[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:32

Dan kan ik maar zien tot febr 2015?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:36

Antonius schreef:
Dan kan ik maar zien tot febr 2015?

je moetop uitgebreid zoeken klikken en dan datum veranderen en internationaal kiezen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:54

ahja, gelukt *\o/*
merci!

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 15:55

In Helvoirt al geweest. Leuke cross! Leuke sfeer ook!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 21:36

Helvoirt is een topwedstrijd. Niet makkelijk maar wel mooi gebouwd en tot in de puntjes verzorgd.

Ik heb prima tijden zondag, complimenten aan het secretariaat dat me echt top heeft ingedeeld. 10.23 spr en 10.38 crossen met de pup, dan rond 12 uur dressuur en om 13.00 en 13.15 de schimmel en rond drie uur weer dressuren. Echt heel fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 21:49

Ik ga dan maar eens bellen voor een afspraak en informatie denk ik. Ben helaas geen bel-held :+ Iemand van stal heb ik ook warm gekregen om eens een initiatie cross te doen :)) Met 2 is toch echt wel leuker!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 23:03

Fijne uren Lielle, zeker als je paard per paard kan afwerken. En zo een kwartiertje tussen springen en cross is wel ideaal!

Helvoirt staat op mijn kalender! Is ook mooi dichtbij, voor mijn 1e internationale wil ik niet ver gaan, en ook graag in het Nederlands, als ik vragen heb, dat ik tenminste het antwoord begrijp :')

Varekaj: als er nog iemand wil meegaan, haar laten bellen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 23:07

Zij heeft 0,0 ervaring met cross (ik 0,1 haha) en ik ben toch diegene die het waarschijnlijk gaat verder proberen zetten en dus mag ik de stoute schoenen aantrekken. Sowieso lijkt het me heel handig om bij hem eveneens springles te nemen, daar zoek ik ook nog goeie hulp in. Is maar half uurtje tuffen met de camionette.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 23:38

Dat zijn inderdaad leuke uren!
Ga je niet in Arville of Merksplas al naar de 1* gaan?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 09:11

Daaphn: ja, ik bedoelde 1e internationale in het meervoud :P Ik wil graag Arville, Helvoirt en Anzegem rijden. Merksplas niet, is weekend na Nokere en ik vind Nokere wel een super locatie, terwijl Merksplas wat 'gewoner' is. Dan rij ik liever M in Nokere.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 09:40

vraag me toch af wat dat gaat geven met die * en ** in merksplas :o. Twas veel discussie over blijkbaar.

Ik wil ook al plannen :+

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 10:51

Wij verschrokken hier ook van de Merksplas een internationale heeft.
Vind het een mooie cross, maar voor 1* wel wat makkelijk, tenzij ze natuurlijk nog vanalles gaan aanpassen. Maar opzich goed, als ik dan ooit internationaal kan gaan is het een mooie overstap

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:46

Zelfs al passen ze de hindernissen aan in Merksplas, dan nog blijft het een vlak, vrij eentonig terrein. En aangezien die internationale wel heel duur zijn en ik er dus maar beperkt ga rijden, kies ik dan liever voor de mooiere wedstrijden. Het is trouwens hetzelfde weekend als CNC, hoe ze dat gaan doen?? Was vroeger ook nog zo in Arville, maar daar heb je wel massaal veel plaats voor nodig, dat missen ze volgens mij toch in Merksplas.

Kan het geloven PP dat je ook al wil beginnen! Wanneer zouden de OCC's erop komen?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:29

Geen idee, hoop snel :P

Kvind wel jammer dat cnc warege.m zo vroeg valt, had er eventueel nationaal kunnen starten, maar tvalt nog vroeg dus kga mss nog geen occ ervoor hebben kunnen rijden. Mss merks.plas dan B ofzo :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 10:09

Het is hier stil de laatste dagen?

Koko is afgelopen zaterdag geschoren, zonder verdoving alsjeblieft! We dachten voor het hoofd voor de zekerheid toch maar neusnijper erop, daar werd hij vervelend van, dus uiteindelijk is helemaal geschoren zonder verdoving of neusnijper. Hij was zooo braaf. Hij was wel blij als het klaar was, hij heeft 10 minuten gekoersd op de wei :+

Komende zaterdag 1e jumping voor de 5-jaarse in 't Overdijk, heb er zin in!

En ik heb gisteren ook voor het eerst in 3 weken een kwartiertje met Fiona gereden, haar supplementjes lijken aan te slaan, ze was héél fris, als ik net wat teveel been gaf, sprong ze vooruit dus was blij te merken dat ze weer beter in haar vel zit. Hopelijk kunnen we haar goed houden nu. Nog een maandje rustig aan, 2, 3 x per week 20 minuutjes rijden en dan in december weer wat zwaarder aan het werk.

PP: Waregem valt vroeg ja, maar het nationaal ginder is wel makkelijker dan de meeste OCC's 90 vind ik :o Als jij het qua afstand te doen vindt, misschien nog de oefencross in Baarle-Nassau rijden?

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:25

Valt Waregem niet altijd met Pasen? Dus daarom zal het wel vroeg vallen.
Alleen die hindernis achter op het terrain met het puntje vind ik wat moeilijker, de rest valt mee.
Een open terrein dus ook leuk om te kijken.

Nog iemand naar Meer gaan rijden gisteren?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:27

Wat en brave loetie is je vos toch hé, voor zo een beer te zijn, moest hij willen, kan hij doen wat hij wil :D. Fijn dat Fiona weer in form is!

Wel als m'n vervoer tegen dan in orde is zou ik da eventueel wel op m'n planning willen zetten.

En idd daar heb je eigenlijk wel gelijk in over wareg.em :D.

Ik ga 11 nog eens op dressuur, hopelijk zie ze geen spoken :Y)

Nee niet naar meer geweest!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:28

Er komt in ware.gem wel een nieuwe waterbak, maar weet niet of die er al gaat zijn tegen begin april.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:35

ik heb niet gereden gisteren helaas. Door mijn rug gegaan en kon nauwelijks lopen.

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:42

Ik ben wel geweest maar heb niet meer op de uitslag gewacht, ik had men doctertje mee het was al zo'n lange dag.
wel men dressuurstaatje nog opgehaald rond 16.15 maar toen horde ik dat de prijsuitreiking pas rond 18.15 zou zijn.
Kreeg 2 punten aftrek vanwege geen st joris embleempje :-) hilarisch..

Verder wel weer een leuke cross. was zaterdag al gaan verkennen maar het bleek dat hindernis 6 niet goed gemerkt stond. Ik had dus de verkeerde bij het lopen gezien. Er stond wel een briefje vooraf dat het veranderd was dus wel de goede hindernis gesprongen. Alleen de afslag naar boven was vlak na die hindernis, dus die had ik even gemist:-) Maar gewoon terug gereden toen ik op eens geen spoor meer zag staan. Beetje dom..

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:44

Jammer Lielle dat je niet kon rijden. Even naar de osteo? Of is het serieuzer?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:47

PP: de 11e terug in G.averranch?
Leuk nieuwe waterbak! Ben al benieuwd!
En ja, Koko is echt onze GVR (grote vriendelijke reus :D)

Lielle: ai, pijnlijk! Beter vandaag?

cd'tje: Welke reeks deed je mee? Was het een mooie cross?

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:02

Heb dit jaar A gedaan met men jonkie, die had ik nog nooit gereden. Ik vond het wel een mooie cross.
Leuk zo in het bos. En niet echt moeilijk. Leuk om mee te beginnen. En gezellig.
Die jaren ervoor had ik in de B gereden, als je daar zonder de alternatieven te gebruiken rijdt is dat wel een grote stap van A naar B denk ik.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 12:04

Ik vind Baarle nassau echt een aanrader!
Waregem ben ik nog nooit geweest, alle de nationale..

Jammer dat je niet hebt kunnen rijden lielle!

Wat een brave is die vos van je toch! Denk dat blits niet zo braaf zou zijn..

Hier komt straks de DA terug. Casje heeft een wonde aan de singel, niet echt aan de singel maar zo aan de schouder/oksel. Singel komt er net aan. Wonde is wel proper maar hij is vrij gevoelig..
Hij moet toch komen voor blits dus beter een beetje waarde voor mijn geld
Blits lijkt me wel beter, geen vocht meer en niet meer gevoelig. Al heeft hij rechtsachter wel een heel dik been gekregen, lijkt me niet direct een stalbeen want met stappen krijg ik het niet weg, ook is hij super gevoelig aan..
Ben eens benieuwd straks

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:31

Ik ben in Meer geweest.. hele mooie dag gehad, en ben nog helemaal blij met de prestaties van mijn paard.
Dressuur, ging voor het gevoel wel goed, maar heb niet meer op de uitslag gewacht.
Springen foutloos, hij ging zooooo fijn! Inspringen was wel een mierennest zeg!! phoe, het was echt opletten om niet bovenop iemand te springen, of dat iemand bovenop mij springt, of dat we mekaar omver reden.
Cross, super! Nergens alternatief genomen, want OMG wat een alternatieven, op een gegeven moment duizelde het me bij verkennen. En het was al goed opletten met de weg vinden..
Alleen bij 11 een langsloper omdat ik de moeilijke lijn wilde proberen/rijden, dus schuin over die 2 haakse. Ik kwam niet goed uit bij 10, moest groot afzetten en toen schoot hij me te veel over links langs 11...maar helemaal niet erg!!! Ik heb het in ieder geval geprobeerd.

Maar wat een prachtig cross terrein!! Ik ben alleen niet helemaal blij met de maisvelden, ik vind die erg zwaar, en creëren toch vaak een blessure.. maar gelukkig alles goed gegaan omdat het fijn droog was.

Dus dat was mijn laatste, ik heb geteld, ben 6x nu in België gestart dit jaar!! en 6x in Nederland...ben ik nu een halve Belg? :D :D :+ :+ := :=