[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

madelein

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:01

gaat vandaag wel aardig met Ed. Been lijkt iets dunner en minder warm, maar hij loopt nog steeds niet lekker zelfs niet in stap ( wat gister en eergister beter ging volgens mij). Maar ik kan weinig anders doen dan blijven stappen en koelen en hem de tijd geven te herstellen. Hij mocht wel lekker de wei op vandaag, dus hij stond lekker te grazen vandaag. Wel in zn eentje, maar zolang er gras staat vind hij dat niet zo erg geloof ik :)

@thia: Wauw! Super joh! En bijna naar de keuring, spannend!
@oliefanter: Klinkt goed! Succes morgen!!
@rianne: Hahaha leuke muts! Gefeliciteerd met je paardje!
@appel: welkom terug! Mooie foto!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:06

Zal al die bitten eens gaan opzoeken op internet.

Wat een mietje Tia :D Komt vast goed. Ben ook benieuwd naar de keuring.

Fijn dat het alweer iets beter gaat met Ed. Hopen dat het zo vooruit blijft gaan.
Zaterdag gaan we Shetan ophalen. De komende week heeft [naam] andere activiteiten op school en dan moet hij daar niet werkeloos staan. Hier hoeft hij ook niets maar kan hij gewoon hele dagen buiten. Hij krijgt twee weken volledige vakantie. Hij is nog zo jong, hij heeft ook wel echt zijn rust nodig.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 12:08

Madelein hoe gaat t nu?

Oliefanter: wat goed!

Ik heb vandaag weer eens gewoon concour gehad. BB springen heel fijn foutloos in een best lastig parcour. Geen gestaak in het begin dus volgens mij krijgt ie zelf ook meer vertrouwen! Daarna gauw omzadelen voor dressuur. Ging fijn, maar braaf. Moet zelf niet vergeten eraan te blijven rijden :D 182 en 186 en heel tevreden (sinds januari niet meer gedressuurd :P). Dus paardje staat nu lekker te genieten in zn wei. Geeft goede moed voor volgende week, SGW Markelo

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 18:07

@rianne: we zijn vandaag richting Frankrijk vertrokken, zitten een paar dagen bij mijn vader. Gister liep hij nog niet lekker. Zwelling is wel al beter, maar dus nog steeds niet rad. Hopelijk loopt hij na een week rust deze week weer beter.
Goede resultaten! Gefeliciteerd met je punten!!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 18:19

Madelein rust doet vaak wonderen...hopelijk knapt ie op. Vind het nog steeds zo ontzettend balen voor je..jullie gingen zo fijn. Geniet ervan in Frankrijk, lekker hoor!

Ik heb net nog wat foto's van vandaag gekregen (Had weer geluk, iemand die ik ken kwam om foto's te maken van een stalgenootje maar heeft er ook wat van mij gemaakt). Ben heel blij met hoe goed die eruit ziet :D
Afbeelding
Afbeelding

En nog een foto van een paar weken terug thuis tijdens een training
Afbeelding

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 18:45

Hij ziet er zeker goed uit Rianne! Goede punten ook.

Veel plezier in Frankrijk Madelein. Hoop dat Ed een stuk opgeknapt is als je terug bent.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:21

Mooie foto's Rianne!! Loopt netjes!

Ja we gaan het wel zien. Het is positief dat de zwelling al bijna weg is, maar ik vind het niet lekker dat ie nog steeds niet lekker loopt. Gezien de klappen die het been te verduren heeft gekregen zal het echt wel even tijd gaan kosten. Ik hoop heel erg dat ik hem weer fit heb voor de cross in putten/ede... Maar goed eerst maar eens afwachten hoe hij volgende week loopt.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:26

Nou wij hebben sjaak de trailer in gekregen ~~}>
Deze week nog een keer en dan gaan we naar springles. Hij loopt echt super onder me bij de dressuur dus we gaan het eens aankijken! Epke start ik donderdag in de B en L en zondag de crosss!

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:47

@Tia al plezier in het longeren :P
@Oliefanter, goed bezig fijn dat het goed gaat. Hoe is de oefenparcours gegaan?
@Rianne, leuke foto's. Netjes hoor, voor een poosje geen dressuur gereden te hebben. Jullie zijn er wel klaar voor Markelo *\o/*
@madelein, inderdaad rust kunnen wonderen doen. Hoop ook op goed hersteld. Vind het wel heel sneu voor jullie. Hoop dat je bij je vader, even afleiding hebt en kunt genieten van het franse leven.
@mette, fijn dat lekker gaat met Sjaak. Leuke planning met Epke, have fun!

@Wij hebben vandaag endurance wedstrijd Wateren gedaan, goeie conditie training, 27,5 km in 11 km per uur gereden. Wat een conditie heeft ze, allemaal goeie waardes. En fit weer thuis. Het alle grappigste vond ik dat er een heel kleintakje over het pad stak, en ja hoor ze springt er over heen met blije oortjes.

Afbeelding

Wij hebben volgende week maandag weer cross training in Lunteren.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:57

Hoe is het trouwens verder gegaan Olifanter?

Mooi dat de Sjaak de trailer in ging en nog mooier dat het toch wel lijkt te klikken tussen jullie!

Echt balen Madelein, ik hoop zo dat het snel goed gaat komen. Het is inderdaad echt jammer nu jullie zo goed bezig zijn.

Super Neesa, lijkt me heel gaaf zo'n endurancewedstrijd.

Wij hebben gisteren Shetan opgehaald omdat de volgende week er heel weinig gereden kan worden.

Vandaag heeft [naam] een hele lichte dressuurtraining met hem gedaan want het ventje is eigenlijk heel moe.

Afbeelding

Afbeelding

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:38

Wauw Rianne, knap paard heb je en gefeliciteerd met je punten! Ziet er erg goed uit en wat een beer is hij (of lijkt hij, hoe groot is ie eigenlijk?)

Madelein: Ontspan je daar in Frankrijk, tijd doet wonderen he, en je kan beter wat te lang het allemaal aanzien... Als de zwelling helemaal weg is en hij blijft niet goed gaan, toch eens uitgebreider onderzoeken? Echt jammer, jullie waren zo op dreef!!

Mette: succes met je springles, parcoursen en cross zondag!

Tof Neesa, lijkt me echt leuk zo'n endurence!! Is iets helemaal anders en 11km/u is toch best 'hard', niet? Goede basistraining dus, of hebben jullie nog specifiek voorbereid?

Shetan is groot, Percy! Hij ziet er wel goed uit. Rijden jullie donderdag in Lommel en de 8e in Heusden?? Ik start een 4j in dressuur (niet mijn eigen paard). Ben benieuwd maar ze is nog héél groen (nog nooit buiten geweest tussen andere paarden) maar ze moet het ergens leren he :-).

Hier: top eerste wedstrijdje gehad. Ze was voorbeeldig, in het begin wel wat spanning, dan heeft een vriend haar even vastgehouden tot dat over was. Daarna beginnen losrijden, wat draven en galopwerk en dan de inrijpiste in. Ze was eerst wat op haar ongemak bij de andere paarden (ook allemaal jonkies of jonge ruiters met nog niet veel stuurkracht) maar ze heeft niet gestampt en was erg braaf verder. Inspringen ging ook goed, het enige wat ze soms eens doet is na een sprong kop in de grond en wat bokken van jolijt (vind ik trouwens helemaal niet erg, was ook wat op reactie naar andere paarden). In de ring was ze heel rustig, super braaf en heel erg simpel te rijden. Heb ik nog nooit voorgehad met een andere paard, zo aanpakken op de sprongen, niet kijkerig, heel erg haar best doen. Ook altijd in de juist galop. Ik had één balkje (ze bleef wat gapen naar een hindernis met muurtje onder en was niet snel genoeg weg vooraan daardoor). Verder echt super super tevreden dus... Ik heb een paar foto's op mijn FB, kunnen jullie die zien??? Filmpje krijg ik binnenkort :-)

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:01

Leuke foto neesa!! Was dit toevallig in het Drents Friese wold? Daar is een kennisje van mij ook gestart gister, zij is 2e geworden.

@percy: ook mooie foto's!

@oliefanter: ja is zeker waar. Nu ik eenmaal weg ben heb ik wel wat meer rust. Er nu niet veel met hem gestapt, maar hij staat lekker op de wei dus hij krijgt z'n beweging wel. Een stalgenootje smeert z'n been in met liniment, en zij houdt hem in de gaten. Als hij eind deze week niet beter loopt dan moet ik de dierenarts weer laten komen en gaan ze zijn knie op de echo zetten om te kijken of er iets kapot is. Wil de dierenarts sowieso laten komen volgende week om hem osteopathisch na te kijken.
Ja het is echt wel balen, maar goed als het maar weer goed komt. Het is misschien voor ons allebei ook wel goed om even rustiger aan te doen. We zijn wel heel veel weg geweest de laatste tijd. Het allerbelangrijkste is dat hij weer goed gaat lopen, de wedstrijden en alles is dan niet belangrijk.

Wat een leuke foto! En wat goed dat hij zo netjes zijn parcours sprong!! Was het B of BB?

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:03

Goede werkwijze zo, denk ik! Fijn dat ie ng in de weide kan alleszins...
Het was een oefenwedstrijd, 60-70 cm :-) (liever laag en in vertrouwen de eerste keer, ik heb nog geen 15 keer met haar gesprongen...)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:48

Ja denk ik ook. Moet toch eerst een tijdje wachten voor schade zichtbaar is.
O het leek best hoog!! Je hebt gelijk hoor, ik heb ook eerst een keer 60 cm gesprongen :D

appel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:56

Neesa, dat klinkt zeer herkenbaar van het karakter :D maar ik weet niet of edita zoveel groter is. Ze is maar 1.60 hoe groot is die van jou dan?

Oliefanter, ze is idd van 2009, ze heeft stil moeten staan door een wonde 2 x (een maand en nu net 2 maand) en door een zoolkneuzing en een knullige dierenarts (ook weer 1.5 maand daarna gelukkig met verbandbeslag na een maand weer kunnen lopen) en ik ben er zelf nog eens 2 maand uit geweest door een blindedarm ontsteking _-:( . Dus ik hoop dat ik het nu wel even gehad heb. :=
Die van jou klinkt als een erg nuchter paardje ;) en nog braaf op zijn eerste wedstrijd ook, super +:)+ Kan ook erg goed springen, heeft nog massa ruimte over :~

Gefeliciteerd met je punten Rianne, mooie foto's ook, vind het wel een erg tof paard !! :j

Hier pakt edita het goed op nog wel gespannen en heet maar, heb het gevoel dat ze afgezien van vrijdag in de springweide, weer wat kalmer en meer ontspannen wordt. Het springen was dan wel erg heet en slingering, maar ja was weer de eerste keer. Gisteren voor het eerste weer buitenrit geweest heerlijk hier over de zandpaden, en dan kan ze wel normaal doen O:)
Straks nog maar eventjes in uit-jes mee pakken voor de rust :=
Heb al helemaal zin in Vinkega :):)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:06

Had je foto's al op facebook voorbij zien komen :) Ziet er goed uit! Het is dus ook best goed gegaan.

Rij jij VLP? Klopt het dat een licentie om te mogen springen 250,- per jaar kost en dat je dan zoveel paarden mag uitbrengen als je wilt in alle hoogte's? [naam] heeft namelijk weer snode plannen. Ze wil een groen paard kopen, uitbrengen in het springen en dan, uiteraard hopelijk, met winst weer verkopen. Dan is eerst alle klasse's door moeten natuurlijk niet evident. Ze heeft wat geld gekregen en tegenwoordig is een spaarrekening de moeite niet dus hoopt ze zo wat bij te verdienen. Daimler en Shetan wil ze voorlopig absoluut niet kwijt.

[naam] start niet in Lommel en Heusden. Deze zaterdag is er SGW Maarsbergen en tweede pinksterdag SGW Hulshout. Die gaat ze met Daimler meedoen. Shetan heeft even vakantie. Die is echt moe na zijn schoolperiode. Hij heeft wel een rustpauze verdiend. Hij is inderdaad nogal groot ja :D

Fijn dat je nu wat meer rust hebt Madelein. We gaan er gewoon met zijn allen voor duimen dat Ed weer snel de oude is. Fijn dat je zo'n behulpzame stalgenoot hebt.

Jij hebt behoorlijk wat pech gehad appeltje. Lijkt mij ook wel even genoeg zo.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:35

@Percy, wat is hij groot Shetan. Goed van haar om de training wat op een laag pitje te houden, hij is ook nog jong. Vakantie zal hem goed doen. Leuke plannen heeft je dochter, mag ze wel blij zijn jij als moeder +:)+
@Oliefanter, wat gaaf dat het zo goed ging. Leuke foto ook! Endurance wedstrijd is ook echt leuk, de sfeer van de wedstrijden zijn heel onspannen en gemoedelijk, bijna altijd kun je een paddock maken waardoor het wat vakantie gevoel geeft, ook voor paard die staat dan wat te grazen. Voor klasse 1 is afhankelijk wat voor ras en de conditie van je paard. Met Emy, red ik het makkelijk door 1 keer in de week een buitenrit te maken ongeveer 20 km en de basis trainingen er bij. Als je door gaat naar klasse 2 dan moet je echt wel vaker in de week buitenritten gaan maken en ook tempo opbouw. Je kunt het vergelijken als je zelf een marathon gaat lopen, de opbouw van trainingen gaan bijna gelijk op. Ik vind het leuk om het er naast te doen, paard geniet er van en voor de conditie is het heel goed. We zijn 17de geworden van de 43 met aan eind fit paard en goeie waardes.
@ Madelein, ja het was Drents Friese Wold in welke klasse reed ze? Je denkt er goed overna Madelein, lijkt mij ook vestandig om de osteopaat langs te laten komen.
@Appeltje, o dan zijn ze even groot. Mmm niet fijn blindedarm ontstekking. Fijn dat je het weer kan oppakken. Zal vast anthousiasme zijn, door springen. Fijn dat ze buiten relax op pakt.

@Emy stond super op haar benen, of ze geen 27,5 km heeft gedraaft en gegaloppeerd gisteren. Zo oogde vrolijk en fit.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:04

Weet eigenlijk niet welke klasse ze reed...
Ja hij heeft zo raar gedaan, kan geen kwaad dat even na te laten kijken ;)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 07:26

Sjaak heeft eindelijk nieuwe hoefijzers met kalkoen gaten erin dus 29 juni hebben we echt ons debuut!
Gisteren dus intake gehad met epke en alles was zeer positief, moest ook op een ander paard rijden en dat vonden ze ook heel goed gaan dus 26 juni nog een keer komen met sjaak en dan als 't goed is aangenomen :D

Vanmiddag eerste springles met hem! Maar nu eerst concour met epke.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 15:43

Dat is heel mooi Mette! Alvast gefeliciteerd.

Shetan is inderdaad erg groot en hij kan goed springen. Helaas kan hij ook heel goed de paddock en wei uitspringen. Zodra de anderen verplaatst worden gaat hij vrolijk mee. Niet echt handig dus vandaag zijn mijn man en [naam] eens aan het werk gegaan. De omheining staat nu op 1.60m. Hoop dat hij nu eens op zijn eigen plek blijft.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 16:14

En hoe is het gegaan Mette???
Percy, Hoe hoog was het hek eerst?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:13

Het stond eerst op 1.30 met een strook van 1 meter ertussen. Op school is hij al over 1.50m. gesprongen dus we hopen dat dit wel genoeg is. Hij stootte net zijn neus tegen de bovenste draad. Er staat toch serieus stroom op maar hij trekt alleen maar verbaasd zijn hoofd terug.

Hij springt er alleen maar uit als we de anderen ergens anders zetten. Ook al staat de Shetlander bij hem, hij vind het gewoon niet leuk als de groep gescheiden wordt. Behalve dan als hij op het gras staat, dan interesseert het meneer opeens niet meer :+

[naam] is vandaag samen met de bijrijdster op wandeling geweest. Zij op Shetan, het andere meisje met Daimler. Daimler was braver :)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:46

Hetging zooo goed! Staat nu rustig in de trailer, hebben paar lijntjes gesprongen en sprong die ruim! Aan t einde wat weigeringen, toen werd ik moe en hij dacht doeiii! Uiteindelijk nog mooi stijltje gesprongen en klaar! Gaan hem nu lekker in stal zetten :) iedereen was verliefd op hem haha!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:32

Super Mette! Had al eens eerder gezegd dat het vast helemaal goed zou komen en ik denk dat je nu ook op de goede weg bent. Leuk om te lezen.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 10:10

Mette: Hoe ging het gisteren met Epke?
En hoelaat moet je zondag?? Misschien zie ik je nog wel. Ik moet kwart voor 11 dressuren 1 uur springen en iets voor half 2 crossen. :)
Mooi dat je intake zo goed ging!

Neesa: Wat gaaf zeg! En wat een leuke foto :)

Percy: Hoe oud is Shetan? Is ook vrij groot ofniet!
Idd leuk om een jong paard door te rijden en met winst te verkopen!

Oliefanter: Dankje! Haha hij is vrij breed idd. Grootte valt wel mee, ik schat hem nu 1.66, 1.67 max.
Wat goed dat het zo goed ging!! En wat een knappert. Is dat diezelfde als waar je laatst een filmpje van liet zien? Herken 'm bijna niet weer!

Appeltje: Wat heb jij al veel pech gehad zeg! Wat fijn dat het nu zo lekker gaat. Wanneer is Vinkega?

Hahaha Percy komt me zo bekend voor dat over het hek springen :') Die van mij is tijdje terug toen ik hem in de trailer wilde zetten ook over het hek de wei in gesprongen naar zn vriendinnen, incl mooie deken en transportbeschermers _O- Laatst was die met binnenhalen ook keer met een ander er vandoor gegaan en de wei van de koeien in gesprongen, lekker koeien opjagen. Gek beest haha. Hij springt er dan ook zo simpel overheen. Tis natuurlijk niet verstandig, maar achteraf kan ik er dan wel weer om lachen. Paard van mij spoort sowieso niet, hij vindt dit spelletje ook helemaal leuk :') https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... =3&theater

Heb gisteren een erg fijne dressuurles gehad. Hij begint nu zo fijn eroverheen te lopen. Zelfs begonnen met een pasje wijken langs de kant, snapte die natuurlijk nog weinig van maar het kwartje viel al best snel. Zin in zondag, weer lekker crossen!
Laatst bijgewerkt door __Rianne op 30-05-14 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt