[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marloes_s

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:43

Gefeliciteerd Percy.

Mooie foto's Mette. Ik vind je er nog mooi oppassen hoor.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:51

Dank jullie wel voor alle felicitatie's, echt super lief!

Ik vind jou nog prima op je pony passen Mette, jullie zijn een leuke combinatie en dan ook nog zo'n mooi resultaat.

Hoe is de les gegaan Neesa?

Tiahastrona, niet overal staan die bordjes helaas. Snap niet dat mensen raar doen over met een horloge rijden of met een meetwiel lopen maar laat maar kletsen. Je moet toch doen waar je je zelf goed bij voelt.

Olifanter: ik wil wel wat meer weten over dat BK voor vijfjarigen. Zou leuk zijn voor [naam] en Shetan volgend jaar. Ken het niet. Gaat zo te zien super met je studie, nog even doorzetten!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 07:51

Mette1998 schreef:
Moet het echt ff kwijt haha, vind zo dat mensen op bokt zeuren. Ik vraag iets over alternatieven bij een cross maar dat valt niet echt goed. Mensen op bokt kunnen je ook nooit normaal helpen. :O

:') ja ik heb je echt compleet afgezeken. Ik gaf je een goed bedoelde tip om het reglement even door te lezen voor afgelopen zondag. Je bent zelf degene die het verkeerd opvatte.

Maar goed dat ik weet dat ik een zeur ben, kan ik m'n kwaliteiten verder ontwikkelen :D

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 08:03

Hahahahah oke, wat jij wil _O-

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:52

Oliefanter fijn dat je bijna klaar bent met school!

Mette: Leuke foto's! Epke alweer lekker aan de bak dus gisteren! Die van mij had nogal spierpijn dus heb die alleen even gelongeerd en vandaag krijgt ie vrij :)

Heb nog een paar foto's :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

appel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:41

Super gereden Rianne, Caressa en Mette *\o/*

Mooie foto's Rianne :j

Madelein, ik heb ook dat soort transport beschermers, ze bevallen mij erg goed, ook bij grote afstanden (Gent-Groningen) heb nog niet het idee gehad dat ze te warm werden en vind dat ze beter blijven zitten dan die hoge beschermers als de paarden moeite hebben met hun evenwicht. :j En super makkelijk te wassen :Y)

Hier laatste stappen voor de de eerste cross gedaan, Conditie weer redelijk op niveau, springen weer rustig, nog even op de dressuur werken en hopen dat ze niet te heet staat |o
Had van de week met in uit-jes gewerkt, duurde even voordat ze merkte dat met rust het makkelijker ging |o .
Maar ze heeft super mijn zelf gemaakte punt gesprongen *\o/*

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:07

Gave foto's Rianne!

Wij hebben zondag met Daimler gefietst en gisteren heeft hij rust gehad (ik heb hem en [naam] naar school gebracht) maar vandaag moest hij op school weer aan het werk.

Ze heeft een 1.20m. parcours met hem gesprongen en dat ging super.

In-uitjes zijn inderdaad super om mee te trainen Appeltje. Ben eigenlijk wel benieuwd naar je zelfgemaakte punt.

[naam] had in de week voor de cross eens getraind om stil zetten voor de hindernis en na de hindernis omdat hij zo door denderde. Dat lijkt geholpen te hebben want ze had in het parcours en de cross de volledige controle.

Ook welkom mistid. Kom je hier nu alleen daarom? Al doende leert men. Mijn dochter en ik hebben de reglementen helemaal doorgespit maar soms lopen we nog tegen iets aan wat we over het hoofd hebben gezien of wat we blijkbaar vergeten waren.

Zo kwamen we er zaterdag achter dat je wel 20 seconden te vroeg mag binnengekomen zonder strafseconden (wisten we al) maar niet 20 seconden te laat. Iemand had ons uitgelegd dat er een 20 seconden marge was. Er was niet bij vermeld dat die maar één kant op ging. Weer wat geleerd. Thuis weer eens opgezocht en het stond inderdaad in de reglementen. Die zijn zo lang, dat kan je niet allemaal in één keer in je hoofd stampen. De regels w.b. veiligheid zijn dan belangrijker dan wel of geen strafseconden/

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:29

zo heb weer heel wat bij te lezen na een paar drukke dagen.

Mooie verslagen en foto's van de cross afgelopen weekend!! Super meiden!!

Caressa blijft ook maar knallen, erg leuk!

@Rianne: O wow!! Mooie foto's!! Inlijsten!

@appel:lekker aan het trainen dus, klinkt goed! Leuk, foto van je puntje? :D

@hier: Beetje in mineur. Gister ed weer even laten draven en toen was ie weer kreupel :(. Morgen komt de DA, dan ook echo van zijn been. Duimen maar!
De cross in vlietlanden gaat niet ons debuut worden, ik ben zelfs bang dat Ede ook niet gaat lukken. Mijn mooie plannen voor dit jaar lijken een beetje in het water te vallen....
Daarbij komt nog dat de avondvierdaagse net langskomt hier, met al die leuke kindjes. Ineens stond ik jankend aan de straat..
Bah valt even verkeerd allemaal... Morgen is er weer een dag zullen we maar zeggen...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:34

Jeetje, wat rot allemaal Madelein :(:) Jullie waren zo lekker bezig. Ga heel hard duimen dat de echo een goed beeld gaat laten zien. Kan me goed voorstellen dat de aanblik van al die vrolijke kindjes dan even teveel wordt.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:46

Pff ja even een zeur momentje :o
Na een warme maaltijd en een goed glas wijn voelt het allemaal wel weer een stuk beter ;).
Ben wel zenuwachtig voor morgen. Hopelijk geen pees...

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:58

Ik antwoord later wat uitgebreider, maar dikke knuffel Madelein... Kop op, het komt wel weer goed al is het allemaal met wat vertraging.. Maar ik snap je frustratie zeker wel. Moed niet laten zakken!!!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:59

Percy schreef:
Ook welkom mistid. Kom je hier nu alleen daarom? Al doende leert men. Mijn dochter en ik hebben de reglementen helemaal doorgespit maar soms lopen we nog tegen iets aan wat we over het hoofd hebben gezien of wat we blijkbaar vergeten waren.

Ja, eigenlijk wel. Heb geen 4 jarige die dit jaar een debuut moet maken in het crossen, alleen een 6 jarige die in september z'n eerste cross moet lopen. En nog 2 waar ik al wat crossen mee heb gereden.

Het is ook zeker niet dat je het reglement uit je hoofd moet stampen, maar ze even doornemen was voor Mette een stuk duidelijker geweest. Nu vroeg ze het op Bokt en dan weet je het ook wel, de één zegt dit en de ander dat. Het is toch jammer als je op je eerste cross verkeerd bent geïnformeerd door iemand van Bokt omdat dat makkelijker was dan het even opzoeken in het reglement en daarom misschien wel gediskwalificeerd word, of nog erger, iemand hindert in de cross en dat die daarom fouten krijgt.

Ik vind het gewoon jammer dat ik iemand een goedbedoelde tip geef en vervolgens op meerdere plaatsen op Bokt wordt afgedaan als zeur. Ik probeer gewoon te helpen maar dat valt niet in goede aarde.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:14

Het kwam misschien niet zo over op haar mistid, ook niet op mij.
Ik vind het verder vrij ongepast dat je hier 'ons' topic binnenvalt waar wij al heel lang met elkaar schrijven over alles wat leuk en minder leuk is. Als Mette het zo ervaren heeft en dat deelt met ons is dat haar beleving van wat er gezegd is. Ik vind het nogal vreemd dat jij dan dit topic binnenvalt om hier je mening over te verkondigen. Geloof me, daar zit niemand hier op te wachten.
Zoals de titel doet vermoeden is dit een topic voor mensen die hun eerste ervaringen delen, en niet voor mensen die alles al ( denken...) te weten.

Ontopic:
Dank je wel oliefanter!! Gaat nu wel weer beter hoor :). Was er net even helemaal klaar mee!

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:27

@Madelein, he ik merk dat ik het echt verveldend voor je vind. :(:) hoop ook dat er op de echo geen gekke dingen uit komen. Hier ook ik duim voor jullie!
@Mette, leuke pony heb je ondeugend koppie mooi!
@rianne gaaf hoor, ziet er goed uit!
@Mistid, welkom. Ik snap het van twee kanten dat sommige dingen anders worden op gevat, dat is het grote gevaar met socialemedia...
@appeltje, klint goed.
@percy, dat heeft Caressa leuk op gepakt.

De crossles hebben we weer flink van genoten, dit keer weer veel geleerd. Een keer van uit mijn kant een foute beslissing genomen. Ze nam tempo af had haar toen wat eerder meer been moeten geven. Liet haar bijna uit stil staan hinders nemen, niet handig 8)7 waardoor ze op de hindernis viel, ze had er toch wel wat last van. Merkte aan haar dat ze wat spierpijn had en een technische hindernissen niet goed nam. Besluit genomen om alleen de eenvoudige te nemen om goed af te sluiten. Dit was een goeie keus, vanochtend liep ze soepel in de wei, fijn.

Afbeelding

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:55

Appeltje: Wat fijn dat het weer goed gaat!!

Madelein: Heb het ook zo met je te doen... vertelde het al aan mijn moeder dat ik het zo sneu voor je vond. Hoop echt dat het morgen meevalt. :(:)

Neesa: Wat fijn dat je weer lekker hebt getraind! Soms heb je even een miscommunicatie in het rijden, goed dat je daarna voor het vertrouwen even de simpele dingen hebt gedaan en het goed hebt afgesloten. Leuke foto, kan wel een stukkie hoger vind ze! :D

Ik heb 1 foto besteld, vond hem zo gaaf. *D
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=wv4c ... 44aDihvvKc

Ga eind van de maand nog een keer trainen in Hernen. Ben benieuwd, ben daar nog nooit geweest. :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:59

@neesa: mooie foto!! En weer een hoop geleerd zo te lezen. Al doende leert men!
@rianne: ja gave foto!!! Hernen is leuk!!! Net een speeltuin :).

Bedankt voor de support meiden, had ik even nodig!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:29

Graag gedaan Madelein, vond het allesbehalve zeuren hoor. We hoeven hier toch niet alleen maar de leuke dingen te vermelden?

Mistid: ik heb de betreffende discussie niet gelezen, kan er dus ook niet over oordelen of jouw opmerking hard overkwam. Wel is het inderdaad zo dat geschreven reactie's vaak wat harder over kunnen komen dan wanneer het face tot face is.
Ik heb wedstrijden gereden in een tijd dat internet nog helemaal niet bestond. Wij hielpen elkaar als clubleden. Dat is hier in België voor een groot deel nog steeds zo.

In Nederland is het wat dat betreft allemaal nogal afstandelijk. Dan is het leuk als je via bokt toch nog een beetje kan kletsen en feedback kan geven/krijgen.

Overigens is het oudste paard inmiddels ook 6 dus wat dat betreft kan je nog steeds meekletsen. Wat mij betreft is iedereen welkom maar kom dan niet voor één persoon waar je een discussie mee had binnenvallen want, zoals Madelein al zegt, wij delen hier al een tijdje van alles met elkaar.

Gave foto Neesa, inderdaad slim besluit om even terug naar de eenvoudige te gaan. Gelukkig heeft ze er niets aan overgehouden. Een foutje is zo gemaakt.

Is inderdaad een gave foto die je hebt besteld Rianne. De enige gave foto van Maarsbergen is die waar jij mij op geattendeerd hebt. Alle andere foto's die ik tot nu toe gezien heb vind ik eigenlijk niet echt mooi.

[naam] heeft eens gebeld met de handelaar waar we Shetan van hebben. Die heeft een goedgekeurde dekhengst van 5 jaar staan die hij eigenlijk zelf wil uitbrengen maar hij wil hem eventueel aan haar verkopen. Op zich natuurlijk leuk (prijs is ook leuk) maar ik weet niet of ik het zie zitten om hier twee hengsten te hebben staan. Die zullen niet waarschijnlijk bij elkaar in de paddock kunnen. Moet daar nog eens hard over nadenken.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:51

Rianne, gave foto's!!!
Appeltje, Succes met je cross *\o/* *\o/* *\o/*
:(:) Sanne, Even een rotdag, Hoop dat morgen beter gaat Y;(
Welkom Mistid, Van mij mag je gewoon mee komen kletsen hoor. Paarden zijn allemaal jong, en zijn allemaal op ander stukje qua cross.
Vind trouwens niet dat je bot hebt gereageerd, je gaf gewoon antwoord en bedoelde het goed
Neesa, mooie foto. En gelukkig goed afgesloten, volgende keer weer even kijken hoe het gaat
Percy heeft straks hele stal vol :D . Vind mensen op cross juist helemaal niet afstandelijk maar behulpzaam. Moet je een keer dressuur komen rijden op beetje boeiende stal, das kouwe kak.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:15

Bij de cross zijn mensen inderdaad totaal niet bot maar super behulpzaam en vriendelijk. Dat bedoelde ik niet :) Er is gewoon bijna geen verenigingsleven meer in Nederland. Waar je vroeger eens een vraag stelde aan een clubgenootje stel je die nu in een bokt topic en daar wordt niet altijd even vriendelijk op gereageerd. Nogmaals, over de reactie van Mistid heb ik geen mening want ik heb die discussie helemaal niet gelezen. Weet wel dat mijn 16-jarige dochter wat gevoeliger is voor opmerkingen op bokt. Dat is de leeftijd en Mette scheelt niet veel in leeftijd met haar.

Ja, stal vol, leuk 8)7 Heb maar twee stallen en weinig wei. Twee hengsten, het is niet niks. Merrie of ruin was meer mijn idee. Dit moet een handelspaard worden maar ja, straks zitten we opeens met een dekhengst. Zonder Shetan zou het wel kunnen maar twee hengsten op een zo'n klein oppervlak? Het schijnt wel een brave te zijn. Het is natuurlijk niet zo dat hij geweldig in de markt ligt. Dat gaat alleen maar lukken als hij zichzelf gaat bewijzen in de sport.
Met Shetan willen we het andersom doen. Eerst sport, dan keuren.

Mijn dochter weet mij altijd voor verrassingen te zetten.

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:23

Mette, nette foto's van Markelo! Ik vind je ook nog best passen hoor...

Percy: BK wordt elk jaar gereden in N okere bij War egem... Super mooie cross, wel pittig. De 5j worden dan in een aparte reeks gezet (J-5j) en die nemen het dan tegen elkaar op. Ik heb 2 jaar geleden daar gereden (met een 6j ipv 5) en vond het toen goed te doen, een beetje hoever je paard staat natuurlijk. Het moeilijke vind ik dat je wel heel snel moet L starten wil je goed voorbereid zijn. Ik start nu dit najaar in A en hopelijk ook nog in B als het een beetje wil. Dan tegen het einde van het voorjaar toch al L starten is wel meteen een hele grote stap.. Dus dat zien we dan wel :-). Je schrijft alleszins in via VLP zoals voor de andere VLP crossen!
Haha, dat van die 20 seconden! Doe je geen tweede keer ;-).
Over de tweede hengst, da's moeilijk in te schatten... Is er een reden dat hij niet goed in de markt ligt? Is hij wel zeker braaf? Want als ze goedgekeurd zijn, wat kwaliteit hebben en braaf zijn, lijkt het mij vreemd dat hij voor een prijsje weg gaat... Of denk ik dan te pessimistisch? Kan je hem niet een week of twee naar huis halen en proberen, dan weet je ook of het kan lukken... Toch voorzichtig zijn alleszins, het zijn niet allemaal Shetans (is mijn ervaring met hengsten...).

Knappe foto's, Rianne!!! Aansprekend hoofd heeft ie :-) Succes met je training in Hernen!

Appel, succes met je eerste cross! Wanneer heb je hem? In-uitjes is super werk voor zo'n heethoofden hè (en ook voor andere paarden trouwens...).

Mistid: als je met je paard pas start mag je van mij zeker ook gewoon meekletsen hoor :-). Verder discussie niet gevolgd dus daar spreek ik me niet over uit...

Neesa: Goed dat je dan terug voor vertrouwen kiest... Je paard ziet er al heel sterk uit verder vind ik!

Hier: zaterdag tweede springles gepland... Ik denk dat mijn lesgever zich zal verschieten, ze is dressuurmatig echt vooruit gegaan en neemt alles echt heel goed op. Ik ben benieuwd hoe ze het zal doen, ze kan echt fijn springen en verbaast mij soms zelf nog... Nu ik wat serieuzer aan het rijden ben ga ik het wel heel erg vinden als ik haar in juli een maand terug stil zal zetten. Dat vind ik zelf belangrijk omdat ze nog groeit maar het zal wel balen zijn :-).
Thesisverdediging ging verder wel oké, een paar hele lastige vragen gehad maar ik ben er vanaf nu!! Nog drie examens te gaan, waarvan ééntje religie is (niet mijn ding) en fysiologie en infectieziekten. Beide zware blokvakken dus ik heb nog een paar harde weken te gaan. Verder ben ik wat ziek aan het worden (denk de stress voor mijn verdediging die weggevallen is...) dus ik hoop dat dat niet doorzet!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:00

Die examens van jou klinken pittig Olifanter. Fijn dat de verdediging nu achter de rug is. Maar hopen dat je niet echt ziek gaat worden.

Super dat het zo goed gaat met je paard! Als de dressuur beter voor elkaar is gaat het springen ook meteen een stuk gemakkelijker.

Tja, dat paard. Kan hem in elk geval niet vinden bij de bwp-hengsten dus hoe of wat? Kan ook altijd zijn dat [naam] het verkeerd begrepen heeft. Het is wel een plaatje om te zien en bij het vrijspringen laat hij zien dat hij een goede techniek heeft en hoog kan. Zijn afstamming zit ook wel goed.

Ga hier niets open en bloot neerzetten maar voor de Geïnteresseerden wil ik wel de link doorsturen via pb.

Die handelaar vertrouw ik wel. Is een jonge jongen, nog beginnend met de handel. Hij heeft nog twee keer gebeld om te vragen hoe het met Shetan ging, vond ik ook wel netjes.

[naam] was eerst goed bevriend met een klasgenootje maar die is van school gegaan. Dat meisje helpt nu op die handelsstal in ruil voor gratis stalling van haar pony. Zij kent dit paard uiteraard ook en hij schijnt super lief in de omgang te zijn.
Blijft het probleem van twee hengsten hier in de zomervakantie. Ander detail is dat het geld wat [naam] krijgt pas eind van de maand komt. Dat doet ze nu elke keer, ze gaat alvast eens rustig rondkijken en dan vindt ze binnen de week een leuk paard. Weet niet hoe ze het doet maar ze is steeds te snel :D
Het is wel een leuke prijs maar hij is nu ook weer niet super goedkoop. Van de week belde ze voor een onbeleerde merrie (wel met een super afstamming). Daar was de vraagprijs 10.000 voor. Dat gaat toch wel een beetje te ver ;)

Die cross lijkt me dan wel heel leuk voor volgend jaar voor Shetan. Eind van het voorjaar al in de L is inderdaad wel een reuze stap. Ik vind in België van de B naar de L toch al best pittig in sommige crosses. Denk dat [naam] in het najaar eens een paar keer LRV cross gaat starten met hem in de B. Beetje zuinig zijn op die grote slungel.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:43

Even een snel berichtje van mij vanaf m'n werk :)
Da is geweest en hij loopt goed! Wel iets dubieuze buig proef op het been waar hij kreupel was, maar niet schrikwekkend.
Osteopathisch was er wel het ea te doen, re schouderblad zat compleet vast, daardoor kan het ook zijn dat hij niet lekker liep. Haakbeen re voorbeen zat ook vast, en zijn is gewricht. Alles is los gemaakt. Nu 2 dagen rust en vanaf vrijdag mag ik weer opbouwen!! Volgende week 10 min draven, week erna 20 en als ie daarmee goed blijft mag ik de week erop weer volledig gaan trainen!! Yesssss!!!!!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:50

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Blij voor je! Super nieuws.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:58

Wát een opluchting Madelein!! Ben super blij voor je :D :D :D

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:58

Fijn nieuws Madelein *\o/* .