[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:23

Wat grappig dat het nu over hengstenkeuze gaat, ik moet ook nog een hengst zoeken voor Fari en zit er zelf te weinig in. Wil binnenkort even een paar foto's maken en naar verschillende hengstenhouders sturen met mijn wensenlijstje. Ik wil ook graag een paard voor mezelf fokken, een fijne allrounder. Mochten jullie ideeen hebben, ik zoek iig een springhengst met fijne bewegingen en mag best wat bloed hebben..?

Verbeterpunten;
Sterk en snel achterbeen
Front
Lengte
Groot hart

Verankerpunten
Karakter
Correcte bewegingen

caro29

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:23

Wow wat een tempo zit er vandaag in.

@ tientjuh. Toevallig was mijn oog ook op dat paard gevallen. Vond hem erg leuk maar die heijmans heeft wel vaker leuke paarden. Ik weet niet of hij bereden moet zijn want een kennis bij mij in de buurt heeft heel wat te koop. Zowel bereden als niet bereden. 3/4/5/6/7 jaar van alles en nog wat voor leuke prijzen.
Bij oscar denk ik altijd dressuurhengst.

Ik ga morgen ff bijlezen ga nu weer ff tv kijken

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:27

http://www.worldhorsesport.com/index.ph ... &id=672649

Grand Passion! Prachtig gefokt. Zeer zeker allround. Is een Oliver Twist x Polarion (uit de polar lijn 1 van de mooiste uit Trakehnen) x Camelot. De moeder is de volle zus van Wereld kampioen Grafenstolz (jonge eventers).
Is nog een jonge hengst, maar gaat denk ik het goed doen.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:31

De bloedlijnen zeggen me eerlijk gezegd niets van deze hengst :o Maar bewegen kan ie wel zeg, heerlijke galopade :)) Zelf zit ik overigens te denken aan Lexicon, hoewel lengte een puntje van bezwaar is. Van deze hengst spreekt mij de zeer goede moederlijn ook aan.
Laatst bijgewerkt door malloesje op 17-01-10 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:31

Heeft Merel Blom ook geen Oscar in de 3* lopen? of vergis ik me nu?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:35

Trakehner lijnen komen in NL zowiezo weinig voor. Behalve kostolany, Sixtus en Doruto en nu een beetje Munchhausen. Maar binnen Trakehnen is dit het summum aan bloed. Oliver Twist is een MonteVerdi die GP liep en van Partout van Anky afstamt.

Die van Merel loopt lange 2** geloof ik. Gaaf beestje dat.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:35

Mooi paard, PB!
Oskar geeft inderdaad wel erg leuke nakomelingen hoor!

Wij hebben vandaag een poging tot buitenrit gedaan. Geen succes. Alles was nog sneeuw en ijs, de wegen waren echt niet begaanbaar met een paard.
Toen we nog een laatste poging deden en nog een stuk door een woonwijk stapten waar de weg wat beter was, kwam er een menner aan met 2 merensen voor de kar. Die kwam ons tegemoet in volle draf. Wij moesten opzij springen met de paarden, op een ijzige gladde stoep. Paarden op tilt, waren daarna niet meer rustig te krijgen.
Zo aso van die vent! Ik riep nog naar hem, maar kreeg geen enkele reactie terug.
Hij had toch even in stap over kunnen gaan? Wij konden geen kant op met dat ijs. Gelukkig liep het goed af.
Daarna maar de kortste weg richting huis gegaan en even een poging tot rijden in de bak gedaan. Daar lag echt nog veel te veel sneeuw in, dus het was geen succes vandaag.
:(

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:40

Overigens moet ik wel bekennen dat ik wat betreft Trakehen ligt bevooroordeeld ben. Vind het fanatstische paarden en ik denk met oog op bloedspreiding en bloed toevoegen ze heel veel mogelijkheden hebben binnen het ons fokgebied.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:44

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:53

Bij Trakheners denk ik altijd aan hele iele paardjes met een zeer weke bovenlijn en hectische bewegingen :o

Jantine; persoonlijk ben ik er nog niet zo gecharmeerd van. Maar hij heeft vaak genoeg jong spul staan en is niet te ver weg voor jou dus je kunt sowieso wel eens bellen. En wat nu misschien interessant is zijn de jonge 1e bezichtinghengsten die niet door gaan.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:54

Marloes, ga inderdaad gewoon eens bij hem op stal kijken. En dan zien we wel weer verder.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:59

Heleen; gelukkig is het goed afgelopen maar kan me voorstellen dat je humeur er niet beter van wordt :(:)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:06

Marloes: Dat was idd een probleem bij de Traks. Gelukkig is dit tegenwoordig heel anders. Daar wordt ook streng op geselecteerd. Die Grand Passion is op dat filmpje bijv. 4 en verre van iel.
Huidige Trak lijkt eigenlijk totaal niet meer op de Trak van 20 jaar terug.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:10

Tis idd een goed ontwikkeld paard, hoe zit het gemiddeld genomen met springcapaciteiten bij de Trakheners? Ik dacht ook eigenlijk altijd dat het vooral dressuurpaarden waren.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:18

Ze worden heel veel gebruikt in de eventing. Vaak hebben ze niet het laatste aan vermogen voor de hogere springsport. Maar alle hengsten moeten gewoon voldoende kunnen springen en worden ook getest in het terrein. Daarnaast zijn ze wel voorzichtig en hebben vaak wel een goede techniek.
Maar Seacookie TSF van William Fox-Pitt is een trak en een hele ruige ook.

Het zijn eigenlijk echte allrounders die vaak uitblinken in de dressuur.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:23

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:27

Dat is wel de moeite van het bekijken waard want ben wel echt op zoek naar een allrounder. Of een springer met fijn gangenwerk, hoe je het ook noemen wilt ;)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:32

Ja staan meerdere filmpjes op daar. Ook een bonte uit de G-lijn. Die schijnt super te springen, maar is op type het niet helemaal voor mij.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:06

Goeieaaavond :D ,

Ik zie heel wat mooie bloedlijntjes voorbij komen :) . Ik blader mijn 'In de Strengen' wat door, maar ik ben helemaal niet zo into the breeding :o , dus meestal gaat ie ook zo weer de papierbak in... Wolin is een Variant x Gregor, dressuurgefokt, al is Gregor een zoon van Uniform en deze heeft Internationaal ook erg goed gesprongen, kan wel zeggen dat Wo een beetje van dit en een beetje van datte heeft :j .. Mijn dierenarts bij Bodegraven heeft ooit gezegd dat Wo een leuk paard zal zijn om mee te fokken, hij fokt zelf ook paarden en zag in Wo wel een geschikte kandidaat, moest alleen wel een hengst op met een braaf en coöperatief karakter ;) .

@Tientjeh: Jeroen Heijmans heeft regelmatig leuke paarden staan, absoluut!! :D Ik ben ooit helemaal verliefd geweest op een ruin van French Buffet, wat een kwijldier :9 .

Ik heb vanavond gefietst met Wolin :)) , voor de eerste keer. Had even staan babbelen met de stalbaas.. met het punt 'Jij nog leuke ideeën?' en toen kwam ze met het fietsen, ooit wel over gehad en aan gedacht, maar aangezien dit toen besproken werd in een periode dat Wo alle kanten op sprong zag ik dat toen niet zitten. Maar Wolin deed het voorbeeldig en ze vond het nog onwijs leuk ook *D !! Oren erop, en gaan met die banaan! Manen vast en trappers los, Wo die ging als een speer 8-) . Echt leuk :D !!
(Fietste voorheen met de hengst hele rondjes polder, die was echt heel braaf naast de fiets)

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:10

Jantine, die Oscar was mij ook al opgevallen, lijkt mij wel een fijn beestje!!! Umberto van Merel is idd ook een Oscar en heeft afgelopen seizoen al drie sterren gelopen.(als 8 jarige en een jaar uit de roulatie geweest vanwegen een blessure dor een ongeluk) Als je het mij vraagt een van de beste jonge eventingpaarden in NL. Namelijk superfijn dressuur lopen en heel goed springen!

Die ander vind ik niet zo aansprekend, lijkt mij te grof en ik ben niet zo weg van al dat franse bloed.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:11

Dorien, ik ben ook meer van de bloedtypes hoor! Daarom sprak die Oscar mij ook zo aan. Mijn vader heeft alleen niets met die aftekeningen op het hoofd. Heb wel besloten, mocht het komen tot een nieuw paard, dat ik die zeker wil gaan kijken.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:12

Vind juist de aftekening wel mooi.......

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:13

Ja, want die heeft een pees-transplantatie of iets toch gehad Dorien?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:14

Ja ik hou ook wel van wat anders dan helemaal standaard. Heb ook al contact gehad en we wachten dus even dindag af.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:15

Ja als zesjarige in Bielefeld losgekomen en door een paar draden gegaan. Hele achterbeen kapot. Hij is er aan geopereerd en heeft heel lang gerevalideerd. Was wel de moeite waard want dat is echt een fijn paard.