[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 10:27

Ik was ook al vroeg op, ga de schade aan het balkon maar bekijken vandaag, vanmiddag komt de dakdekker langs en voor die tijd moet ik zorgen dat de vloer leeg is. Ik vermoed dat het dakleer lek is en dat dat vervangen zal moeten worden, dus een klusdag vandaag. Kon gelukkig op het laatst verlof krijgen.

Lielle

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 10:50

morgen, wat een drukte hier zeg!

Heb eea gelezen over fokken, trakehners, en veel paarden rijden. Wb het eerste, we hebben voor Raimaer bewust een echte allrounder gezocht, en dat lijkt een erg leuk resultaat te hebben opgeleverd.
Trakehners heb ik erg slechte ervaringen mee, heeft me een ontzettend nare val opgeleverd. de hindernisvariant dus, van het ras heb ik geen verstand
Veel paarden is erg leuk, maar ik rijd nu drie paarden voor de wedstrijden en dat zou al absoluut onhaalbaar zijn zonder mijn moeder. Bovendien hoef ik Ojee ook maar beperkt te rijden, anders lukte dat niet eens. Met een volledige baan en redelijk wat reistijd is het al vol genoeg. Mijn man wil me ook nog wel eens zien ;)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 10:59

MO: Ik rijd ze in principe iedere dag. Hetje vaak zelfs 2x. Amati blijft nog wel eens een dagje staan. Verder heb ik dan nog een pony staan die verkocht moet worden en die moet toch ook fijn gereden zijn. Straks komt m'n nieuwe dan en die moet zadelmak en hoeft dan niet iedere dag, maar dan is er altijd nog wel een ander dier dat moet gebeuren.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:02

Jeetje zeg, ik red dat echt niet. Heb aan 1 paard ook al redelijk veel werk. Naast mijn gewone werk, school, juryopleiding en secretaresse van de vereniging. En nu ik samenwoon natuurlijk ook nog het huishouden e.d

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:04

Scheelt dat ik weinig college heb ;)
Als ik straks werk ga ik het ook nooit redden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:06

Goeiemorgen :wave:

Wel bijgelezen, maar er is weinig blijven hangen :+

Lees wel iets over het aantal paarden. K rijd op dit moment in principe alleen Zetje, maar die ga ik wel langzaamaan afbouwen. Straks kan ik Avi weer pakken, die is nog met vorstverlet :)) Zimble rijdt ik in principe maar 1x per week in de springles, nu alleen ff wat vaker omdat mijn nichtje niet kan rijden.
Meer paarden wil ik ook niet naast school, werk, vriend/vriendinnen, uitgaan etc. Er is meer dan alleen paarden!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:39

Goeiemorgen!
Ik heb net hertentamen gehad. Volgens mij heb ik hem nu wel gehaald :) Vorige keer had ik hem bijna gehaald, had 2 vragen meer goed moeten hebben.

Wat hebben jullie een hoop van jullie veel paarden te rijden zeg! Ik heb momenteel niets te rijden, straks hopelijk Vorstin weer. Soms rijd ik wel op wat paarden op stal. Nu toevallig weer wat meer, maar soms ook maanden niet. Zou wel een tweede paard willen, maar eerst maar eens de loterij winnen ;) Qua tijd zou ik het iig wel redden. Heb maar 13 uur in de week school, en daarbij doe ik hooguit nog 2 uur zelf. Heb eigenlijk ontzettend veel tijd over :D

Leuk Jantine!
Wat dat betreft lijk ik wel op jou Simmie. Ik kan gerust 3 uur met Vorstin bezig zijn, en als ik niet uitgebreid aandacht kan besteden, voel ik me daar ook niet lekker onder.
Leuk zo'n logeetje Lotte!
Tuig vervangen is wel leuk Mirthe :D Ik hoop dat ik binnenkort een nieuw borsttuig kan bestellen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:03

Hoi,

Net naar de fysio geweest en wat oefeningen gekregen.
Las wat over thrakheners. Ik vind het vaak wel mooie paarden om te zien maar verder geen ervaring mee. Kasparow leek mij wel leuk voor mijn fokmerrie maar ik heb geen idee of hij past en daarbij ken ik te weinig nakomelingen alleen die van mech.

Ik heb 2 paarden om te rijden en die lopen volop wedstrijden (normaalgesproken). Ik geef 2 uur les per week en ik werk momenteel even niet maar werkte 32 uur. In de winter is 2 goed te doen. Zomers kan ik er wel meer bij hebben.
We gaan als het goed is vandaag met de paarden in de nieuwe trailer naar de hoefsmid (ze krijgen nieuwe nike's :D ). Ik ben benieuwd hoe zij zich gaan gedragen. Ik ga zo maar even naar stal om te laden. Bij mij zijn ze net even makkelijker dan bij mijn ouders.

@snoekij hopelijk heb je hem gehaald.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:21

Dat is altijd fijn als ze nieuwe schoentjes krijgen :) . Goed dat je het post, zal meteen pap vragen of die zo even de smid voor Meno wil bellen.
Ik heb opzich best wel tijd, alleen kan ik totaal niet plannen. Ik doe alles zoals het komt. Daarbij loopt het hier vaak anders dan wat we in gedachten hebben, dus is het gewoon geen doen.
Fijn dat je hem wss nu wel hebt gehaald Shanouk! Tuig vervangen is leuk, alleen de prijzen die er soms aanhangen is minder. Maar ik mag niet klagen, als ik zie wat ik aan prijzengeld binnenhaal steeds :o . Mijn crossbeschermers á 150 euro had ik binnen anderhalf maand terugbetaald en nog geld over, toen heb ik een cap gekocht en heb inmiddels weer meer dan 120 euro gewonnen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:31

Jeetje wat een hoop geld win jij dan! Ik heb 2x een geldprijs gewonnen, 1x op SGW Vrouwenpolder en 1x op SGW Princenhage. Toen was ik 4e en 5e, en kreeg ik iets van 15/20 euro. Dat vond ik toen al onwijs veel!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:33

@ Snoekiej : Fij dat je hem waarschijnlijk hebt gehaald, ik had een tentamen scheikunde van vanochtend, maar die heb ik zeer waarschijnlijk niet gehaald :o

Ik las wat over Trakehners, ik weet niet veel van het ras specifiek, maar ik ben zoiezo meer gecharmeerd van de de Duitse paarden dan van KWPN'ers.

Ik zit zo´n 30 uur per wek op school en daarnaast werk ik nog zo´n 20 uur, druk zat dus. Ik heb maar 1 paard waar ik ontzettend lang mee bezig ben, ik neem graag lekker de tijd voor poetsten, rijden, paddock enz. Daarnaast mag ik nu ook regelmatig een ander paard rijden van iemqand met een belssuure, en hoewel ik het al erg druk heb maak ik daar toch graag tijd voor vrij :D :D .

Ik ben zaterdag geschrokken, ik kwam s´avonds op stal om hem even te longeren en Bandido was ineens een krentenbol :wow:, hij had heel de dag op stal gestaan omdat ik had opgepast en mijn moeder die hem dan normaal s´middags rijdt was skieen in Oostenrijk, maar hij had blijkbaar teveel eiwit binnengekregen van het kuil, omdat hij snel mager wordt krijgt hij 3x per dag een royale hoop kuil tot aan zijn voerbak, maar zaterdag waarschijnlijk nog meer want er lag nog heel veel kuil door zijn stal heen, en Bandido zat onder de eiwitbulten. Ik heb gelijk zijn stal leeggehaald en hem op hooi gezet en gisteren was het alweer bijna helemaal weg, maar ik ben wel geschrokken zeg.

Gisteren heb ik wel voor het eerst weer in de buitebak gereden, de bodem was nog wel nat dus het spetterde wel een beetje, maar de bodem was goed, niet te hard en ook niet te zwaar. Zowel paard als ruiter waren helemaal happy :):) met de ruimte, dus we hebben even lekker in galop de bak doorgeraust en niet echt serieus gereden...

Geldprijzen en nieuw tuig zijn erg leuk, helaas heb je voor het laatste (ik in ieder geval) inderdaad wel het eerste nodig ;)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:37

Dat is idd schrikken Evie!

@ Shanouk, bijna alle prijzen die je hier wint zijn geldprijzen. We zijn daar ook heel verwend in geworden, een beker of medaille beland dan ook gauw achterin de kast of in een doos onder het bed :o .
Heb eerlijk gezegd ook enorm veel wedstrijden gereden, en bijna elke keer wel een prijs, en dan gaat het wel heel hard. Scheelt ook dat ik mam bijna nooit het inschrijfgeld terug hoef te betalen.

Edit; bij de pony's is de eerste prijs vaak 20/25 euro. Bij de paarden zit je snel aan de 50 euro, volgprijzen komen eigenlijk ook nooit onder de 20 euro. Pony's is volgprijzen vaak wel gewoon inschrijfgeld.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:45

Met zoveel paarden en zoveel wedstrijden kan ik me dat wel voorstellen mistid.
Dat is idd grappig, ik heb ook vaak gehad dat ik dan 20 euro won ofzo en dat het inschrijfgeld ook 20 euro was (voor 2 proeven), maar dat geld ging dan ook mooi in het paardenspaarpotje ;)

Wat alleen wel stom is is dat je hier met springen eigenlijk altijd prijzengeld hebt, maar met dressuur alleen op de grote buitenwedstrijden, en laat ik nou net nooit wat winnen met springen ; :Y)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:46

Hier in de buurt is er maar 1 concours waar je geen prijzengeld hebt. Verder overal, zowel dressuur als springen. Zouden ze dat niet hebben (en vooral het springen niet) dan start er gewoon geen hond :n

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:56

Dat is bij ons thuis ook de regel, alles wat ik win gaat in een potje/envelop voor nieuw spul.

Hier in de buurt op doordeweekse concoursen zijn meestal geen geldprijzen, maar daar komen in principe vooral mensen die tig jonge paarden bij zich hebben of die punten & ervaring nodig hebben.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:58

Ik wil het ook altijd in een potje doen, maar helaas komt dat er nooit van :+

Door de weeks heb je hier ook gewoon prijzengeld. Gelukkig wel :o

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:04

Bij de paarden weet ik het nieteens, omdat ik eigenlijk met Ul voornamelijk op de wat grotere wedstrijden in de buurt start.
Bij de pony's in Exloo krijg je in ieder geval geen prijzengeld, wel gebruiksartikelen, en dan ook iets waar je wel wat aan hebt.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:14

Ik gooi ook alles weer terug in het paarden-potje, kost toch allemaal al genoeg! Hier krijg je trouwens bij dressuurwedstrijden meestal cadeaubonnen van ruitershops (best leuk). Bij springen meestal wel geldprijzen, maar geen hoge bedragen hoor.

Toen ik nog studeerde had ik inderdaad ook zeeën van tijd voor de paarden, heerlijk! Sinds 2,5 maand ben ik volop aan het werk, dus het is wel wennen hoor! Ik rij/longeer Jer de ene week 5 en de andere week 6 dagen. Balen alleen dat het nu allemaal in de avonduren moet gebeuren (zeker met dit weer), maar inmiddels heb ik een aardige routine ontwikkeld, dus dan is het weer aardig te doen.

Shanoek: goed van je herkansing! Evie: jammer, mag je nog wel herkansen?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:17

Yess, tentamen gehaald :D 39 van de 50 goed! Als dit zo doorgaat haal ik mijn propedeuse misschien nog wel dit jaar 8-)

Jammer van jouw tentamen Evie!

Volgens mij hebben de paarden hier met springen wel geldprijzen, maar dresuur volgens mij bijna nooit. Bij de pony's springen kreeg je wel eens een waardebon, anders een dekje ofzo, maar geen geld. Dressuuur ook nooit.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:19

Gefeliciteerd Shanouk!

Ik zit hier ong in dezelfde buurt als Rowo en hier is gelukkig altijd prijzengeld!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:19

Nu het over wedstrijden gaat begint er bij mij wel weer iets te kriebelen, door het weer ben ik al 2 weekenden achter elkaar niet op wedsrijd geweest, en dresuur is al zeker meer dan een maand gelden.

Omdat ik door de sneeuw niks anders kon heb ik de hele week gereden in de binnenbak, en het ging heel de week super, maar nu heb ik tentamenweek en kan ik de halve week niet rijden ^) , dus ik baal wel. Maar zondag hebben we weer dressuurwedstrijd, ik ben benieuwd wat we ervan bakken....

edit:
Die Jeroen Heijmans zie ik wel vaak op dressuurwedstrijd, en die heeft inderdaad fijne paarden, is zeker wel de moeite waard om daar te gaan kijken.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:21

Ik wou ook dat ik weer eens wedstrijden kon rijden. Zelfs voor een dressuurwedstrijd zou ik al een moord doen..

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:22

Evie-bandido, het is voor mij 2 en half uur rijden richting Jeroen Heijmans. Dus als hij te eigenwijs is om een springfilmpje te maken ( want hij heeft wel dressuurfilmpjes gemaakt) dan ben ik ook te eigenwijs om zover te rijden.

Ik ben begin dec voor het laatst op wedstrijd geweest. En rijd Uk op het moment maar 1x in de week. Ik wil eerst de keuring achter de rug hebben en dan zien we wel weer verder.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:24

@ Snoekiej:
Helemaal niet kunenn rijden is inderdaad nog veel vervelender :(:) , ik heb ook een vriendin die in januari wilde beginnen met starten en die loopt er nu ook weer naast met een blessure van het paard.

edit: Typo

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:26

Dat is ook sneu. Morgen komt de fysio weer. Ik denk dat ik er na Zuid-Afrika weer op mag. Ik hoop nog net ervoor, zodat ik vast zadels kan passen. Dan kan mijn instructrice vast een beetje beginnen met opbouwen onder het zadel (gebeurt het gelijk goed), en dan kan ik al wat meer aan de slag als ik terug kom. Maar ik vrees dat het pas na Zuid-Afrika wordt.