[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tientjeh

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:29

Shanouk, dat is inderdaad gewoon balen dat je niet kan rijden. Ik heb er ook al over nagedacht, mocht er bij Uk morgen wel wat uitkomen, wat ik dan zou moeten doen en of ik dan ooit nog weer aan springen/crossen kom. ( nu bekijk ik het wel heel erg somber als ik het terug lees, maar mijn gevoel zegt dat hij nog niet goedgekeurd word)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:32

Tientje, heb je hem al gevraagd voor een spring-film? Ik kom hem wel eens tegen op springwedstrijden. Het ene paard van hem ben ik wel van gecharmeerd, en het andere totaal niet qua springmanieren. Hoe heet die man ook al weer, van taxi ten kate, zijn nieuwe schimmel komt ook bij Jeroen vandaan. Ik heb trouwens nog geen bericht van de KNHS, terwijl anderen allemaal al mailtjes terughebben ;(
Snoekiej, Wanneer ga je Zuid-afrika?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:33

Mo, ik heb hem inderdaad gevraagd om springfilmpjes, maar dan kon ik beter komen kijken. Ik vertelde dat ik uit de andere kant van NL moet komen, dus ik graag wel iets een indruk krijg hoe een paard springt. Plus, dat het een hengst is. Dat kan natuurlijk wel veranderd worden, maar of dan de hengstenkuren er nog af gaan?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:38

Hmm, wil hij nou zijn paard verkopen of niet! Replay had ik alleen op een standfoto gezien. Ik moest er helemaal voor naar Tubbergen (voor mij 3 uur rijden). Ze had wel een filmpje gemaakt, maar die was te groot om te versturen. Ik heb er toen een dagje van gemaakt. 3 paarden in de buurt bekeken en naar een springwedstrijd in Laag Soeren wezen kijken.

Meestal als ze al kuren hebben en je dan de ballen eraf haalt, ben je al te laat (naar mijn idee).

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:40

Ja inderdaad, daar ben ik ook altijd bang voor met hengsten. En ik wil ook gewoon een fijn en makkelijk paard in de omgang. Eentje waar ik mezelf mee kan redden.

Undercover moet ik ( als hij goed is) naar mijnsheerenland brengen. Ook ergens in Zuid Holland geloof ik. Misschien dat ik inderdaad er nog wat kan gaan kijken.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:41

Kan me wel voorstellen dat je bang bent dat hij niet goedgekeurd wordt hoor Tientjeh. Zeker als hij nooit iets heeft gehad.
@ Mo, ik ga 14 februari naar Zuid-Afrika, en kom op 1 maart weer terug :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:43

Mijnsherenland ligt op het eiland net onder Rotterdam, dan hoef je nog maar een klein stukje om naar Jeroen toe! Heeft de misschien toekomstige eigenaar zelf geen trailer? Bij mij wilde ze Replay ook wel brengen, maar ze wisten niet precies welke dag dat kon ivm internationaal transport van hen.

Ik wilde hem perse meteen gekeurd hebben voor ik hem mee naar huis nam, dus heb ik hem gewoon zelf gehaald!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:49

Snoekiej schreef:
@ Mo, ik ga 14 februari naar Zuid-Afrika, en kom op 1 maart weer terug :)

Lekker zeg! Met je ouders? Een rondreis oid?

Voor Jer heb ik ook best een stukje gereden op basis van een paar foto's. Stonden daar twee leuke jonge beesten op stal. Die ene viel ontzettend tegen in vergelijking met de foto's en Jer viel juist erg mee ;)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:49

Die hebben zelf een vrachtwagentje, dus daarl ligt het niet aan. Ze wilden graag dat wij hem nu brachten, de vorige keer met de keuring hebben ze ook 400 km moeten rijden en hij werd nog niet goedgekeurd. Dus daarom word hij hier volledig gekeurd, foto´s worden naar hun DA ook doorgestuurd en dan brengen wij hem daarheen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:51

We maken idd een rondreis van de West-Kaap richting de Oost-Kaap. Heb er zo'n zin in! Ik ga met mijn moeder, broertje, oma, vriend van mijn oma, tante, oom en zijn vriendin. Heel gezelschap dus :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:56

Ik ben jaloers, Shanouk! Wel spammen met een fotoreportage, he?

Ik ben ook ingeschreven voor week 2 van de KNHS :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:56

Leuk Mo!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:00

Leuk Mo! Dat ga ik zeker doen :) Ga ook voor mezelf een dagboek bijhouden, zodat ik alles terug kan lezen als ik er zin in heb. Het wordt echt een onvergetelijke reis!

Zo, nu heb ik wel weer lang genoeg gebokt :D Ik ga naar stal!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:09

Gaaf hoor Shanouk!

Wij zijn bij een paard in Noord-Holland wezen kijken vorig jaar, gezegd dat we toch een aardig stukje moesten rijden. Komen we daar, stond hij al half opgezadeld. Dan heb ik al zoiets van laat maar. Toen ging die vrouw erop en leek hij onregelmatig, moest hij binnen 5 minuten al allemaal rare oefeningen doen (dressuur viel het niet te noemen ;) ) en toen ik erop ging springen ging hij ongecontroleerd hard. Toen afgezadeld, en hij bleef zijn 3 in 1 beschermers maar omhouden. Uiteindelijk in een stal met halve meter stro na een kwartier praten beschermers af, had hij op zijn linkerbeen een zak littekenweefsel. Je kon het zo vastpakken en bewegen enzo, gewoon een zak.
Nou, dan baal je ook flink. Wel zo netjes om dat via de mail te melden.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:10

Mistid, ik merk het ook wel hoor.Mensen, ohja, hij heeft echt 3 goede gangen. Kom je daar, loopt dat paard zo bekrompen als wat. Verschrikkelijk. Ik snap dat je je eigen paard niet helemaal objectief kan bekijken, maar om nu te zeggen dat een paard goede gangen heeft, terwijl het nergens op lijkt

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:20

Gaaf Shanoek! Ben nu al benieuwd naar je foto's!
Ik ga in oktober met twee vriendinnen backpacken in Thailand.. kan haast niet wachten! Goed idee trouwens om een dagboek bij te houden!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:43

Natuurlijk begrijp ik dat je dat niet groot op internet gaat zetten dat je paarden een zak littekenweefsel aan zijn been heeft, maar over de mail kun je dat wel zeggen.
Achja.

Wij hebben Ul uiteindelijk nog geen 10km verderop bij mensen die we gewoon kenden weggehaald, en hij heeft ook wel zijn streekjes maar ze waren gewoon eerlijk dat er al een poos niet op was gereden enzo. Dat heb ik dan veel liever.

Pff ik heb echt zo'n lui dagje. Pap is jarig, dus ben steeds wat aan het opruimen. Ook nog mijn zadelplaatje teruggevonden, dus pap die meteen achterop mijn zadel laten timmeren, voordat hij weer weg is. Die dingen zijn zo weer weg.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:46

Balen inderdaad, dat je daar zo'n stuk voor rijd en dan daar achterkomt.

Dat had ik ook met een paard. Foto's zagen er super uit (met een erg handige ruiter), maar geen standfoto. Ik haalde dat paard uit zijn box, enorme flapvoeten, enorme groeiringen en nul verzenen. Toen was ik er al klaar mee. Toen de deken afging bleek het paard twee witte plekken onder de kussens van het zadel te hebben (paard was 3.5jaar). Ik ben er op gegaan omdat ik er toch was, maar dat is natuurlijk niet leuk. Gelukkig was dit maar 20min rijden van mijn huis!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:05

Zo weer terug van de hoefsmid. Paarden daar gedropt en eindelijk winterlaarzen gekocht voor het lesgeven. Van BR. Een rib uit mijn lijf maar wel een investering hoop ik voor een paar jaar.

Ik heb mijnj merrie ook 10 km van mijn huis gekocht. Had haar ooit 1x gezien aan de longe toen ik daar op CC ben. Was ook met een paard verder weg bezig, flevoland maar die werd afgekeurd.
Over prijzengeld. Ik kijk regelmatig wat inschrijfgeld is in verhouding met prijzengeld. Ik start ook wel kring puur om dingen uit te proberen in bijvoorbeeld mijn proef.
Afgelopen jaar heeft mijn merrie heel wat geld binnengehaald oa bij de cross en dressuur. Ruin is inder vaak meegeweest.Ik heb er oa een nieuw rijjasje, BP racesafe en crossbeschermers van gekocht. Dit gaat keurig in een potje en daar koop ik weer dingen voor wat met de paarden te maken heeft. Dit kan ik gelukkig goed volohouden.

*tientjuh die hengst is gaaf maar idd een eindje rijden. Er staan er vast ook wel genoeg in de buurt. Hou er ook rekening mee dat je natuurlijk ook castratiekosten krijgt met een hengst en ook dus wat risico.
Ik rij van Friesland tot randje gelderland en niet verder. Te vaak kreupele paarden en hoestende paarden meegemaakt bij bezichtiging. Daarnaast heb ik ook een beetje mijn vaste adresjes..

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:47

Meiden!
ik moet jullie ff wat vertellen!
Wij gingen naar de binnenbak en we gingen de oprijlaan uit en opeens ging de trailer eraf |(
Nu ligt de trailer in de sloot en de pony's zitten er nog in |( |( |( |( |(
Cha-Cha ligt op gentle en gentle heeft allemaal bloed in haar mond en op haar been!
Dat heb ik kunnen zien |(
Ik ben heel erg geschrokken en lig nog te janken |( |(

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:50

Jeetje, dat is schrikken. Hopelijk loopt het goed af. Maar wat doe jij op bokt als de trailer nog in de sloot ligt?

overigens stoor ik me er mateloos aan dat je altijd alleen over jezelf praat en nooit bijleest of reageert

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:50

Oh wat erg!!
En nu?? Brandweer erbij?

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:53

Ik moest naar binnen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:53

Pfff... dat het dan in je opkomt om op bokt te gaan :o Zal wel aan mij liggen denk ik.

Succes iig, hopelijk loopt het goed af!

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:54

Nee,het ligt aan mij,
maar ik zoek nu afleiding