[SGW] Wedstrijdkalender SGW 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:14

Zal ook niet voor iedereen gelden Mireiile, maar mijn beeld is toch een beetje dat veel leden van een dergelijke vereniging zich niet inzetten om het wedstrijd rijden mogelijk te maken.

Ben zelf geen actief ruiter meer maar mijn zoon is lid van een "gewone" vereniging maar wel met een kaal lidmaatschap, startkaartlid zeg maar. Maar dus wel de verplichting om op het jaarlijkse concours te helpen.
En het vrijwilligen voelt wat ons betreft ook niet als verplichting, is vind het altijd supergezellig zo'n concoursweekend.
Laatst bijgewerkt door Bar op 26-02-13 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:15

Ik was, en mijn man is, lid van een papieren vereniging. Vooral vanwege de kosten inderdaad, maar ook zeker vanwege de verplichte bardiensten die er anders vaak zijn. Daar heb ik helemaal geen zin in en tijd voor gezien mijn werk!

_Noor

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:16

Ik zorg voor een borrel na afloop! Wie biedt :D

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:17

Zit ook nog wel verschil in een vereniging met of zonder eigen accomodatie. Onze vereniging heeft geen eigen accomodatie dus dat scheelt wel veel in de vrijwillergersverplichtingen.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:18

_Noor schreef:

Ik mis de "vind ik leuk" :D

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:18

_Noor schreef:

Haha, is dat dan ook inclusief slaapplaats :P

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:20

Inderdaad, inclusief slaapplaats is er nog over na te denken :P Anders toch maar weer naar de SGW's wat dichterbij huis om te helpen :D :P

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:21

Bar schreef:
Het geldt helaas niet alleen voor SGW's, dat vrijwilligersprobleem, ook de "reguliere" spring-dressuurwedstrijden kampen altijd met een tekort aan vrijwilligers en/of mensen die gewoon niet op komen dagen. -O-

Daarom heb ik ook altijd wat moeite met mensen die lid zijn van "papieren" verenigingen. Als iedereen die wedstrijden rijdt nou minimaal 1x vrijwilligt op wat voor manier dan ook dan is het probleem al veel minder groot, en wat is nou 1x per jaar?

Andersom heb ik ook al een paar keer gehad, vorige week zondag nog. 2 geblesseerde paarden, zelf ziek, maar gevraagd als schrijfster en dat had ik toegezegd. Sta ik op zondagochtend heel vroeg op stal, om 9.00 ben ik op de wedstrijd. Waren ze even vergeten te zeggen dat de jury wel een schrijfster mee had.

Daarnaast ben ik lid van een papieren vereniging, help ik al 16 jaar 3 of 4 dagen mee met SGW Dijkgatsbos (op 1,15 uur rijden vanaf mijn huis), ben ik meestal 1 of 2 dagen op Texel te vinden en help ik in Oudkarspel.
Ik heb bewust gekozen voor een papieren vereniging, maak van weinig tot geen faciliteiten gebruik.

"Vroeger" moest iedere vereniging 1 of 2 vrijwilligers leveren voor een regiokampioenschap, maar dat wordt ook niet meer gedaan.

Loetie, die verplichte doordeweekse bardiensten trekken mij ook niet

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:23

Ik ga eens even kijken of ik iemand kan charteren die mee wil en dan wil ik ook wel helpen op een paar crossen in de buurt

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:25

gr_roos schreef:
Bar schreef:
Het geldt helaas niet alleen voor SGW's, dat vrijwilligersprobleem, ook de "reguliere" spring-dressuurwedstrijden kampen altijd met een tekort aan vrijwilligers en/of mensen die gewoon niet op komen dagen. -O-

Daarom heb ik ook altijd wat moeite met mensen die lid zijn van "papieren" verenigingen. Als iedereen die wedstrijden rijdt nou minimaal 1x vrijwilligt op wat voor manier dan ook dan is het probleem al veel minder groot, en wat is nou 1x per jaar?

Andersom heb ik ook al een paar keer gehad, vorige week zondag nog. 2 geblesseerde paarden, zelf ziek, maar gevraagd als schrijfster en dat had ik toegezegd. Sta ik op zondagochtend heel vroeg op stal, om 9.00 ben ik op de wedstrijd. Waren ze even vergeten te zeggen dat de jury wel een schrijfster mee had.

Dat is ook wel heeeel vervelend ja!

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:29

Ik zie nu al voor me dat er volgend jaar shirts worden bedrukt met 'BOKT HULPTEAM' :')

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:31

Ik heb ook wel een paar slaapplaatsen :j

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:34

Anders wat regelen met die aardige mensen van het kinderkamp ;) :D

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:42

_Noor schreef:
Ik heb ook wel een paar slaapplaatsen :j

Hahaha, klinkt gezellig! wat is de datum??

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:45

10 en 11 augustus!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:47

Wat is de datum van dijkgatbos? zoals in de zomervakantie zou ik best wat weekenden kunnen helpen. Geef normaal mijn rijlessen in het weekend, en tja, dat geld is ook nodig om mijn wedstrijden en spullen ervoor te financieren.
Maarsbergen en Renswoude zou voor mij goed te doen zijn om te helpen. Hoe geven jullie je op voor die wedstrijden om te helpen?

Edit: zie de datum al

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:53

Ik stuurde gewoon een mailtje naar hetzelfde adres als waar je je moest opgeven. vaak was dat niet de juiste persoon, maar de mail werd dan wel doorgestuurd... Nu wordt ik vanuit Ermelo gebeld of ik wil komen helpen en Maarsbergen heb ik in januari al gemaild dat ik weer van de partij ben op zaterdag.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:55

Ah oke!
Zal eerst thuis overleggen, heb geen eigen auto en op mijn fiets naar Maarsbergen (renswoude ook) is een beetje ver :Y)
Maar misschien dat ik hier iemand nog kan charteren om te gaan helpen (zus/moeder).

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:01

Mijn vader en ik gaan sowieso helpen in Vinkega, maar het is altijd een probleem met vrijwilligers. Het is voor ons ponyconcour ook aaaaaltijd drama, terwijl als elke ouder iets doet dan is het klaar. Maar iedereen heeft wel wat.. lastig hoor.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:20

Joki, mocht je gezelschap zoeken, ik wil ook wel keer helpen, maar niet alleen :)

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:34

Voor mij geldt ook dat ik vrij moet vragen van mijn werk voor een wedstrijd, dus dan wordt helpen lastig. Ik schrijf wel vaak bij mijn eigen vereniging. Alhoewel 1x per jaar bij een SGW helpen toch haalbaar zou moeten zijn....

en nog even ter herinnering: vanaf 1 maart kan je opgeven voor Markelo Snorrewind en Vlietlanden!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:38

Achter de schermen is ook altijd een hoop werk te doen, het is niet alleen de hulp op de wedstrijddagen. Misschien kan je dat ook eens aangeven bij een organisatie die je wil helpen. Bv een avondje de protecollen voor de jury schrijven.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:43

SP alleen zijn voor mij andere sgw's in de buurt denk ik dan voor jou. Mijn opties voor vrijwilligen zijn Maarsbergen, Gorssel en Renswoude

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:45

Ik heb nog wel geholpen bij Vlietland :-) Daarnaast help ik eigenlijk elk jaar bij Endurance Katwijk (iets andere tak van sport :+ )

Het vrijwilligen is bijna net zo leuk als zelf meedoen :-) Je krijgt veel meer mee van de wedstrijd in zn geheel als je als vrijwilliger ergens staat :-) Als deelnemer ben je toch vooral bezig met je eigen paard en prestatie.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:17

gr_roos schreef:
Achter de schermen is ook altijd een hoop werk te doen, het is niet alleen de hulp op de wedstrijddagen. Misschien kan je dat ook eens aangeven bij een organisatie die je wil helpen. Bv een avondje de protecollen voor de jury schrijven.

Dat laatste gaat tegenwoordig gelukkig digitaal, maar inderdaad.. er is genoeg werk te doen :)