[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:21

Oh Varekaj, in Ternat is dinsdag wedstrijd, niet maandag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:28

En als je nu een soort grasmix of luzerne mengt met een muesli laag in suikers en dan olie erbij en weken in water? Is minder zetmeel dan pulp en zemelen erbij.

Edit: klopt, had me vergist op de kalender :)

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:57

Sorry dat ik even kom binnen vallen maar ik ben nog niet zo thuis met LRV wedstrijden. Kan iemand mij vertellen waar ik de startlijsten van Mol kan vinden?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 23:04

Ga het eens bekijken Varekaj!

Bloempje :wave: startlijsten staan op equester.be

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 23:05

_bloempje01_ schreef:
Sorry dat ik even kom binnen vallen maar ik ben nog niet zo thuis met LRV wedstrijden. Kan iemand mij vertellen waar ik de startlijsten van Mol kan vinden?

http://www.lrvweb.be/artikel.php?id=22533

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 23:12

Dankjewel voor de snelle reactie!! :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 23:28

Tand problemen.. Heb hier geen nuttige tips voor.

Startlijst voor mol is al gevonden. Veel succes bloempje!

Morgen dressuurles met casje. Hij loopt de laatste tijd wel fijn. Maar denk dat ik nog een straftraining krijg van mijn laatste wedstrijd.
Blits gaat ook beter. Lekker fris maar wel draaf.

Ohja! De ene die met trailer rijen. Welke hebben jullie? Onze is volledig afgekuurd maar pas 4 jaar oud!! Was levensgevaarlijk om er nog mee verder te rijden dus moeten een nieuwe kopen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 00:19

Hier een paardje met een goed gebit voor een 16-jaarse! :) Het gebit (zo de voorste tanden) zien er wel uit als voor een 16-jaarse. Maar bij m'n paard is er ook al 2 tanden getrokken geweest, en 'k zou tandarts 2x per jaar moeten laten komen maar de laatste keer heeft tandarts gezegd dat het eigenlijk niet echt nodig 2x per jaar. :) Dat hij een goed gebit heeft! Shuddy heeft ook een spleet (diastema) 'k moet dat in de gaten houden (als hij niet overdreven begint te stinken uit z'n mond) en af en toe eens spoelen met de waterslang. In de winter kan dat uiteraard niet, maar normaal merk je dat wel als 't begint te ontsteken denk ik.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 09:12

Huh hoezo, wat was er mis mee Daphne? En welke hebben jullie nu dan?

Ik rij met de van van op stal en die is al zeker 20 jaar oud. Er staat Pegasus op.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 09:13

Ik vind shuddy zijn voortanden erg plat als ik vergelijk met Isle die bij ons op stal 18 is en zelfs fleur van 27 haar tanden staan nog nie zo plat :D. Maar zolang hij goed kan eten maakt dat niet uit:

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 15:25

De baar waar die banden op staan en dat wat de paarden moet dragen zaten barsten in. Blijkbaar levensgevaarlijk. Hij is nu wel verkocht naar de handelaar waar we hem gehaald hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 16:25

Ifor zijn heerlijke trailers maar wel duur en zwaar van zichzelf. Verder heel tevreden mensen gehoord over bockmann en humbaur tot nu toe.

Morgen moet ik gaan dressuren en heb geen hulp of voorlezer dit keer. Dat wordt proefjes vanbuiten leren. Help...

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:52

En Varekaj, hoe is je dressuur gegaan?

Ik denk dat onze 2-jaarse dinsdag rond half 2 moet springen. Wat moeilijk uit te rekenen, ik reken aan 2min30 per combi, maar ze slepen om de 10 paarden en er is na 40 paarden een half uur pauze...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 21:05

Wij gaan morgen de nieuwe trailer bestellen! *\o/*
Wel 6weken min op wachten dus nog even zonder trailer. Kan die wel lenen van een vriend, maar dat is zo een gedoe met dat materiaal enso.
Ga blij zijn als hem er eindelijk is!

Hoe waren hier de weekends met de paarden?
Hier vrij rustig, Zaterdag dressuurles gehad, ging goed. Ook met blits gaan wandelen, die was echt super happy, hele tijd bokken en omhoog gaan. Ben blij dat ik er niet van afgedonderd ben, wel een goed teken dat hij zich duidelijk beter voelt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:13

Zaterdag zijn de ijzers eraf gegaan bij de hengst, doe ik altijd in de winter. Mocht zadel ook ophalen, dat bleek gratis aangepast te zijn! Helemaal happy haha, alleen had paardlief in de les enorm lopen etteren.

Wedstrijd ging goed! 69.5% in de E7 en 3e plaats. De E5 liep hij naar mijn idee fijner en relaxer, volgens de jury met te weinig impuls en slechts 63.3% helaas. Hoe dan ook, ben echt heel tevreden. Was weer meeliften en sturen, superbraaf de hele dag Door. Ook hoop complimenten gehad over zijn karakter en dat ie er goed uitziet Door mensen die hem ooit kenden als veulen. Hij is aardig uitgegroeid haha.

morgen echter eens goed uitslapen, heb er zo hard nood aan.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 21:16

Gefeliciteerd met je 3de plek!!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:43

Proficiat Varekaj! Hoe ging het nu met rusten tussen de proeven?
Loopt de jouwe trouwens direct goed zonder ijzers? Hier staat de drachtige nu een 2-tal maand zonder ijzers, maar loopt nog steeds zeer gevoelig, en die wordt zelfs niet meer gereden...

Daaphh welke trailer is het geworden? 6 weken valt mee... Ik moest 10 maand wachten op de camion!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:55

Hij loopt meteen goed, heb alleen klein probleem met galop rechts sinds zaterdag. Maar dat was al voor de smid kwam. Op zich probeer ik ze ook zo lang mogelijk ijzerloos te houden.

Ik had 1u06 tussen de proeven. Dus 5min uitstappen, aan de vrachtwagen gezet zodat hij kon rondkijken, niet afgehandeld maar wel singel losser. En denk kwartier voor proef weer opgestapt. Ging erg fijn, dus volgende keer doe ik het weer zo.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 21:58

Hier lopen ze ook altijd in de winter zonder ijzers en eigenlijk ook nooit problemen mee gehad.

We gaan voor de bockmann mega portax , vooral omdat ik een grote zadelkamer miste in mijn vorige. Die heb ik nu dan wel.
6 weken is opzich niet zooo lang, maar heb nu echt geen trailer meer en ben afhankelijk van andere, vind ik zo vervelend!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 22:05

niks gedaan.... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 22:06

10 maanden wachten op een vrachtwagen... pfoe. Binnenkort ga ik aan het opknappen van de mijne beginnen. Wil er liefst ook andere bodem in, maar geen idee hoe of wat. Heb wel aardig aantal steunbalken onderaan (denk om de 25cm) dus doorzakken is volgens mij amper mogelijk.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 11:46

De mijne staat in de winter zonder achter ijzers, vanvoor loopt ze te gevoelig. Isle, de merrie op pension staat ook met voorijzer want die is super gevoelig.

proficiat met je punten! Ik heb morgen ook dressuur, ben vreemd genoeg nerveus :+.

Welke was je vorige trailer Daphne?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 11:58

Succes morgen! Mijn nieuwe smid geeft ook advies over voeding en dergelijke, hij rijdt zelf 1m40 als ik het goed begrepen heb. Toch dik pluspunt.

Heb stoute schoenen aangetrokken, moed verzamelt en k*obe gemaild ivm springles en crossles. Nu in spanning afwachten wat het kost en of hij nog een plekje vrij heeft voor een extra combinatie.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 12:37

Mijne staat altijd vierkant. Alleen als het erg vriest enzo zonder ijzers. :)
Want hij heeft anders zulke platvoeten, en heeft gemakkelijk barsten en flares. Dusja...
'k Heb al geprobeerd zonder ijzers maar paard bleef erg gevoelig en ik kon zijn hoeven precies niet sterk laten worden.

@Helene: Succes alvast morgen! :D Ik ga straks dotten want 'k wil een beetje kunnen uitslapen morgen. :P Ik zie je wel als jij moet rijden! ;)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 12:47

De vorige was een Cheval liberte (als jet zo hoed geschreven is)

Succes allemaal morgen!!