[SGW] Wedstrijdkalender 2012

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:54

Dat kan ik me heel goed voorstellen :j
Maar door nu rust te nemen, kun je straks weer lekker crossen!

SplashIsLief

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:52

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:54

Ja die kreeg ik net als mail.. voor mij maakt het niet zoveel uit, aangezien één a twee keer naar België per seizoen vaak genoeg is. Maar voor degenen die in het zuiden wonen (of als Nederlander in België) zal dit vast tegenvallen. Maargoed ze moeten wel wat natuurlijk, de wedstrijden daar zijn echt propvol.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 08:26

En Belgen die in Nederland willen starten mogen nog wel onbeperkt? (no offense) Maar hier zitten de wedstrijden toch ook bomvol in de lagere klassen? Je moet zelfs met oud en nieuw achter je PC gaan zitten om überhaupt mee te kunnen doen in chaam...
Ik heb er geen last van, want die wedstrijden zijn me te ver weg, maar ik kan me goed voorstellen dat de zuidelingen behoorlijk balen nu! Volgens mij zijn er behoorlijk wat die vaak in België willen starten.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:18

ik was inderdaad van plan om naar 4 of 5 wedstrijden te gaan... >;)
vanwege mijn werk kan ik bv niet naar Maarsbergen dit jaar...dus dat zou dan waregem worden..denk dat ik die dan maar afzeg..dat is de meest verweg wedstrijd voor mij in belgie.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:20

Ik heb er ook niet veel last van aangezien ik toch altijd afhankelijk ben van mijn lieftallige moeder die België wel iets te ver vind ;) Maar als ik in het zuiden zou wonen, zou ik denk ik proberen (ook) bij een Belgische rijvereniging lid te worden, heb je het probleem opgelost volgens mij :)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:25

hmmmm...dat is nog eens een idee...het enigste is, de vereniging waar ik nu voor rijd eist dat ik voor hun cluppie uit kom...dus zit ik nog met een nederlandse inschrijving..en ik zou ook niet weten hoe het dan met mijn winstpunten zit..

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:37

Hmm ja dat weet ik ook niet, misschien is het voldoende bij een Belgische vereniging om alleen lid te zijn? Als het niet te duur is denk ik dat het zeker als je echt meer wedstrijden in België zou willen rijden, de moeite is om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 09:40

madelene schreef:
hmmmm...dat is nog eens een idee...het enigste is, de vereniging waar ik nu voor rijd eist dat ik voor hun cluppie uit kom...dus zit ik nog met een nederlandse inschrijving..en ik zou ook niet weten hoe het dan met mijn winstpunten zit..

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, het lijkt mij dat als je start met je KNHS "licentie" dat je dan ook winstpunten kan krijgen (voor bepaalde klasses) maar dat als je start met je belgische "licentie" dat je dan geen winstpunten kan krijgen. Weet iemand hier of mijn aannames kloppen?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:45

Je mag maar voor 1 vereniging uitkomen met je startkaart. Als je voor meerdere verenigingen wil rijden, moet je twee startkaarten hebben. Dan heb je dus ook twee combinatienummers lijkt mij, en worden je winstpunten ook niet opgeteld, maar apart geregistreerd! Ik denk dus niet dat het 'werkt' om in belgie lid te worden, tenzij je het niet erg vind dat je wp niet in Nederland tellen. Tis natuurlijk maar net wat je belangrijk vind. :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:59

Loetie84 schreef:
En Belgen die in Nederland willen starten mogen nog wel onbeperkt? (no offense) Maar hier zitten de wedstrijden toch ook bomvol in de lagere klassen? Je moet zelfs met oud en nieuw achter je PC gaan zitten om überhaupt mee te kunnen doen in chaam...
Ik heb er geen last van, want die wedstrijden zijn me te ver weg, maar ik kan me goed voorstellen dat de zuidelingen behoorlijk balen nu! Volgens mij zijn er behoorlijk wat die vaak in België willen starten.

Dit gevoel bekruipt mij inderdaad wel een beetje. Wij konden er niet bij in de Mosten maar ik moet wel als een haas inschrijven voor Chaam zonder dat daar onderscheid in hoeft te worden gemaakt naar nationaliteit. Beide zijn even ver weg vanaf stal.
Aan de andere kant: laten wij het goede voorbeeld blijven geven en wel gastvrij blijven op onze wedstrijden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 10:03

Nou, Chaam is alleen in het M en Z open voor Belgische combinaties.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 10:17

Ook niet helemaal eerlijk, M heeft ook vaak wachtlijsten in Chaam. Ik stond een paar jaar geleden als eerste nederlander op de lijst met iets van 8 á 10 belgen boven me.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 10:38

Je mag zowel lid zijn van een Belgische club als een Nederlandse. Ken meerdere mensen die dat hebben. In Belgie kennen ze geen winstpunten systeem maar start jij gewoon een klasse hoger als jij denkt daar aan toe te zijn. Als je wel wilt dat je punten tellen voor de KNHS die je daar hebt gereden kun je dat gewoon vragen en registreren ze dat.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 10:41

pol013 schreef:
Aan de andere kant: laten wij het goede voorbeeld blijven geven en wel gastvrij blijven op onze wedstrijden.

Hier ben ik op zich ook voorstander van hoor, maar als België eisen gaat stellen voor Nederlanders, mag Nederland dat ook doen lijkt mij. Bij zulke regels moet gewoon voor iedereen hetzelfde gelden en had de KNHS moeten zeggen,"prima, maar dan mogen jullie ook max 3 wedstrijden bij ons starten." Eerlijk is eerlijk...

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 10:44

@ Lautje, maar als jij voor je Belgische club uit komt, kun jij niet de wp laten registreren op jou Nederlandse startkaart bij jouw Nederlandse vereniging... Je komt dan namelijk niet voor die vereniging uit (en niet voor de KNHS), maar voor de Belgische vereniging/bond. Je kunt wel starten in Belgie (en ook vaker dan 3 keer lijkt mij).

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 11:18

ach ja...laten we maar niet op de zaken vooruit lopen, en eerst maar eens zien of ik uberhaupt kan starten op de wedstrijden die ik graag wil starten..(gezondheidstechnisch gezien)

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 12:30

Loetie84 schreef:
@ Lautje, maar als jij voor je Belgische club uit komt, kun jij niet de wp laten registreren op jou Nederlandse startkaart bij jouw Nederlandse vereniging... Je komt dan namelijk niet voor die vereniging uit (en niet voor de KNHS), maar voor de Belgische vereniging/bond. Je kunt wel starten in Belgie (en ook vaker dan 3 keer lijkt mij).

Dat is ook de aanname die ik doe, weet jij dit zeker Loetie (wat betreft de winstpunten)? Het lijkt mij wel logisch maar toch.... Ik zal maar eens een mail sturen naar de KNHS en kijken wat zij er van vinden.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:55

Mij is uitgelegd dat het allemaal opgelost wordt

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:45

@ Kruidenpotje, ik weet dit voor dit geval niet zeker, maar wel voor het geval dat je twee startkaarten bij verschillende verenigingen hebt via de KNHS. Ik wou namelijk ook lid worden van de militaire ruitersport vereniging, maar dat kon dus alleen als je twee startkaarten aanvraagt. Nu is Belgie op zich natuurlijk een ander verhaal, maar ik geloof er niets van dat de KNHS de punten die je voor een belgische vereniging hebt gereden, bij je Nederlandse optelt. Maar de KNHS zal het je zeker kunnen zeggen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:15

Ik ken iemand bij ons de op de club die ook lid is van 2 verenigingen in NL (1 voor de startkaart en 1 voor de lessen) en die niet 2 startkaarten heeft. Dus ik denk dat het dan toch wat veranderd is? Anders is het wel raar, zou dat bij jou toch ook moeten Loetie?

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:35

Ik ben ook een hele poos lid geweest van 2 verenigingen (in NL dan ;)), bij de ene startend lid, bij de andere lessend lid, dus volgens mij is dat gewoon mogelijk hoor.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:32

Maar daar geven jullie het antwoord dus al: je bent lessend lid en startend lid :) Ik ga zometeen ook lid worden van de MRV maar daar ga ik dus niet voor uitkomen in de sport, omdat ik niet in uniform wil rijden op 'gewone' wedstrijden. Dat kan dus wel gewoon. Maar als je voor beiden in de sport uit wil komen, heb je twee verschillende startkaarten en dus ook twee naast elkaar lopende winstpunten-registraties.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:36

Als je start onder een BE vereniging krijg je natuurlijk geen winstpunten voor de KNHS. In BE kennen ze geen winstpunten dus dat is alleen maar handiger. :) Ik ga morgen maar eens kijken van welke BE vereniging ik lid ga worden. Ik wil toch wel meer dan 3 wedstrijden in Belgie starten aankomend seizoen.

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 00:08

Is er hier al iemand die rijd met zo'n air jacket?