Ik zou er echt niet mee kunnen lachen dat je na vier jaar weer een nieuwe moeten kopen . Was dat al uit garantie? Da is toch misse fabricage? Of gebruiken die gewoon slecht materieel?
Nee we kunnen er ook niet meelachen. Blijkbaar is het merk in het algemeen niet kwaliteitsvol. Maar dat wisten we in die tijd nog niet. Geen garantie meer en blijkbaar iets wat veel voorkomt!
Anoniem
Geplaatst: 10-11-14 13:03
Hallo zeg, als dat hun "normale" kwaliteit is wil ik niet weten wat je voorhebt met eentje waar fabricage fouten aan zitten. Hebben trailers geen 5 jaar garantie ofzo? Me dunkt dat je zoiets aankoopt voor minimaal 10 jaar en niet om de haverklap wil gaan wisselen.
Ja je ziet ze inderdaad veel rondrijden. Maar de handelaar waar we heb haalde kende het probleem maar al te goed. We zijn er gelukkig vanaf en hebben nu een nieuwe, hopelijk kwaliteitsvolle gekocht. Hopelijk kan deze wat langer mee dan4 jaar! Kost geld genoeg.
Anoniem
Geplaatst: 10-11-14 18:34
In ieder geval weten wij dus al welke het nooit gaat worden. Best zuur dat de handelaar er dus van wist en ze alsnog blijft verkopen.
Jaa inderdaad en het strafste van alles is, blijkbaar gaat hij onze maken (al zeiden die van de garage dat dit niet meer gemaakt kon worden) en terug verkopen...
Anoniem
Geplaatst: 10-11-14 19:08
Pardon? Wil die graag een uitgesmeerd paard op de snelweg wat er doorheen is gezakt?
Vind het onverantwoordelijk van die man. Wij hadden hem teruggebracht aan hem zodat hij de onderdelen kon gebruiken als er stukken waren aan andere ( wat zoveel jaar geleden afgesproken was) Maar blijkbaar heeft de man geen verantwoordelijkheids gevoel..
Anoniem
Geplaatst: 10-11-14 20:43
Weet niet of ik 'm hier al gedeeld heb, maar 2 weekjes terug heeft mijn lesgeefster een hele leuke foto gemaakt van m'n hengst
Daaphh, is er geen meldpunt voor dit soort praktijken? In ieder geval je kennissen op de hoogte brengen om daar geen trailer meer te kopen. Al vraag ik me af, als de schade zo groot is, dan moet dat toch ontzettend wat centen kosten om die op te knappen? En anders zien ze dat toch als ze ermee naar de aankoopkeuring gaan, of is dat niet verplicht als je een nieuwe trailer hebt gekocht?
Amaaie, das ene die gewoon aan zijn geld pijst, geen woorden voor :s. Onverantwoord is da! Hij zou heel die chassis moeten vervangen om da nog tevreden, dan koop je beter nieuwe van.
Prietpraat: thx Als hij dus zin heeft om mee te werken krijg je dit plaatje. Zoniet, dan moet je iets meer denken aan een kameel/giraf Qua kleur is hij nu ietsje donkerder/roder dan in de zomer. Dit is trouwens zijn volledige wintervacht. Pluizig, maar scheren is absoluut niet nodig. Lekker handig
Volledig chassis vervangen? Amai. ik dacht dat het de bodemplaat was, dan heb ik het nog verkeerd begrepen. Waar is dat dan van opgebouwd? Plastic? Hol ijzer dat supersnel oxideert en verroest? Straks gaat die vent het zandstralen, een laag van dat zilveren spul erover zodat je de roest niet ziet en voilà, zogenaamd nieuwe trailer... Mag er niet aan denken.
Ik dacht da chassis, daar zitten nml de banden op en op die tussenstukken staan de paarden, en steunt de bodemplaat. Maar als da stuk is zakken ze er even goed door.
Handig! Tis echt een knap paard. Groot precies ook .
Om goed te zijn zou ik de mijne wel moeten scheren, maar ze heeft ook zo mooi winter kleurtje, non geschoren denk ik dat nie mooi is enk probeer ze nie int zweet te rijden in de winter.
Anoniem
Geplaatst: 10-11-14 21:24
Hij is ergens 1m67 denk ik. Zeker niet groter dan 1m70. Hij was als veulen best klein, groei zat er ook niet echt in en hij werd door mijn toenmalige DA en ervaren paardenmensen geschat op een eindhoogte van 1m55 à 1m60. Toch beetje fout gegokt, maar ik vind 'm prima. Ben zelf maar 1m60 met korte pootjes en heb een trapje nodig. Al ben ik ook zo lening als een hark wat opstappen betreft.
Heb zondag in de E5 een merrie gezien, dedju. Die mochten ze zo afzetten zonder strikje er rond. Had zwarte manen maar was geschoren. Beest leek wel goud, en glanzen! Misschien een valk die geschoren was, in ieder geval eentje die zo in een catalogus terecht kon. Inclusief blingbling hoofdstel.
Ik mag niet klagen over zweten in de winter, door zijn relatief dunne vacht ben ik geen uren kwijt om hem droog te krijgen en hij zweet vooral op de hals en borst. De glans word ik soms ook op aangesproken, maar meer dan met rubber roskam, harde borstel, zacht borstel en voor wedstrijd soms een babydoekje heb ik niet nodig. De staart doe ik soms wel met baby-olie om hem iets voller zwart te krijgen ipv stoffig. En hij vindt het heerlijk als ik dat aan de staartwortel inmasseer. (en afgeschuurde piekjes vallen zo minder op )
Zorg dan wel dat je niet direct erna nog moet invlechten. Schuift even hard als ontklitter Maar wél weer ideaal tegen droge handen in de winter én als je zacht masseert wordt de olie ook klein beetje warm. Heb het nog niet getest maar lijkt me ideaal deze winter om mijn vingers en handen weer warm te krijgen na het rijden.
Tenzij iemand dé handschoen weet voor deze winter die én warm én waterdicht is zonder mega dik te zijn. Die van roeckl voldoen helaas niet en 1x vochtig in de winter (door sneeuw of regen) vriezen je vingers er nog sneller af.
Anoniem
Geplaatst: 11-11-14 11:29
Dames, even jullie ervaren visie gevraagd. Heb het gevoel dat mijn paarden enorm overvoerd worden voor wat ze maar hoeven te doen.
Wat zouden jullie voeren voor een hengst, 6 jaar die 3x/week dressuur matig gereden wordt op E-A niveau, af en toe oefenwedstrijdje, overdag op een kleine paddock en binnenkort 1x/week springles erbij. Karakter:werkwillig, niet bloedheet en nuchter.
Tinker: niveau groen-E, pakweg 4x/week licht dressuur matig werk of aan de longe met pessoa. Kan niet dagelijks buiten.
De 'gulden' regel voor graanvoeders is per dag 1kg/100kg lichaams gewicht. Maar veel hangt af van wat je heeft natuurlijk . Ben helaas slecht thuis in paardenvoederders .
Anoniem
Geplaatst: 11-11-14 12:32
De muesli is cavalor original denk ik.
Het voelt voor mij gewoon aan als Veel ivm wat ze doen. Het dieet is vooral krachtvoer en minstens 1 grote emmer maïs per dag per paard. De hengst krijgt 2 hooinetten/dag, maar de tinker veel minder. Bij hem heb ik er minder zicht op.
mijn idee is dat een paard in de basis/recreatiesport moet toekomen met max. 2 kg basiskrachtvoer/dag, zo veel mogelijk goed hooi en af en toe een slobber als extraatje. Voor de tinker zou ik zelfs zeggen max. 1 kg krachtvoer laag in suikers. Want ja, die heeft jeuk over zijn hele lijf.
Laat ons zeggen dat ze beide in krachtvoer zowat het dubbele krijgen en nog fikse emmer maïs...
Maize is wel nogal suikerachtig, zou daar nie zoveel van geven.
Anoniem
Geplaatst: 11-11-14 13:08
Ben het voornaamste vergeten :p paard schuurde toen hij maïs kreeg. Die is gestopt en schuren is ook gedaan. Hij heeft alleen met regelmaat lauwwarme tot warme hoeven als ik hem uit de stal of paddock haal.
De tink heeft dit minder. Die krijgt wel nog maïs en schuurt over zijn hele lijf. We dachten eerst aan zweten en de ruifperiode. Hij krijgt nu schilfers in de manenkam en hij schuurt ook niet bezwete plekken.
Vandaar dus mede het idee dat er teveel gevoerd wordt, dat ze de suikers en eiwitten niet kwijt kunne n in het werk dat ze nu maar doen.
Wij geven niet zoveel voer. Ze krijgen 1 pot zemelen. Komt ongeveer overeen met de bodem van een grote emmer vol. En dan krijgt Icarus een volle pot mix erover. Dus een goede bodem vol van een grote emmer. Blits krijgt op dit moment een handje mix + zemelen omdat hij gewoon binnenstaan en een beetje smaak. Casje krijgt een halve pot + zemelen.
Daarbuiten hebben ze (normaal) continu hooi. Ong 1 klein pak per paard per dag. Smorgens ook nog wortelen en in de winter een biet s avonds.