[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:26

Heej Rens

Tsjaa.. wat moet je daar nou mee
Longeren is denk geen optie of wel? Zal Piet wel helemaal gek gaan doen..
Mmm lastig hoor..
Ik zou hem in ieder geval goed naar voren blijven rijden en hem erg afleiden door veel verschillende dingen snel achter elkaar te doen..
Of met een ander paardje erbij gaan rijden?
Gewoon beginnen met rustig naast elkaar wat stappen?!
Meer kan ik nu ook niet verzinnen

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:36

goedemiddag

AntheaV

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:59

Renske: misschien dat je em eerst even los moet gooien dat ie alvast wat energie kwijt kan. En verder wat Vief ook al zegt

ik ga vanmiddag voor het eerst met de 3jarige (oh nee hij is nu 4 ) naar de manege, hoop dat ik er niet afvlieg want heb al 2 weken niet gereden

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:46

Vief --> wat jij zegt was ik dus al van plan, maar hij neemt me gewoon in de maling. Ik kan er al weer alles mee (wijken schouderbinnenwaarts, travers enz. ) maar als hij het in zijn hoofd krijgt begint ie.

Anthea --> dat is juist het probleem, want hij mag niet naar buiten, omdat hij een blessure heeft gehad. Hij mag per dag 5 min. draven.

Ik heb net trouwens Violin geschoren, ziet er gaaf uit

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:46

Anthea --> Succes met rijden

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 15:26

Renskek: Ik draaf nu 8 min. per dag met Djinny. Ik moet nog steeds op het harde rijden met haar (of op een heel vlak, hard zandpad) en ik heb er voor ons beide veiligheid een slofje omheen zitten. Misschien is dat voor jou ook een optie.
In principe blijft djin heel braaf, maar soms doet ze ook wel gek (er van door willen gaan of steigeren) en ik kom toch liever weer heelhuids thuis.

Als het echt niet meer te doen is zou ik overleggen met je DA. Misschien dat hij je dan "muisjes" kan geven of zo.

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 15:43

Simmie : Ja, zoiets dacht ik ook al, maar hij maakt zich met bokken heel rond en dat kan hij toch ook met slof?
En mijn moeder is zelf dierenarts, maar dan moet hij dat elke dag hebben...

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 15:44

Het is ook zo'n lastpak dat paard
Eerder reed mijn moeder erop en die heeft ook al vaak in het zand gelegen door hem.

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:08

Idd, zich rond maken en bokken kan hij ook met slof, dus daar zal het niet echt voor helpen.
Dan toch maar de muisjes proberen denk ik. Beter voor jouw en je paards veiligheid. Probeer het gewoon eens een weekje of 2, daarna kun je bv de muisjes weer af gaan bouwen en zien of je paard dan wellicht iets rustiger wordt.
Djin berust er nu aardig in dat ze nog heel rustig aan moet doen. Soms doet ze nog wel even gek, maar over het algemeen kan ze nu ook heel ontspannen een drafje maken.

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:09

Phoe moeilijk Renske... ik heb dit ook een heel aantal keren met Lucky gehad. Maar die ging dat vooral abnormaal aan de kant springen, van alles schrikken....
Ik heb er toen ook een slof om gedaan, zodat ze iig niet kon schrikken en dan ervandoor kon gaan (want dat deed ze dan) Maar ja in jou situatie schiet dat niet echt op...

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:42

Het vraagprogramma en de (meeste) foto's van de hindernissen voor SGW Chaam staan online op de site.
Dit jaar krijgen we een nieuwe route (en wat nieuwe hindernissen) voorgeschoteld!

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:43

Hmm jah ik zou ook zeggen losgooien maar ja als dat niet mag...Afleiden idd..Niet dom rondjes gaan stappen..misschien ook naar buiten gaan dat ie vanalles te zien heeft..en anders veel figuren achter elkaar rijden..wijken enz.

Ik voelde me nog niet zo goed en wou samos toch aan het werk zetten dus voor het eerst gelongeerd met een bijzet eraan..gewoon 2 elastiekjes aan de longeersingel..
meneer deed 1 stap en schrok zich dood en kwam even omhoog in de stal..maar ze zaten zo los dat hij door had dat ie niet vastzat en toen ging het ook goed..
Heb ze bewust de eerste keer nog losjes gedaan om hem niet meteen kats vast te zetten en in de krul te trekken..
met longeren ging het wel heel goed..Hij gaat er veel ontspannender door lopen en ik kan m makkelijk op de volte houden. Kan echt merken dat ie nu zo leert meer te buigen in zn lichaam..ik wil dit de komende tijd wel wat vaker doen..Want ik kan het met rijden niet zo goed volhouden en zn eigenaresse ook niet..
Denken jullie dat je er met rijden ook echt wat aan hebt of zal hij dan nog steeds hetzelfde blijven lopen?

Simmie wat is de link?

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:45

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:52

Bedankt voor al jullie tips

Maar van mijn moeder mag ik er niet meer op

Ik mag hem alleen nog longeren, strak bijgezet.

_Anja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:52

Simmie schreef:

Ik kan geen foto's van de hindernissen zien hoor! ik zie zie wl van afgelopen jaar..maar dan foto's met ruiters alleen..

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:53

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:56

Anja: wedstrijd -> hindernissen

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:57

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:09

Ik ben vandaag ook weer op t zwartje gereden (wie weet er nog een leuke roepnaam voor t beestje?)

Ik heb al een klein beetje meer stuur!
Ik had haar eerst weer even gelongeerd, en daarna heb ik er weer even opgezeten, ze kan zich goed rondmaken onder het zadel, maar er is nog geen bokje uitgekomen.. komt vast nog wel als ze meer conditie krijgt!

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:05

Sjaan schreef:
Ik ben vandaag ook weer op t zwartje gereden (wie weet er nog een leuke roepnaam voor t beestje?)

Eerst foto zien Sjaan, da's wat makkelijker bedenken.

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:08

chantal --> Mooi dat het goedging!

Iedereen trouwens nog een gelukkig nieuwjaar Was ik helemaal vergeten te melden

Heb net op Virma en Violin gereden. Ik weet niet wat die beestjes hebben, maar ze bokten vandaag allemaal. ik denk dat ze gewoon een beetje fris zijn.

Ik ga zo snel mogelijk foto's maken van de geschoren Violin.
En ik ga over anderhalve week waarschijnlijk voor het eerst op concours. B-dressuur

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:13

leuk chantal!! wacht maar tot dat ze weet hoe ze moet bokken
hoe heet het op papier?

ik heb net ook even gereden, pff wat een frustratie zeg... ik word gewoon gek van mezelf! ik word heel maar dan ook heel sterk met mijn linker hand/arm, ik zet hem helemaal vast, op beide handen ohh pff ik denk steeds los houden die handel...spelen
maar het lukt me niet
tja en die muis snapt natuurlijk niet wat die moet...dus maar even een slof omgedaan, en mijn handen bij het zadel gehouden, en dan kan ik het wel! want dan komt de spanning op de slof en niet op mijn hand en word ik ook niet sterk

pfff ik denk dat ik mijn hand maar moet breken ofzo

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:31

@ BT, ik heb ook een poosje een gevecht gehad met mijn handen.
Gelukkig gaat mijn vader af en toe mee en die blijft dan gewoon 1000x zeggen linker hand omhoog

Als het bij mij echt helemaal niet ging liet ik de teugels gewoon vieren en ging ik een uurtje aan een lange teugel rijden. Verpruts je niks, geen gevecht en je beest moet helemaal op z'n eigen benen lopen.
Waarschijnlijk krijgt hij daar na een halfuur wel genoeg van en zal hij veel fijner in z'n mond zijn, waardoor je automatisch ook je houden beter houdt!

Ik ben trouwens net uit het bos, mijn moeder heeft nog een paar foto's en een filmpje gemaakt.
Zal ze er zo of vanavond even opzetten

@ Renskek, leuk dat je Violin geschoren hebt! Ga je alleen met haar wedstrijden rijden of ook met Virma?
Ik moet elke keer aan Irma denken uit Zaai

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:36

BT : dat is lastig, ja. Vooral als je gefrustreerd wordt van jezelf. gewoon proberen door te gaan en vooral rustig blijven

Vief --> lekker zo'n ritje Ik ga eerst alleen met Violin wedstrijden rijden. Virma is er ook nog niet aan toe op het moment. Als hij er aan toe is, moeten we even kijken of mijn moeder het aandurft of dat ik hem eerst op concours ga rijden.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:46

Chantal: Urbie