[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 10:14

Stond ze misschien te dromen en is ze haar evenwicht verloren met het voetje geven? Succes in elk geval vandaag!

Hier zijn de snotterbeestjes weer aan het toeslaan. Keek uit naar de springles maandag maar als het zo blijft ga ik toch thuisblijven. Hoop dat het niet weer een hele winter van dat gekwakkel gaat zijn voor mij.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 10:25

dat is inderdaad iets anders dan vorig jaar :D toen stond het goed aan de maat, en was de piste plots een zwembad. Vond die mini van mij geen succes :+

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-18 22:48

Heb je nog filmpje/foto lene? :P

Lange dag vandaag. Deze morgen om 7u al in Anzegem voor de briefing voor de fence judges.
Ergens ook vast gereden met mijne auto. :P Man man man. Maar eruit geraakt gelukkig. ;)
Gebleven tot +-15u20 en dan meteen door naar stal. Om 16u vertrok ik en een vriendin richting zee. {:}
Hele flinke Luxor. :) Hij had nu voor het eerst geen ander paard nodig om in de zee te gaan, primeur haha!
Morgen osteopaat voor Luxor en paar dagjes rust. Donderdag springlesje op stal, ben al benieuwd!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 07:21

Hoe is het gegaan winnie en Antonius gisteren? :)

Hanne: ooh zalige filmpjes zien passeren van aan zee! Jaloers :p

Hier met Colorado op dressuur geweest, niveau 1 een 2de plaats op 23 ruiters (proef is wel wat onder ons niveau :+) niveau 2 wat spanning in de galopstukken maar de galopwissels waren eindelijk wat beter. Daar heb ik niet gewacht op de uitslag want het was al laat.
Ik merk wel dat we hard op de galop moeten werken. Die wissels zijn de enige reden waarom hij nog geen niveau 3 kan lopen.

Iemand nog tips voor verzamelde galop en zijn achterhand te versterken? Vooral behouden van sprong tijdens verzameling is wat het probleem momenteel om hoger te kunnen.

mila_furrie

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 07:46

zalig hanne! zo naar zee :) zou ook wel nog eens willen gaan :) ( heb wel al een paar geweest dit jaar :) ) osteo en donderdag al springen?

proficiat florence met je 2de plaats :)

winnie had ik zien aankomen na de cross :) die was zeer gelukkig in elk geval :)

wij hadden ook best een leuke wedstrijd. Dressuur was niet zo goed eigenlijk 1 van de minse van dit seizoen. Paard was wel braaf maar heel slordig gereden. Jumping Was dan wel heel goed. Al stond het inderdaad wel wat laag denk ik. hij moest niet zoveel moeite doen :p Cross was wel leuk beetje veranderd wel wat rare lijnen vond ik. Eerste water bv een sprong en kort erna een hoek van 90 graden door het water, terwijl je al naar beneden komt galoperen. Stijn zei dat hij wel erg op de rem moeten gaan is om de bocht te kunnen maken of hij was rechtdoor :p En dan ook het 2de water was het alternatief moeilijker dan de normale hindernis :s heel raar allemaal. We waren al gaan kijken en er waren veel fouten op de 4 ab. De B was een puntje op 3 galop sprongen dacht ik na de A. Maar alles ging echt vlot. hij was foutloos binnen de tijd.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:50

Ik had een toffe foutloze cross!
Had beslist om haar gewoon een beetje haar plan te laten trekken en zelf niet teveel te willen regelen. En daar had ze wel deugd van. Ze dacht goed mee en was helemaal niet terughoudend. Lichte twijfel op het tweede water, maar bleef wel vooruit denken. Was een heel aangenaam ritje!
Ging normaal Merksplas nog mee rijden, maar ben aan het twijfelen om het niet zo af te sluiten.
Deze winter terug op jumping en daar ook weer wat uitdaging opzoeken!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-18 13:03

@MF: is gewoon controle en wat losmaken. :) Doorgedreven sportmassage zeg maar. ;) Maar moest er toch een blokkade zijn ergens die wat meer rust vraagt, dan stel ik het springen uit natuurlijk. :j Bij geen problemen 1-2 dagen geen werk. Dus morgen niet en overmorgen 's avonds longeren en donderdag kan ie weer aan het werk. :)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:09

hanne : ah oke :) heb er al gehoord die serieus vast zaten en die zo paar dagen nadien ook al aan het springen waren. denk dan toch dat het niet veel zal geholpen hebben om het paard te behandelen. Ik denk altijd bij ons zelf als wij net van de osteo komen zijn we ook altijd enkele dagen stijf en zo..

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:30

Super van uw foutloze ritje Winnie! Zal deugd gedaan hebben. Ik vind Mer.ksplas wel mooie cross, maar mss idd wel goed om fijn af te sluiten nu.

Ook top van Antonius en proficiat Florence! Waar ben je gaan rijden?

ter info: in ware.gem terug ook winter dressuur en ook mogelijkheid tot het rijden van trainingsproeven (dressuur en eventing).

Als ik osteopaat liet komen bij canch varieerde dat tot 5 dagen geen werk tot 2-3 dagen geen werk maar dan idd wel eerste wat loswerk dressuur. Maar heb al gemerkt dat dit afhangt van zowel eventuele problemen als van osteo tot osteo.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-18 13:41

Heb ik ook al eens meegemaakt... Paard van iemand zat zodaaaaaaanig vast. Osteopaat is 1x geweest en de eigenaars denken dan dat het met die ene keer verholpen moest zijn. Maar nee dus, ze lieten osteopaat niet meer komen 'omdat het niet holp'. In extreme gevallen moet je osteo wel meerdere keren laten komen hé. :P Paard is nu ook niet meer berijdbaar omdat het 'versleten' is. (protest)
Ik laat de osteopaat 2jaarlijks komen, denk niet dat veel dat doen. :P Maar altijd zeer tevreden geweest.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:55

@Hanne: Fijne rit aan zee precies! Waar ben je geweest?
Mijn osteo raadt altijd aan om de dag na de behandeling op stal te laten, om te vermijden dat ze plotse (scherpe) bewegingen maken in de wei. Dag daarna dan losrijden, enkel rechtuit of grote cirkels. Vanaf dag 3 normaal werk, liefst de eerste 5 dagen niet springen.
Nu heeft hij ze donderdag moeten behandelen na haar val thuis, dus niet ideaal qua rijden/springen voor de wedstrijd, maar ze zat vooral vast in de hals en 1 wervel in bekken, niet in de rug.
Ik laat hem komen als ze anders dan normaal aanvoelt.

@Florence: wat is je probleem, hij springt geen vliegende? of scheef, ongelijk...?

Los daarvan, in galop rij ik graag schouderbinnenwaarts om de achterhand te versterken, verder veel overgangen naar stap of halt als ze eraan toe zijn. Vanuit stap of halt aan galopperen. Als het nog iets moeilijker mag, halt, achteruit en vanuit het achteruit gaan meteen aangalopperen.

Heb je bij KC al gelest met hem? Of was het met deze dat het niet klikte? Want ik vind dat K ook wel veel handige oefeningen kent.

Mila: leuk verslagje om te lezen!! Volgend jaar terug proberen in M?

Winnie heb ik zien passeren (en klein filmpje gemaakt), zag er goed uit!!

Wij hadden een mega super fantastische cross en bijhorend gevoel, was al lang geleden dat ze zo aanvoelde, en eigenlijk was ze nog nooit eerder zo gretig als gisteren.
Heb paar keer crosstraining gehad van KC en heb zijn tips ook gisteren proberen toepassen, is het nu daardoor, ik weet het niet, maar wauw, roze wolk *\o/* :+
Ze vertrok als een speer, ik moest maar kijken waar naartoe en het ging als vanzelf. Ik heb haar zelf haar tempo laten kiezen, niet opjagen en niet inhouden en we kwamen een minuut te vroeg op ons laatste minuutpunt, dus laatste stuk heb ik heel rustig aan in dressuurgalopje gedaan en netjes 7 sec binnen tijd en nog 5e pl gehaald.
Ik vond het wel een leuke route, dat steil stuk omhoog was wel eens tof, nog niet dikwijls zo steil moeten rijden. Op beide waters niet zo een makkelijke lijn inderdaad, de rest van de sprongen op zich vond ik niet zo moeilijk.
Voor mij dus laatste cross dit jaar en met een super gevoel afgesloten.
KC gaat ze nu wel nog starten in Merksplas over 2 weken, nog een keer J5, zodat ze ook nog een iets moeilijkere cross goed kan uitlopen (of dat verwacht ik toch ;) ).

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:57

Wat leuk dat iedereen zo'n goed gevoel heeft! Dat geeft vertrouwen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:14

Allemaal fijne berichten om te lezen :D Het seizoen op een roze wolk kunnen afsluiten, dat is toch iets onbetaalbaars. Niks zo leuk om met dat gevoel dan rustig in de winter voort te breien naar het komende jaar toe.

Ik rij regelmatig buiten en heb intussen op een aantal plekken best leuke paden gevonden met een redelijke hellingsgraad. Icaro is minder sterk in zijn rechtergalop, dus die stukken pak ik expres mee in die rechtergalop (incl. schakelen) als krachttraining. Misschien kan zoiets meehelpen?

Ik zit op dit moment in dubio. Begin dit jaar mijn springzadel verkocht omdat Icaro een subtiele drukplek kreeg en dat zadel zou te krap geweest zijn volgens de zadelmaker. Na verkoop van dat zadel is de drukplek wel geheel verdwenen met de rui van winter- naar zomervacht, maar zoals geweten heb ik wél een heel voorjaar en zomer miserie gehad met staken, protest etc.
Sinds kort via via tweedehands springzadel aangeschaft. Springen en buitenrijden opnieuw opgepakt en sedert dien is mijn vrolijke idioot weer terug en is er van protest/staken geen sprake meer.
Echter is kort nadat ik dat zadel ging gebruiken de drukplek op exact dezelfde plek er weer doorgekomen samen de start van de rui. En dit keer is het onmogelijk om ernaast te kijken. Formaat is iets groter dan €2 en echt spierwit.
Hij reageert er niet gevoelig op, loopt onder beide zadels prima, 1 en al plezier in het werk.

Zou dit nog een nasleep kunnen zijn van het vorige zadel die nu met de rui alsnog tot uiting komt, of zou het toch opnieuw aan 1 van de zadels kunnen liggen?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-18 17:11

@Varekaj: Ik zou gewoon door rijden als je écht niets merkt. Bij drukplekken die nu net ontstaan, zou hij normaal wel vervelend op doen.

Leuke verslagjes van Anzegem, maar heb natuurlijk iedereen wat gevolgd. Vanuit de auto filmpjes gemaakt van Antonius en Winnie. :D

Springles wordt nu idd uitgesteld, is nét te krap na behandeling van osteo. Mag donderdag weer rijden maar nog niet springen. :) Morgen mag Luxor op de wei en donderdag alweer aan de longe. Zal voor volgende week zijn de springles. :)
Luxor heeft goede punten gehad van de osteo, nergens spanning in de spieren. Juist mini blokkade in zijn nek links en nog een mini mini op zijn rug maar eigenlijk bijna verwaarloosbaar. En hij heeft zijn heupen ook eens goed los gemaakt. Want hij was vroeger moeilijk met zijn achterbenen. Nu kon de osteo alles doen wat hij wou met de achterbenen, dus ineens goed gedaan. :j

@Antonius: Dat was in De Haan! :)

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:07

Ik ga ook altijd naar de haan! Is echt het mooiste strand <3
Ben onlangs ook nog gegaan, er was geen kat! Ze wordt ook steeds kalmer aan zee. Vroeger was het echt een bommetje, maar nu kan ze al goed ontspannen. Alleen stilstaan voor de foto zit er nog niet in ;)

Afbeelding

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 07:52

leuk leuk al die postieve verslagen. Leuk om zo het seizoen af te sluiten :)

antonius: Geen idee wat hij gaat doen. Ik denk dat hij gewoon L ga blijven rijden. jerko komt ook al 15 jaar. Denk dat hij gewoon rustig zal blijven bollen in de L.

Hij stond gisteren met een dik been :( Hij heeft net voor deurle eens koliek gedaan en bij het gaan liggen een grote wonde gemaakt op zijn achterbeen. Die wonde goed verzorgd en mooi ontsmet, er stonden korstjes op maar de wonde was dicht. In deurle de cross mee gereden zonder probleem. Nu gsiteren thuis gekomen stond hij echt met een olifantpoot. Van aan zijn hoef tot zijn sprong gewricht alles 3 keer zo dik. Is het nu van die wonde of niet. Zou ik wel raar vinden dat hij er nu zou op reageren en dan na deurle niet. heb zijn been gekoeld en gaan stappen er mee dan was de zwelling wel voor de helft verminderd. Toch maar de dierenarts gebeld, vind het iets raar. Duimen dat het niet zo erg is.

De zee is altijd leuk he :) Furrie valt goed te overtuigen om in zee te gaan. jerko daarentegen :p Die loopt mee achter furrie maar alleen gaat hij er niet in :p

varekaj: Ik heb mijn zadels van furrie laten controleren omdat ze ook haarloze plekken kreeg waar de kussen van het zadel zijn aan de achterkant. Hij zei dat het zadel niet beter kon liggen dat die plekken zijn door het verharen.En inderdaad later geen last meer van gehad. Hij ziet het veel zei hij. Mss is het ook zoiets bij u

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 09:47

Het is niet haarloos ofzo eh, heb geen kale plekjes of schuurplekken. Het is echt een spierwitte ronde plek die er nu sinds kort ineens doorgekomen is.

Mijn zadels liggen allebei muurvast om zo te zeggen. Juist mijn dressuur mag weer beetje bijgevuld worden, da's alles. En dat is puur omdat mijn dekjes beginnen te schuiven tijdens het rijden.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:55

zo, even bij gelezen na een klein weekje niet op internet te zijn geweest.
Goede berichten her en der, ook een nare blessure.

Maar ik zou altijd een zadelmaker laten checken varekaj, baat het niet, schaadt het niet.

MF, olifantenbeen, ik zou altijd de DA laten komen, als het een bloedvergiftiging wordt sla je jezelf voor het hoofd.

fijne cross gereden Antonius, gaaf!

In Nederland hebben we al een hele tijd geen coupons meer, gelukkig.....wat een stom gedoe was dat.
Nu gewoon online inschrijven bij de KNHS....klaaaar.

Ik laat iedere 2 maanden de osteopaat komen voor boxser. We zijn daar 5 jaar geleden mee gestart op aanraden van de DA, en hij is er zooooo op vooruit van gegaan...gespierde joekel is het nu.
Verder niet veel te vertellen.... :D :o

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 07:44

maddy: dierenarts is gisteren al geweest :) Het is een soort van stalbeen dat hij heeft als reactie van die wonde. Hji houd vocht op op die plaats. Heeft nu een speciaal verband aan met antibiotica in en is volledig ingepakt zeg maar een soort van compressie verband. zou vandaag al minder moeten zijn. Vandaag verband vernieuwen en veel stappen en koelen.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 08:55

oh gelukkig +:)+ ja veel koelen en bewegen....en is zijn hele been van boven tot beneden dan ingepakt?

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 09:45

het been was dik van aan de hoef tot aan het spronggewricht. Dit stuk is in gepakt.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:52

Gisteren voor 2e keer play meegenomen bij de buurman op de piste, hij loopt eigenlijk echt heel fijn voor zijn leeftijd. Voornaamste in springen om aan te werken is zorgen dat hij zijn hoofd niet te hoog brengt voor de sprong, als hij heet wordt, wil hij vooral gaan met die banaan :D
https://youtu.be/xPp3qvL3BSs
Voor het eerst bidet en blauw zeiltje gesprongen, kijkt hij nauwelijks naar.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:39

ziet er goed uit *\o/*

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:23

Ziet er goed uit! Dat hoofd omhoog ken ik van Twenty. Die gaat er ook als een speer vandoor dan haha :P Wij doen nu heel veel lijntjes terug, zodat ze moet leren ontspannen én met rug springen :) Maar oke, dat is nogal vroeg misschien om nu met Play te doen.

Wel fijn dat hij niet naar de bidet keek! Dat belooft! :D

MF: hopelijk snel alles terug ok met zijn been!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:18

Ziet er goed uit van play!

Wij beginnen altijd met lijntjes voor de jonge paarden. Jomo neemt dat goed op.

Hier staan paarden op een laag pitje. Junior heeft een stamp gehad van Icarus, ook een dik been. Maar is nu bijna terug slank.
Blits staat ook mank, maar wat de oorzaak of reden is, vinden we nog niet.