Noor: Het was toen idd echt over voor Stuart. Vanmorgen om kwart voor 7 is hij opgehaald door jan. Heb hem zelf op de wagen gezet en zijn zelf gelijk naar Breda gegaan. Toen ik hem weg zag rijden had ik heel erg moeilijk. Voelde me echt een verrader. Jan belde om half 9 dat alles super was verlopen. Hij heeft rustig op de trailer gestaan en liep rustig mee naar binnen. Dan komt er een meneer aanlopen die aaide hem over de bol en op dat moment was hij al weg. Hij heeft dus echt niks door gehad.
Moest wel vlak daarna de ring in met Het. Het stond echt heel dik in Breda (dubbel van oxer stijl op 1,15 en 1.20, stond naast het meten). Overal super afstanden en controle, alleen Het was echt heel bang van de entourage. Hij durfde niet te lopen en ging zelfs de dubbel in draf in. Eerste redde hij wel, maar tweede kon echt niet. Wel heel goed gevoel. Amati was ik wel bang voor. Het stond zo dik en hij heeft ong.4 B rondjes gelopen. Toch wel groot verschil. Hij wist zich kranig te weren. 3 balkjes die echt kwamen door teveel de lucht in te gaan en daardoor achterbeen fout op de achterste van de oxer. Van mijn groep van van de 55 starts uiteindelijk 5 foutloos, wat wel wat zegt over de dikte met al die profs die meereden.
PB: Toch fijn (bij gebrek aan een beter woord) dat alles rustig en goed is verlopen is met Stuart. En Hetje en Amati hebben dus weer wat geleerd vandaag!
Is echt een dubbel dagje. Ga nu even slapen (vannacht niet gelukt) en dan haal ik een 3 jarige Unaniem x Damiro op om te rijden en verkopen. Voorlopig wil ik er geen eigen paard meer bij.
@ PB de paarden hebben er in elk geval weer veel van geleerd. Leuk bloed de 3 jarige. Hoe is het met jou knappe schimmel?
Ik ga zaterdag crosstrainen in Löningen-Ehren. Daar worden normaal elke maand 1/2 crosswedstrijden georganiseerd.Ben benieuwd. DA was het helemaal eens met mijn beslissing. Mijn lieve kat is ingeslapen. Ik ben er niet bijgeweest want dat kan ik niet. Ze was zichzelf aan het vergiftigen.
Bij ons is alles te koop Nee hij staat nog niet op internet ofzo en heb nog geen foto's. Wel heel gaaf dier. Fijn lopen, bruin, 1,62m, en voldoende bloed. Denk wel een fijn eventingpaard.
Knappe schimmel gaat steeds beter. Die was even niet helemaal lekker, maar nu weer de oude. Binnenkort maar echt gaan hangen. Zit wel een aparte kop op.
Sterkte Caro! PB: zware dag gehad dus. Leuk dat je er weer een nieuw paard aankomt. Fijn ook dat chalenge weer goed gaat. TG: brandjes blussen op kantoor?
Weet iemand een leuk en betaalbaar bruin stang en trenshoofdstel maat cob (niet rondgenaaid)? Met google kom ik niet ver. Misschien hebben jullie leuke ideeen.
Het is maar net wat er bij jou onder betaalbaar valt Voor de 1 is dat rond de 100euro voor de ander mag het gerust een paar honderd euro zijn.
WolinLotte
Geplaatst: 02-09-10 17:03
Caro.. Dikke knuf voor jou .. toch een maatje verloren vandaag.. Laura, ook een hele dikke knuf voor jou, ook een maatje verloren vandaag ..
Voor jullie allebei nogal dubbel geloof ik... Caro die jarig is (Gefeliciteerd ) en PB die vervolgens een heel dik parcours in ging!!
caro29
Geplaatst: 02-09-10 17:10
@ Wl ik heb idd niet de beste dag ervoor uitgekozen maar omdat haar ademhaling steeds sneller werd en ik vandaag vrij was ben ik vandaag maar gegaan.
heb de rest van de dag mijn huis ontsmet. Even wat afleiding.. Verder iedereen bedankt voor de felicitaties..
toevoeging: Voor de nieuwsgierigen.. Hier ga ik zaterdag trainen http://www.psv-loeningen.de/cms/front_c ... p?idcat=36 Volgend jaar hoop ik er ook te starten want ze hebben regelmatig wedstrijden. Staan diverse foto's op. Wat er nu staat weet ik niet maar de waterbak lijkt al leuk. Kosten 10 euro. Misschien ook leuk voor de mensen hier in het noorden. Stuk dichterbij dan Lelystad. Heb iemand mee die foto's/video maakt. Als die gelukt is kan ik die wel plaatsen voor de geinteresseerden
Caro: ik zie maar weinig foto's maar het ziet er leuk uit. Wij wonen in het zuiden, dus veel te ver weg! Rowo: maximaal 150 euro.
_lautje_
Geplaatst: 02-09-10 17:48
Dat is nog niet simpel voor dat geld. S&T hoofdstellen zijn sowieso belachelijk veel duurder. Dat verschil kan hem nooit zitten in dat extra riempje bakstuk
Maar kijk eens bij Stubben. Die hebben volgens mij wel fatsoenlijke rond die prijs.
Ik weet niet hoe vaak ik nog (en of ik wel) kan starten met Pancho in het Z en wil er daarom geen honderden euro's aan uitgeven. Zeker niet omdat meneer een cob-maat heeft en al de rest hier echt een full nodig heeft.
PB: bij de ruitersportzaken hier hebben ze zo goed als geen stang en trenshoofdstellen hangen en als ze ze voor je bestellen heb je een afnameverplichting. Dat maakt het ook zo lastig. Zal eens op de stubbensite kijken. Heb je evt ook een webshop waar ze die verkopen?
We hebben 1 bruin trenshoofdstel en daar rijdt mijn moeder ook mee met Pancho (in het L1 mag nog geen stang en trens). Bovendien zou er dan ook nog een andere neusriem moeten komen en bruin heb je in zoveel verschillende kleuren dat het lastig wordt om een precies matchende kleur te vinden.
Hmm, lastig. En bij Drunens Ruiterhuis. Daar hebben ze ook van Imperial Riding. Die zijn ook goed te betalen.
Sannnn
Geplaatst: 02-09-10 18:49
Jullie hebben aardig doorgekletst!
@ PB. Sterkte. Die uitspraak die Lielle doet heeft ons toen ook het besluit laten maken om mijn oude pony in te laten slapen. Was 9 jaar en had al de ernstigste vorm van Artrose. Beterschap WL! Heerst weer helaas. Caro ook veel sterkte. Ook nog gefeliciteerd.. Lijkt mij idd heel dubbel. @Sussie: Fijn dat je scriptie ingeleverd is! Succes met het voorbereiden op je eindpresentatie en met het zoeken van een baan! @JN: Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Ik heb weekend! Wel druk, maar wel leuk weekend voor de boeg. Vriendinnetje van mij gaat alleen voor een jaar naar Londen om te studeren, zaterdag afscheidsfeestje. Gaat komende week al! Gisteravond wezen trainen in Lunteren met Simmie. Ging best goed! Alleen even snoekduik gemaakt door stomme fout van mezelf bij afsprong. Dacht dat het wel mee viel, maar kan me nek nu slecht bewegen. Kan echt voelen waar de bp zat, ben dus ook heel blij dat ik die aan had. Vero heeft dan maar dagje vrij, morgen springles en die wil ik wel graag rijden. Duik zo lekker op de bank met Prison Break dvd-tje
Sannn: de aanraking met de grond was dus niet zo zacht. Bewegen helpt wel het beste tegen de spierpijn (neem tenminste aan dat dat het is). Wel fijn dat de rest van de training goed ging. Jammer dat je vriendin voor een jaar naar Londen gaat. Maar het heeft ook een voordeel: als je die kant op gaat heb je in ieder geval een goedkope slaapplek!
PB: bedankt voor het meedenken! Die van Imperial riding heb ik nog nooit in het echt gezien. Op het plaatje heeft die een beetje een vreemde kleur bruin. Is die in het echt wel mooi?
Dat weet ik eigenlijk niet. Ken ze alleen in het zwart. Maar heb een hoofdstel ervan gehad en die was 80 gulden destijds en is ruim 10 jaar meegegaan. Prima kwaliteit/prijs verhouding.