[SGW] Setjes ruiter en paard SGW deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evony

Re: Setjes ruiter en paard SGW deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 14:53

Je moet wel die van 5 meter hebben hoor als je ze ze om alle 4 de benen wilt!
Maar ze zijn idd niet duur, top spul!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:07

Het zijn toch gewoon kousen die mensen ook gebruiken als ze druk verband om krijgen? of gips of ben ik nou lijp :=

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 16:10

Haha klopt Corien!
Geven mooi extra steun en werken ideaal tegen plekjes van beschermers. Heb hier ook een rol liggen.

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:13

Ja dat is misschien een idee. Ik doe ze weg en ga voor pe's. Net haar oude baasje even gevraagd en die heeft ze ook altijd om gehad.

Wel jammer vind de dalmars toch wel echt moou.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:49

Ik vind de PE's in het bruin zo mooi <3

Als ik weer thuis ben ga ik eens kijken of ik ergens zo'n kous kan scoren, als dat hetzelfde spul is als bij mensen moet dat goedkoper kunnen :D

Een tijd terug had een bepaald merk crossbeschermers die je helemaal naar wens kon laten maken, qua kleur e.d. Volgens mij was dat een tijdelijke aanbieding, maar weet iemand toevallig nog welke dat waren?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:56

Ik vind de PE's in het bruin ook echt geweldig! <3

Waren dat niet die 'hoesjes' voor NEW's ofzo? Kan het me wel herinneren..

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:36

Wat ik het jammere vind van die kousen is dat het ventilerende effect van de luchtgaten in de beschermers dan eigenlijk weg is. Daarnaast wil ik direct na de cross meteen weer alles van de benen af hebben en dat leek me nogal een gedoe met die kousen. Om die reden heb ik de Dalmars toch maar verkocht en ben ik voor Styles gegaan :)

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:22

Misschien waren die dat wel Capriootje, ik ga eens even googelen! Die bruine zijn errug mooi inderdaad. Als ik thuis ben ga ik eerst eens kijken of ik eens een paar beschermers kan passen van iemand, want meneer zit altijd tussen M en L in. En voordat ik een fortuin uitgeef aan een set rondom heb ik graag duidelijk wat ik moet hebben.

Zijn die kousen niet juist ontworpen om de boel te laten ademen? Maar waarschijnlijk neemt het sowieso iets van de werking weg. Ik heb het liefst ook alles netjes passend :)

Edit: je had gelijk Capriootje! Dat waren deze: http://www.indoordriving.co.uk/discus/m ... 1345741994 maar voor zover ik kan zien kan je die niet meer bestellen.

Heb dan weer wel ontdekt dat de Styles in 14 verschillende kleuren besteld kunnen worden <<) http://www.style-equestrian.co.uk/boot-s/products

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:50

Nee, die tendon grip zorgt er juist voor dat het niet ademt.

Die PE's schuren niet! Toevallig een stel gevoelige beentjes gezien afgelopen weekend, maar geen plekje!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 22:55

Ik ben ook weg van die bruine. Ik krijg ze voor mijn verjaardag. Moet nog wel 2 maanden wachten tot ik jarig ben! _O-

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 07:51

mmm ik ga toch weer twijfelen, het moet idd wel ademen.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 00:05

Ik ga ze denknik aanschaffen voor de overbelaste beentjes van mijn kreupele. Alle andere beschermers de deur uit..

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 16:53

Hoe gaat het eigenlijk met je paardjes Rox?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:48

Jonge paard is verkocht, kon er niet meer mee overweg. Andere paard is vol in revalidatie, maar zal nooit meer op oude niveau komen.
Ik vertrek vanaf september naar Frankrijk, ga daar voor ons Franse kantoor werken. Mede daardoor besloten dat jonge paard weg moest

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 23:09

Oh wat jammer zeg, het was zo'n leukie! En rot van je andere :(. Wel gaaf en spannend naar La France!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 23:15

Jonge beest had echt wel potentie! Maar dat werkt niet als dat alleen eruit komt als het hem uitkomt :n
Nitro is gelukkig wel een blij ei nu. Zielsgelukkig was ie eergisteren toen we illegaal door een waadvijver gingen. Niet te houden!
Maar voor hem ben ik dus aan het kijken naar goed luchtdoorlatende beschermers voor op den duur. Baal nog steeds dat ik mijn groene set voorlopig niet meer kan gebruiken! Net als een spiksplinternieuw rijjasje ^)

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 08:57

Wie weet wat la France je gaat brengen Rox. Wel erg balen om zo tijdelijk afscheid van de sport te moeten nemen maar er komt wel weer iets goeds!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 09:50

Lisa91 schreef:
Wat ik het jammere vind van die kousen is dat het ventilerende effect van de luchtgaten in de beschermers dan eigenlijk weg is. Daarnaast wil ik direct na de cross meteen weer alles van de benen af hebben en dat leek me nogal een gedoe met die kousen. Om die reden heb ik de Dalmars toch maar verkocht en ben ik voor Styles gegaan :)

Nee hoor, dat valt best mee! Ik was hier ook bang voor, maar op aanraden van de DA moest ik het gebruiken bij 1 been. Hij zei zelf ook al dat het wel ademt en dat is inderdaad ook zo. :)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:02

Ik heb PE's naar volle tevredenheid behalve bij 1 been. Op dit been zit een verdikking waar het paard ooit gehecht is (achterbeen) en hoe strak ik de beschermer ook doe hij blijft echt afzakken. Iemand een tip? Ik rij BB cross/tripalons/oefencrossen

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 10:26

Sannnn schreef:
Lisa91 schreef:

Nee hoor, dat valt best mee! Ik was hier ook bang voor, maar op aanraden van de DA moest ik het gebruiken bij 1 been. Hij zei zelf ook al dat het wel ademt en dat is inderdaad ook zo. :)

Klopt idd. En om en af doen is even handigheid in krijgen! Ik gooi er trouwens in eerste instantie rustig een emmer water overheen. Dan trek ik ze er daarna wel af haha.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:24

Haha, doe ik ook vaak! Of ik doe ze naar beneden dat iig de wind weer vrij langs de pezen kan gaan! Doe ik ze later wel af, gaat best makkelijk na 2/3 keer het op en af doen! Je moet ze alleen wel groot genoeg afknippen en terug slaan om je beschermer, anders zakken ze af.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 16:16

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 22:51

Ik zag je advertentie net al, wat een mooi zadel zeg, goeiemorgen!
Helaas ver buiten mijn budget

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 11:58

Welk paard Vera? :oo

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 12:06

Rox paard/pony. Mijn crossmonster, is afgekeurd voor de sport. Sindsdien ligt het zadel ongebruikt. En andere paarden hebben net een andere rug. Heeft dus maar 1 seizoen dienst gedaan.