[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:05

Zeg nooit je laatste....eenmaal besmet met het crossvirus kom je er niet zo makkelijk meer vanaf haha!

marloes_s

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:43

Haha daar heb je helemaal gelijk in _Rianne :P

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:17

Hahaha xd Wie weet een keer met sjaak, maar zeker niet dit jaar! Misschien met eppie nog in ermelo, sta wel daarvoor op de lijst maar zit nog te twijfelen.. Vind mezelf nu echt te groot worden :(

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:25

Mijn dochter kan je de hand schudden Mette. Zij vroeg gewoon iets over een meetwiel maar dat en een cross horloge heb je niet nodig in de lagere klassen volgens sommigen. En wat als je nou verder wil dan de lagere klassen en daarmee ervaring op wil doen?
Het aanrijden op de hindernissen is belangrijker. Ja natuurlijk, daarom volgt ze crosslessen. Dat moet toch redelijk voor elkaar zijn in de wedstrijd?

Jij en [naam] zijn ongeveer van dezelfde leeftijd en trekken zich dit soort dingen zich soms te veel aan maar dat is nergens voor nodig. Je hebt veel meer aan de persoonlijke begeleiding van de mensen met verstand van zaken in de eigen omgeving.

Ik vind bokt in dit soort topics nog steeds leuk maar sommigen zijn zo betweterig. Ik ben oud genoeg om dat te laten maar ik kan me voorstellen dat het voor jongeren soms vervelend is.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 05:43

Je kan nooit alles weten, dat weet ik ook niet en heel veel anderen ook niet. ;)
Reglementen evt doorlezen en van ter voren informeren hoe alles in zijn werk gaat is natuurlijk wel nodig, maar je hebt altijd nog wel wat onduidelijkheden als je het niet kent. Ik zou gewoon eens bij een cross gaan kijken, dat is ook erg leerzaam. Kun je zien hoe de keuring gaat en hoe mensen een cross rijden :)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 05:50

Ik raad je trouwens wel aan om , als je de mogelijkheid hebt, de cross te lopen met iemand die het al goed kent. Ik loop ook bijna altijd samen..soms kan het best onduidelijk zijn dan is het fin er om samen te lopen. :)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 09:59

Ik loop samen met iemand ja!
Ik vind t gewoon zo stom dat alle mensen die reageren al zo vaak hebben gecrosst en doen alsof zij alles meteen wisten, maar zij zijn toch ook ergens begonnen! Maargoed, weet nu wel dat ik nooit meer in een ander topic iets ga vragen want dat gaatt vast niet goed :=

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 23:28

Tja Mette, sommigen reageren hier op een heel andere manier dan ze in het echte leven zouden reageren. Iemand die veel crosses heeft gereden heeft ook niet alle wijsheid in pacht. Ik ben bijna 51 (nog een dagje) en ik leer nog regelmatig bij.

Mijn dochter heeft nu een paar keer cross gelopen met een internationaal rijdende, zeer ervaren, ruiter en dat is inderdaad heel leerzaam. Alleen de adviezen die hij haar geeft worden dan weer op bokt door sommigen als belachelijk afgedaan. Het is niet voor niets dat er in de serieuzere paardenwereld soms wat lacherig over bokt gedaan wordt. Je moet filteren, dan kan je hier best iets opsteken maar niet iedereen heeft de wijsheid in pacht.

Vandaag was wel een dag. Super vroeg op. Wij vonden de dressuur best goed gaan. L1 rijdt ze ook in de reguliere dressuurwedstrijden en is altijd goed voor winst maar nu dus niet. Helaas 176 punten, een dieptepunt voor [naam] en Daimler.

Springparcours ging super. Hij zeilde over alle hindernissen heen. De cross ging ook super alleen was Daimler erg onrustig in de startbox waardoor [naam] haar horloge niet aankreeg. Later alsnog gelukt maar ze wist de tijd niet meer zeker. Normaal gaan ze altijd veel te hard en daarom wilde ze dit keer de controle houden. Dat lukte heel goed maar ergens in de cross verloor ze haar beugel en dat heeft haar een paar seconden gekost. Ze kwam wat te laat binnen met 4,5 strafpunt tot gevolg.

Nr. 1 in haar klasse had hele hoge punten in de dressuur maar dat was ook een Z1 paard (zit ook op bokt). Daar kan je natuurlijk niet tegenop met een paard wat net 1,5 jaar dressuurmatig getraind wordt.

Al met al waren we super tevreden. 2 winstpunten erbij, een mooie cross en voor het eerst was haar grote zus met haar vriend er een keer bij.

Aan de dressuur moet nog wat werk verricht worden. Paard is erg slim en heeft de neiging om zelf de onderdelen al te starten. Als hij dan wordt tegengehouden wordt hij boos en hij wordt nog bozer als hij vervolgens het onderdeel alsnog moet uitvoeren. Daimler heeft een behoorlijk karakter. Het is een fantastisch paard maar in dat opzicht ook weer niet de gemakkelijkste.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 13:48

He dames! Meld me ook weer 's na hele lange afwezigheid.. leuk dat dit topic nog steeds zo actief is :D
Om snel ff bij te komen: wie zijn er nog actief en wat is jullie niveau momenteel? Allemaal al op wedstrijd?
Ik kom er de laatste tijd niet aan toe om Edelweiss te rijden. Had in april/mei nog wel een BB (laag) wedstrijd gedaan, daar had ze 1 balkje, ging heel braaf rond. Ben nu bezig met m'n scriptie en daarna nog 2 tentamens, 24 juni de laatste. Daarna mag ze weer :) En ben ik hopelijk helemaal klaar met m'n studie :D

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:38

Even gekopieerd uit een ander topic maar ik ben zooo blij!! :D

Ik ben ook weer thuis en helemaal tevreden, wat ben ik trots op m'n paard. Zn tweede cross en vond 'm best pittig. 183 in de dressuur, balkje in het springen en een foutloze cross! :D Wilde bij de punt het alternatief doen, maar omdat ie zo aanpakte toch maar geprobeerd en dat ging goed! Hij vond het nog wel lastig steeds bosje in- bosje uit, maar pakte zo braaf aan! Hartslag voor en na de cross 60 dus dat zit ook wel goed.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 15:14

Wat goed Rianne!! Super!!

@ Marije: hoi! Wij staan op het punt om in de B te starten in de cross, maar mijn paard is momenteel geblesseerd. Hopelijk kunnen we ede/putten meerijden, vlietlanden gaat denk ik nog niet lukken.

@iedereen: vandaag voor het eerst in een week weer bij ed geweest. Hij loopt nog iets stijf op het harde, maar in de bak is er niks meer te zien. Heb hem 10 minuutjes gelongeerd, stappen af en toe een drafje en 1x aan laten galopperen om te zien hoe hij daarna in draf zou lopen. Woensdag komt de da, ook om hem osteopathisch na te kijken. Ik verwacht dat we dan weer mogen gaan opbouwen :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:15

Hoi Marije, welkom terug. Over mijn niveau zullen we het maar niet hebben :+ Mijn dochter start nu L1 dressuur, L springen en L cross.

Jammer dat je Vlietlanden misschien niet mee kan rijden, had het leuk gevonden om je daar te treffen.

Super Rianne! Goed gedaan.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:54

Ff snel berichtje tussendoor, foutloos gesprongen en foutloze cross! Dressuur 188 en 4e. Nu wachten op de prijsuitriking

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:20

He super mette!! Moest jij route van ab of de ponys??
Ik had trouwens helemaal niet bij nagedacht dat jij dat kon zijn naast ons met die zwarte pony. Vroeg jou moeder hoe groit mijn paard was?? Dan was je het wel haha

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:30

Ik sprong hetzelfde als de DE, AB had aparte route !
Haha ja dat vroeg mijn moeder ja :p

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:41

Haha oke dan was je het dus wel naast ons. Stom had het niet in de gaten!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 18:01

*\o/* *\o/* Rianne, Caressa en Mette *\o/* *\o/*

Hallo Marije :wave:
Qua paard; Wil voor de zomer puntje in de L dressuur hebben en dit jaar oefenparcours gesprongen.
Eerst naar de keuring en dan langzaam aan plannen. Heb wat problemen gehad met rijden, gaat nu gelukkig beter *D
Wat voor opleiding ben je aan het doen?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:24

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:19

Super caressa, rianne en mette! !!

Finlandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 22:02

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 22:35

Omdat wij hebben gezocht naar foto's maar deze niet gevonden hadden en zij wel. Zonder Rianne hadden we dus niet van het bestaan van deze foto geweten.

Valt mij wel vaker op bij wedstrijden. Dan staan er professionele fotografen maar is er geen enkele link te vinden om die foto's terug te vinden en eventueel te kopen wat heel jammer is.

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 10:55

Gelukkige verjaardag, Percy!

Super van je cross Mette! Caressa en Rianne ook top gedaan!!

Madelein: wat goed dat hij weer beter is, hopelijk kan je snel weer opbouwen en houd ie er niets aan over! Ik duim!!

Marije: Mijn merrie wordt 4 in augustus, ze heeft haar eerste oefenjumping gelopen en we zijn nu aan het kijken of we klaar geraken voor de 4j wedstrijden. Verder wil ik niets overhaasten :-). Ik rijd zelf in het M2 dressuur en heb L/J gecrosst. Doel met mijn paard is om in het najaar BB en B te starten in de cross. Als het kan zou ik haar graag (op lange termijn dan) klaar hebben voor het BK 5j eventingpaarden, maar da's een droom en ik wil daar niets in forceren :-).
Wat studeer je? Zit je ook in je laatste jaar? Ik heb morgen de verdediging van mijn eindwerk :-). Daarna nog 3 examens en dan ben ik klaar! (Eindelijk, na 5 jaar...)

Wanneer was je keuring ook weer, Tia?

Ps: wij lopen de cross ook met meetwiel en horloge hoor, niets zo handig!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 11:03

Gefeliciteerd Percy

Keuring is 10 juni

Ik loop (liep) niet met meetwiel, maar keek wat de helft was (soms staan er bordjes met afstanden op 1/4, 1/2 en 3/4, soms moet je zelf even kijken waar dit ongeveer is adhv kaart). Ik reed wel met horloge.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 15:46

@Percy, van harte gefeliciteerd!
@caressa, Mette en Rianne wat hebben jullie het super gedaan!! Heerlijk genieten is dat.
@Welkom, Marije
@Madelein, fijn dat hij weer beter loopt. Nu nog op het harde, komt vast goed.

Zometeen weer naar Lunteren crossles :)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:31

Zo gingen wij rond in markelo! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Net springles gehad met epke, sommige stonden wel op 90 dus L/M parcuor gesprongen en ging makkelijk! Ga vanaf nu dus alleen nog maar L en geen B meer, heb nog 5 wedstrijdjes.