Ik heb niet zulk leuk nieuws over mijn paard. We hadden besloten om mijn paard een keer helemaal na te laten kijken of er misschien ergens in haar lichaam een blokkade zit wat haar gedrag veroorzaakt. Onze nieuwe springinstructrice van de club raadde ons aan om naar Hollandscheveld te gaan met haar, daar had ze zelf hele goede ervaringen mee ( www.health4horses.nl ) Dus had mijn moeder daar een afspraak gemaakt en zijn ze daar afgelopen vrijdag heen gegaan. Ik kon helaas niet mee omdat ik moest werken.
Daar werd ze eerst helemaal onderzocht door degene die daar de sportmassages doet bij paarden. Die constateerde misschien ataxie. Toen hebben ze de dierenarts erbij geroepen die daar toevallig al aanwezig was en die zei 50 tot 60 % ataxie. In haar rug zit een zenuwbeknelling waardoor er geen prikkels worden doorgegeven. Nu moet ze daar 1 week blijven en krijgt ze allerlei therapien. Zo krijgt ze sportmassage, gaat ze in de seawalker en krijgt ze magneettherapie. Daar moet ze dan deze week een reactie op geven en als ze dat doet, moet ze nog 2 weken blijven en gaan ze door met de behandeling. Reageert ze er niet op, dan kan ze vrijdag weer naar huis en is het een afgelopen zaak, dan kunnen we haar laten afkeuren.
IK voel me zo klote nu, ben al vanaf dat ik het hoorde helemaal beroerd. Maar ik vind het ook zo zielig voor haar, ze deed juist zo goed haar best de laatste tijd. Zelfs mijn dressuurinstructrice was dinsdag alleen maar positief over haar (terwijl ze het normaal helemaal niet zo'n leuk paard vind geloof ik..) Ik hoop zo dat de behandelingen aanslaan, maar ik durf niks te hopen omdat ik zo bang ben dat het niet zo is.
rowo
Geplaatst: 09-03-09 12:26
Jeetje Anthea wat k lote zeg!! Ik hoop echt voor je dat de behandelingen aan gaan slaan.
Laatst bijgewerkt door rowo op 09-03-09 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Jeetje wat naar Andrea. Dat zijn echt geen leuke berichten.
WolinLotte
Geplaatst: 09-03-09 14:00
Anthea, wat sneu dat soort berichten!! Hopelijk slaan de therapiën aan . Ik heb trouwens hetzelfde met mijn instructrice, ik merkte op een gegeven moment dat ze Wolin wel kon schieten en ik heb dit zelf nooit gehad bij Wolin, schoot bij mij in het verkeerde keelgat, het blijft immers wel míjn maatje en ik heb gekozen voor deze draak . Sinsdien kijkt mijn instructrice heel anders naar Wolin . @Vief: Jep, helemaal gelukt met mijn opdrachten !! En wat lekker dat je er nu al zit! En de eerste drie dagen; lekker bijslapen !!
Heb straks mijn eindbeoordeling, spannend, want het laatste gedeelte van mijn stage verliep niet helemaal van een leien dakje.. Ik zit niet bepaald op mijn plek waar ik nu zit , interne is niks voor mij . Nu maar vast even voorwerken voor mijn volgende stage, leek me een goed voornemen .
WolinLotte
Geplaatst: 09-03-09 14:08
........ik wil ook crossen....
*kijkt naar al die foto-topics , begint wel echt te kriebelen!!*
andrea16
Geplaatst: 09-03-09 14:31
Succes Lotte!
Ik wil nu ook wel rijden, heb alleen ongelofelijke spierpijn van de eerste hockeywedstrijd gisteren. Dat is altijd vaste prik, maar het is wel weer even vervelend. Loop echt als een oud wijf
Moet eerst een betoog afmaken en dan mag ik gaan paardrijden (als me dat lukt met m'n spierpijn ).
Tjee Anthea, dat is niet niks zeg... Hopelijk knapt ze van de behandeling op!
Bianca heeft op Bul gezeten: leuk zeg .
Nanea is ook maar 1.62 . Het lijkt af en toe net een pony als ik er op zit. Voor het fijne is ze eigenlijk ook net te klein voor me, maar ik ben al super blij dat ik haar mag rijden en starten .
Anthea wat kl.te man sterkte! Hoe gaat het met je buik(je) nat
Zo ben even in de stad geweest nieuwe oorbellen en een horloge (wel vervelend als je telkens je mobieltje uit je zak moet halen om te kijken hoe laat je er nou op zat)
jipje_niekje
Geplaatst: 09-03-09 18:01
Hallo,
Ik heb even een klein beetje bijgelezen: @Anthea: Wat een vervelend nieuws zeg! Hopelijk knapt ze door de behandelingen toch op! @Nathalie: Jij moet het nog een klein maandje uitzingen met de kleine in de buik? @Simmie: Zo jij hebt ook weer lekker kunnen crossen met Sims! Ze ziet er ook erg goed uit hoor! Ze heeft toch ook een tijdje stil gestaan? @Mandy en Marloes: Vanavond maar mooi op tijd naar bed @Vief: Fijn dat je in je nieuwe kamer zit!
Ik zit dus lekker in Oostenrijk, vandaag lekker kunnen boarden. Soms zelfs wat zon, voor de rest ook nog wat sneeuw, maar dat mag de pret niet drukken hier. Het hotel is ook goed, lekker zwembad en sauna erbij. Alleen het avondeten is voor mij iets te culinair aangelegd maar dat komt ook wel goed.
Ga nu nog even lekker zwemmen in de hoop dat de spierpijn morgen mee gaat vallen