ik heb de pro en mijn pony heeft best smalle benen dus ik vind ze heel goed passen
Mirie
Geplaatst: 23-05-09 18:12
wat BVW al zegt, vind ook ik het erg belangrijk, dat de schoft niet "vast" ligt.. voor mijn gevoel worden ze dan toch iets belemmerd in de bewegingen.. Anky pads heb ik ook maar vind ik echt k*t dingen, vind ze te veel op de schoft trekken, de pads van PK hebben (net als scapa) een oplopende schoft die vind ik dan wel weer erg fijn voor drs
mijn anky's trekken niet strak, als je ze maar goed omhoog trekt en je van in het begin netjes aansingelt (en daarbij hoef je ze niet zonder adem te zetten, maar gewoon singel niet los laten hangen) Er wordt toch ook juist veel gecrosst met polypads?
Mirie
Geplaatst: 23-05-09 18:50
ik trek ze met voorbaad al heel erg omhoog, en singel normaal aan.. ik ben ook altijd juist de geene die altijd roept hier op stal, dat de schoft vrij moet liggen
ja tis echt te zien op welk paard en dat je zadel helemaal goed zit, dat je aansingelt, enz...
Ach ja. Ik vind persoonlijk dat alle dekjes naar beneden zakken als je te weinig aansingelt en het dekje niet omhoog trekt
mistid
Geplaatst: 23-05-09 23:48
En dekjes die niet goed passen. BR cob kan ik niet meer op Kino hebben, dat gaat, hoe hoog ik hem optrek en goed ik ook aansingel, strak over de schoft liggen. Polypads vind ik ook erg fijn lijken. Ik hoef op Ul voor cross niet zo nodig scapa, maar vind rood of oranje wel mooi, maar voor cross hou ik zowieso liever blauw erin. Zat dan evt te denken aan metall blue, of toch maar die navy die ook op Yoeri ligt, al is die wel heel klein. Nog even afwachten, binnenkort loop ik vast ergens tegenaan
Mistid, polypads zijn inderdaad heel erg fijn!! Ik heb er zelf twee en maak er veelvuldig gebruik van!! Heb er ook eén van Rambo Horseware, ook een fijne .
grijs is ook een van mijn favoriete kleuren op mijn paard, maar idd te flauw voor in de cross. Ik zou niet weten welke kleuren ik zou nemen. Misschien over een paar maand weer een beetje springen. Moet dan nog een nieuw springzadel. Twijfel tussen bruin en zwart. Maar dat zien we dan wel.
Sommige grijstinten vind ik wel mooi als je het combineert met een (knal)kleur. En als je het zelf ook mooi vindt, waarom niet? Cross is niet per definitie in knalkleuren hoor.
Coberlina
Geplaatst: 24-05-09 10:23
Ik had oorspronkelijk turquoise met grijs als crosskleuren genomen... Maar heb inmiddels alles verkocht Ik ging niet meer crossen
Vond het dekje dan weer net tegenvallen op vos eigenlijk
Wel dat viel eigenlijk tegen bij mij... Ik heb ze hier nog liggen maar gebruik voor achteraan nu Styles. Op mijn paard gingen ze draaien. Ik ga binnenkort met nog een paard crossen en bij deze probeer ik die Dalmar's nogmaals... Hopelijk draaien ze op deze niet.
Idd, maar grijs op mijn paard vind ik echt saai staan, erg netjes voor springen, maar bij cross dan lijkt het wel of ik schutkleuren heb. Cobaltblauw/felblauw staat hem erg mooi, denk dat ik toch mijn scapa metall er een keer opgooi .
WolinLotte
Geplaatst: 24-05-09 16:51
Foryourneeds schreef:
WolinLotte schreef:
FYN: Ga je helemaal niet meer crossen met je merrie?
dat was het plan. maar het begint weer te kriebelen...
Hoe kwam dat dan?
Coberlina
Geplaatst: 24-05-09 16:57
De dressuur begon vreselijk slecht te gaan. Ze wilde niet meer rustig ronddraven of galopperen, steeds op zoek naar een hindernis... Deze week mocht ik enkel longeren (blessure) en had balkjes gelegd. Heeft 6 dagen geduurd voor ze er uiteindelijk zich vandaag niet meer over ging opwinden Maar goed, moet ik maar consequenter zijn uiteraard. Ook bij het springen moet ze rustig blijven. (en het vreemde is, dat ze gelijk kalmeert als ze wel mag springen, het is echt de spanning "mag ik? mag ik?" net zo'n klein kind .. )
Mijn Dalmars bevallen heel goed, en met de achter beschermers heb ik ook helemaal geen problemen! Ze draaien niet en blijven stevig op hun plek, zoals ook is te zien op de foto.
Ik heb meer problemen met springschoenen bij mijn paard, drie crossen gereden en drie paar springschoenen totaal aan gort! Ik bewaar nu alle helen en dan krijgt hij gewoon twee verschillende om! Anders wordt het wel steeds een heel duur grapje...
Ik zit ook een beetje te twijfelen wat ik met springschoenen moet doen. Wil deze kopen voor bij m'n roze set, ga ze alleen niet kopen als ik weet dat ze na 1 of 2 keer al kapot zijn! http://www.marengosoutfit.nl/site/webshop/product/2002#
Arielle: volgens mij gaan die ook te slap zijn. Ik heb nu springschoenen van Fouganza (Decathlon). Kosten echt heel weinig (ongeveer 10 euro) en zijn heel sterk Je hebt er ook zo'n van Kingsland.