[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mettee

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 10:16

Heel goed! B springen echt een domme fout op hindernis 8, zonder die balk was ik 2e geworden met 71 stijl.
Toen dressuur, ging zo slecht! Bleek dus dat ik 1e ben geworden met 196 puntjes!
Daarna L parcourtje, helaas een balkje op hindernis 6, verder mooi foutloos en kreeg wat leuke complimentjes :)

Ik moet zondag om 12:07 dressuur, 16:40 springen en 17:00 cross! Dan kan ik bij het springen van je kijken! :)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:00

Netjes!
Oke, moet je me maar aanspreken als je me ziet en even zeggen dat jij het bent :P Ben nummer 115!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:01

Hiji oke! Ik ben nummer 203 :)

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 12:34

@mette, wat fijn om te lezen dat jullie plezier hebben!
@percy, het is wel grappig maar ook zo lastig. Hoop dat die 1.60 er bij houd.
@rianne, wat een grappig filmpje!! Top, ook lekker bezig in de dressuur.

@mette en rianne veel plezier dit weekend en succes!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 12:42

Grappig filmpje Rianne, paard met humor :D Leuk dat hij het zo goed doet in de dressuur.

Dat springen is inderdaad wel grappig maar de twee mannen krijgen ruzie als ze bij elkaar in de wei staan dus hou ik ze liever gescheiden. Best vreemd eigenlijk want op stal zijn ze goede maatjes en samen in de trailer gaat ook goed.
Hij staat nog op zijn eigen plekje :)
Shetan is vorige maand 4 geworden en 1.73m. Ik denk niet dat hij nog verder zal groeien omdat hij hengst is. Hij is wel forser aan het worden.

Jammer van dat balkje Mette maar verder toch super goed gedaan! Gefeliciteerd met je eerste plaats. Nette punten.

Ben benieuwd hoe het iedereen vergaat met de crossen dit weekend. Wij gaan morgen naar Maarsbergen.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 12:46

Vond het echt doodeng trouwens met sjaak in de trailer haha.. Ineens een grote reus ipv kleine eppie..
Hij was gewoon super rustig toen hij de trailer uitkwam dus denk dat het op concours ook wel moet lukken.
Ben heel benieuwd naar de cross hihi, ben heel zenuwachtig. :D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 13:40

Mooie verhalen gemist zie ik :)

Fijn mette dat het zo goed gaat! Jij en Rianne veel plezier morgen!!

Vraagje, gebruiken jullie transportbeschermers op de trailer? Na ons akkefietje zit ik er serieus aan te denken om deze aan te schaffen. Heb nu een set neopreen beschermers met onderlappen op het oog, nu in de aanbieding bij agradi.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 13:45

Bij sjaak doe ik gewoon zijn pees beschermers om, epke staat zonder iets erop.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 13:48

Pees beschermers beschermen helaas niet de kroonrand bij mij. Ik had ed ook altijd zonder, maar na zijn rare actie in de trailer zit ik te denken of het toch niet verstandig is om ze toch te gaan gebruiken...

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:03

Zeker een paard met humor. Hij is ook altijd ontzettend nieuwsgierig naar alles, zo leuk haha!

Percy wel raar dat ze overal goed met elkaar kunnen behalve in de wei. En jeetje das al behoorlijk aan de maat, denk idd dat ie nu eerst in de breedte zal gaan groeien.

Mette blijven ademhalen! :D Bij SGW Markelo potdijk was ik twee weken van te voren ook al zooo zenuwachtig dat ik er buikpijn van had en op de dag zelf als een spook rondliep en iedereen zei; blijf ademen :') Nu gaat het nog wel goed met de zenuwen. Ik kijk wel hoe het gaat en als het niet wil kan ik de week erna zo meedoen met de oefencross dus ga me niet druk maken.

Madelein: Ik heb altijd transportbeschermers om! Zijn nu helaas kapot dus heb eergisteren weer nieuwen besteld. Neem liever het zeker voor het onzekere :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:04

Ik heb juist door de tranportbeschermers narigheid gezien. Door het aftrappen van die dingen. Ik doe nooit beschermers aan op de trailer. Vroeger wel maar ik vond het niet prettig.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:09

Je moet ze idd niet té laag omdoen. Twal zn achterbeschermers waren wel eens afgezakt waardoor die erop was gaan staan. Had laatste tijd al alleen voor om, omdat die achter niet meer goed waren. Achja liever zo dan een dikke wond aan z'n been als die naast de trailer stapt. :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:20

Tja ik ben ook nooit zo voor geweest, te meer omdat ed altijd braaf en rustig was op de trailer. Ik ben niet bang dat hij naast de klep stapt, hij is super makkelijk te laden.
Maar zijn pezen hebben een aardige klap gekregen vorige week, en ik heb mazzel dat hij zichzelf niet ernstiger verwond heeft. Daar komt bij dat er een week of 3-4 terug hier op bokt een nieuws item was van een paard wat om was gevallen in de trailer, en er door de brandweer uitgesleept is. Dat beest lag op z'n achterbenen en die zijn dus flink over de trailer en de klep geschuurd. Dat paard had gelukkig ook beschermers om.
Weet niet zo goed waar ik goed aan doe...

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:22

Heb de beschermers net toch maar besteld, dan kan ik ze altijd nog terug sturen als het niks is. Op de foto lijken het bijna peesbeschermers, zijn niet van die hoge dingen. Maar ze bieden wel bescherming mocht Eddy weer gaan breakdancen in de trailer...
http://www.agradi.nl/kerbl-transportbes ... -grijs.htm

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:35

Die zakken niet zo snel af denk ik Madelein, zitten veel steviger aan de onderkant dan die hoge (die ik heb)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 15:05

Breakdancen :D

Die zien er inderdaad wel veel beter uit dan die hoge dingen. Zit er alleen aan te denken dat bij een cross paarden vaak erg lang op de trailer staan. Wordt het dan niet te warm onder neopreen beschermers?

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 15:15

Ja vond ik er ook beter uitzien.
@percy: hihi ja moet er maar een positieve draai aan geven he... :')
Ja wordt wel warm denk ik. Voor langere stukken zou ik voor gewone peeskappen om kunnen doen ( heb van die lucht doorlatende van eskadron). Achter is dan niet anders. Ik kan er ook voor kiezen om op de heen weg geen beschermers te doen en terug wel bijvoorbeeld. Hij is terug vaak drukker ( moe? Nee hoor...
Het is voor mijn gevoel nu de keus tussen zichzelf kapot trappen, of wat te warm staan. Lastig vind ik het. Als hij niet zo debiel had gedaan had ik er nooit over nagedacht, ben er namelijk okk niet zo'n fan van om altijd maar beschermers erom te gooien.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 15:44

Zet die van mij als ik naar de les ga, 10 minuten rijden, met peeskap. Ga ik verder doe ik transportbeschermers. Als ik er ben kunnen die eraf, anders vind ik t ook te warm

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 16:22

Ja dat was ook mijn idee thia, gelijk af die dingen.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 18:39

Moet het echt ff kwijt haha, vind zo dat mensen op bokt zeuren. Ik vraag iets over alternatieven bij een cross maar dat valt niet echt goed. Mensen op bokt kunnen je ook nooit normaal helpen. :O

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 18:40

Neemt niet weg dat ik gewoon met plezier ga zondag. Haha :P
Nu eerst fijn trainen met sjaak.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 19:10

Bijzonder idd... Lekker laten gaan

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 20:08

Vraag maar gewoon hier als je wat wil weten Mette. Proberen wij je te helpen. :)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:52

Kan toch gewoon iets vragen als ik t even niet weet, is toch mn laatste cross maar ook mn eerste. Naja ga me er niet meer druk om maken.
Sjaak liep heerlijk :)

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:58

Klopr mette, laat maar horen!