehad he, hopelijk niets erg.

Varekaj: ik denk eerder dat het van je vorige zadel nog is. Eenmaal een drukplek, gaat die toch nooit meer defintief weg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:05

Denk dat het ook zoiets zal zijn. Zal er nu gewoon doorkomen met de rui. Ale, ik hoop het toch dat het dat maar is. Vanavond springles, heb er zin in eerlijk gezegd. Al van vorige week geen kans gehad om te rijden ivm sociale verplichtingen en de vent die altijd alles maar vol zit te plannen.

Ai Daaphh paar in de lappenmand. Is het ernstig mank of eerder net genoeg om het te merken maar net te weinig om te weten wat/waar exact?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:53

Ik heb ook al geen wedstrijden meer gereden sinds Genk dit jaar..

Hij staat wel goed mank, maar de vraag is waarom. We weten rechts achter.
Hij staat nog niet zo lang mank. Eerst twijfelde ik, dus heb hem even zo laten staan. Toen terug geprobeerd en dan deDA gebeld. Die komt normaal nog terug.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:53

Oei Daphne :/ welke onderzoeken al laten doen?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:56

Ik begin hier al heel hard te verlangen tot ik terug met canch kan rijden, maar alleen weet ik nog niet of ik er nog mee ga kunnen rijden uberhaupt :(. Ik hoop zo hard dat ze beter gaat zijn. Ik probeer er nu zo weinig mogelijk naar te kijken hoe ze loopt. Soms denk ik ok, maar soms ook hmmm, vooral toen ze hoog zwanger was dacht ik toch van dat ze niet 100% was. Maar kon ook aan de dikkigheid liggen.
Laatst bijgewerkt door PrietPraat op 12-10-18 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:57

Is Vozzie al beter?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:58

Nog niet te veel. Hij denkt eerder dat blits op de welde wat gek gedaan heeft dat het daarvan komt.

Eerst harde en zachte ondergrond.
Staat nu een week op ontstekingsremmer en als het beter is doen we niets. Anders gaan we moeten verdoven om ge kijken waarvan het komt, knie, sprong,....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 14:11

Pfft altijd lastig als de oorzaak niet direct naar voor komt. ik duim mee dat het zichzelf oplost met de ontstekingsremmer en dat er niks ernstig aan de hand is.

Ben eventjes kwijt wat er alweer was met Canch? Hoe doet veulie het intussen?

Deze winter ga ik slechts op 1 plek dressuur starten niv. 1 en voor de rest oefenjumpings. Misschien volgend voorjaar een oefencross of een aspirantencross van de LRV als er een makkelijke bij zit.
Ideale planning zou aspiranten springen zijn op de tussenwedstrijden en eventueel de overstap naar B maken voor de tornooien. Dressuur mag eventjes de kast in, toch wedstrijdgericht.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 14:34

Veulen doet het zeer goed. Ze is heel lief en aanhankelijk maar vorige week wilden we voor het eerst halster aan doen en amaai, da was niet evident :P. Hanne was er bij, dacht bijna dat ze tegen de grond ging gaan. Ze was er absoluut niet mee gediend. Gelukkig dat ze nog klein is. Het hengstje hebben we ook voor het eerst zijn halster aangedaan, Dat ging wel goed, ondanks dat die dus helemaal niet aanhankelijk is en liever heeft dat je van hem af blijft. Gelukkig was die braaf want die is echt al giga en kan je al niet zomaar in bedwang houden :P.

Canch heeft een probleem aan de aanhechting vd tussenpees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 14:43

Juist, gaat me weer een lampje branden. Peesblessures blijven kwaaie zaken, kan zo snel fout gaan qua prognose.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 09:18

Onze nieuwste aanwinst!! Sky neefje. <3 <3
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 10:38

Zo cute! Smelt altijd bij zo een pluizige stuiterballen <3

Springles gisteren was leuk! Parcours 90 gesprongen. Alleen fiks discussie over tempo en controle. Eens hij een hindernis ziet heb ik het idee dat hij vastpakt en vertrekt. Daarbij maakt hij zich lang, terugrijden is vechten.
Volgens de lesgever jaag ik hem echter naar de sprong, duw ik hem in de lengte en pakt hij daarom het bit.

Afstanden, hoogtes en type hindernissen maken niks uit. Oortjes naar voor en 1 huppelende hoop energie vanaf het moment dat hij doorheeft dat we gaan springen en dat blijft tot de laatste seconde.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 18:44

Oh wat een cutie Madelene! Wij willen ook graag een hond maar zijn jammer genoeg echt te weinig thuis. Beestje zou te weinig aandacht krijgen vinden we...

Veel beterschap voor de paarden in de lappenmand... altijd rottig...

Klinkt als een leuke springles Varekaj!

Play is nen toffen Antonius (ondanks dat t geen merrie is ;-)).

Ik was vandaag in Merksplas en het was zo leeuukkk *\o/* *\o/* zalig weertje. Flink paard, vriend mee. Waren voor een keer ook ruim op tijd dus rustig kunnen verkennen, opzadelen etc. Parcours wel leuk, gevarieerd en we mochten ook uit andere reeksen hindernissen meepikken dus dat hebben we natuurlijk gedaan :D springen ging ook fijn. Had woensdag nog eens gesprongen en deed toch veel voor het vertrouwen. Ik was aan het twijfelen om volgend jaar nog wel te starten maar gevoel is helemaal terug <3 laatste keer had ik het idee dat hij het allemaal met minder goesting deed, maar daar was nu weinig of niets van te merken.

Ook wat foto's van het parcours gemaakt trouwens (ook deels van de L Antonius :D).

Zalige brug op en afsprong (M) maar zonder op en afsprong ook voor alle reeksen (leek mij wel een leuke :p)
Afbeelding
L spronge"tje"
Afbeelding
Decoratie!
Afbeelding
Sprong - heuvel boom - grachtje - heuvel boom L en M (mini ook wel doorgestuurd :D)
Afbeelding
Finish alle reeksen
Afbeelding

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:00

En toch een beetje van ons eigen actie :p

Afbeelding

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:22

Op vraag van Hanne en Daphne: een doodle voor mijn stal opening :D

Ik ben uitgegaan van weekends tm december, daar ken ik namelijk de dagen al van dat ik op Sentower moet zijn :P Als jullie graag toch nog andere mogelijkheden door de week willen: shoot!

Ohja, kans is er dat de stal nog niet compleet af zal zijn (drinkbakken, omheining, zulke dingen :') ), maar dat mag de pret niet drukken!

https://doodle.com/poll/udsdzd968e5tm3ab

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 20:41

Ik heb ingevuld! Wel voor overdag omdat ik gebonden ben aan mijn L-rijbewijs. ;) (van 6u tot 22u)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 20:43

Stoerrrr Lene! :D Heb al het filmpje gezien inclus 'vriendelijke' ruiter...
Hoe stel je het met je WK obstacle/trail run?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 20:47

Verder nog over stoere paarden, schattige pups en stomme blessures gelezen. Voor dat laatste staan kruis ik mijn vingers dat het vlot mag genezen!

Hier gisteren voor het eerst een sprongetje genomen op de nieuwe stal. Niet te veel gedaan omdat de osteopaat maandag was geweest en Luxor die sprongetjes toch wel beetje spannend vond. :P Maar fijn kunnen afsluiten! Vandaag ook een korte wandeling gemaakt, die was echt zooooo zalig! Volledig nieuwe omgeving maar Luxor bleef enthousiast en goed doorstappen. <3 Normaal kan dat soms zo'n ontzettende treuzelaar zijn. :P

Volgende week springles van E.lodie. Week erna mss springles van Ch.anel en als ze vrij is, zou ze me ook coachen in Moorsele de 28e. Khoop het van wel! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:24

Fijn dat iedereen zoveel plezier heeft gehad!

Mooie foto's ook lene!

Laurie, zal de doodle morgen ofzo eens bekijken.

Zondag was hier eentje "from hell".
Misschien al gehoord van dat ongeval gisteren aan zee met een vrouw en paard? Blijkt een clublid te zijn, kregen we vanochtend te horen.
En in de namiddag 1 van de pony's met spoed naar De Morette moeten brengen. Heeft vermoedelijk nek- of schedelletsel. De foto's zijn niet geheel duidelijk maar ze hebben daar geen CT. Prognose is onbekend, moeten eerst de nacht afwachten hoe hij het gaat doen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 21:46

Djeez Varekaj. :(:) Zag het al op fb dat je die vrouw kende. Meer nieuws? Hoe is het exact gebeurd?
En 1 van je pony's? :/ Welkeen? :/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:53

Op dit ogenblik weten we nog vrij weinig, maar de situatie is sowieso ernstig.

Het is de kleine Kootje die de dupe is. Vermoedelijk slag gehad of onderuit gegaan en slecht neergekomen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:25

Daaph: hoe is het met Blits?

Mila: been helemaal goed van vozzie?

Varekaj: hoe is het met poownie???

Velen in de lappenmand, niet leuk |(

Hanne en/of Winnie: waar parkeren jullie precies aan De Haan?

Laurie: heel lief om ons allemaal uit te nodigen! Denk dat ik ga passen, is toch heel ver rijden... Ik zou het mss wel eens willen combineren in het voorjaar met een crosstraining in Minderhout, we kunnen evt een overnachting bij jou plannen dan O:) O:) O:)
Dagje in Minderhout trainen en dag nadien eens tot Baarle-Nassau doorrijden, 't zou perfect zijn!!!

Lene: Merksplas ziet er weer een leuk parcours uit, precies moeilijker dan ik me herinner :+ Enfin, tis nie ik die moet stressen :D
Hij trekt er toch wel zelf naartoe hé uwe stoere dikkie <3

Maddy: zo ne supercutie pluizenbol!!! Echt geweldig!

PP: wij doen al na 2,3 dagen een halstertje aan, dan hebben ze nog niet veel macht }>

Ik ben gisteren beetje onverwachts naar H.eusden gegaan voor crosstraining met Play, geen bewijzen, maar Winnie was getuige :j
Toch ongelofelijk zenne, die springt elke sprong meteen, zonder blikken of blozen, puntje, haag, 2 coffins, water (zelfs al over boompje erin springen), afsprong, opsprong, doet hem echt niets.
En hij blijft veel rustiger en makkelijker te rijden dan op jumpinghindernissen.
Moest hem wel weer even overtuigen om van de piste weg te gaan naar de wei waar de meeste hindernissen staan, daarop is hij dan wel kijkerig, maar na 2 minuutjes trunten was dat over en liep hij vanzelf. Zalig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:33

Geboren crossers daar bij u Antonius! En da's nog geen slecht plan voor Minderhout/Baarle-Nassau.
Laurie, ging jij niet zoiets doen qua uitbating van je stallen, voor tijdelijk verhuur? O:)

Net telefoon gehad van kliniek. Ik had zijn maatje meegenomen gisteren ivm stress en paniek dus ze staan er met 2. Pony doet het prima, functioneert weer zo goed als normaal (OEF). Ze gaan wel levertesten doen. Ondanks de quasi perfecte bloedresultaten van gisteren vinden ze wel dat ze er allebei wat gelig uitziet. Ga bekijken wat de resultaten zijn en indien nodig laat ik de 2 grote ook testen nadien door de gewone DA.

En dan met de hele grove borstel door de weides qua onderhoud.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:39

Ja hoor, tijdelijke verhuur is zeker een mogelijkheid. Als jullie nog een stalletje nodig hebben als jullie in Minderhout zijn, haha :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:42

Ik zie mogelijkheden als er daar nog eens wedstrijd wordt georganiseerd :Y)