wij zijn een keer getipt om een myler bit te nemen. Op een pessoa kunnen ze zo afbreken, en dat heb je dan bij een myler weer niet. Het schijnt dat er een aparte site is van myler, en dat je het bit eerst tegen een kleine vergoeding kan proberen voor je besluit te kopen (en de rest betaalt). Misschien is dit nog een idee om eens uit te proberen.
tientjeh
Geplaatst: 15-10-11 19:28
Pelham heb ik persoonlijk weer meer mee dan pessoa. Uk heb ik ook een tijdje op pelham gehad. Kan hem nu weer op kneveltrens rijden. Maar toen een tijdje had ik er ook niets over te zeggen. Als je hem eens wil proberen. Ik heb een K&K kneveltrens met korte scharen in aurigan.
Sannnn
Geplaatst: 15-10-11 19:34
Dat van die Myler zal ik eens opzoeken. Dank je voor de tip! Zal er eens over nadenken Tientjeh, even allerlei dingen naast elkaar zetten, maar thnx voor het aanbod!
Net weer even naar What geweest, hij loopt stijf rechtsachter maar heeft ook zijn bovenbenen aan de binnenkant geschaafd goed. Koud water erop vind hij niet fijn, dus dat hij dan wat stijf is is niet gek. Hoop dat het verder meevalt. Ik voel me nu best okee, lang leve de ibuprofen.
dit tip kwam van ervaren eventingamazone die ook heel veel (probleem)paarden africht, dus een tip die wij zeker heel serieus genomen hebben, en die ik daarom ook niet vergeten ben.
1 keer per jaar enten om een influenza-uitbraak te voorkomen is volgens mijn DA (en vele anderen) een wassen neus Dan moet je eigenlijk 2 keer enten. Maar goed, aangezien dat volgens de regels niet hoeft, doen de meesten dan ook niet.
ja ik zocht www.mylerbitten.nl maar wist het niet precies meer en op www.mylerbit kreeg ik niet die ik bedoelde. Nou op deze manier is het altijd te proberen, ze zijn nogal prijzig, en als het goed werkt is dat niet erg, maar als het niet geschikt voor je is, dan kun je het mooi terug sturen.
sannnn dat bit wat ik vanmiddag vertelde kun je zo proberen, myler waar ula o loopt mag je ook proberen, geert start ula toch niet meer dit jaar.. Ula heeft lekker vakantie over een week of 2 3
Ik ben ook aan het lezen over de myler, wel eens van gehoord, maar ben wel benieuwd naar de werking en waarvoor hij word gebruikt.
Mootje
Geplaatst: 15-10-11 20:05
De werkzame stof bij influenza is maar 9 maanden actief, vandaar 2x... Hier is 2x p.j. collectief inenten op heel veel stallen en maneges verplicht. Balen dat what er toch behoorlijk last van heeft! Botten heb ik weinig ervaring mee, Luke reed ik op een baucher en Corry met een D trens van HM. Ik heb luke 1x een pessoa in gehad en dat eindigde in een ritje naar de EHBO
Uk is een lastige kwa bitten. Rijd hem nu weer op de kneveltrens, maar het blijft zoeken en afwisselen met bitten. Hij heeft een heel fijn mondje, dus niet veel ruimte. Wil er geen dik bit inhangen. Dus dan vallen er al heel wat af.
Bij de meeste ruitersportzaken die mylerbitten verkopen kun je ze uitproberen. Meestal 14 dagen op proef, niet tevreden geld terug. Wij hebben twee level 1 mylerbitten in gebruik: een watertrens en D-trens met breed rolletje in het midden. Vivre heeft de watertrens in met het springen en de cross. Op een pelhalm werd ze te voorzichtig. Op een gewone dubbelgebroken watertrens besliste ze zelf hoe hard ze ging. Met de myler is ze goed te controleren en blijft ze met vertrouwen springen. Weltsieger rij ik in de dressuur ook op een myler. Op andere bitten (een hele reeks geprobeerd) pakt hij vast en is hij onbestuurbaar en remloos. Met de myler gaat het wel goed.
xxitsmexx
Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-11 20:24
ik rijd ol nog met een dubbelgebroken bitje. Opzich gaat dat prima. alleen met springen wil hij wel even gek doen en gaan hangen. weet verder niks van de mylers. zou ook niet weten welke ik dan evt zou moeten/kunnen proberen.
Nog geen tijd gehad om alles bij te lezen, maar dat doe ik morgen! Las wel dat Sann een nare val had in Hattem, sterkte! en dat anderen wel lekker hadden gereden.
Ik had ook een off day vandaag in hattem, mythy wilde niet lekker aanpakken, dus ben ik gestopt. Omdat ik het niet vertrouwde en hij anders nooit stopt heb ik hem direct goed laten nakijken door de dierenarts (wat ben ik blij dat er op sgw's altijd da's aanwezig zijn) Bleek dat arme ding gewoon koliekerig te zijn! gelukkig heeft hij direct een spuit gekregen en knapte daarna snel op. Ben net nog even bij hem geweest en hij lijkt gelukkig nog goed.
Nu snel naar de verjaardag van mn zus en strakjes nog maar een keertje bij mn paardje kijken.
Ook hier een minder geslaagde dag. Ik ben ook weer thuis. Ojee was denk ik niet fit, ze deed echt haar best maar het lukte allemaal niet. Ik ben na het holle pad gestopt, we waren nog foutloos maar het voelde gewoon niet goed.
Super dat je je paard zo goed kent en meteen gestopt bent Dorien! Gelukkig knapte Myth snel op na de spuit. Lielle ik had je telefonisch al gesproken, ook heel verstandig dat je gestopt bent. In Barchem weer knallen en succes morgen!
jemig dorien, arme Myth! Hopelijk knapt hij snel weer op
Leliaardje
Geplaatst: 15-10-11 21:14
Eef-Bam: wat super goed zeg!!! Gefeliciteerd!
Lielle en Billy: wat vervelend, maar goed dat jullie het voelden!!! Hopelijk snel weer okay!
De influenza enting werkt inderdaad geen jaar (de tetanus enting dik meer dan twee jaar trouwens), maar omdat bijna heel Nederland z'n paarden ent, komt Influenza eigenlijk niet meer voor en is het dus niet erg om maar 1 x per jaar te enten (naar mijn mening dan hè).
Even gauw bijgelezen, super van iedereen die goed gereden heeft vandaag! San, wat ongelofelijk schrikken zeg. Wat ben je er dan nog goed vanaf gekomen. Jullie hebben echt een engeltje op jullie schouder gehad Lielle & Billy, balen dat de paarden niet zo fijn aanpakten.
Eef_Bam
Geplaatst: 15-10-11 22:54
Lielle: Balen van Ojee, hopelijk een eenmalige offday. Billy: Vervelend dat je paard koliekerig was, gelukkig is het nu weg. Bitten kan ik niet over meepraten, ik rijd Bam met alles op dezelfde dubbelgebroken aurigan watertrens, bevalt prima. Bam enten we ook 2x per jaar, gewoon omdat we vaak op wedstrijd gaan en hij dus veel op andere stallen komt vind ik dat wel een fijn idee, om dezelfde reden enten we ook voor Rhino en die moet elk halfjaar, dus die doen we gewoon tegelijk, gelukkig heeft Bam er niet zoveel last van.