ik vraag wel bij wie ik op stal sta, die rijdt zelf ook cross en hebben een eigen ruitersportwinkel. Madeleine is niet veel hier, ze studeert nog in Amsterdam.
Ik had een 4 uur durend practicum van Academisch Schrijven. Werden echt in het diepe gegooid want bijna niemand had ooit met de programma's gewerkt en de opdracht was ook niet echt duidelijk Uiteindelijk toch wat in kunnen leveren. Ben benieuwd
Tientjeh: Schrikken zeg Gelukkig is het nog zo goed afgelopen met de pony van je zusje. En leuke foto's van het NK
Ik had voor Sambal na een paar keer ook NEW crossbeschermers gekocht. Maar daar kreeg hij juist dikke benen van Daarna ben ik over gegaan op 3-in-1 beschermers voor de achterbenen met daaromheen een flexwrap en voor peesbeschermers onderlapje en een flexwrap eroverheen.
@ tientje: ik twijfelde zaterag of ik je uit de ring zag komen. Ik stapte met Calyp langs je heen en je keek mij aan. Maar aan jou foto's te zien was je het wel. Had je een bruin dekje, met een oranje koordje? En bruine pees beschermers?
@ vief: klinkt idd best lastig, maar meestal valt het achteraf mee.
Ik cross gewoon met "normale" peesbeschermers en strijklappen die ik alleen met crossen gebruik (training een andere set) en natuurlijk met 4 springschoenen. Mijn paard is met normale beenbescherming Z geweest. Het ligt aan je paard maar ik vind niet dat gewone bescherming slecht is. Waarschijnlijk is cross bescherming wel beter, maar als het zo goed gaat, waarom niet?
En hoezo heb je niks aan strijklappen teegee? mijn paard wel hoor!
Als je nou serieus wilt crossen en je paard heeft snel de benen kapot zal ik wel voor de beschermers gaan speciaal voor het crossen, anders niet.
Ik zie hoe mijn crossbeschermers eruit zien na een paar jaar intensief gebruik, en dan ben ik erg blij ermee Heb ze al een paar keer moeten laten repareren voor een grote scheur, dat was anders DA geweest. Voor mij dus nooit meer zonder.
Ik zie dat anders Caatje. Online moest vorig jaar in M'bergen tijdens de training over een greppel. En dat vond hij maar helemaal niks. Hij ging finaal in de stop en schoot daarbij met zijn achterbenen naar voren door... op het voorbeen. Zijn CC crossbeschermer was finaal aan stukken. Plaat op 3 plaatsen doormidden. Ik moet er echt niet aan denken wat er wat er was gebeurt als hij dan gewone peesbeschermers om had gehad. Kan best zijn dat jouw paard Z is geweest met gewone peesbeschermers. Misschien gewoon geluk gehad. Maar goed, iedereen moet dat ook voor zichzelf weten. Dit is alleen mijn mening.
@ caatje: nou ik ben blij dat ik gorssel crossbeschermers om had. Ik moet er niet aan denken hoe zijn benen eruit zouden hebbben gezien als ie alleen strijklappen om had. Strijklappen beschermen alleen de binnenkant van de kogel, verder helemaal NIks aan het been. En juist tegen het stoten tegen de hindernissen moeten de benen beschermd worden. In gorssel zag ik mensen Z rijden zelfs zonder bescherming achter. Dan zou ik niet eens de cross in durven
@ is: succes!!!!!
Laatst bijgewerkt door rowo op 11-09-07 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik respecteer iedereen zijn/haar standpunt tov de crossbeschermers hoor! Hoop niet dat ik nu een stormvloed van kritiek over me heen krijg . Wilde alleen aangeven hoe het ook goed kan gaan.
Het is tot nu toe goed gegaan, maar als je paard zo'n smak tegen de hindernis maakt zoals calyp in Gorssel dan denk ik dat zijn benen er niet best uit zien.