Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Anders toch maar weer naar de SGW's wat dichterbij huis om te helpen
Bar schreef:Het geldt helaas niet alleen voor SGW's, dat vrijwilligersprobleem, ook de "reguliere" spring-dressuurwedstrijden kampen altijd met een tekort aan vrijwilligers en/of mensen die gewoon niet op komen dagen.![]()
Daarom heb ik ook altijd wat moeite met mensen die lid zijn van "papieren" verenigingen. Als iedereen die wedstrijden rijdt nou minimaal 1x vrijwilligt op wat voor manier dan ook dan is het probleem al veel minder groot, en wat is nou 1x per jaar?
gr_roos schreef:Bar schreef:Het geldt helaas niet alleen voor SGW's, dat vrijwilligersprobleem, ook de "reguliere" spring-dressuurwedstrijden kampen altijd met een tekort aan vrijwilligers en/of mensen die gewoon niet op komen dagen.![]()
Daarom heb ik ook altijd wat moeite met mensen die lid zijn van "papieren" verenigingen. Als iedereen die wedstrijden rijdt nou minimaal 1x vrijwilligt op wat voor manier dan ook dan is het probleem al veel minder groot, en wat is nou 1x per jaar?
Andersom heb ik ook al een paar keer gehad, vorige week zondag nog. 2 geblesseerde paarden, zelf ziek, maar gevraagd als schrijfster en dat had ik toegezegd. Sta ik op zondagochtend heel vroeg op stal, om 9.00 ben ik op de wedstrijd. Waren ze even vergeten te zeggen dat de jury wel een schrijfster mee had.

Daarnaast help ik eigenlijk elk jaar bij Endurance Katwijk (iets andere tak van sport
)
Je krijgt veel meer mee van de wedstrijd in zn geheel als je als vrijwilliger ergens staat
Als deelnemer ben je toch vooral bezig met je eigen paard en prestatie. gr_roos schreef:Achter de schermen is ook altijd een hoop werk te doen, het is niet alleen de hulp op de wedstrijddagen. Misschien kan je dat ook eens aangeven bij een organisatie die je wil helpen. Bv een avondje de protecollen voor de jury schrijven.