[SGW] Setjes ruiter en paard in de sgw

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:35

peesjes kunnen inderdaad wel afwijken maar ik ben niet zo zeikerd dus ik vind het prima en voor de cross heb ik gewoon zwarte. Zoek dan nog wel een leuk (wit) dekje voor de springwedsrijden dus als iemand nog wat weet

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:39

Nickeltje schreef:
Bij de ruitershop vlak bij onze stal heb ik paarse sporen gezien (met glitters), het is dat ik niet met sporen spring of cross, want anders.... /3

Wit dekje met paarse bies, vond ik onmogelijk om te vinden dus ook die heeft mijn moeder zelf gemaakt.

Ik ga hem ook zelf maken. Dat heb ik met mijn oornetje namelijk ook al gedaan. Gewoon even een mooi dekje uitzoeken en er een bies op zetten. Valt wel mee hoeveel werk dat is. Zodra ik mn dekje heb, meet ik die op en bestel ik satijndraad. Daar sla ik dan zelf 'touw' van zodat je zo'n bies krijgt als op de BR dekjes zit bv.
Die sporen zijn van plastic trouwens. Daar mag je niet mee rijden heb ik me laten vertellen... Anders had ik al roze gekocht voor mijn springset :P
Laatst bijgewerkt door Loetie84 op 08-03-12 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:40

bvw schreef:
peesjes kunnen inderdaad wel afwijken maar ik ben niet zo zeikerd dus ik vind het prima en voor de cross heb ik gewoon zwarte. Zoek dan nog wel een leuk (wit) dekje voor de springwedsrijden dus als iemand nog wat weet

Ik vond die van eskadron wel mooi. Daar zit zo'n mooi stiksel in. Ben m alleen nog niet in helemaal wit tegen gekomen...

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:42

Wel knap dat je dat kan. Ik kan dat absoluut niet, heb wat dat betreft twee linker handen

Loetie ik koop standaard al geen peesjes van eskadron, ik vertik het om voor het merk te betalen :o

Loetie84

Re: Setjes ruiter en paard in de sgw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:47

Bedoelde de dekjes van Eskadron :P (en die zijn toch niet zo duur? of heb ik het nou mis...) Ik betaal namelijk ook niet meer dan 30,- voor een dekje hoor. :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:51

oh haha :o?
Voor een dekje wil ik trouwens wel het merk betalen, maar wil het liefst iets met een kleine ruit omdat die naar mijn idee het langst mooi blijven

edit: Deze lijkt mij ook wel fijn maar weet niet of die ook onder een gewoon springzadel kunnen klik

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:39

als je echt opzoek wil naar een kleur die makkelijk samen te stellen is, moet je bijna zeker een primaire kleur nemen (en licht blauw is dus geen primaire kleur)

ik heb zelf ooit in het rood gecrosst, en nu heb ik geel aan mijn paarse set toegevoegt, deze kleuren waren veel makkelijker dan roze, paars en knal groen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:09

bvw schreef:
maar als je een zeikerd bent met paars ben je ook een zeikerd met blauw ;)

Blauw (royal blue) is gewoon stukken makkelijker te vinden, en als het een klein beetje afwijkt valt het niet zo op als met paars :+ . Ik heb van die kleur ook genoeg in mijn kast hangen, maar mijn dekje waar ik toen mee heb gecrosst is een beetje verwassen :+ . Staat ook nog wel een foto van in mijn profiel, met Falco.

Ik rijd op springwedstrijd met bruine leren beschermers en op cross heb ik gewoon zwarte NEW crossbeschermers dus daar maak ik me niet druk over.

Bianca, die lijken mij ook wel fijn. Maar heb geen eventingzadel en denk dat het dan niet mooi ligt.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:12

Oe, mooie dekjes! Waarom zouden die niet onder een springzadel kunnen? Ik heb het gevoel dat mijn springzadel min of meer dezelfde vorm heeft als dat zadel op de foto.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:19

Ik heb zo'n close contact dekje, voor onder mijn decouvoux. Is wel een vrij specifieke vorm. Ik heb het nooit gepast onder een van mijn 'gewone' springzadels, maar ik heb het idee dat dat niet zo ideaal ligt.
Voor onder een decouvoux is het wel ideaal. Daar passen nl lang niet alle merken en modellen dekjes onder
Laatst bijgewerkt door Jetske op 08-03-12 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:21

zal je eens willen checken? Ik vind gewone dekjes namelijk ook niet fijn liggen op frits want hij loopt zijn schoft open

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:22

Zal ik even voor je doen :j

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:22

Dank je :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:25

Volgens mij ligt de singel op dat zadel op de foto wat verder naar achter, dus dan zou het dekje niet heel mooi passen..

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:37

Hmm het gaat, maar ik zou de gok niet nemen. Je merkt dat ze erg specifiek op de vorm van de eventingzadels zijn gemaakt. Onder mijn decouvoux is ie perfect, voor onder mijn prestige of stübben zou ik hem niet aanschaffen. Dekjes is vrij ver naar voren uitgesneden, heel stuk meer dan mijn springzadels. Ligt net niet mooi (voor zover ik dat nu even snel vanaf de trapleuning kon beoordelen)

Wel leuk dat ze er nu in meerdere kleuren zijn, toen ik die va. Mij vorig jaar kocht was er nog maar een heel beperkt aantal beschikbaar. Ik heb een saai donkerbruine, miss is een lichtblauwe voor erbij wel leuk :P

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 09:25

Of bruin met een licht blauw randje :P

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 10:13

Ik denk dat het onder mn Antares ook wel zou passen?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 10:16

Jawel, onder sommige springzadels past het wel. Ik heb voor Wendel een Passier Marcus Ehning gehad en die heeft ook zo'n extreen naar voren uitgesneden blad, paste ook bijna geen dekje onder. Alleen de VSS van Eskadron.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:05

Mag ik me ook melden?

Ik ga dit jaar ook SGW starten en weet absoluut niet in wat voor kleur ik wel, heb eigenlijk met de springwedstrijden steeds wat anders op.

We dressuren in het blauw (alles tot op de puntjes, foto in profiel) en ik vind rood heel gaaf voor op de cross alhoewel blauw ook leuk staat...

Afbeelding

Ik heb een groot deel van het topic doorgelezen maar wat zijn nou goede peesberschermers die jullie aanraden? Ik vind die BR dingen toch niks voor op de cross.
Zit momenteel thuis met pootje in het gips dus ik kan mooi een set bij elkaar gaan stellen :+

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:56

kun je niet dat dekje wat je daar op hebt en dan daar je kleren op aanpassen. donker shirt/licht broek?

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:57

[quote="]JoycexLynn12"[/quote]
Doe gewoon rood met blauw, check me profiel maar!! ;)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:33

Blauw en rood is inderdaad ook heel erg gaaf! Dekje zou ik inderdaad kunnen aanpassen met kleding maar ik ga toch op zoek naar een ander sjabrakje.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:55

Blauw met rood is indd erg leuk! Groen vind ik ook erg leuk.
Ik ga dit jaar crossen in blauw met bruin.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:04

Hv polo heeft nu een knal groene kleur, dat met zwart zal ook wel gaaf staan :j

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:34

Hv polo heeft altijd van die leuke knalkleuren, erg leuk voor het crossen! Heb zelf een gele en twijfel nog of ik daar niet mee wil gaan crossen.