[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-18 09:52

Schorsing mss?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 10:20

Zou ik buiten wedstrijd mogen deelnemen?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 10:34

Gele kaart?

Ik zou vlp eens mailen wat de opties zijn voor die andere cross.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 10:41

naja, wat een onzin zoiets...ik vind dat je gewoon moet kunnen starten waar je wilt starten.
of dat nu 10km van je huis is of 200km...die bonden in België moeten zich maar eens verenigen tot 1 grote bond, klaar met die nonsens.
Kunnen de ruiters daar niets aan doen?
of ben ik dan te snel met een mening? misschien vinden jullie dit wel prettig zo?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 11:01

Nee ik ben het met u eens!
Soms zou ik 180 km verder moeten ribden ook al is er binnen de 20km een cross.. gewoon omdat ik niet lrv ben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 12:14

Voor crossen deel ik die mening! Dressuur en springen is er bij beide aanbod genoeg per bond.

Zou het ook gevolgen hebben als je enkel met Play start? Daar heb je wss nog geen licentie voor...
Zou mailen en navragen.

Tis nu niet dat die piratencrossen invloed hebben op je resultaten van officiële wedstrijden. Diegene die onverantwoord (vaak) starten hebben alleen zichzelf ermee omdat ze hun paard naar de knoppen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:06

Hoe is het geweest vandaag voor diegene die op pad gingen?

Ik ben Puyenbroeck gaan verkennen. Parcours is 7km en ligt niet zo ver van parking 2. Op 5 minuutjes stappen ben je er.
In totaal zijn er een 20-tal hindernissen, geen combinaties maat je kan alles wel mooi aan elkaar rijden. Bodem is voornamelijk gras of aarde. Veel boomstammen, een heg, denk een trakhener, soort hekje ook. Er is eveneens een fikse heuvel waar je op kan met bovenop 2 boomstammen. Ook ieniemienie waterbak :P en verderop ook nog een mooie piano van 3 treden. Geen afsprongen of grachten.

Alles staat op beginners en aspiranten, behalve 1 of 2 dikke bomen. Dit is bewust gedaan. Het is een openbare route en door alles laag en toegankelijk te houden willen ze vermijden dat idioten en clowns onnodige risico's gaan pakken op hindernissen die hun petje te boven gaan. Alles ligt op mooie lange vlotte lijnen, maar het parcours is zeker wel afwisselend met bochtenwerk ook.

Het grote nadeel... je moet enorm uitkijken voor wandelaars en zeker diegene met honden aan een uitrollijn en kleine kinderen. Op zich hebben ze niks op de route te zoeken maar geen kat kijkt ernaar. De route loopt gewoon door het domein heen namelijk. Een menner die de zandberg op ging moest alles toetrekken vlak voor de afrit omdat er kinderen in het zand zaten te spelen op de helling naar beneden.

Heb zelf redelijk wat dingen gesprongen. Hij was bloedenthousiast, vol aantrekken naar de sprongen en amper tot niks twijfelen, pakte enorm goed aan. Juist de waterbak was eventjes wat dribbelen om erin te gaan. Eens de eerste voet erin was het de grootste lol :))

Dus ja, ik ga denk ik wel terug. Ideaal bereikbaar, half uurtje/45min rijden ongeveer. Hangt af vanaf welke weide ik vertrek. Propere hindernissen en super voor jonge paarden of om ervaring op te doen :)

mayadeby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:49

Hoe het vandaag was? Hier in Zwijnaarde niet goed ... ondanks dat we al eens geoefend hadden en ze toen alles sprong, weigerde ze vandaag alles buiten de waterbak :o? Daarna nogmaals 70/80 gestart i.p.v. de geplande 90/100 en toen nog 3 weigeringen. Ze maakte zich enorm druk op mensen rondom de hindernissen :roll: dus wij hebben huiswerk: oefenen met veel omstaanders *-:)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:58

Wat leuk om zo een parcours in de buurt te hebben!

Wat jammer dat Zwijnaarde niet liep gelijk je wou. Was dat cross? Kan je dan 2 parcours achter elkaar starten?

Ik had een rustig weekend. Met Jomo voor het eerst op echt cross trainen geweest. Hij is wel al in de waterbak geweest als dirk met een andere ging, maar nog nooit ene boom. Tot vandaag, boompjes en afsprong bij Sarah.

Afbeelding

mayadeby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:09

Het was gewoon een oefencross dus dat mocht gelukkig wel :)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 08:04

antonius: hoe is het nu afgelopen? heb je nu gestart?

daaph: zag het filmpje op fb passeren ziet er goed uit he :) veel belovend en chill :)

maya: oei en kijkt ze anders ook zo naar de omgeving of enkel nu?

varekaj: leuk die route. Probeer ik te onthouden voor als mijn jonkie opgang komt :) Of mss als klein entertainment voor mijn merrie :)

Wij hadden een erg fijn weekend op de WHW :) We waren uitgenodigd door PP om met haar mee te gaan naar de VIP op zaterdag. We zijn haar nog steeds heel erg dankbaar dat we dit eens mogen ervaren hebben :) Het was echt heel leuk! Ook nieuwe leuke mensen zo leren kennen :) echt een zeer fijne ervaring :)
Zondag zijn we dan naar de GP gaan kijken. Wat een proef! en wat een winnaar! Was echt een super rondje van Niels.
Vond het een erg aangename wedstrijd mooi georganiseerd. leuke rand animatie. Echt leuk :) De renbaan was haast onherkenbaar :)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 08:45

Amaai super Daphne! Daar zal je wss een leuk cross paard aan hebben :D.

Is idd iets voor te onthouden Varekaj, wel raar dat de wandelaars ook gewoon daar mogen lopen? Staat het goed aangeduid?

Jammer dat zwij.naarde niet verliep zoals verhoopt. Wel raar idd dat je twee parcours mocht rijden?

Hier ook een leuke weekend gehad, eens lekker decadent gedaan := . Vrijdag, zaterdag en zondag in de VIP gezeten op WHW :P. Mag ook wel eens :D. Vrijdag uitgenodigd door BMW via het werk van mijn vriend, zaterdag een tafel gewonnen en zondag ook nog eens op uitnodiging. Ik vond het zaterdag ook heel plezant, blij dat jullie het ook leuk vonden MF :D . Twas gisteren idd super spannend de grote prijs! De renbaan was idd onherkenbaar. Ik vind dat er alleen nog wat meer trade stands mogen zijn. Denk dat de ruiters ook wel positief waren!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:44

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:09

varekaj, klinkt erg leuk, dat missen we wel hier in de buurt. Dichtstbijzijnde is Genk en dat is 55 minuten autorijden.
Maar top dat hij zo lekker aantrok!!

mayadeby, raar dat hij zo weigert en wel het water doet >;)

daaph, zag het op FB, hendig leuk!!

Antonius, hoe was het gegaan??

MF en PP, klinkt heerlijk, zo wil ik ook wel eens een weekendje doorbrengen.

PP, die naam....hoe kom je er op???

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:14

Ik heb het niet uitgevonden hoor :D Tveulen is ook niet van mij he , maar mijn paard is wel de mama :). Ik vind het er wel bij passen. Lua is portugees voor Maan. En degene die ze gefokt heeft, heeft iets met de maan (canch heeft zij ook gefokt en cancha haar volle naam is canchan.chara de la Lun.a Z) en iets met portugal. Volledige vertaald betekend het 'jouw maan' .

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:18

Hehe, ik ben wel voor speciale namen, dus ik ben fan :P
En vip tafels zijn altijd leuk!!!

Ik ben niet gegaan, wou het risico niet lopen om een schorsing te krijgen voor Anzegem...
Probleem bij deze cross is overigens niet dat het LRV cross is, maar wel dat het een 'vrije' cross is, dus niet georganiseerd door vlp of lrv. Komt er eigenlijk op neer dat als ik op mijn wei een wedstrijd organiseer, geen enkel vlp lid mag deelnemen.
Hiermee willen ze zogezegd hun organisatoren beschermen zodat hun organisaties meer deelnemers hebben. Maar als ik OCC wil starten dit jaar mag ik niet want Pl.ay is te jong. Terwijl binnen 2 weken het winterseizoen begint, en dan mag ik rijden wat ik wil... Regelkes...

Ny staat sinds gisteren met een scheef ijzer, smid komt hopelijk vanavond al. En ze heeft trouwens ook een schimmel opgelopen van bij KC te staan, ze ziet er echt erg uit, wrattenzwijn |( Al 2 vaccins gehad intussen en ik maar wassen met imaverol (en ook al het gerief telkens na het rijden). Hopelijk krijgen we het nu eindelijk ook controle. Zal een schoon zicht zijn komend weekend :+

Hier trouwens niemand zin en tijd om morgen rondje hindernissen in Merendree te doen?

Daaph: Jomo ziet er top uit, pakt heel leuk aan zo te zien! Ga je een fijne aan hebben!!

Varekaj: heb wat filmpjes zien passeren van in W.achtebeke, lijkt idd nog wel iets om eens te doen. Is het te doen zonder vijzen zetten?

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:19

Sjieke naam hoor PP! :) ik vind het wel iets hebben.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:25

pp: ik ben ook fan :) vind het wel iets hebben :) wat ik me afvroeg wrm ze nu haar "achternaam" veranderd heeft? :)

Antonius: Was er dit weekend ook een cross van v*lp mss? snap niet goed wrm ze er altijd zo een drama van maken :s je hebt een jong paard en wilt die klaar maken voor komend seizoen te begrijpen toch :s nuja v*lp en hun regeltjes. De regels zijn er enkel voor die dat zij kiezen :s
oei dat zou ik niet zo tof vinden die schimmel :s Ik hoorde op de manege bij ons ook over een schimmel infectie. hoe gaat dat allemaal he :s

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:28

ja er was ook vlp wedstrijd (orp) maar maakt in principe niet uit, je mag nooit meedoen aan vrije wedstrijd. En gezien zijn leeftijd zou ik toch niet mogen meedoen in Orp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:47

Omg PP, die naam :') Wel een handige om te roepen als ze iets uitsteekt :P

Op zich is de parking in Puyenbroeck geen vast vertrekpunt voor de ruiterroute maar ze loopt er wel langs. Ik heb de gehele hindernisroute getracked met Endomondo vanaf de parking, zal straks eens kijken of ik de afbeelding kan posten voor het idee. Normaal gezien komen de kaarten vanaf vandaag ook online.

Goed aangeduid, goh ja, voor de ruiters wel. Er staan pijltjes ter indicatie in welke richting het parcours loopt maar in principe kan je onderling aparte lussen maken. Aan de hindernissen zelf staat er geen enkele indicatie dat het een natuurhindernis is. Er is niks van afscheiding tussen wandelaars en ruiters. Als ruiter snap je direct de bedoeling, als niet-paardenmens kan ik ergens heel goed begrijpen dat zij dat zo niet bekijken. En dat ze dus zonder erg kinderen daar laten spelen bijvoorbeeld of er bovenop laten klimmen. Gelukkig ligt het merendeel van de hindernissen zodanig dat je elkaar al van (heel) ver ziet en er is meer dan ruimte genoeg om elkaar te ontwijken.

De verantwoordelijke/ontwerper/bouwer voor dat parcours bleek nadien iemand te zijn die bij ons in de club zit, dus moesten er verbeterpunten of klachten zijn, kan het altijd doorgeven.

@ Madelene: voorheen hadden we enkel De Mosten met soortgelijk concept en dat is voor mij minimaal 1u15 rijden enkele rit en dan nog allemaal autostrade. Ik kan nu binnendoor (veel zuiniger voor de auto haha) en sta er op de helft van de tijd...

@ Antonius: ik heb nu met ijzers en zonder vijzen gereden en op zich viel dat goed mee. Juist als je kort wil draaien om ergens aan te rijden moet je beetje bekijken hoe en wat. De mijne staat standaard redelijk stevig op zijn benen maar eentje die snel glijdt of nog wat sukkelt met evenwicht kan je misschien beter preventief iets indraaien. In de winter kan het daar blijkbaar wel serieus nat liggen, of het dan interessant is om te gaan...
Er is al vraag geweest van de leden die mee waren of ik niemand wist om daar eens les te komen geven O:)

Ook belangrijk: het is enkel toegankelijk als puyenbroeck open is! Dus zeker in de winter goed de uren in de gaten houden. Schoolvakanties zijn ze jaarrond open.

Ja die regels allemaal... OP dat vlak is de lrv makkelijker, die vragen gewoon als er een lrv-wedstrijd is en tegelijk een andere dat je die van de lrv voorrang geeft en daaraan deelneemt.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:54

is winnie nog naar Orp gegaan? Ben benieuwd hoe zij het gedaan heeft?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 15:54

Puyenbroeck klinkt leuk! Maar eerder de (Trimard?)ruiterroute die eraan gekoppeld is. :P
Gisteren van Luxor gevallen, al gedoopt op de nieuwe stal. := Hij schrok zich een ongeluk door de hond die net om de hoek kwam. :P
Hij zit nu ook in een andere stal omdat hij onrustig was. Het gaat al beter is m'n indruk! :j
Stonden vandaag binnen door het slechte weer. Deze middag gereden en hij was flink. :) Juist heel spooky doen in die ene hoek waar hij gisteren zo hard geschrokken was. Erna op straat gaan uitstappen en superflink!
Heel blij met de keuze om te verhuizen. :)

Ik ben vrijdagavond geweest naar WHW, twas wel behoorlijk koud. :P Zaterdag nog naar de BWP 7jaar gekeken. Amai Luxor zou da zogezegd 'moeten kunnen' op zijn leeftijd. Hij zal eerder 15 jaar zijn ofzo. :')
Van standjes mocht het idd meer zijn. :) Had een budgetje mee om te shoppen maar tis niets geworden. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:02

Het is de Smokkelroute die eraan zit :D
En hier in Aalst is het de Ros Balatumroute geworden, ook 3 hele mooie routes volgens mij met veel veld en bos.
Conditie mag ik niet klagen met de mijne. Gisteren stevige stukken in galop gedaan, aantal sprongen gemaakt en elke keer heel snel gerecupereerd en ook qua zweten viel het prima mee. Toen we aan de trailer terug kwamen sprong die nog rond alsof het niks was.

Dit is de route btw

Afbeelding

Die heb ik dus ongeveer 2x gedaan.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:17

Leuke naam PP! Ik ben fan.

@varekej: lijkt me wel leuk die route, zou misschien ook wel eens gaan!

@madelene: ja ik ben naar orp geweest.
Ging helemaal niet zoals ik verwacht had... ik krijg haar maar niet terug zoals vroeger. Zij is echt onzeker en ik word er ook steeds onzekerder van. Hindernis 5 was die piano met 3 treden van 20 cm ofso. Had daar helemaal geen problemen verwacht, maar daar dacht Aruba anders over. Ik kreeg haar weer nergens geen. Benen negeert ze, tik negeert ze. Het is uiteindelijk toch gelukt en heb dan nog 1 hindernis gesprongen erna maar dan ben ik gestopt. Zag het niemeer zitten en WOI toch ergens goed eindigen. Want het water was direct met een hindernis inspringen en dat ging ze zeker niet gedaan hebben... pff

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:14

winnie, ohke, dan hadden ze de route omgegooid. de piano was van het voorjaar H16 geloof ik...
jammer dat het zo tegengevallen is.
Maar ik had dat dus ook afgelopen voorjaar, het was toen echt een slagveld in de 1.00
Was ook erg blij dat er na ons niks meer kwam, en ik toen nog zo'n beetje 90% van de hindernissen heb mogen oefenen.
en toen de knop omwas bij boxser bij H14, toen was de piano een
fluitje van een cent..paarden...zucht.... af en toe _-:(
maar we blijven toch <3 <3 :D